PDA

Bekijk Volledige Versie : Leuk en aardig die formulieren..



Whyti
07/05/04, 14:57
Mensen,

Leuk en aardig al die geinige formulieren van de SIDN maar dan begrijp ik toch echt iets niet..
Ik heb een klant die heeft een domeinnaam van iemand overgekocht en wil die bij mij onder brengen!
Geen probleem dacht ik.. Even het formulier Weizigen Domeinnaamhouder invullen, verhuisformuliertje invullen en hupsakee...
Mooi niet! Verhuizen gaat soepeltjes alleen domeinnaamhouder niet..
Ik vul alles in! domein, eigenaar bla die bla..
Ik twijfelde eerlijk gezegd al een beetje of ik bij de gegevens van de houder de gegevens van de huidige of de toekomende houder moest invullen! Ik koos voor de toekomende..
Ik kreeg een mail terug gegevens kloppen niet! Na oke dan vul ik de andere gegevens in.. Krijg ik weer een mail terug gegevens kloppen niet!

Nu begrijp ik t dus niet meer he!
Wat moet ik bij houder en administratieve gegevens nou invullen?
Als dit de gegevens van de HUIDIGE eigenaar moeten zijn.. wanneer geef ik dan op wat de gegevens zijn van de nieuwe eigenaar?

Hartelijk dank alvast, voor het redden uit deze vreemde systemen van bovenstaande organisatie ;)

Global Registry
07/05/04, 15:14
Een kwestie van logisch nadenken:

De naam staat bij de oude houder en bij de oude deelnemer.

Zolang de naam bij de oude deelnemer staat, kan jij, als nieuwe deelnemer, er niets mee doen (staat niet in jouw account). Dus eerst verhuis je van deelnemer naar jou toe en als dat voltooid is, verhuis te van houder door de gegevens van de nieuwe houder in te vullen.

Whyti
07/05/04, 15:18
Origineel geplaatst door Global Registry
Een kwestie van logisch nadenken:

De naam staat bij de oude houder en bij de oude deelnemer.

Zolang de naam bij de oude deelnemer staat, kan jij, als nieuwe deelnemer, er niets mee doen (staat niet in jouw account). Dus eerst verhuis je van deelnemer naar jou toe en als dat voltooid is, verhuis te van houder door de gegevens van de nieuwe houder in te vullen.

Oke ik dacht dus niet logisch na..
Maar die laatste zin begrijp ik niet of hij klopt niet:
Ik denk dat je bedoelt nadat ik het domein naar me toe heb verhuisd pas de domeinnaameigenaar kan weizigen?

Zeg ik dat goed?

Global Registry
07/05/04, 15:23
Je kunt natuurlijk alleen gegevens wijzigen van domeinnamen die onder jouw beheer staan. Anders kan je willekeurig gegevens van domeinen bij andere deelnemers wijzigen!

Dus eerst naar jouw deelnemeraccount verhuizen en daarna de houdergegevens wijzigen.

Whyti
07/05/04, 15:24
Dat bedoelde ik ook!
Kijk ik kijk nergens van op aangezien ik het ook nog al vreemd vind dat je zomaar domeinen kan verhuizen...
Tuurlijk is dat wat anders, maar dat vind ik ook best een vreemd systeem!

Bedankt voor je reactie!!

WenS
07/05/04, 15:35
Maar als je zomaar domeinen verhuisd waarvoor je geen toestemming heb dan krijg je een boete van SIDN en wordt het domein gewoon weer terug verhuisd naar de oude registrar :)

Whyti
07/05/04, 15:42
Ja oke maar het kan uberhaupt gewoon.. dat is toch vreemd?

WenS
07/05/04, 15:44
Nee waarom. Ga jij voor de gein domeintjes verhuizen om mensen te irriteren terwijl ze enkele dagen later weer terug verhuisd worden en jij met een boete komt te zitten? Denk dat je dat (als je beetje slim nadenkt) wel uit je hoofd laat...

Whyti
07/05/04, 19:48
Ik wel ja.. Maar ik zat net rond te lezen op het forum en ben t wel tegen gekomen...