PDA

Bekijk Volledige Versie : SPAMMER: EyeCandy Design



WenS
29/04/04, 16:45
Gisteren ontving een klant van ons de volgende mail van EyeCandy Design:


Beste <naam van klant>,

Ik heb gehoord via een kennis dat jullie aardig wat per maand betalen om de site up-to-date te houden. Ik denk dat dit veel te veel is vooral wanneer ik kijk naar hoe de site eruit ziet. Ik kan voor minder per maand uw site up-to-date houden nadat ik eerst tegen een lage prijs uw site redesign. Een meer proffesionele look waardoor klanten minder snel een slechte indruk krijgen van uw <type bedrijf>. Wanneer u geinteresseerd bent hoor ik het graag.

Jasper Lammertink,
EyeCandy Design

Uiteraard gaat mijn klant hier niet op in maar ik vindt het wel een smerige manier van werken.

En om over professionaliteit te beginnen, deze vriend schrijft dit woord als "proffessionele" en hij probeert zijn klanten via SPAM (want zo noem ik dit) te werven. Ook niet bepaald professioneel te noemen...

Ik meende vaker iets over hem gelezen te hebben dat meer mensen zo'n mailtje van EyeCandy Design hebben gehad. Iemand hier meer info over of ook lastig gevallen door dit persoon?

Flydesign.nl
29/04/04, 17:02
Gewoon melden bij spamvrij.nl, als er veel meldingen binnen komen dan doet spamvrij er iets aan. En dat helpt echt is mijn ervaring!

Als je het bericht als bijlage doorstuurd naar meldpunt/at/spamvrij/nl en ervoor zorgt dat _ALLE_ headers ongeschonden blijven, wordt er daar goed werk van gemaakt!

WenS
29/04/04, 17:12
Ik ben er overgens nog "achtergekomen" dat die ook op WHT zit,
onder de naam Lambertink (http://www.webhostingtalk.nl/member.php?s=&action=getinfo&userid=3463).

motrox
29/04/04, 17:15
Meneer Lammertink benadert ook mensen via MSN, is hierbij erg opdringerig en laat projecten zien die niet van hem zelf zijn.

ThePostman
29/04/04, 17:37
http://www.eyecandydesign.nl/

LOL

Wat een grappig persoon, leeftijd rond de 14. Duidelijk wel, en is proffessionele niet met 2maal s? Tevens is de heer Lammedenk (lol, hij is lam tijdens het denken :D grappig toch? :X) vandaag nog actief geweest op het forum dus verwacht wel een bericht van hem op het forum.

Oja op deze manier klanten werven kan natuurlijk niet :X

WenS
29/04/04, 17:42
en is proffessionele niet met 2maal s?

Ja, en met één f ;)

Carl<n-media>
29/04/04, 18:10
Gewoon even bij zijn ISP en hosting provider melden. Een aantal dagen later is hij zijn internet verbinding en web site kwijt ;).

Mikey
29/04/04, 18:11
Ik zie nu helaas een fedora test page

Grumpy
29/04/04, 18:13
Dat is al dagen (weken?) zo.

oscar
29/04/04, 20:16
Origineel geplaatst door The Postman
http://www.eyecandydesign.nl/

LOL

Wat een grappig persoon, leeftijd rond de 14. Duidelijk wel, en is proffessionele niet met 2maal s? Tevens is de heer Lammedenk (lol, hij is lam tijdens het denken :D grappig toch? :X) vandaag nog actief geweest op het forum dus verwacht wel een bericht van hem op het forum.

Oja op deze manier klanten werven kan natuurlijk niet :X

een beetje agressieve klantenbenadering, de jonge brutaliteit noem je dat toch? :)

nadia was erg enthousiast over hem
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=50511#newpost

ja, wat kan je ervan zeggen, het is tussen de klant en eyecandy.... , het ergste wat je kan doen is zijn mail op wht zetten :)

WenS
29/04/04, 21:09
Noem het maar gerust een asociale manier van klantenbenadering.
Ik zou het hem aanraden niet vaker te doen, zijn gegevens (waar die woont) zijn vrij simpel te achterhalen. Ik denk niet dat iedereen het er zomaar bij laat zitten...

dreamhost_nl
29/04/04, 21:20
Origineel geplaatst door Mikey
Ik zie nu helaas een fedora test page

Hij heeft het zo druk met SPAM versturen, dat hij geen tijd heeft om iets zinnigs op zijn web site te zetten :D

De SPAM aanmelden bij SpamCop is de gemakkelijkste en meest anonieme manier om SPAM te melden.

motrox
29/04/04, 21:35
Ik vind die paar mailtjes die hij heeft verstuurd niet het ergste. Wat ik kwalijk vind is dat hij nauwelijks kennis heeft van php en html, sites gaat rippen, en doet alsof het zijn creaties zijn. Mensen als "Nadia" trappen daarin.

