PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe Anderen over WHT.nl denken



Trexif
07/05/04, 12:02
Was vandaag even aan het surfen op het internet kwam ik de volgende uitspraken tegen :


---
Sidenote: Op webhostingtalk vind je geen goed aanbiedingen, maar slechte aanbiedingen. 10mbit + 48U + alles wat d'r bij zit voor 449 euro is *geen* goede aanbieding. Maar daar had ik 't net al over.
---
Hier moet ik je idd gelijk in geven. Op webhostingtalk zitten alleen bedrijven die echt met de prijs stunten en amper support leveren. Als je wilt dat je server meer down is dan up en geen antwoord hoeft op je vragen moet je dit doen
---

Is dit hoe mensen denken over de hosters die op WHT rond hangen ?


Ik vindt wel erg gewaagde uitspraken die naar mijn mening van geen kant kloppen.

Koster
07/05/04, 12:14
Klopt idd niks van. Natuurlijk zijn er el-cheapo bedrijven, maar er zijn genoeg kwaliteitshosters te vinden.

Bijvoorbeeld i3d, wij zijn redelijk goedkoop met colocatie aanbiedingen, maar om nu meteen het netwerk slecht te noemen (We-Dare) of de service slecht te noemen (niet bepaald ;) ). Het is meer hoe je je profileert en wat je strategie is.
Wil je groeien? Dan ga je vaker wat goedkoper zitten. Ben je groot en wil je meer omzet? Dan gaan bedrijven vaak wat meer rekenen en wat extraatjes aanbieden.

Trexif
07/05/04, 12:15
Die uitspraken baseren zich nergens op.
Of die gene die deze uitspraken heeft gedaan heeft met iederen hoster hier op dit forum ervaring :D

Koster
07/05/04, 12:18
Origineel geplaatst door Trexif
Die uitspraken baseren zich nergens op.
Of die gene die deze uitspraken heeft gedaan heeft met iederen hoster hier op dit forum ervaring :D je reageert op je eigen topicstart?

Trexif
07/05/04, 12:20
Origineel geplaatst door Koster
je reageert op je eigen topicstart?

Nee ik reageerde meer op jou ;)
Excuses als dit niet zo leek.



Klopt idd niks van. Natuurlijk zijn er el-cheapo bedrijven, maar er zijn genoeg kwaliteitshosters te vinden.

HBCS
07/05/04, 12:25
Dit is wel een teken dat er iets hier op wht niet goed gaat
anders praten ze er niet over en dat is toch jammer
moeten wij als gebruikers toch iets aan doen
al zou ik zo 1 2 3 niet weten wat

wdv
07/05/04, 12:30
Ik kan me goed voorstellen dat sommige mensen dat beeld hebben. Er zitten hier een aantal (illegale?) hosting bedrijfjes die gewoon té erg met de prijzen stunten en er verder niks van bakken. Ze realiseren zich waarschijnlijk niet dat after-sales support ook erg belangrijk is.

Trexif
07/05/04, 12:41
Lage prijzen hoeft niet meteen slecht te zijn.
Er wordt daar gezecht in het algemeen dat mensen die op wht zitten slechte support leveren en/of slecht netwerk hebben.
Het gaat dus om het forum algemeen.

Mensen hebben verkeerde gedachten bij het forum.

root
07/05/04, 12:48
En hoe denk je dat dat komt ?

Omdat iedereen tussen de 14 en 21 denkt dat ie een snabbel bij kan verdienen door zich webhoster te noemen.

Webhoster ben je niet met een gehuurde server of reseller account en een leuke homepage. Helaas zien klanten niet wat er achter zit.

Ik ga niet iedereen over een kam scheren, maar er is een te grote wildgroei. En juist deze mensen die denken dat ze even webhoster kunnen zijn, verzieken de markt.

Vergeet niet dat slechte ervaringen eerder naar boven komen als goede.

Beyonder
07/05/04, 12:48
Natuurlijk heeft niet iedereen die gedachte over wht.nl

Maar er zijn teveel minderjarigen actief die inderdaad zonder KvK roimmel aanbieden en niet voldoende kennis bezitten over het product dat zij aanbieden. Gelukkig hebben de mods en Domenico op tijd ingegrepen met terechte regelaanpassingen.

Ik denk dat er een groep zeer slechte aanbieders actief zijn maar ook een groep zeer goede kwaliteitsproviders. Helaas kiezen de forumgangers hier vaker voor goedkoop dan voor kwaliteit en LET OP Continuiteit.

Want je denkt toch werkelijk niet dat bedrijven die fors groeien en bijna geen winstmarge hebben het op lange duur gaan volhouden?

Service en kwaliteit zijn belangrijk, maar continuiteit ook, je hoeft maar simpel te berekenen om te kunnen calculeren dat sommige partijen hier onrealistische eindgebruikerprijzen handhaven.

Met andere woorden, zij kunnenn de continuiteit niet waarborgen en uiteindelijk is de klant, die overigens zelf kon berekenen dat het een onrealistisch aanbod was, de dupe. Maar dat is weer hun eigen schuld :)

Continuiteit is dus belangrijk, denk daaraan.

