PDA

Bekijk Volledige Versie : Goedkope USA Server - Registrant in Nederland



twin
04/05/04, 10:15
De hostingtarieven liggen in NL hoger dan in de VS. Zijn er Registranten, die enkel NL domeinnamen registreren en de hosting aan jezelf overlaten?
Een goedkope server is in de VS 10x goedkoper. Zelf op een VS-Server ´n NL domein zetten moet mogelijk zijn.
p.s: Momenteel host ikzelf via een relatief dure dedicated server. Mijn klanten gaan echter lopen door de lage tarieven elders.

Global Registry
04/05/04, 10:32
Zijn er Registranten, die enkel NL domeinnamen registreren en de hosting aan jezelf overlaten?

Zoek op het forum en je ziet een aantal partijen die dat doen.

TMourik
04/05/04, 10:44
uitereaard is dat mogelijk. Verder zal ik geen namen noemen, maar er zijn er veel.

®on
04/05/04, 10:49
Origineel geplaatst door twin
Mijn klanten gaan echter lopen door de lage tarieven elders.
Je kan je afvragen waar men voor kiest: kwaliteit of kwantiteit. Het kan altijd goedkoper, 't is maar de vraag wat er dan van je geboden kwaliteit over blijft.

10x goedkoper vind ik trouwens schromelijk overdreven.

Maar wat je vraagt is prima mogelijk. Er zijn zat registrars op dit forum, die je zo'n dienst kunnen leveren. Zoek eens in dit forumdeel (http://www.webhostingtalk.nl/forumdisplay.php?s=&forumid=11).

xserve
04/05/04, 11:29
Bijna iedereen die webhosting met een .nl domein aanbied bied ook .nl domeinnamen los aan. Dus gewoon een keertje goed kijken of zoeken in het forum hier.

J.Haagmans
07/05/04, 12:15
Ik zit in de VS en daar heb ik zo goed als altijd gezeten. De tijd dat ik in NL zat ergerde ik me voortdurend aan de enorme winstmarges die de meeste bedrijven hanteerden en hoewel je dat ook over veel bedrijven in de VS kunt zeggen, vind ik de VS een stuk aantrekkelijker. Waar anders vind je bijvoorbeeld pakketten met 1 GB webspace en 50 GB traffic voor een eurootje of 6?

Ik heb internationale bezoekers op mijn websites en dat betekent dus dat je, met de VS als grootste aandeel in die bezoeken, over kwaliteit niet te klagen hebt. Ik heb een ping nog onder de 100 ms en downloadsnelheden halen bij mij consequent de 1024 (mijn thuismax)...

Zolang de Nederlandse hosting zo duur blijft, is er geen enkele reden om het te zoeken in Nederland.

Daarnaast zoek ik voor mijn dedicated servers altijd servers met een traffic limit van minimaal 500 GB en dat is in Nederland onbetaalbaar...

superzooi
07/05/04, 12:45
Easydedicated.com .... daar kost 500Gb traffic op een celeron 2,4Ghz €64 ex

SNS
07/05/04, 17:14
Ik heb servers in Nederland en VS. Dus ik weet nu niet welke ik moet kiezen :(

J.Haagmans
07/05/04, 19:59
Origineel geplaatst door superzooi
Easydedicated.com .... daar kost 500Gb traffic op een celeron 2,4Ghz €64 ex
I see... Ik loop wat achter op het NL-server gebied, geloof ik. Maar jah, ik betaal $48.- inc. voor 1000 GB traffic met een PIV (!!) 3.0 Ghz... Dus nog steeds ben ik een stuk goedkoper uit.

mr. green
07/05/04, 23:55
@Jackiegoal: bij welke dedicated-provider zit je dan?

SNS
08/05/04, 00:39
Origineel geplaatst door Jackiegoal

I see... Ik loop wat achter op het NL-server gebied, geloof ik. Maar jah, ik betaal $48.- inc. voor 1000 GB traffic met een PIV (!!) 3.0 Ghz... Dus nog steeds ben ik een stuk goedkoper uit.

Dat is onzin, het is onmogelijk dat je dat betaald voor een P4 3.0GHz. Ik ben dan wel erg benieuwd naar je datacenter en/of provider.

