PDA

Bekijk Volledige Versie : misleiding via SPAM ?



Rik
09/05/04, 18:08
Hmmmm....


** knip -knip -edit:


Blijkbaar is iemand dus bezig de boel te "naaien" :)

Ik had hier gepost dat ik Spam had ontvangen van Colinks, dit blijkt nu dus door derden te zijn verzonden ? :huh:

ThePostman
09/05/04, 18:15
Hm, iemand van linkup was ook zo opdringerig tegen mij. Was meer zo van, wij zijn beter dan leaseweb, iedereen zit bij leaseweb etc. Beetje jammer. En dit is duidelijk wel spam XD, naar welke bedrijven zijn nog meer mailtjes verstuurd Rik? Oja meld het even op spamvrij.nl :)

SeppaR
09/05/04, 18:24
Jezus, dit had ik helemaal niet van colinks verwacht..
Zal wel iets achter zitten, zoiets doen ze niet,wel?

Ik hoor net:
Rein ;; GONE! / WEG! zegt:
komt niet van ons!!

Zou dit waar zijn? Ik geloof ze allesinds wel.. Colinks zou zoiets nooit doen, zeker niet op zo'n achterdochtige manier mail-adressen verzamelen

wdv
09/05/04, 18:27
Rik,

Heb je ook al voor de zekerheid even gechecked in de headers of het ook echt van colinks komt? :)

Cybafish
09/05/04, 18:32
Misschien handig om even de headers te posten? Ik zie dit namelijk niet zo snel van Colinks afkomen..

gothax
09/05/04, 18:42
Idd, ik denk niet dat het van colinks komt.
Je kunt via een PHP Contact formulier e-mails verzenden naar iedereen met gewenste onderwerp en een zelf bepaalde afzender. Ik denk eerder dat er iemand colinks weg wilt hebben hier.

Mvg,
Gothax

Koster
09/05/04, 18:51
Received: from adicia.telenet-ops.be (195.130.132.56) by i3dserver (MailMax 4. 8. 3. 0) with ESMTP id 85591956 for info@i3d.nl; Sun, 09 May 2004 18:02:39 +0200 WDT
Received: from localhost (localhost.localdomain [127.0.0.1])
by adicia.telenet-ops.be (Postfix) with SMTP
id 33CB344014; Sun, 9 May 2004 18:02:33 +0200 (MEST)
Received: from homeyujce0tgxn (D577F1DC.kabel.telenet.be [213.119.241.220])
by adicia.telenet-ops.be (Postfix) with ESMTP
id 12E1A4421F; Sun, 9 May 2004 18:02:26 +0200 (MEST)
Message-ID: <002001c435df$0b326e10$dcf177d5@homeyujce0tgxn>
Reply-To: <noxius@not-identified.be>
From: <noxius@not-identified.be>
Cc: <info@regroup.nl>, <info@clanpoint.com>,
<info@creativehosting.nl>, <info@i3d.nl>, <demon@demon.nl>,
<info@fox-hosting.nl>, <sales@fx-services.com>,
<info@silverspeed.nl>, <sales@vdx.nl>, <helpdesk@combatservers.com>
Subject: ::Colinks::
Date: Sun, 9 May 2004 18:02:28 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="----=_NextPart_000_001D_01C435EF.CA9CDC30"
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Mailer: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165

gothax
09/05/04, 18:55
uhm en nu in het nederlands graag :)

ik zie er btw niks van colinks erbijstaan

Koster
09/05/04, 18:56
Origineel geplaatst door gothax
uhm en nu in het nederlands graag :)

ik zie er btw niks van colinks erbijstaan ik heb toch echt Outlook 2003 in NL versie :)
Mailservers niet en mail protocol ook niet denk ik :D

