PDA

Bekijk Volledige Versie : Agentuurovereenkomst / reseller



fritz©
07/05/04, 22:54
Beste forumleden,


Aangezien hier een aantal bedrijven vertegenwoordigd zijn die "reseller-pakketten" aanbieden, zal één van jullie mij wel een antwoord kunnen geven op de volgende vraag:

'Werken jullie met zogenaamde "agentuurcontracten" (of resellercontracten) waarin het e.a. is vastgelegd.? Vooral met betrekking op vergoedingen (provisie), good-will en concurrentiebeding. De wet stelt strenge voorwaarden aan berekening, afdracht en controle van de provisie. Hiervan afwijken is moeilijk. Dus hoe regelen jullie dit juridisch/ fiscaal ?'

Of hebben jullie hier (nog) niet aan gedacht en gebeurd alles dus eigenlijk "niet volgens de regeltjes"?


Gr.


[ misschien moet dit topic even verplaats worden-> runnen van een webhostingbedrijf ?]

RobbertC
07/05/04, 23:37
[ misschien moet dit topic even verplaats worden-> runnen van een webhostingbedrijf ?]Lijkt me geen slecht idee ;)

S2S-Robert
08/05/04, 00:31
De resellers nemen bij ons gewoon een hosting pakket af met wat extra mogelijkheden (namelijk users bijmaken). Wat zij zelf met dit pakket doen is niet aan ons.

Wij sturen een rekening voor de afgenomen diensten en als zij besluiten geld te vragen voor verder hosting moeten ze dat zelf weten.

dreamhost_nl
08/05/04, 13:07
Ook bij ons is een Reseller pakket identiek aan een Web hosting pakket en wordt er dus niet specifiek een apart contract voor opgesteld.

Digiover
08/05/04, 13:13
Een Partner neemt bij ons een hostingpakket af, voor zijn klant, betaalt de gewone kosten aan ons en berekent deze door aan zijn klant. Eventueel met winst.
Dus wij hebben een hostingcontract, voor dat domein, met de Partner en de Partner dient zelf e.e.a. contractueel te regelen met zijn klant.

MrD
08/05/04, 16:31
Bij ons gaat het hetzelfde als bij S2S-Robert.

fritz©
08/05/04, 19:12
Dat is duidelijk. Jullie zien een reseller dus "gewoon" als een klant. Misschien hebben jullie meer contact met de ene reseller dan met de ander.
Waarom ik dit vraag is 'of je wettelijk gezien hier een apart contract voor moet opstellen (volgens mij dus wel) en of mensen hier al ervaringen (mbt controle) over hebben?'

En hoe zit het met aansprakelijkheid? Als ik een reseller van één van jullie ben en de (jullie) server gaat down (om welke reden dan ook), heb ik gezeur met mijn klanten... of vallen jullie dan terug op de AV in zo'n geval?

Even er van uit gaande dat ik geen eigen uptime garanties, etc etc ga geven.


gr.

V. Kleijnendorst
08/05/04, 19:19
Een groenteboer is reseller van paprika's. In de meestte gevallen koopt de groenteboer zijn paprika's bij een groothandel en heeft daar geen speciale contracten.

Dat jij gezeur hebt met je klanten als de server van je host plat gaat is logisch. Jij biedt je klanten een dienst aan en bent dus ook verantwoordelijk voor eventuele downtime. Op jouw beurt is de host ook weer verantwoordelijk.

In bepaalde verkoop organisaties (franchise) worden marges geheven, concurrentie bedingen opgenomen en vaak prijzen gesteld door het hoofdkantoor. Ik denk dat dat hetgeen is waar je op doelt omdat daar het 'gevaar' van kartel vorming / prijsafspraken op de loer ligt.
(daarom staan in de folders van bijvoorbeeld Gamma dat de prijzen adviesprijzen zijn)

FSCJasper
08/05/04, 19:24
Als je geen uptime garantie (SLA) met je host hebt samengesteld,en de server gaat down, zit jij met de problemen. Niet alleen voor uptime,maar bijvoorbeeld ook als je host in gebreke is en je hebt daar geen contract over afgesproken,kan je niets..helaas. Tip van mij is dus ook om: als je een resellerpakket huurt,en het is voor serieuze doeleinden,stel dan altijd een SLA contract op of/en een contract waarmee bepaalde fouten van de host ook een compensatie gegeven dient te worden(Alleen downtijd is niet het enige wat de klant kan irriteren of waardoor de hosting niet goed werkt).

fritz©
08/05/04, 19:37
Origineel geplaatst door FSCJasper
Als je geen uptime garantie (SLA) met je host hebt samengesteld,en de server gaat down, zit jij met de problemen. Niet alleen voor uptime,maar bijvoorbeeld ook als je host in gebreke is en je hebt daar geen contract over afgesproken,kan je niets..helaas. Tip van mij is dus ook om: als je een resellerpakket huurt,en het is voor serieuze doeleinden,stel dan altijd een SLA contract op of/en een contract waarmee bepaalde fouten van de host ook een compensatie gegeven dient te worden(Alleen downtijd is niet het enige wat de klant kan irriteren of waardoor de hosting niet goed werkt).


Origineel geplaatst door V. Kleijnendors
Dat jij gezeur hebt met je klanten als de server van je host plat gaat is logisch. Jij biedt je klanten een dienst aan en bent dus ook verantwoordelijk voor eventuele downtime. Op jouw beurt is de host ook weer verantwoordelijk.


Exact. En nu ben ik dus aan het peilen hoe "jullie" dit in de praktijk doen ...

Ik heb het idee dat er nu veel "resellers van resellers van resellers van resellers" op de markt actief zijn.

Inderdaad, als ik meer "zekerdheid" wil moet ik een eigen server co-locaten. Maar het feit blijft dat als ik een reseller-pakket afneem dit "keiharde business" is. In feite "run" je een webhostingbedrijf, alleen investeer je niet (lees: minder) in hardware/software.
Kortom: verbaas me over het feit dat men dit vaak niet afdekt (als reseller zijnde).

Gr.

[ Overigens heb ik al maanden een goede en betrouwbare host; vraag me af hoe andere dit aanpakken ]

FSCJasper
08/05/04, 21:03
Zoals ik al zei: Als je zeker wilt zijn van goede kwaliteit..doe onderzoek naar die host waar je interesse in hebt en stel kwaliteitcontracten op(SLA bijvoorbeeld). Als er dan iets fout gaat,kan je tenminste je klanten iets ter compensatie geven..het is niet leuk voor de host en niet voor de klanten.

S2S-Robert
09/05/04, 01:00
Als reseller heb je recht op dezelfde uptime garanties als de andere gebruikers. Als resellers besluiten hun ruimte door te verkopen aan anderen en zij gaan een SLA aan met anderen dan is dat hun zaak.

Wat ik in zo'n geval wel zou adviseren is om een SLA aan te gaan die in ieder geval niet boven onze uptime garantie zit, omdat je anders inderdaad wel eens tussen de wal en het schip kan vallen.

Ik zou als reseller overigens niet zo snel bij een host gaan en daar een SLA afsluiten. Dan zou ik toch sterk overwegen om een dedicated server te huren en daar een SLA op af te sluiten.