PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosting voor zowel nl als be



2oo4
07/05/04, 12:57
hey,

ik wil even vragen aan jullie wat je nou nodig hebt om een hosting bedrijf vanuit nederland te starten die zowel in belgie als in nederland actief is. In nederland heb je allemaal gezeur met belasting en kvk maar hoe zit dat nou als je zegmaar ook in belgie actief wilt worden.


Thnx....

Websspace
07/05/04, 13:58
Geloof me vrij, in België heb je nog véél méér gezeur met belastingen...


Zo moet je sowieso een getuigschrift hebben dat bewijst dat je voldoende kennis van bedrijfsbeheer hebt.

Om een bvba te starten moet je onder andere een financiëel plan voorleggen aan een notaris, wat algauw 1000 euro kost. Dan moet je nog startkapitaal hebben, etc.

Overigens is er voor de rest geen probleem om diensten aan te bieden in het buitenland. Wel wordt er strenger gecontroleerd op het aanrekenen van de BTW aan particulieren in de EU.

2oo4
07/05/04, 14:08
Origineel geplaatst door Websspace
Geloof me vrij, in België heb je nog véél méér gezeur met belastingen...


Zo moet je sowieso een getuigschrift hebben dat bewijst dat je voldoende kennis van bedrijfsbeheer hebt.

Om een bvba te starten moet je onder andere een financiëel plan voorleggen aan een notaris, wat algauw 1000 euro kost. Dan moet je nog startkapitaal hebben, etc.

Overigens is er voor de rest geen probleem om diensten aan te bieden in het buitenland. Wel wordt er strenger gecontroleerd op het aanrekenen van de BTW aan particulieren in de EU.

hmmz, dus als ik webhosting in het buitenland aanbied betaal ik dus gewoon mijn belasting aan de nederlandse overheid?
Dat zal een mooie uitkomst zijn :D
(ook beter voor de nederlandse economie he ;) )

J.Haagmans
07/05/04, 20:54
Nou... Daar zijn EU-richtlijnen voor, maar de afnemer betaalt de BTW aan jouw eigen overheid, voor zover ik weet...

2oo4
07/05/04, 22:08
hmmz ok, dus dan betaal ik dus mijn belasting gewoon weer aan de nederlandse overheid :)

Mar goed nu nog ff een vraagje als ik een webhosting bedrijf begin dan moet ik allerlij kosten betalen welke ben ik dan nog vergeten?

Belasting
KVK
Server(s)
Domein kosten (SIDN)

Carl<n-media>
07/05/04, 22:14
Origineel geplaatst door 2oo4
Mar goed nu nog ff een vraagje als ik een webhosting bedrijf begin dan moet ik allerlij kosten betalen welke ben ik dan nog vergeten?
Kantoor artikelen. En eventueel een designer voor je web site.

fritz©
07/05/04, 22:17
"Onvoorziene kosten"

kosten voor licenties, computer (?), telefoon, verzekering (?), etc etc

Zorg (in het begin) dat je vaste lasten (jaar-contracten) niet te hoog zijn. Beschik over voldoende liquide middelen (om de vaste lasten minstens een 1/2 jaar (liefst jaar) te kunnen betalen).

Gr.

S2S-Robert
08/05/04, 00:28
als je diensten levert aan het buitenland hoef je daar geen BTW over te heffen en kun je die goedkoper leveren dus. Andersom geld dat overigens ook, maar en daarom is er ook geklaagd bij de nederlandse overheid voor oneerlijke concurrentie (ik meen VNO/NCW maar ik kan dit mis hebben).

in belgië is overigens het BTW percentage 21% in plaats van 19...

2oo4
08/05/04, 01:17
Origineel geplaatst door fritz©
"Onvoorziene kosten"

kosten voor licenties, computer (?), telefoon, verzekering (?), etc etc

Zorg (in het begin) dat je vaste lasten (jaar-contracten) niet te hoog zijn. Beschik over voldoende liquide middelen (om de vaste lasten minstens een 1/2 jaar (liefst jaar) te kunnen betalen).

Gr.


Origineel geplaatst door car<n-media>

Kantoor artikelen. En eventueel een designer voor je web site.


Hmmz, ik heb al mn lecenties officieel allemaal :)
Dus dan heb ik ook al mijn computers.
Mijn telefoon heb ik ook, zelfs meerdere
en dan heb ik bijna alles en koffie heb ik niet nodig ;)

Want designen kan ik zelf aangezien ik een ICT opleiding doe heb ik dat het eerste halfjaar erbij gekregen dus ben ik officieel nu een webdesigner alleen ik vind dat best saai :P

Hmmz ok thnx :)

maar hoe zit het dan met de belastingen, je moet iedergeval 19% afstaan maar dat reken je gewoon door aan je klanten, maar daarna moet je dan ook wnstheffing gaan betalen ofsow en loonheffing ????

