PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoger opkomen in de zoekmachine



masterpe
02/05/04, 17:38
Ik moet dit vragen van mijn vriendin.

Zij werkt op de marketing afdeling van een bedrijf. De website van het bedrijf wil ze hoger krijgen in de zoekmachines zodat ze sneller gevonden worden.

Zijn hier brdrijven voor of hoe kan ze dit aanpaken?

ThePostman
02/05/04, 17:48
Gebruik je meta tags? Deze helpen ook vaak :) En misschien heb je wat aan de volgende site:

http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=50757

V. Kleijnendorst
02/05/04, 18:10
Voor bijvoorbeeld Google zijn meta tags totaal onbelangrijk.

Titel, headertekst, url en content is belangrijk.
Als je de google toolbar installeert kun je de pagerank zien en die van je concurenten.

Zoek op google naar de domeinnaam van je concurrenten, kijk vervolgens wie naar ze linkt en of je daar zelf ook een link kan lospeuteren. Tijdrovend klusje.

Als je het door een SEO bedrijf laat doen, let dan op dat zij de guidelines van google in acht nemen, doen ze dat niet dan kun je op korte termijn goede resultaten behalen maar op lange termijn kun je uit de index gezet worden.

Monitor goed wat de zoekwoorden zijn waarmee je gevonden wordt (referrer stats) en bekijk steeds opnieuw of daar een beter resultaat mee te behalen valt.

edit: typo

MrD
02/05/04, 18:18
Zoals V. Kleinendors al zegt zijn meta tags voor google onbelangrijk.
Ik wil echter benadrukken dat pagerank slechts voor een klein deel een factor is in de ranking van een site.

Het belangrijkste is dat de gewenste keywords in header,bold,underline en italic tags staan, in links (anchor text) staan, de pagina backlinks heeft bij voorkeur met de keywords in de anchor text, en de keywords een redelijk percentage van de pagina beslaat, echter zonder te spammen.

Zorg voor de backlinks dat het wel redelijke sites zijn, bijvoorbeeld gerelateerd aan het onderwerp van de eigen site, en geen linkfarms.
Verder is een DMOZ link nog goed voor de pagerank.

V. Kleijnendorst
02/05/04, 18:50
http://www.voelspriet.nl

is trouwens een leuke start :)

Henky!
04/05/04, 00:31
Wat is een DMOZ link? Of is dat een domme vraag?

De beste methode om hoger te komen bij Google is zorgen dat je links krijgt vanaf andere sites. Meer links kun je krijgen door te vragen of door te ruilen. Voor dit laatste zijn tegenwoordig zelfs professionele programma's te koop.

Hoe meer er gelinkt wordt naar jouw site hoe belangrijker je wordt voor Google.

Er is ook nog een complot theorie die zegt dat je hoger eindigd als je adverteert bij Google............

Ook de interne links, verwijzingen binnen je site, zijn belangrijk. Of is dit hetzelfde als 'backlinks' (?). Hoe dan ook. Strategisch mee omgaan. Zie ook de postings van MrD en Kleijnendors hierover.

Henky!

root
04/05/04, 01:00
Origineel geplaatst door Henky!
Er is ook nog een complot theorie die zegt dat je hoger eindigd als je adverteert bij Google............


Pure onzin. Ik heb 2 jaar lang $2000 per maand gespandeerd aan adwords en de pagerank die ik nu heb komt niet van adwords.

®on
04/05/04, 01:06
Origineel geplaatst door Henky!
Wat is een DMOZ link?
Een link vermeld op het "open directory project" genaamd DMOZ.

http://www.dmoz.org/

Henky!
04/05/04, 01:07
Origineel geplaatst door ensimguru


Pure onzin. Ik heb 2 jaar lang $2000 per maand gespandeerd aan adwords en de pagerank die ik nu heb komt niet van adwords.

Ik zei dan ook complot theorie:-)

Maar sinds de laatste veranderingen binnen Google (waarbij sommige sites schijnbaar onverklaarbaar zakten terwijl anderen plots omhoog schoten in de ranking) was deze theorie toch een dankbaar onderwerp op de verschillende forums.

