PDA

Bekijk Volledige Versie : Reselpakket of shared...



zone
05/05/04, 17:13
Deze vraag ging al enige tijd rond in mijn bovenkamer, ging ter ruste en kwam vandaag weer eens boven. Om hem voorgoed tevreden te stellen, plaats ik deze alhier.

Ik ben een gewone klant, geen bedrijf, heb een grote site en zoek dus naar een groot pakket. Nu kom ik hetvolgende tegen:

Een voorbeeld:
Een shared pakketje met allerlei extra's, 1000mb ruimte en 10 gig traffic kost zo'n €25,- (ex. btw)

Een resellerpakketje, zelfde host en extra's met 2000mb ruimte en 30gig kost ook €25. (ex. btw)

Kan ik als niet bedrijf zijnde, een reselpakket afnemen? (zonder intentie die anders te gebruiken dan voor mijzelf).
Als dat zo is, wat is dan nog het nut van shared?

Dit is een gewone vraag, ben niet op zoek naar hosting.

host3000
05/05/04, 17:15
Een reselleraccount is niets anders dan een shared hosting account met een extra controlepanel. Dat is alleen anders als je vps hebt of een dedicated server.

turbo
05/05/04, 17:16
in u geval is een reseller dan beter. Maar niet iedereen heeft zoveel space nodig en daarom kan shared nog handig zijn

zone
05/05/04, 17:30
Origineel geplaatst door turbo
in u geval is een reseller dan beter. Maar niet iedereen heeft zoveel space nodig en daarom kan shared nog handig zijn


Ja, maar dan nog is het wat raar toch? de meeste klanten weten dus niet, dat je voor hetzelfde geld, bij dezelfde host, meer kan krijgen...

turbo
05/05/04, 17:33
Origineel geplaatst door zone



Ja, maar dan nog is het wat raar toch? de meeste klanten weten dus niet, dat je voor hetzelfde geld, bij dezelfde host, meer kan krijgen...

ja, ik weet wat u bedoeld. Wij hadden dit ook initieel bij de paketten die wij aanbieden, maar we hebben er een verschil opgezet qua datatrafiek. De verdeler waarbij u aan het zoeken bent zal dit waarschijnlijk niet gezien hebben of er geen probleem mee hebben.

Bij hosting is het altijd beter dat u zich vooraf goed informeert en alles wikt en weegt

s2software
05/05/04, 17:34
Het komt ook doordat de host bij shared hosting ook support moet verlenen en bij een reseller account geen of zeer weinig support.

turbo
05/05/04, 17:56
Origineel geplaatst door s2software
Het komt ook doordat de host bij shared hosting ook support moet verlenen en bij een reseller account geen of zeer weinig support.

mja als ge support belooft moet dat voor iedereen zijn: reseller of niet.

Dus zou eigenlijk niet echt slim zijn om daar u prijzen op te bouwen, maar kan altijd natuurlijk.

Whyti
05/05/04, 18:00
Als ik vragen mag he.. Waar heb je dat gezien 30 Gb traffic voor 25,-

zone
05/05/04, 18:04
Dat ga ik hier niet plaatsen als je het niet erg vind, wil geen probs krijgen.
Het is in ieder geval een hoster die hier ook actief is, waar verder niets mis mee is overigens!

Carl<n-media>
05/05/04, 19:29
Is dat ene bedrag niet per maand en dat andere per jaar?

zone
05/05/04, 20:01
Nee, beide zijn per maand. de reseller zelfs goedkoper per jaar: €250

Whyti
05/05/04, 20:10
Lijkt me beetje veel data voor zo weinig per jaar..

Dennis
05/05/04, 20:11
Origineel geplaatst door Whyti
Lijkt me beetje veel data voor zo weinig per jaar.. Lees je de topic nu? Das helemaal niet relevant.

Maar een shared-hosting-account heeft vrijwel nergens meer waarde/een meerwaarde toz een reseller-account. Daarom zou ik dan maar gewoon een reselleraccount ipv. een sharedhosting-account nemen indien dat goedkoper is.

Cybafish
05/05/04, 21:32
Reseller accounts komen vaak op servers die zwaarder belast zijn dan shared-hosting servers, dit is bij ons i.i.g. het geval. Bij de shared servers garanderen wij maximale performance, bij reseller accounts ben je tot op zekere mate afhankelijk van de manier waarop de overige resellers met hun accounts omgaan. (uiteraard houden we dit wel binnen de perken)

zone
05/05/04, 22:37
Dus is de kwaliteit van shared weer beter dan de reseller accounts begrijp ik dus.
Dat komt bij mij ook niet echt positief over. Als reseller zijnde die ook host wil zijn, kan hij zijn klanten dus nooit de kwaliteit garanderen die de roothost wel kan, mits hij een eigen server zou hebben. Of zit ik er dan naast?

Cybafish
05/05/04, 23:02
Je zit er naast, maar shared-hosting is vele malen service gerichter, tenslotte presenteert een webhoster zichzelf daarmee direct naar zijn klanten.