Rik
08/05/04, 01:59
Ik zou beginnen met een voorafje van :
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=35283

Daarna zou ik overstappen op een koude:
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=36758

Om me vervolgens helemaal te storten op het hoofdgerecht:
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=37763

Als toetje zou ik me nog even verdiepen in:
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=38668

En lekker na-tafelen met:
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=37897

Ik denk dat dan al je vragen vrijwel beantwoord zijn :)

En anders kun je natuurlijk ook altijd even naar de K.v.K. gaan :D

2oo4
08/05/04, 02:19
ja al die mini cursussen heb ik al gelezen, jammer dat ze niet verder gaan maar goed thnx vor de goede opfrissing :)

Chavez
08/05/04, 18:58
www.kvk.nl is dat geen idee? daar kun je misschienw el wat vinden en www.belastingdienst.nl (oh ja dat woord wat je zocht is: inkomsten belasting :)


Chavez


Global-Networks Hosting medewerker

Beyonder
08/05/04, 19:12
Je hebt nodig:

1. Manager
2. Techneut
3. Boekhouder

Voldoende verzekeringen, juridische bijstand wil ook nog wel eens helpen en vergeet niet je incasso.

Natuurlijk heb je 1,2 en 3 nodig maar je kunt delen ook uitbesteden.

Al met al, bezin eer je begint, als je toch wil beginnen zoek iets wat je onderscheid van alle anderen. Denk niet aan service, iedereen zegt dit te bieden, doe daadwerkelijk iets unieks.

Chavez
08/05/04, 19:14
bijvoorbeeld?


Chavez

fritz©
08/05/04, 19:15
Origineel geplaatst door S2S-Robert
als je diensten levert aan het buitenland hoef je daar geen BTW over te heffen en kun je die goedkoper leveren dus. Andersom geld dat overigens ook, maar en daarom is er ook geklaagd bij de nederlandse overheid voor oneerlijke concurrentie (ik meen VNO/NCW maar ik kan dit mis hebben).

in belgië is overigens het BTW percentage 21% in plaats van 19...

Moeten beide partijen wel een BTW-nr hebben. Je kan niet aan het particulier in het buitenland leveren en dan géén belasting (btw) heffen...

Gr

Beyonder
08/05/04, 19:18
Als je zelf niks unieks weet te bedenken dan moet je jezelf afvragen of je hieraan zou moeten beginnen. Marketing en je niche vinden is belangrijk, er zijn al teveel webhosters die zich denken te onderscheiden met hun prijsstelling.

Chavez
09/05/04, 12:58
Dus het beste is:
Goede prijs, goede marketing en een kortinkje :)
??

Chavez

2oo4
09/05/04, 13:04
Origineel geplaatst door Chavez
Dus het beste is:
Goede prijs, goede marketing en een kortinkje :)
??

Chavez

Goede prijs, oh 10 euro per maand ex. btw voor 150 mb zal wel goed zijn toch?
Goede marketing, sja ik plaats wel een banner op een webmaster site met veel bezoekers per dag :)
Korting is WHT only :P
Zo nu en dan wat voordeel korting op mijn site maar dat is dan ook alles ;)

Chavez
09/05/04, 13:13
Wij vragen 10 voor 10GB :)
dus we zijn goedkoop. Reclame is voor gezorgd. en korting niet :P
maar bedankt voor de reply :)

Chavez

2oo4
09/05/04, 13:20
Origineel geplaatst door Chavez
Wij vragen 10 voor 10GB :)
dus we zijn goedkoop. Reclame is voor gezorgd. en korting niet :P
maar bedankt voor de reply :)

Chavez
ja met 8mb data verkeer zeker? en 80% downtime :o is dat eigenlijk een resseller account?

Beyonder
09/05/04, 13:23
10 GB schijfruimte?:) dan weet ik al wat voor een type klanten je krijgt en je zult niet blij worden daarvan.

Marketing is dus even meer dan een prijs wegzetten en kijken of het werkt. Welke doelgroep wil je aanspreken? hoe ga je dat doen?

Webhostertje eventjes worden zit er niet meer in mensen, word wakker en ruik de koffie;)

Je moet een serieus plan maken en serieus bezig zijn om maar enig succes te kunnen boeken in de huidige markt.

Maar als je tevreden bent met hooguit 40 accountjes per jaar of 50% wanbetalers of spammers of anime klanten dan is het geen probleem natuurlijk.