Ik lees vooral bedoel ik.

V. Kleijnendorst
04/05/04, 01:23
De theorie ging ook over AdSense en niet Adwords.
Bij AdSense heeft Google er baat bij. ;)

Kijk uit met die 'mooie' SEO programma's. De meestte nemen het niet zo nauw met de 'regels' en creëeren doorway pagina's en dergelijke. Ook het submitten van links aan 10000 zoekmachines tegelijk heeft zeer weinig zin. Van die 10000 zorgen circa 4 zoekmachines voor een marktaandeel van 98% De links in de overige zoekmachines zullen weinig tot geen bezoekers opleveren en door de dynamische content van een zoekmachine zal Google het ook niet als een link kwalificeren.

De startpagina- en startkabel dochters kunnen ook altijd wel een aantal links toevoegen. Scheelt niet veel in je pagerank maar waarschijnlijk heb je er wel wat goede bezoekers vandaan (die gericht aan het zoeken zijn)

Rik
04/05/04, 01:52
Ahum... je Tags zijn ZEKER nog wel belangrijk...
Vergis je niet in het gebruik van tags door de systemen van bijvoorbeeld Yahoo, Ilse en MSN search ;)

Deze TAGS:

<meta Name="revisit-after" content="2 days">
<meta Name="revisit" content="2">


...zijn bv OOK voor Google nog steeds van belang.....

Het klopt dat bij Google de waardering van de site belangrijker is geworden (maar Google maakt gebruik van een mix aan systemen en methodes). Ook het aantal keer dat men in Google zelf op de bewuste links klikt is van belang...
Met andere woorden:

Zoek ik op "pietje" en klik ik bij de resultaten DIRECT op de 5e link die gegeven wordt, en dat doet men vaker... dan zal die link vervolgens stijgen (beter gewaardeerd worden)....

Zo zijn er nog wel een aantal zaken van belang....

V. Kleijnendorst
04/05/04, 01:55
Ook MSN gebruikt ze niet meer ;)
De revisit tag haalt Google ook de eigen index. Zoals daar staat 2 dagen betekent niet dat Google daadwerkelijk iedere 2 dagen terugkomt.

De if-modified-since tag wordt door Google ondersteund en dat geeft (in geval van (semi)statische pagina's een beeld van hoe vaak de site ge-update wordt.)

Ik heb één site die elke dag opnieuw door Google gespiderd wordt omdat de content zo snel veranderd (eens per uur).

fritz©
04/05/04, 12:35
Dit blijft altijd een leuk onderwerp :D

Deze vraag "Hoe kan hoog in zoekmachines komen?" krijg ik met regelmaat te horen. Klanten denken dat dit heel gemakkelijk gaat...
Omdat ik mij voor dit onderwerp ("zoekmachines") interesseer heb ik hier reeds "enkele uren" in verdiept ...

Bovendien bestaan er over dit onderwerp allemaal verschillende meningen. Voordat ik mijn tips/adviezen zal geven zal ik een van mijn vroegere (!!) ervaring hier plaatsen (dit is geen spam - lijkt me - want de website is sinds kort "down"). Ofwel "mijn tips" berusten op (succesvolle?) ervaring(en).

1. Ga naar google
2. Type in 'geld verdienen'
3. "Zoeken in Nederlandse pagina's"
4. Plaats 4 :D (dit was ooit plaats 1. Inderdaad, van die ouwe inbelverbinding-provider)

Helaas ontving in een brief van betreffende provider waarin stond dat mijn account opgeheven werd (niet meer actief + doorgelinkt :D).

Goed, wat is er nu van belang (in mijn ogen):

1. Metatags. Sorry voor mensen die hier anders over denken. Vooral de:
<META NAME="DESCRIPTION" CONTENT="">
<META NAME="KEYWORDS" CONTENT="">
<META NAME="ROBOTS" CONTENT="INDEX, FOLLOW">
<META NAME="REVISIT-AFTER" CONTENT="3 MONTH">
<TITLE></TITLE>

blijven belangrijk.