Cybafish
09/05/04, 18:58
Origineel geplaatst door Koster
Received: from adicia.telenet-ops.be (195.130.132.56) by i3dserver (MailMax 4. 8. 3. 0) with ESMTP id 85591956 for info@i3d.nl; Sun, 09 May 2004 18:02:39 +0200 WDT
Received: from localhost (localhost.localdomain [127.0.0.1])
by adicia.telenet-ops.be (Postfix) with SMTP
id 33CB344014; Sun, 9 May 2004 18:02:33 +0200 (MEST)
Received: from homeyujce0tgxn (D577F1DC.kabel.telenet.be [213.119.241.220])
by adicia.telenet-ops.be (Postfix) with ESMTP
id 12E1A4421F; Sun, 9 May 2004 18:02:26 +0200 (MEST)
Message-ID: <002001c435df$0b326e10$dcf177d5@homeyujce0tgxn>
Reply-To: <noxius@not-identified.be>
From: <noxius@not-identified.be>
Cc: <info@regroup.nl>, <info@clanpoint.com>,
<info@creativehosting.nl>, <info@i3d.nl>, <demon@demon.nl>,
<info@fox-hosting.nl>, <sales@fx-services.com>,
<info@silverspeed.nl>, <sales@vdx.nl>, <helpdesk@combatservers.com>
Subject: ::Colinks::
Date: Sun, 9 May 2004 18:02:28 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="----=_NextPart_000_001D_01C435EF.CA9CDC30"
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Mailer: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165 [/B]

Niemand die dit vreemd vindt..? (colinks is hardstikke nederlands)

Carl<n-media>
09/05/04, 19:00
"D577F1DC.kabel.telenet.be"
Zit CoLinks in Belgie?

The MAzTER
09/05/04, 19:02
door een belg verstuurt dus ;)

en ziet er zeker uit dat iemand dit gedaan heeft om colinks zwart te maken. Waarom zou zo'n bedrijf gaan spammen naar zulke bedrijven. Ze weten dan toch wat de reactie is.

gewoon even een mailtje naar abuse@pandora

edit: te laat dus ;)

Ahead-IT
09/05/04, 19:03
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;
"D577F1DC.kabel.telenet.be"
Zit CoLinks in Belgie?

Nee, iemand heeft deze E-mails blijfbaar gestuurd van op één van de 400 000 telenet accounts.

Je kan bij telenet navragen wie klant nr D577F1DC is.

Cybafish
09/05/04, 19:05
Origineel geplaatst door PCDOC


Nee, iemand heeft deze E-mails blijfbaar gestuurd van op één van de 400 000 telenet accounts.

Je kan bij telenet navragen wie klant nr D577F1DC is.

Hebben ze in belgië neit iets als de privacywet dan?

gothax
09/05/04, 19:05
DDOS attack op z'n dak gooien :P

Rik
09/05/04, 19:06
Post al aangepast inmiddels, raar zaakje, iets voor Colinks om tegen op te treden zou ik zeggen ?

gothax
09/05/04, 19:06
Origineel geplaatst door Cybafish


Hebben ze in belgië neit iets als de privacywet dan?

vast wel een spamwet ofzo :) dus gewoon ff dat mailtje laten zien

ThePostman
09/05/04, 19:08
Wow, echt sherlock mensen hier :D

Hm een belg dus :X iemand al telenet gemailt?

gothax
09/05/04, 19:09
Origineel geplaatst door The Postman
Wow, echt sherlock mensen hier :D

Hm een belg dus :X iemand al telenet gemailt?

Alleen bereikbaar via telefoon..
even bellen morgen of langsgaan (antwerpen) - ik niet hè..mensen van colinks ofzo :D

Ahead-IT
09/05/04, 19:18
Bij telenet wordt er streng opgetreden tegen SPAM, hun online controle paneel heeft bijvoorbeeld antivirus en anti-spam functies.

Als je dus even naar telenet belt ...

Een andere oplossing is voor 10GB een DDOS attack doen op het IP, dan zit de gebruiker voor één maand op smallband. Dit lijkt me echter niet zo een goeie oplossing, zeker niet voor een - tot nu toe - éénmalig feit?

B Juris
09/05/04, 19:21
Origineel geplaatst door Rik
Post al aangepast inmiddels, raar zaakje, iets voor Colinks om tegen op te treden zou ik zeggen ?

Inderdaad hoort naar mijn mening Colinks op te treden, maar dan wel tegen een moderator die een dergelijk ongefundeerde topic start, en dan nog het lef heeft te zeggen dat de heren van CoLinks horen op te treden.

Het zou U, meneer de moderator sieren als je de topic meteen had verwijderd.

Of ben je bij slechte recenties van Colinks gebaat ?

devnull
09/05/04, 19:22
Origineel geplaatst door gothax
DDOS attack op z'n dak gooien :P

Dan ben je dus wél erg zielig bezig als je dit gaat doen.

Rik
09/05/04, 19:26
Origineel geplaatst door B Juris


Inderdaad hoort naar mijn mening Colinks op te treden, maar dan wel tegen een moderator die een dergelijk ongefundeerde topic start, en dan nog het lef heeft te zeggen dat de heren van CoLinks horen op te treden.

