PDA

Bekijk Volledige Versie : Hahaha.., nog een leuke bepaling voor in je AV



RonZo
06/05/04, 21:37
Er wordt hier nogal wat besproken hier over AV's (aup's) en wat er wel of niet in moet staan....
Ik kwam nog een leuke bepaling in de AV van xs4all tegen....


4.4 Onverminderd het in artikel 4.3 gestelde is het klanten toegestaan het systeem van XS4ALL te hacken.
De klant die als eerste erin slaagt een positie te verwerven gelijk aan de systeembeheerder van XS4ALL, krijgt van XS4ALL zes maanden gratis gebruik van het systeem aangeboden, onder voorwaarde dat de desbetreffende klant uitlegt op welke wijze hij of zij geslaagd is in het hacken, hij of zij geen schade heeft toegebracht aan het systeem en aan andere klanten en hij of zij de privacy van andere klanten heeft gerespecteerd. Iedere klant geeft bij deze toestemming aan andere klanten onder voornoemde voorwaarden te trachten het systeem te hacken.

Wie durft dat ook op te nemen in de AV??

The MAzTER
06/05/04, 21:47
hmm.. vroeger kreeg je volgens mij een taart van xs4all als je het lukte om ze te hacken

Dennis
06/05/04, 21:52
Na 3.3 komt 4.4, maar ik zie het.

Op zich wel goed, maar zelf zou ik het niet durfen om dat in mijn AV op te nemen.

Carl<n-media>
06/05/04, 22:01
Mag je ook met brute-force proberen het wachtwoord te achterhalen? :p

devnull
06/05/04, 22:37
Ronzo had niks te doen en dacht: ik ga maar even de Algemene Voorwaarden van alle hosters doorlezen?:p

Carl<n-media>
06/05/04, 22:49
Origineel geplaatst door devnull
Ronzo had niks te doen en dacht: ik ga maar even de Algemene Voorwaarden van alle hosters doorlezen?:p
Misschien wil die wel klant van XS4ALL worden. Ik neem aan dat je dan even de voorwaarden (globaal) leest.

Rik
06/05/04, 22:51
Is PURE marketing....

-| Klanten denken "zo, zo... die zijn zeker van hun zaak...."
-| Hackers die het lukt gaan meteen bij XS4all aan de bel hangen (niks kwaads)
-| Men kan het systeem wederom verbeteren (fout is al opgezocht)

RonZo
06/05/04, 22:54
Origineel geplaatst door devnull
Ronzo had niks te doen en dacht: ik ga maar even de Algemene Voorwaarden van alle hosters doorlezen?:p
Tja..., ik kreeg zo van die grote neusgaten van het neuspeuteren heh ;)

HBCS
07/05/04, 08:14
er staat , klant van xs4all mogen het dus moet je eerst klant van hun zijn
is wel slim om dat op te nemen komen dus erg zeker over en ze haalen op die manier mischien wel klanten binnen die het willen proberen
elke klant is er een moet je maar denken binnen is binnen

Friend
07/05/04, 08:34
Heeft toch niets met de AV te maken.

Daarnaast lijkt het me marketing technischg meer invloed op de markt te hebben als ze er een 'contest' van maken. Bij zo'n contest mag dan iedereen meedoen (dus ook niet-klanten--> zijn immers mogelijk potentiele klanten) en wordt er een echte prijs weggegeven.

J.Haagmans
07/05/04, 20:16
Och joh, het is een gratis manier van systemsecurity. De hacker weet toch altijd al meer dan de beveiliging, dat is altijd zo geweest... En een hacker is moeilijk te tracen als hij eenmalig toeslaat...

Laat ik het zo zeggen: een van de partners van onze leverancier heeft een hackserver en hackers worden uitgedaagd die server te hacken, samen met die hackers beveiligen ze de servers verder...

Ik zou het niet in m'n AV opnemen, omdat de security extern gebeurt. Wij nemen nieuwe pricipes over van leveranciers en dus hechten wij er geen meerwaarde aan deze manieren zelf toe te passen.

XS4ALL is dan weer een bedrijf dat mi. een beetje doorgeschoten is op het gebied van veiligheid en ik vraag me af hoelang ze daar nog mee kunnen schermen... Want zo veilig is Xs4all nou ook weer niet...

sander
07/05/04, 20:33
vertel.. :)

J.Haagmans
07/05/04, 20:37
Waarom XS4ALL niet zo superveilig is?

Kijk, ze zijn het "veiligst" en daar schermen ze mee, maar ook zij maken gewoon nog steeds gebruik van dezelfde types systemen. "Zo veilig mogelijk" betekent niet veilig...

