PDA

Bekijk Volledige Versie : Zouden we niet beter met een Search Engine beginnen ?



4EuroHosting
30/04/04, 15:43
Er is nu wel meer bekend over de financiële staat van Google - tot op heden was het een groot geheim.

In 2003 werd een omzet gehaald van 961,9 miljoen dollar, resulterend in een winst van 105,6 miljoen dollar.

Het was de derde jaar op een rij dat Google winst boekte en wellicht zal 2004 op hetzelfde resultaat uitdraaien.

In het eerste kwartaal van dit jaar behaalde het bedrijf immers al 389 miljoen dollar omzet en een winst van 64 miljoen dollar.

Carl<n-media>
30/04/04, 22:16
Ik vind dat ze het verdient hebben! Het is een zeer uitstekende zoekmachine die erg snel laad en bovendien barst het niet van de banners.

En 'even' een zoekmachine maken, lukt je denk ik niet ;).

S2S-Guust
30/04/04, 22:44
Leuke cijfers, zeker! Google is niet voor niets een werkwoord/term geworden! Als google er opeens niet meer zou zijn dan zou ik niet weten waarmee ik anders goed dingen zou kunnen vinden. Lycos en zo is het allemaal toch net niet.

SNS
01/05/04, 00:22
Ik vind ook dat ze het verdiend hebben. Prima zoekmachine!
Ook leuke bedrijfsresultaten, voor wat zo op het oog zo simpel lijkt.

fritz©
01/05/04, 12:46
Even wat citaten over Google:

"Ongelooflijk maar waar: Google bezit niet de kern van Google. Het gaat om het patent voor de Pageranking. Oprichters Sergey Brin en Larry Page mogen dit systeem slechts tot 2011 exclusief gebruiken. Daarna staat het de Universiteit van Stanford vrij om de techniek ook aan anderen te verkopen."

"Het advertentiesysteem van Google wordt misbruikt door kwaadwillenden buiten het bedrijf, zo valt in het beursstuk te lezen. ,,We hebben regelmatig terugbetalingen moeten doen vanwege frauduleuze kliks en we verwachten dat in de toekomst zal blijven gebeuren.''
Google rekent met de adverteerder af op grond van het aantal keren dat op zijn advertentie wordt geklikt. Pestkoppen, maar ook concurrenten, klikken expres zo vaak op een advertentielink dat de ondernemer een torenhoge rekening krijgt. Google heeft in een aantal gevallen geld moeten terugbetalen omdat aantoonbaar was dat het niet om normaal verkeer ging.
Google rekent ook af met webmasters die de advertenties op hun eigen site zetten. Ze krijgen een vergoeding voor elke klik op een advertentie die door Google is aangeboden. Google betaald een paar keer paar jaar uit. Dankzij het beursstuk is nu bekend hoeveel geld Google kwijt is aan de waarborgen. ,,Aan het einde van 2003 bedroegen onze gezamenlijke uitstaande minimum waarborgverplichtingen ongeveer $ 527.4 miljoen.''

zie ook: http://www.voelspriet.nl/google


Gr.

Rik
01/05/04, 12:49
Komt er wel op neer dat ze in een paar jaar een bedrijf met een geschatte waarde van +/- 20 Miljard Dollar hebben opgezet ;)..

Ik weet wel waar ik een paar aandeeltjes van ga proberen te bemachtigen ;)

Mikey
01/05/04, 13:04
Aandelen, ik niet. Je hebt gezien hoe snel altavista van de troon af is gestoten. Dat kan google ook gebeuren, als jij een super zoekscript hebt is het vast mogelijk op langzame termijn concurrentie te vormen.

fritz©
01/05/04, 13:19
Origineel geplaatst door Rik

Ik weet wel waar ik een paar aandeeltjes van ga proberen te bemachtigen ;)

Volgens mij (weet ik niet 100% zeker) heb ik gelezen dat het kopen van aandelen alleen voor Amerikaanse burgers/bedrijven mogelijk is.

Helaas ... :P

Microsoft kan een serieuze concurrent gaan worden voor Google. Een zoekmachine binnen Windows bijvoorbeeld.

Gr.

Rik
01/05/04, 13:25
Origineel geplaatst door fritz©


Volgens mij (weet ik niet 100% zeker) heb ik gelezen dat het kopen van aandelen alleen voor Amerikaanse burgers/bedrijven mogelijk is.

Helaas ... :P


Gr.

Dat is altijd te regelen hoor ;)

ThePostman
01/05/04, 13:25
Nee google rocks! :D Geen concurrentie mogelijk. Echt I love Google...

Carl<n-media>
01/05/04, 13:38
Origineel geplaatst door The Postman
Nee google rocks! :D Geen concurrentie mogelijk. Echt I love Google...
Totdat die universiteit de source gaat verkopen. Ik denk dat dat serieuze problemen kan veroorzaken.

Rik
01/05/04, 13:42
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;

Totdat die universiteit de source gaat verkopen. Ik denk dat dat serieuze problemen kan veroorzaken.

Lees wel "verkopen", die Uni weet wat de waarde is ;)
Wie gaat dat aanschaffen ?

Hoogstens 2-3 grotere partijen (als ze al willen)....

