PDA

Bekijk Volledige Versie : Advertentieruimte verkopen > kvk inschrijven ?



Pasqualis
07/05/04, 00:11
Hallo allemaal!

Ik ben helemaal nieuw hier op het forum en heb de de volgende (niet echt hosting gerelateerde) vraag:

Een jaar geleden ben ik als hobby een site (forum) begonnen. De site draait lekker en de bezoekersaantallen groeien. Tot nu toe heb ik altijd alles zelf bekostigd (forumscript, hosting, webdesign), maar daar wil ik verandering in brengen! :D

Nu wil ik dus advertentieruimte gaan verkopen. Dit zal niet meer dan zo'n 200-300 euro per maand opleveren en ik vraag me dus af hoe ik dit aan moet pakken. Ik ben gewoon in loondienst en doe de site er als hobby naast. Kvk inschrijven nodig ?

Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.

Alvast bedankt,

Pascal

Cougar
07/05/04, 01:04
Je kan ook kijken of je dit niet als "inkomsten uit nevenactiviteiten" kan opgeven op je belastingformulier.

Anders zou je je inderdaad moeten inschrijven als eenmanszaakje en een BTW nummer aanvragen. Als het om een dusdanig klein bedrag gaat € 3600,- / jaar, dan val je ook nog eens onder de kleine ondernemers regeling en kun je ook ontheffing krijgen van administratieve plichten. Zoals ik in mijn reactie een topic hiervanaf al heb aangegeven kan je eens kijken bij de folder : http://www.belastingdienst.nl/common/dl/ob20103.pdf

Carl<n-media>
07/05/04, 01:10
Kijk eens een topic onder deze: http://webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=51040

quiserver
10/05/04, 14:34
Volgens mij hoef je bij kleine bedragen als 300 euro per maand toch niet in te schrijven bij de KvK? BTW nummer bij de belastingdienst is voldoende heb ik gehoord. Maar om makkelijker zaken te doen is inschrijven handiger zeggen ze.

Eris
10/05/04, 15:03
Voor kleine bedragen is het NIET verplicht om een KVK en/of BTW nummer aan te vragen. Maar het kan wel snel aantrekkelijk worden om een kvk aan te vragen omdat de lasten minder zijn dan de lusten. Lees belansting aftrek enz. Boven de duizend euro per jaar en vaste contracten kan het intresant worden. Dus je zit er sneller aan dan je denkt. Al hoewel het niet verplicht is :)