2. Links van andere sites naar "jouw" site. Hierbij maken Google en Ilse (en andere?) onderscheid tussen de "waarde van deze sites". Zo telt een link op startpagina (dochters) en dmoz.org zwaarder mee. Waarom? Omdat een link op deze site handmatig toegevoegd moet worden door redacteur waarvan geacht wordt dat deze verstand van zaken heeft.

Neemt niet weg dat het nooit verkeerd is om veel links te creeren van sites naar jouw site. Je site (bedrijf) zal allicht een keer genoemd worden (al is het op een andere site).

Bijvoorbeeld:
Als ik bijvoorbeeld zoek in Google naar een persoon (bedrijf) die hier (WHT) in z'n handtekening een URL heeft staan, wordt deze vaak gevonden.

3. Naam van het domein pietje.nl zal beter scoren dan provider.nl/site/~pietje

4. Content van de pagina en hoe deze is opgebouwd. Veel tekst of juist veel bestanden?

5. Als de structuur van de website dit toe laat (denk aan frames/flash): elke pagina apart aanmelden. Kans op vinden in een zoekmachine bij het zoeken naar specifieke informatie groter.

Door bovenstaande punten te "mixen" en hier een waardering aan toe te kennen krijgt een website een score (ranking) in een zoekmachine.

Dan zijn er nog (in mijn ogen) "fabeltjes" die de ronde gaan. Zoals bijvoorbeeld "verborgen tekst en links" (zelfde kleur als de achtergrond). Deze trucs zijn bekend bij Google etc etc en zulke sites zullen dan ook sneller "geweigerd" worden dan wel een lagere ranking krijgen.

Verder raad ik af (zoals al gezegd) om sites automatisch (mbv software of website) aan te melden bij zoekmachines. Sites welke automatisch worden aangemeld worden meestal uitgesloten van "spidering".

In Nederland zijn de grootste zoekmachines Google, Ilse, MSN. Hiermee bedien je zeker +/- 85% van de zoekende internetters, dus hoeveel tijd kost het nu om jezelf hierbij aan te melden...

/Even een korte uitleg zoekmachine-aanmelding/
Gr.

Leandros
04/05/04, 21:14
vergeet ook niet de robots.txt (welke mappen wel/niet, welke zoekmachine´s wel/niet etc.) (bijna) elke zoekmachnie vraagt hierom..

Karin
04/05/04, 21:24
Pagerank zegt volgens mij ook niet alles. Ik heb met freelancephp.nl een pagerank van 6, echter als je op freelance php zoekt (2 vd 3 woorden uit de title), kom ik nog niet eens op de eerste 5 PAGINA'S voor. Daar snap ik nog steeds niets van. Ook op nederlandse resultaten of site:.nl kom ik niet op de eerste (paar) pagina('s) voor.

Edit: pagerank is nu gezakt naar 5.

fritz©
05/05/04, 21:53
Origineel geplaatst door Karin
Pagerank zegt volgens mij ook niet alles. Ik heb met freelancephp.nl een pagerank van 6, echter als je op freelance php zoekt (2 vd 3 woorden uit de title), kom ik nog niet eens op de eerste 5 PAGINA'S voor. Daar snap ik nog steeds niets van. Ook op nederlandse resultaten of site:.nl kom ik niet op de eerste (paar) pagina('s) voor.

Edit: pagerank is nu gezakt naar 5.

Het heeft inderdaad ook te maken met het aanbod van sites. Neem nu bijvoorbeeld het woord: s*x
Kleine kans dat je met je site (en content) een vermelding bij de eerste 10 pagina's kan krijgen/verwachten.
Dit is waarschijnlijk ook bij jouw het geval. Je hebt het (deel)woord "free" en "php". Woorden die veel webmasters zullen gebruiken bij het omschrijven van hun site (en het kiezen van een domein).

@ Leandros. Je hebt gelijk.

Vergeten.

Gr!!

henkvdberg
01/12/04, 16:48
Ik ben bezig om hoger te komen in de zoekmachines.
Zou iemand mijn website willen bekijken wat er allemaal moet gebueren m.b.t. SEO.

1Mhosting
01/12/04, 17:35
Wat is het adres