Het zou U, meneer de moderator sieren als je de topic meteen had verwijderd.

Of ben je bij slechte recenties van Colinks gebaat ?

Pardon ???

Als ik het weg zou halen hadden ze bij Colinks helemaal van niets geweten...

+ dat ik de titel al heb aangepast en de post ook (ivm o.a. Google) dus ik denk dat het zo goed is opgelost toch, wat maakt het uit als men hier nu kan lezen dat er blijkbaar iemand bezig is/was om Colinks in een kwaad daglicht te zetten ??

Ik heb niks tegen Colinks en ik hoop dat ze het vinden.

En ja, hun moeten optreden tegen de gene die dat doet namens hen, is niet onze/mijn zorg verder toch ?

Rik
09/05/04, 19:31
//edit......


ERG jammer... maar het IP van zowel B Juris als dat van Phobos zijn van de zelfde persoon.... erg jammer dat het weer zo moet :(

Staat duidelijk in de regels dat dit niet is toegestaan hoor jongens.

Cybafish
09/05/04, 19:34
Kan ook via een proxy zijn natuurlijk..

Vaxon Networks
09/05/04, 19:36
Kijk mijn ip nu,

Internet via Colinks, is public!!!!

Rik
09/05/04, 19:36
Origineel geplaatst door Cybafish
Kan ook via een proxy zijn natuurlijk..

IP en host/hostname zijn het zelfde....

alleen die ene account is gebanned, ik begrijp dat de opzet is om Phobos een ban te bezorgen, dat zal hierdoor ook niet gebeuren (we gaan ze hun zin niet geven)....

Creativehosting
09/05/04, 19:40
Kreeg idd ook z'n email.. Denk niet dat het van Colinks zelf zal afkomen of wel ?

ThePostman
09/05/04, 19:41
Waar gaat dit heen :X

Iedereen probeert elkaar te naaien :X WTF


Origineel geplaatst door Creativehosting
Kreeg idd ook z'n email.. Denk niet dat het van Colinks zelf zal afkomen of wel ?

Lees topic even door ;)

ronaldlokers
09/05/04, 19:53
ik heb wat problemen met colinks gehad, dus denk dak ook maar een spam mail over hun ga sturen :D

Nee, zo ben ik niet ;)

Echt triest hoor als je zo een bedrijf wil zwartmaken :s

Modus A
09/05/04, 19:58
Origineel geplaatst door Rik


Pardon ???

Als ik het weg zou halen hadden ze bij Colinks helemaal van niets geweten...

+ dat ik de titel al heb aangepast en de post ook (ivm o.a. Google) dus ik denk dat het zo goed is opgelost toch, wat maakt het uit als men hier nu kan lezen dat er blijkbaar iemand bezig is/was om Colinks in een kwaad daglicht te zetten ??

Ik heb niks tegen Colinks en ik hoop dat ze het vinden.

En ja, hun moeten optreden tegen de gene die dat doet namens hen, is niet onze/mijn zorg verder toch ?

Nee, meneer de moderator,

Eerst ter verduidelijking even het volgende: je hebt me eraf gegooid ( geband) als B JURIS, maar nu ben ik terug als MODUS A.

Maar ter zake:

Je had het topic moeten starten als je er zeker van was geweest dat het van Colinks afkwam. Nu achteraf blijkt dat het niet van Colinks kwam had je minimaal als editor het topic weg kunnen halen en je excuses aan kunnen en moeten bieden.

Alles nu dusdanig verdraaien dat ze blij moeten zijn dat je het topic begon en ook nog laat staan getuigt van weinig inzicht.

Hiervoor hoor je minimaal 25 strafpunten te krijgen.

25 punten en je hoort nooit meer op dit forum gezien te worden, in plaats van mij eraf te gooien terwijl ik alleen de feiten opnoem.

gothax
09/05/04, 20:03
Dus die bleude belgjes zijn hier ook op WHT bezig om CoLinks zwart te maken?? erg zielig hoor..
Btw @DevNull: WHT beginner..wie zegt dat jij die spammer niet bent? :P maar was als grapje bedoeld hoor.. er stond toch :P achter. En we weten allemaal dat hacking & sh*t hier op wht verboden zijn.

gothax
09/05/04, 20:04
Origineel geplaatst door Modus A


Nee, meneer de moderator,

Eerst ter verduidelijking even het volgende: je hebt me eraf gegooid ( geband) als B JURIS, maar nu ben ik terug als MODUS A.