Chavez
09/05/04, 19:02
Is dit te goedkoop dan? en we geven 99.9% uptime garantie anders geld terug en je mag de hosting houden.
Geef anders eens wat tips voor de prijs.

Chavez

S2S-Robert
09/05/04, 19:13
Is die 10GB echt voor schijfruimte of voor dataverkeer? Het maakt nogal een verschil of je mensen 10GB op je schijf toelaat of dat je dat aan dataverkeer aanbied.

Chavez
09/05/04, 19:26
10GB schijfruimte en 40GB dataverkeer.
en Robert bent u van safe2surf.nl?

Chavez

shared_user
09/05/04, 19:51
ja staat eronder jah

S2S-Robert
09/05/04, 23:19
Origineel geplaatst door Chavez
10GB schijfruimte en 40GB dataverkeer.
en Robert bent u van safe2surf.nl?

Chavez Ik ben inderdaad van safe2surf ja.

Maar begrijp ik het goed dat jij 40GB dataverkeer en 10GB schijfruimte wil aanbieden voor maar 10 euro per maand? Begrijp me niet verkeerd, als jij die deals hebt weten rond te krijgen vind ik dat lovenswaardig, maar dat vind ik wel erg veel voor erg weinig... :)

shared_user
09/05/04, 23:30
hmm even een reken voorbeeld:
locatie managed.com
server p4 2.4
geheugen 1 gb
harde schijf 2 x120 gb

dus 240 gb ruimte daar gaat 10 af voor cpanel etc 230 over is dus 23 accounts. je krijgt 1000 gb traffic delen door 23 is 43 gb. een keer een gb extra per klant waar hij voor moet betalen. kan je dus 23 accounts van 10 euro hosten is 230 euro per maand. server kosten zijn 119$ + 19$ voor cpanel is 138 $ dat is in euro's 116 euro dat is dus 114 euro per server winst weinig accounts = weinig hulp en weinig klachten.

Volgens mij kan dit zeker wel uit maar of het goed is? het is iig mogelijk

Beyonder
09/05/04, 23:33
@ Chavez

Ga terug naar de tekentafel en begin met een nieuw concept. 10GB schijfruimte en 40 GB dataverkeer brengt je in zeer grote "enorm" grote problemen.

Zoals ik al zei, onderscheid je vooral niet met je prijs.

Om even te quoten van iemand anders, dit heeft je marketing plan en bedrijf nodig.

1. Core Values
2. Vision Statement
3. Mission Statement
4. Goals
5. Objectives

shared_user
09/05/04, 23:40
die verhouding klopt gewoon niet, mensen zullen niet veel bij je bestellen omdat ze geen 10 gb ruimte nodig zijn en dus denken dat ze te veel betalen als ik jou was en je wilt low budget doe dan pakketten van max 2 gb en hoger op aanvraag.

Websspace
09/05/04, 23:50
Origineel geplaatst door shared_user
hmm even een reken voorbeeld:
per server winst weinig accounts = weinig hulp en weinig klachten.

Volgens mij kan dit zeker wel uit maar of het goed is? het is iig mogelijk

Dan ga je wel uit van telkens volledig bezette servers. Klanten dienen zich niet aan in trossen van een dozijn :)

shared_user
10/05/04, 00:01
het is wel mogelijkop den duur zullen er vast "kleine kinderen" die het niet nodig zijn komen zodat ze kunnen zeggen "ik heb 10 gb webspace". Je kan er zelfs wel 25-30 op doen als die gok durft te nemen.

Beyonder
10/05/04, 00:16
Dan heb je van die kleine kinderen die anime gaan hosten, dan ben je zo door je space en bandbreedte geen probleem.

Het is gewoon geen solide business model.

2oo4
10/05/04, 18:24
hmmz kvind het een beetje extreem een beetje goed hosting bedrijf geeft dus ook nog ff een extra met het maken van backups dus dat kost hem dus ook 120 gb aan ruimte dan houd hij nog over:
10 gb voor cpanel - 120 gb = 110 gb = 11 accounts = 110 euro per maand - de kosten van de server
Conclusie:
hij maakt er extreem weinig winst op maar denkt waarschijnlijk dat die daarmee heel veel klanten krijgt, kzal je 1 ding zeggen managed is een bedrijf die veel fouten maakt dus ook veel downtime, kwaliteit kan jij dus niet garanderen :( Vooralniet als je server een load van 4 of 5 heeft want als ik een 10 gb pakket had met 40 gb datatraffic dan zou ik ff mn oude site weer online brengen, die zat op een dedicated server in zn eentje en trok 200 gb dataverkeer per maand maar de server load was zeer hoog door de vele cronjobs en phpnuke die zeer veel werd opgeroept :P dus crash :)