Zo simpel is het...

Maar ik zeg niet dat ze er onterecht mee schermen, want het is nog steeds vrij indrukwekkend...

sander
07/05/04, 20:43
;) niemand is idd het veiligst

J.Haagmans
07/05/04, 20:53
Nou jah, ze zullen vast het "veiligst" zijn, maar dat betekent niets hoor.

Sterker nog, ik betwijfel of wij sneller en makkelijker gehackt kunnen worden dan zij, maar zelfs dat vind ik al niet de moeite om je druk over te maken...

Flipdip
07/05/04, 20:53
Een hacker hoeft maar één gaatje te vinden.
Maar de beveiliger daarnaast moet alle gaatjes dichten.

Je bent t.o.v. de hacker dus eigelijk in het nadeel.

Daarnaast is het niet zo gek om je beveiliging daadwerkelijk te testen.

Er zijn genoeg hackers die daar een goede boterham mee verdienen.

En zoals xs4all hier gebruik van maakt is toch slim ;-)
Twee vliegen in één klap.

UbErZ
07/05/04, 21:24
xs4all is opgericht door een (ex)hacker meen ik. Vandaar dat ze er zo mee omgaan.

Carl<n-media>
07/05/04, 21:28
Origineel geplaatst door UbErZ
xs4all is opgericht door een (ex)hacker meen ik. Vandaar dat ze er zo mee omgaan.
XS4ALL was toch van een vrouw? Lijkt me sterk dat zij hacker is.

fritz©
07/05/04, 21:39
Origineel geplaatst door UbErZ
xs4all is opgericht door een (ex)hacker meen ik. Vandaar dat ze er zo mee omgaan.

Jeps

gr.

chielsen
07/05/04, 21:51
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;

XS4ALL was toch van een vrouw? Lijkt me sterk dat zij hacker is.

Waarom zouden vrouwen geen hackers kunnen zijn??


Maar volgens mij waren het een paar gasten die dat hebben opgericht. Heb er ooits eens wat over op tv gezien. Ze vertelden dat ze eerst wat lijntjes huurden van kpn en dat groeide en groeide en toen hebben ze het voor een leuk bedrag aan kpn verkocht die doorkregen dat er wel business in zat.

fritz©
07/05/04, 21:56
Even wat historie over XS4ALL: www.webwereld.nl (http://www.webwereld.nl/bijlage/03_18_i.phtml)

Gr.

Stefan<n-media>
07/05/04, 22:02
De oprichter was Felipe Rodriquez en dat lijkt me geen vrouwennaam maar hij was wel een hacker.

Hoe xs4all ontstond: (http://www.nrc.nl/W2/Lab/Beveiliging/hackers15111997.html)

therealchrizz
07/05/04, 22:46
XS4ALL is in de tijd van de DDS onstaan uit Hacktic. Naar mijn mening is het niet alleen een uitdaging, maar ook natuurlijk een groot stuk marketing. XS4ALL heeft nu ook de financieele middelen om hun servers secure te houden, als je 24/7 bezig bent met updates en security reports en alerts te lezen, is dit ook niet zo moeilijk eigenlijk lijkt me, met de juiste engineering kennis.

chielsen
07/05/04, 22:48
Origineel geplaatst door fritz©
Even wat historie over XS4ALL: [URL=http://www.webwereld.nl/bijlage/03_18_i.phtml]www.webwereld.nl[URL]

Gr.

Hmm, het kan ook zijn dat ik dat gelezen heb ;)

mihosnet
07/05/04, 22:59
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;

XS4ALL was toch van een vrouw? Lijkt me sterk dat zij hacker is.

In de war met WorldOnline?

therealchrizz
07/05/04, 23:45
Nee hoor, ik heb duidelijk een foto van een vrouw in een bepaald blad zien staan op het dak van XS4ALL voor hun lichtbak bovenop het pand.. Ik weet alleen haar naam niet meer.

WebBizz
07/05/04, 23:56
Je hebt het denk ik over Sjoera Nas, zij was voorlichtster bij XS4ALL.

http://www.domeinnaamdebat.nl/live/0/page355.html

Leandros
08/05/04, 10:06
Origineel geplaatst door therealchrizz
Nee hoor, ik heb duidelijk een foto van een vrouw in een bepaald blad zien staan op het dak van XS4ALL voor hun lichtbak bovenop het pand.. Ik weet alleen haar naam niet meer.

Volgens mij was dat in de Emerce, maar zij was dacht ik ook voorlichtster, iig ze ging wat anders doen omdat ze al vanaf het begin bij xs4all was.