Koster
08/05/04, 01:17
Ik ben wel benieuwd naar de hoeveelheid downtime. Uit eigen ervaring weet ik dat partijen als ev1servers en managed.com niet de meest betrouwbare zijn

SNS
08/05/04, 01:19
managed.com biedt geen eens 3GHz servers aan naar mijn weten en ev1 is duurder dan $48 per maand.

twin
08/05/04, 09:16
Dank voor alle reacties! Het is nu alleen de kunst met de aanwezige FreeBsd bij bijvoorbeeld easydedicated de Server in te richten. Dat is in de toekomst onvermijdelijk.
Als Jackiegoal een goedkoper anternatief heeft, laat maar komen!!

J.Haagmans
08/05/04, 11:39
Origineel geplaatst door mr. green
@Jackiegoal: bij welke dedicated-provider zit je dan?
Even een antwoord op alle vragen: dit kan ik jullie niet zeggen... Overigens heb ik een foutje gemaakt, dit betaal ik voor de 2.4, voor de 3.0 betaal ik $52.- en ik heb er nog een cPanel/WHM licensie bij en die kost $14.99 per server...

Ik koop ook niet direct bij het datacentrum in, maar bij een grootafnemer (een goede vriend van me), wat me veel scheelt, aangezien ikzelf niet zo heel veel afneem...

Kwaliteit is goed, ping zit meestal onder de 100 ms en de downloadsnelheden zitten altijd aan mijn thuismax...

Maar ik begrijp jullie reacties wel, ik heb gewoon een hoop geluk bij de partij bij wie ik inkoop. Dat heeft niets met goede strategieen te maken... Sterker nog, volgens mij betaal ik nog minder dan zijn inkoopsprijs, maar ik haal ook nooit mijn eigen transfer limit, waar hij weer van kan profiteren. En daarnaast doe ik ook nog wel eens wat klusjes voor hem...

SNS
08/05/04, 11:48
Heb je dan misschien een test ip of iets dergelijks?

@ Twin, neem wel FreeBSD 4.9, aangezien in 5.2.1 nogal wat probleempjes zitten die misschien lastig op te lossen zijn als je niet zoveel ervaring hebt.

J.Haagmans
08/05/04, 12:10
Test-IP heb ik nergens voor nodig, maar ik zal het eens aan hem vragen...

S2S-Robert
09/05/04, 01:14
Daar wordt meer mee bedoeld : heb je een 10mb.bin file online staan die ge-wget kan worden om je snelheid te testen denk ik.

Ik denk dat iedereen wel weet dat het gewoon veel goedkoper is in de VS dan hier in NL. Je zal vast wel redelijk goede download snelheden halen, maar wat ik gemerkt heb is dat de reactietijd gewoon bijzonder slecht is. Een ping van beneden de 100 vind ik overigens heel erg netjes voor een VS provider...

Maargoed, iedereen host lekker waar hij het prettigst vind, en zeker als je veel internationaal verkeer hebt is de VS helemaal niet slecht. Wij hebben weer meer NL verkeer en dan zit je toch al gauw in NL.

J.Haagmans
09/05/04, 11:31
Ik zal morgen tijdelijk eens wat online zetten...

quiserver
09/05/04, 16:47
De laatste tijd is het dataverkeer in Nederland erg goedkoop geworden. Ik denk dat er binnen enkele maanden de dataverkeer op de pijl van de VS komt. Of niet?

J.Haagmans
09/05/04, 17:02
Lijkt me sterk, maar opzich zie ik de bezwaren niet. Ik denk alleen niet dat de Nederlandse webhostingbedrijven de winstmarges van de Amerikaanse bedrijven kunnen halen.

Houd ook in je hoofd dat veel van die goedkope VS-resellers/bedrijven zwart zijn.

Evilarlos
10/05/04, 12:20
Ik zelf heb een US server en bied kwantiteit hosting aan. Daar kom ik ook eerlijk voor uit op mijn site. Als ik datzelfde met een NL server zou proberen zou ik geen klanten krijgen omdat mijn hosting simpelweg te duur zou zijn.

