PDA

Bekijk Volledige Versie : FTP login snelheid



Karin
04/05/04, 21:19
Ik ben aan het zoeken naar nieuwe hosting. Het grootste frustratiepunt van mij met oude hosting (heb redelijk goede ervaringen) is de snelheid van een ftp login proces.

Ik ben vaak met persoonlijke projecten bezig of zet tijdelijk projecten voor werk neer op mijn eigen hosting, en ben dan via ftp bezig met de bestanden via UltraEdit. Het probleem met UltraEdit (met nog weinig zicht op oplossing) is dat het ftp connecties niet open houd en dus voor elke save (zelfs bij een save all van x bestanden op hetzefde ftp account, dus voor elk bestand) een aparte ftp connectie opent. Met mn eigen servertje op een kabelverbinding, die nu al een poos verleden tijd is, ging dit prima, op DDS, waar een bekende een account heeft, gaat dit razendsnel en op inorm, een van mijn klanten, gaat dit ook als een speer. Echter bij mijn eigen hosting providers duurt het vaak enkele seconden voordat het proces is doorlopen en zit je zo gerust een halve minuut te wachten tot je save-all van 4 bestanden klaar is.

Nu weet ik dat men in de meeste bestaande configuraties weinig tot niets hieraan kan doen, zeker bij standaardpakketten. De drie waar ik de (tragere) ervaring mee heb draaien allemaal CPanel en ik vraag me dan ook af of dit gerelateerd is. FTP zal ook wel via een control panel draaien over het algemeen, of vergis ik me daar in.

Lastig is ook dat zonder testaccount, wat toch maar weinig hosts bieden, je de snelheid niet echt kan testen. De download snelheid via web van een bestand staat hier ook helemaal los van.

Graag jullie mening/ideeen en als iemand een host heeft/runt/weet die een snelle ftp login/verbinding heeft hoor ik het ook graag.

TMourik
04/05/04, 21:21
Edit:

Deze reactie hoort eigenlijk in het andere topic. Daar zal ik hem alsnog ook even plaatsen.

Karin
04/05/04, 21:27
Origineel geplaatst door TMourik Wellicht kan ik u een test account geven zodat u uw situatie kunt testen? Daar sta ik 100% voor open, aangezien het voor u een belangrijk aspect is.

Dank voor uw aanbod. Ik heb u een PB gestuurd.

Edit:typo

timmeh
04/05/04, 21:34
De kans is groot dat je huidige host een ftp server heeft draaien die identd gebruikt. Vaak is het probleem dan dat de identd port niet geforward is naar desbetreffende computer. Dat kan heleboel snelheid schelen met inloggen. Ik weet niet waar je server staat? EUR of de VS?

Flydesign.nl
04/05/04, 21:34
Ik ken het probleem, werk zelf ook heel veel met ftp en ben soms hele dagen telkens 5 bestandjes aan het uploaden. Zelf nooit problemen mee gehad, maar nu zat ik op een server van een klant vandaag, en dan zit je gewoon 2 minuten te wachten totdat hij verbinding gemaakt heeft en alles erop gezet hebt. Erg irritant en zeker niet goed voor je humeur ;)

FTP draait trouwens via een FTP server, control panel heeft hier weinig mee te maken. De manier van configureren of het model ftp server wat er standaard bij CPanel gebruikt wordt kan wel uitmaken. Maar mijn ervaring is dat 3 verschillende DirectAdmin servers verschillende snelheden hebben, dus denk dat je de oorzaak meer moet zoeken in de verbinding en drukte op het netwerk.

Succes met je keuze!

Karin
04/05/04, 21:36
Origineel geplaatst door timmeh
Ik weet niet waar je server staat? EUR of de VS?

2 van de servers staan in de VS. De 3e (en eigenlijk langzaamste qua login) in Amsterdam.

Karin
04/05/04, 21:38
Origineel geplaatst door Flydesign.nl
Maar mijn ervaring is dat 3 verschillende DirectAdmin servers verschillende snelheden hebben, dus denk dat je de oorzaak meer moet zoeken in de verbinding en drukte op het netwerk.



Toch vraag ik me dat af. Zoals ik zei het is niet zozeer de snelheid van de FTP verbinding zelf maar van het login proces waar de bottleneck zit.

Edit: aangezien je ook een bod hebt gedaan in mijn aanvraag, is het misschien mogelijk een testaccount op je server te krijgen, al is het maar voor een uur?

wdv
04/05/04, 21:41
Karin,

Dit probleem ontstaat meestal doordat de hoster zijn FTP server niet goed ingesteld heeft. De FTP server probeert bijvoorbeeld het IP om te zetten in een adres en probeert ook nog informatie van de client te krijgen via de identd port, dit gaat meestal niet goed en daardoor blijft de login een behoorlijke tijd "hangen".

Als u wilt kunt u bij ons ook wel eerst even testen!

Rik-edit: Ahum.... is geen advertentieforum he ;) denk daaraan !

Cybafish
04/05/04, 21:57
Het punt zit hem in het feit dat de hosters waar u naar refereert als "traag" 99% zeker ProFTPd draaien. Deze FTP-server biedt uitgebreide log functies, maar is relatief gezien érg traag als het gaat om inloggen.

Zoals eerder geschreven in het topic waarin u om een aanbieding vroeg kunt u ons ten alle tijden e-mailen voor een test account op info@futureflex.nl of via het contact formulier op onze website.

lifeforms
05/05/04, 14:19
Kan het zijn dat de FTP-server een identd request uitvoert, maar dat je deze poort (TCP port 113) in je firewall blockt met een "deny" i.p.v. "reset"? Dit kom ik wel eens tegen bij klanten die dit probleem hebben.

Ook kan het zijn dat de FTP-server een probleem met DNS heeft, zodat hij lang wacht en vervolgens timeout op het zoeken van je hostname. Maar dat zal de host niet snel toegeven. ;)

Carl<n-media>
05/05/04, 19:51
Ik denk niet dat het zo een probleem is om aan een web hosting provider te vragen of ze even een test accountje voor je aanmaken. Wij hebben standaard al een test account op de server. Als een klant het wil testen dan sturen wij hem/haar gewoon even een nieuw wachtwoord en kan deze wat dingen testen.

Flydesign.nl
05/05/04, 21:04
Origineel geplaatst door Karin



Toch vraag ik me dat af. Zoals ik zei het is niet zozeer de snelheid van de FTP verbinding zelf maar van het login proces waar de bottleneck zit.

Edit: aangezien je ook een bod hebt gedaan in mijn aanvraag, is het misschien mogelijk een testaccount op je server te krijgen, al is het maar voor een uur?

Natuurlijk is dat mogelijk, maar ik zie dat je al een aanbieder gevonden hebt. Veel plezier ermee!

Whyti
05/05/04, 21:15
Wat ik me dan nog af vraag, hoe doet Xs4all bijvoorbeeld dat dan.
Die zijn echt altijd super snel echt 1 sec en je zit er in enzo..

Dennis
05/05/04, 21:17
Origineel geplaatst door Whyti
Wat ik me dan nog af vraag, hoe doet Xs4all bijvoorbeeld dat dan.
Die zijn echt altijd super snel echt 1 sec en je zit er in enzo.. • Standaard FTPServer-software
• Geen vage settings, weinig tweakin'
• Server in NL
• Standaard nette verbindingen. (En het gaat ook weer 1/2ms sneller omdat het meestal je eigen ISP is)
• Geen superhoge load, zij zorgen wel dat de gemiddelde load bij hun servers niet te hoog wordt