Lammertink
19/05/04, 13:58
sorry jongens maar ik snap even niet waarover dit gaat.. de site van nadia is niet geript het enige wat ik daar heb gedaan is de site overgezet naar php en een beheer gedeelte gemaakt. Ik heb alleen een mailtje naar die supermarkt gestuurd omdat WenS internet diensten onmogelijk hoge prijzen vrijgt voor een site die enorm amateuristisch is (personen van WenS zitten bij mij op school). Verder stuur ik niemand mail en ben ik niet opdringerig via msn, echt onzin. En verder over de kwestie php, html. WenS weet daar niets vanaf maar ik echt wel hoor. PHP,HTML,CSS en grafische programma's heb ik allemaal onder de knie. Nadia was idd erg blij met het resultaat want dat was gewoon goed. Dus niet gaan roddellen over mij hier op het forum over dingen die niet waar zijn. En helemaal niet zeggen dat ik mailtjes stuur naar allerlei mensen want dat heb ik niet gedaan. Hoogstends het reageren op vragen hier op het forum.

P.S. geen 14 maar 17.

Dolphin
19/05/04, 14:21
owh my god wat een boel taalfouten

-offtopic-
(in zijn taaltje:)

of zullen we op zijn nivo blijfen en ut maar taalVouten noemen;) :P

Rik-edit: lekker off-topic, One point :mad:

Hans
19/05/04, 14:36
Toevallig trouwens dat djnadia.nl en eyecandydesign.nl bij dezelfde SIDN deelnemer zijn geregistreerd en dat beide websites nu offline zijn. Op djnadia.nl staat zelfs dat de website geblokkeerd is :)

Rik
19/05/04, 14:41
Houden we het WEL netjes hier !

Lammertink
19/05/04, 14:47
Origineel geplaatst door Hans
Toevallig trouwens dat djnadia.nl en eyecandydesign.nl bij dezelfde SIDN deelnemer zijn geregistreerd en dat beide websites nu offline zijn. Op djnadia.nl staat zelfs dat de website geblokkeerd is :)

En ik zal uitleggen hoe dat komt. Mijn site (EyeCandy) moet ik nog maken. DJnadia is een heel ander verhaal. Zij zat eerst bij een andere webdesigner maar die had pas een deel van de site af na een aantal maanden en deed er verder niets meer aan, wou haar ook niet helpen. Hij zou ook de webhosting regelen (toevallig net als mij bij flexwebhosting.nl). Maar hij heeft de rekekening nooit betaald! oplichting dus. Hier kwamen wij achter toen de site ineens offline stond. Overigens worden de problemen al verholpen dus.

Dus hou maar op dingen te zeggen terwijl je er niets van af weet... erg vervelend al deze beschuldigingen

Koster
19/05/04, 14:51
Origineel geplaatst door Lammertink

Dus hou maar op dingen te zeggen terwijl je er niets van af weet... erg vervelend al deze beschuldigingen Kan ik me heel goed voorstellen.

Misschien dat Nadia het hier wilt vertellen? Ben je meteen van dat offtopic geblaat af....

ronaldlokers
19/05/04, 14:52
Origineel geplaatst door Lammertink


En ik zal uitleggen hoe dat komt. Mijn site (EyeCandy) moet ik nog maken. DJnadia is een heel ander verhaal. Zij zat eerst bij een andere webdesigner maar die had pas een deel van de site af na een aantal maanden en deed er verder niets meer aan, wou haar ook niet helpen. Hij zou ook de webhosting regelen (toevallig net als mij bij flexwebhosting.nl). Maar hij heeft de rekekening nooit betaald! oplichting dus. Hier kwamen wij achter toen de site ineens offline stond. Overigens worden de problemen al verholpen dus.

Dus hou maar op dingen te zeggen terwijl je er niets van af weet... erg vervelend al deze beschuldigingen

Die webdesigner zit nu in marokko ofzo en zou als hij terug was pas dat gaan regelen, wat natuurlijk een slechte zaak is omdat hij dat ook vanuit marokko kan regelen. (Bron: Nadia@msn)

Lammertink
19/05/04, 14:53
najah wat ik allemaal verteld heb klopt en verder is er eigenlijk niets wat er nog verteld kan worden. in ieder geval erg raar dat ik meteen wordt beschuldigd van dingen die men hier "denkt" eerder gezien te hebben wat dus niet zo is.