J.Haagmans
13/05/04, 11:05
Origineel geplaatst door Evilarlos
Ik zelf heb een US server en bied kwantiteit hosting aan. Daar kom ik ook eerlijk voor uit op mijn site. Als ik datzelfde met een NL server zou proberen zou ik geen klanten krijgen omdat mijn hosting simpelweg te duur zou zijn.
Een beetje jammer dat je suggereert dat US servers kwalitatief niet zouden voldoen, dat is natuurlijk grote onzin... Sterker nog, ik kan kwalitatie betere servers voor betere prijzen in de VS vinden... Er zijn echt veel hoogstaandere netwerken aanwezig dan hier in NL...

twin
31/08/07, 10:15
Dank jullie wel allemaal!! Binnenkort zal ik hier wat meer nieuws over mijn activiteiten plaatsen!

ensermo
31/08/07, 12:44
.... nog een cPanel/WHM licensie bij en die kost $14.99 per server......

Jackiegoal,

Een aantal punten

Een server voor die prijs is meestal een goedkope tower a la Sweex merk met een ASrock moederboardje or iets dergelijks. Dus geen ECHTE HP, Sun, IBM, Dell server etc.
Ik zeg NIET dat het NIET werk als server maar DAARVOOR zijn ze NIET gemaakt!!!

Als je een beetje kunt rekenen weet je dat het onmogelijk is dat het een echte 1U server is of een beetje kwaliteit's server. Zet jezelf in de schoenen van zo'n provider en vraag jezelf af of je zo'n marge wilt voor de moeite die JIJ hun bezorgt als klant? Wil jij voor $5 -$10 "winst" per maand iemand te woord staan, zijn server rebooten, een herinstall doen, binnen 8 uur antwoorden? etc etc?

Ik betaal in America rustig $350 p/m voor een normale server bij een bekende partij. Waarom? Omdat ZIJ wel GARANDEREN 24/7 een technician die je kan helpen aan de lijn. Vind ik het duur? Nee. Probeer maar bij managed, ev1 of (de beruchte) angelnetworkz support te krijgen en iemand met verstand aan de lijn te krijgen!

Verder heb ik een opmerking over cPanel.

Als je echt $ 14.99 betaalt voor je cPanel licentie dan zijn er een aantal mogelijkheden.

1. Je heb geen echte Dedicated server, maar een VPS server. Want dat is de prijs voor de VPS cPanel licentie.
2. Je dedicated server provider biedt je een VPS licentie op een echte dedicated server dus is niet legaal bezig.
3. Je dedicated server provider maakt verlies op zijn cPanel licentie
4. Je dedicated server provider maakt verlies op zijn cPanel licentie en berekent het door in je andere prijs om je het idee te geven dat ze goedkoop zijn.

Waarom ik dat zeg? Omdat cPanel licentie EXTERN ALTIJD meer dan $40 en INTERN VOOR ALLE PARTIJEN ONGEACHT WIE $19.95. (Informatie van cPanel zelf).

Trouwens in Nederland zijn er genoeg providers die WEL zeer goedkoop zijn en met $5 winstmarges werken. Zoek en U zult vinden :)

AlfaHosting
31/08/07, 17:11
De hostingtarieven liggen in NL hoger dan in de VS. Zijn er Registranten, die enkel NL domeinnamen registreren en de hosting aan jezelf overlaten?
Een goedkope server is in de VS 10x goedkoper. Zelf op een VS-Server ´n NL domein zetten moet mogelijk zijn.
p.s: Momenteel host ikzelf via een relatief dure dedicated server. Mijn klanten gaan echter lopen door de lage tarieven elders.

En goedkope server is in de USA geen 10 keer goedkoper, sla er de aanbiedingen hier op WHT maar op na. Er zijn er die ze minstens zo goedkoop aanbieden, of ze er nog winst op maken is een ander feit.

Als het over hostingpakketten gaat van 10 GB ruimte en 150 GB dataverkeer voor 6.95 euro ... dat is puur overselling met factor 100(0).

dreamhost_nl
31/08/07, 17:12
Uhm... dit topic is al meer dan drie jaar oud... :rolleyes:
Die prijzen lijken me niet echt accuraat meer, daarnaast bestaan heel wat genoemde partijen al niet meer... ;)

Stewie
31/08/07, 17:12
LET OP: dit topic is uit 2004!

rvessem
01/09/07, 11:56
had twin nu echt 3 jaar nodig om antwoord te geven??????

MMaI
01/09/07, 12:09
rvessem, volgens mij is de reatie van de twee personen boven je voldoende, ophouden met onzin reacties hierop, gewoon van het topic afblijven!

--excuses voor mijn eigen offtopic post--
--mocht een mod dit lezen, slotje aub, en probeer die tweakers achtige melding in te voeren--