PDA

Bekijk Volledige Versie : geen onderneming



MavDude
03/05/04, 14:54
Erg handig topic dit. :W: Maar ik heb alsnog een vraag:
Of ik bij de volgende situatie verplicht ben om bij KvK in te schrijven:

Ik neem ergens een klein reseller pakket, en ik wil geen onderneming starten. Ik maak geen website om hostingpakketten te verkopen en ik maak ook geen advertenties. Mijn enige "klanten" die ik heb zijn uit famillie/vriendenkring. Mocht ik hier toch een beetje geld verdienen geef ik dat gewoon op bij de belasting als inkomsten.

Doel is voor mij om wat ervaring op te doen in het hosting gebeuren, en ik wil er ook geen winst mee halen oid. Maar ik wil ook geen illegale dingen doen, dus vandaar dat ik het vraag.

*edit: Ik heb waarschijnlijk op de verkeerde knop geklikt, het was de bedoeling om te replyen op "WHT cursus deel 2: De K.v.K.", excuses daarvoor.

The MAzTER
03/05/04, 15:05
nee natuurlijk hoef je je eigen dan niet in te schrijven. Je bent toch geen ondernemer.

Carl<n-media>
03/05/04, 15:10
hostingpakketten verkopen
Ja, dan moet je je wel inschrijven. Je gaat namelijk iets verkopen. Wat je natuurlijk wel kunt doen is het pakket samen met je vrienden kopen, dan verkoop je namelijk niets.

Anestheologist
03/05/04, 15:27
Als je alleen aan vrieden/ familie "verkoopt" zeker geen kvk, en zou het zelfts niet aangeven aan belastingen ;), vroeger assembleerde ik vele computers voor vrienden/familie en heb dat nooit aangegeven. Als je natuurlijk verder gaat in verkopen is het wel aangeraden even bij boekhouder, kvk langs te gaan.

fritzĀ©
03/05/04, 21:31
Geen KvK verplicht.

Je dient zelf zorg te dragen voor het (eventueel) opgeven aan de belastingdienst (kun je op alle biljetten aangeven).

Onder deze noemer valt bijvoorbeeld ook 'inkomsten gegenereerd door banners op websites'.

Je betaalt hier - afhankelijk van je leeftijd en inkomsten - een % belasting over.

Gr.

MavDude
03/05/04, 22:24
:cool: Okee dan!
Vriendelijk bedankt voor de info. :)


Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;

Ja, dan moet je je wel inschrijven. Je gaat namelijk iets verkopen. Wat je natuurlijk wel kunt doen is het pakket samen met je vrienden kopen, dan verkoop je namelijk niets.
Ik heb er staan 'geen website om hostingpakketten te verkopen'. En het is inderdaad meer de bedoeling wat je hier voorstelt, zo'n reseller pakket samen met wat familie/vrienden delen. En ondertussen leer ik er ook nog wat van. :)

Carl<n-media>
03/05/04, 22:40
Origineel geplaatst door MavDude
:cool: Okee dan!
Vriendelijk bedankt voor de info. :)


Ik heb er staan 'geen website om hostingpakketten te verkopen'. En het is inderdaad meer de bedoeling wat je hier voorstelt, zo'n reseller pakket samen met wat familie/vrienden delen. En ondertussen leer ik er ook nog wat van. :)
Als je het samen koopt hoef je ook geen extra belasting af te dragen :).

Schaap
03/05/04, 23:09
Als je alleen aan vrieden/ familie "verkoopt" zeker geen kvk

Handig als je familienaam Dupont of De Smet is, dan heb je 10.000 klanten ;)