EDIT: DOMENICA --> DOMENICO SORRY :)

WebBizz
07/05/04, 12:52
Origineel geplaatst door Beyonder
Maar er zijn teveel minderjarigen actief die inderdaad zonder KvK roimmel aanbieden en niet voldoende kennis bezitten over het product dat zij aanbieden. Gelukkig hebben de mods en Domenica op tijd ingegrepen met terechte regelaanpassingen.

Domenica? Is dat de vrouw van? :D

rq
07/05/04, 13:14
Welk deel van naar het buitenland moeten vluchten voor de belastingdienst/schuldeisers valt precies onder continuiteit? Zomaar een algemene vraag.

Verder denk ik dat het leeuwendeel van de bezoekers op WHT.nl de webhosters zelf zijn, en sporadisch wat consumenten die een pakket aanvraag doen en daarna 1 of 2x terug komen maar verder ook niet, maar ik kan het mis hebben. Die meningen in de startpost zullen onder de laatste groep vallen.

Beyonder
07/05/04, 13:18
Indien iemand naar het buitenland moet vluchten voor schuldeisers of belastingdienst dan is dat zeer slecht voor continuiteit! lijkt me duidelijk toch? :)

Maar gelukkig hoeven we daarvoor in Nederland niet bang te zijn, voor webhosters die hier met schulden zouden blijven zitten zijn er voldoende fijne regelingen om je binnen no time te saneren/schuldvrij te maken.

Maar klanten worden in dat geval wel afgesloten natuurlijk, dus al met al zeer slecht voor continuiteit.

Op WHT onderscheid ik enkele groepen:

Colocatie providers
Resellers van colocatie (dus iedereen met colocatie bij de werkelijke colocatie provider)

Webhosters
Resellers van webhosters.


Dit zijn dus allemaal potentiele klanten voor / van elkaar.

Mannekino
07/05/04, 13:26
Eén vraag: heb je zelf wel door wat je zegt, want ik kan er met mijn hoofd niet bij.

superior edit: Knip in comment. Het gaat hier over wat anderen denken over WHT. Niet wat men denkt te weten over Beyonder. Als je daar vragen over hebt, dan kan je natuurlijk altijd gebruik maken van de PM functie van dit forum. Dit is gewoon offtopic flaming.

Domenico
07/05/04, 13:52
Tja, ik kan hier wegens tijdgebrek niet echt op in gaan maar ik heb er wel vaker over gepost. We kunnen het ook omdraaien en vragen over welk forum/service er geen negatief woord te vinden is op het internet. Ik vind in elk geval over elk nederlands forum negatieve uitspraken op voornamelijk andere forums.

Nederlanders zijn nu eenmaal een wat negatief volk en we willen ook graag kwijt wat ons dwars zit. De kleinste tegenslag word ook groot uitgemeten en wie weet wat die poster van negatieve info bezield. We zullen het nooit echt weten en het zal er altijd zijn maar ga gewoon altijd af op feiten, je eigen gevoel en tel daar de ervaringen van betrouwbare derden bij op en je zit vanzelf in de goede richting.

EDIT: Er zitten hier naast de vele goede, betrouwbare en professionele bedrijven ook wat ehm op voorhand minder betrouwbare bedrijven maar daar zijn we dan ook een publiek open forum voor. We zullen er alles aan doen om goed te filteren met zeker in de nabije toekomst wat strengere regels wat betreft het plaatsen van aanbiedingen. Wellicht dat heel snel het bezitten van een KvK inschrijving verplicht wordt gesteld voor het plaatsen van een aanbieding.

Websspace
07/05/04, 14:05
Dus buitenlandse bedrijven hebben hier met andere woorden niets meer te zoeken?

Ik vind overigens ook dat sommige webhosters hier nogal neerkijken op andere webhosters. Ze gaan er meteen vanuit dat lage prijzen ook een slechte service betekent, bijvoorbeeld.

Niet dat wij ons aangesproken voelen, want wij hebben geen enkele ontevreden klant :)

Rik
07/05/04, 14:06
Origineel geplaatst door Domenico
Wellicht dat heel snel het bezitten van een KvK inschrijving verplicht wordt gesteld voor het plaatsen van een aanbieding.


Ik moet eerlijk bekennen dat ik advertenties van mensen zonder KvK of duidelijke Freelance opties, niet eens accepteer.
Ik sluit ze tot ik het nummer weet (ook al is het via PM) en gooi ze daarna evt weer open (paar keer voorgekomen).

Verder wordt er zelden tot nooit geadverteerd door "fake" bedrijven... hoogstens dat designs/scripts/domeinen ed worden aangeboden...

Trexif
07/05/04, 14:11
Origineel geplaatst door Websspace
Dus buitenlandse bedrijven hebben hier met andere woorden niets meer te zoeken?

Ik vind overigens ook dat sommige webhosters hier nogal neerkijken op andere webhosters. Ze gaan er meteen vanuit dat lage prijzen ook een slechte service betekent, bijvoorbeeld.

Niet dat wij ons aangesproken voelen, want wij hebben geen enkele ontevreden klant :)

Hier ben ik het wel me1 ,
Afkraken is wat sommige alleen maar doen.