Maar ter zake:

Je had het topic moeten starten als je er zeker van was geweest dat het van Colinks afkwam. Nu achteraf blijkt dat het niet van Colinks kwam had je minimaal als editor het topic weg kunnen halen en je excuses aan kunnen en moeten bieden.

Alles nu dusdanig verdraaien dat ze blij moeten zijn dat je het topic begon en ook nog laat staan getuigt van weinig inzicht.

Hiervoor hoor je minimaal 25 strafpunten te krijgen.

25 punten en je hoort nooit meer op dit forum gezien te worden, in plaats van mij eraf te gooien terwijl ik alleen de feiten opnoem.

gvd houdt het dan nooit op :@
Ik smijt daalijk echt een nuke op je kop!!! :@:@:@:@

De mod heeft zijn excuses aangeboden en daarmee is het gesloten!!

EDIT:
Je kunt zoiets ook via PM doen hoor! of moet iedereen het weer horen? Je zei net dat de mod CoLinks zwart aan het maken was maar wie zit de mod nu weer zwart te maken? JIJ! jullie soort mensen zouden verboden moeten worden :@:@

ThePostman
09/05/04, 20:08
Origineel geplaatst door Modus A


Nee, meneer de moderator,

Eerst ter verduidelijking even het volgende: je hebt me eraf gegooid ( geband) als B JURIS, maar nu ben ik terug als MODUS A.

Maar ter zake:

Je had het topic moeten starten als je er zeker van was geweest dat het van Colinks afkwam. Nu achteraf blijkt dat het niet van Colinks kwam had je minimaal als editor het topic weg kunnen halen en je excuses aan kunnen en moeten bieden.

Alles nu dusdanig verdraaien dat ze blij moeten zijn dat je het topic begon en ook nog laat staan getuigt van weinig inzicht.

Hiervoor hoor je minimaal 25 strafpunten te krijgen.

25 punten en je hoort nooit meer op dit forum gezien te worden, in plaats van mij eraf te gooien terwijl ik alleen de feiten opnoem.

Jajajajaja en wie ben jij om dat te zeggen? Ik vind je maar een flapdrol :X ;) Grapje hoor...maar kan je niet wat lief(er) zijn? :X

RobbertC
09/05/04, 20:11
En dicht.

Er bemoeien zich mijn inziens iets te veel mensen mee die geen idee hebben waar ze het eigenlijk over hebben.

Blijkbaar komt dit niet van Colinks, wat het dan wel is zal nog wel uitgezocht worden neem ik aan.

Rik
09/05/04, 21:12
Origineel geplaatst door Modus A


Nee, meneer de moderator,

Eerst ter verduidelijking even het volgende: je hebt me eraf gegooid ( geband) als B JURIS, maar nu ben ik terug als MODUS A.

Maar ter zake:

Je had het topic moeten starten als je er zeker van was geweest dat het van Colinks afkwam. Nu achteraf blijkt dat het niet van Colinks kwam had je minimaal als editor het topic weg kunnen halen en je excuses aan kunnen en moeten bieden.

Alles nu dusdanig verdraaien dat ze blij moeten zijn dat je het topic begon en ook nog laat staan getuigt van weinig inzicht.

Hiervoor hoor je minimaal 25 strafpunten te krijgen.

25 punten en je hoort nooit meer op dit forum gezien te worden, in plaats van mij eraf te gooien terwijl ik alleen de feiten opnoem.

het lullige is dat ik van bekende van je hoor dat jij het wel bent meneer, dus AUb zeur niet zo. Ben blij dat je niet (net als bij anderen ook gebeurde) op elke account wordt gebannen.

Dat je er niet tegen kunt dat een spammail van iemand waar jij/jullie blijkbaar problemen mee hebben, is niet mijn fout...

Dat die mail (via CombatServers) toevallig bij mij binnen kwam is pure pech (of zo bedoeld)....


Dat je nu op mij loopt af te geven dat ik je kloon heb gebannen is ook niet mijn fout (staat in de regels dat het niet mag), je reageerd blijkbaar liever niet met je eigen account in dit soort topics....

Vindt het ook een beetje triest om mij op deze manier eronderuit te (proberen) te halen....

//edit: zie nu dat hij al gesloten was, reageer maar per PM ;)