Carl<n-media>
01/05/04, 13:55
Origineel geplaatst door Rik


Lees wel "verkopen", die Uni weet wat de waarde is ;)
Wie gaat dat aanschaffen ?

Hoogstens 2-3 grotere partijen (als ze al willen)....
Ja, en daardoor kan er grote concurentie ontstaan. Als dat nieuwe bedrijf (of bestaande) die source wat verbetert dan kan dit grote concurentie voor Google gaan opleveren.

dotnetjunkie
01/05/04, 14:24
Ook ik zie Microsoft vroeg of laat de search-markt overnemen van Google, omdat het "seamless" en op een superhandige manier zal geïntegreerd worden in Windows.
Deze reactie las ik overlaatst op een forum, is funny maar zou wel eens een grond van waarheid kunnen bevatten:

looks into crystal ball
....
MS Search V1 and V2 Suck
MS integrates it more tightly and make it very user friendly
MS releases V3 and drops a big Butterfly on Googles front lawn
V3 kicks ass and everyone starts using it
....
by V6 they have 80% of the market
Google goes open source
Now DOJ sues them for being better then everything else aka a monopoly
5 years of making lawyers rich MS loses (sorts)
Now the EU thinks it is a fun game and wants some more money so they fine MS 1 Billion just cause that number sounds good

Domenico
01/05/04, 14:49
Voor mij was altavista.com altijd de #1 tot daar op een dag google verscheen. Net zoals met andere nieuwe initiatieven ben ik de eerste week van public release google gaan gebruiken en was ik altavista na een week alweer vergeten. Ik heb zeker in het begin veel mensen kennis laten maken met google en ook zij waren snel overtuigt. Het kan maar zo gebeuren dat er zomaar een nieuwe google verschijnd zoals zo vaak gebeurd is. Altavista was echt de beste search engine totdat ze het steeds meer tot een portal gingen ombouwen en google werd geintroduceerd. Google zal deze fout niet maken maar om nu te zeggen dat google de komende 10 jaar nog wel op de eerste plaats zal blijven staan is natuurlijk niet echt realistisch te noemen. Ze hebben natuurlijk wel een marktaandeel dat staat als een huis maar ook dat is geen garantie. Zo geloof ik ook dat windows niet eeuwig zal blijven en ook zij het veld ooit zal moeten ruimen voor een ander systeem. Die dag zal dichterbij zijn dan je in eerste instantie zal denken.

MrD
01/05/04, 15:07
Microsoft is al hard bezig om te gaan concurreren met google, zo zijn zij al druk bezig met spideren (msnbot) om later dit jaar (oktober geloof ik) een groot "offensief" te starten.

Verder is yahoo! ook al van de google results afgestapt, deze werken nu samen met inktomi, wat uiteraard het marktaandeel van inktomi aardig vergroot heeft.

Ik zie het somber in voor google, wordt een beetje een titanenstrijd :)

Domenico
01/05/04, 15:30
Nouja, de eventueel andere search engine waarnaar ik eventueel zou overstappen moet natuurlijk op zijn minst met betere resultaten komen dan google en ook een betere startpagina/interface hebben dan google en dat zla erg moeilijk worden maar niet onmogelijk.

Er zijn maar weinig dingen die echt af zijn op deze wereld en er is altijd wel ruimte voor verbetering. Een zo'n uitzondering is bijvoorbeeld de kakkerlak. ;)

scheit
01/05/04, 19:09
Ik ben nog steeds benieuwd hoe ze die site's allemaal vanzelf er in douwen.

Rik
01/05/04, 19:11
Origineel geplaatst door scheit
Ik ben nog steeds benieuwd hoe ze die site's allemaal vanzelf er in douwen.

Pardon ?
Hoe Google werkt ?

Even Googlen, weet je het zo :D

dotnetjunkie
01/05/04, 19:12
Die search interface zal heel handig geïntegreerd zitten in de sidebar van windows, en allicht ook als toolbar band enz... Daar kan Google of geen enkele search engine tegenop en ik vind dat MS dan ook groot gelijk heeft dat het zich op de search engine markt stort. :)

olafb
04/05/04, 20:23
ik denk dat google vooral wint omdat alles simpel is. Een website die simpel zonder troep erom heen die word groot. Kijk naar startpagina.nl bijv. die is ook simpel zonder al teveel reclame etc. Uiteraard is dat niet het enige maar volgens mij kom je daar een eind mee:)

Cougar
07/05/04, 01:21
yep volgens mij ook. Altavista is ook deels kapot gegaan aan de onbetrouwbaarheid van de gegevens gecombineerd met het schreeuwerige karakter. Als je hits gaat verkopen ben je sowieso al fout bezig.

Als er een verbetering plaats kan vinden dan is het zeker een moeilijke klus voor google, maar van de andere kant heeft google met de beursgang wel weer de nodige kapitaalinjectie gekregen die investeren in zoektechnologie mogelijk maakt.

Ik zie het niet zo somber in voor google, als het patent in 2011 afloopt en google zou dan nog steeds afhankelijk zijn van een bijna 15 jaar oud patent zou het eruit zien. Dan zou de R&D department van google een stevige rotschop onder hun kont moeten krijgen...