Lammertink
19/05/04, 14:54
kijk jongens horen jullie het is van een ander... hoop dat ik nu niet meer zo bericht ben :) overigens had hij die hosting ook gewoon meteen moeten betalen dus dat ie in het buitenland zit is gewoon een dom excuus vind ik... en ook dat alles op zijn naam komt te staan :|

WenS
19/05/04, 18:07
Origineel geplaatst door Lammertink
sorry jongens maar ik snap even niet waarover dit gaat.. de site van nadia is niet geript het enige wat ik daar heb gedaan is de site overgezet naar php en een beheer gedeelte gemaakt. Ik heb alleen een mailtje naar die supermarkt gestuurd omdat WenS internet diensten onmogelijk hoge prijzen vrijgt voor een site die enorm amateuristisch is (personen van WenS zitten bij mij op school). Verder stuur ik niemand mail en ben ik niet opdringerig via msn, echt onzin. En verder over de kwestie php, html. WenS weet daar niets vanaf maar ik echt wel hoor. PHP,HTML,CSS en grafische programma's heb ik allemaal onder de knie. Nadia was idd erg blij met het resultaat want dat was gewoon goed. Dus niet gaan roddellen over mij hier op het forum over dingen die niet waar zijn. En helemaal niet zeggen dat ik mailtjes stuur naar allerlei mensen want dat heb ik niet gedaan. Hoogstends het reageren op vragen hier op het forum.

P.S. geen 14 maar 17.

Ga je nu laster jegens WenS Internet Diensten plegen?
Als je wilt zien wat daar van komt kan dat hoor.
Vooral doorzetten dan! Wil je dit liever niet? Stop er dan direct mee.

Wij hebben een overeenkomst met (in dit geval) de supermarkt. Deze zeggen zelf hoe ze hun site willen. En die wilden dit (overgens zijn er vorige week gesprekken geweest voor een restyle van de website, aangezien de huidige al enkele jaren oud is). Dus ik zie jou probleem niet. Dit bedrijf is trouwens ook akkoord gegaan met onze tarieven. En ik kan je vertellen, deze zijn niet hoog. Wij hebben hele goeie contacten met dit bedrijf (één van onze medewerkers heeft er tijdelijk gewerkt) en ik weet dan ook zeker dat deze tarieven niet uitlekken (al maakt mij dat weinig uit maar oké). Onze klant heeft mij zelf de mail doorgestuurd met een "lacherige-toon" richting jou. Het lijkt mij dus sterk dat hij, of iemand van de directie hier met jou overgesproken zou hebben (de enige mensen die de tarieven weten).

Daarbij komt dat je nu eenmaal SPAM verstuurd heb, kan je wel leuk proberen jezelf eruit te praten maar dat verhaaltje gaat niet op. Je bent gewoon een SPAMMER. Ik zou blij zijn als de SPAM wetgeving echt actief is.

Ik zou je (nogmaals) aanraden geen laster jegens ons te verspreiden. Want als ik ergens niet van hou is dat het wel (je concurenten onterecht zwart maken)...

WenS
19/05/04, 18:49
Ik zie net de SPAM-wet sinds vandaag van kracht is. klik (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=51707).
Alleen jammer dat de e-mail eerder gestuurd is ;)

Triloxigen
19/05/04, 19:21
Origineel geplaatst door WenS
Ik zie net de SPAM-wet sinds vandaag van kracht is. klik (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=51707).
Alleen jammer dat de e-mail eerder gestuurd is ;)

Helaas is die spam wet alleen van kracht tegenover particuliere..
Voor bedrijven geld de wet helaas niet :|

Maar ik vind dit een zeer twijfelachtige werkwijze van Lammertink die ik ook ten strengste af raad voor andere.

3amp.com
21/05/04, 01:56
Origineel geplaatst door WenS
Gisteren ontving een klant van ons de volgende mail van EyeCandy Design:



Ieder bedrijf of klant die hierop in zou gaan ben ik liever kwijt dan rijk...

ELTino
21/05/04, 08:25
Ik wil het niet opnemen voor EyeCandyDesign, maar in sommige gevallen lijkt dit me wel toegestaan (niet in dit specifieke geval).

Neem WebSite Architect (http://www.wd-dieks.nl/) of QuickDesign (http://www.quick-design.nl/). Zij leveren zonder discussie slecht werk, zelfs iedere frontpager levert bijna beter werk. Vaak worden onwetende opdrachtgevers getild door deze prutsers en zijn dan vaak veel geld kwijt. In zulke gevallen lijkt het me wel geoorloofd om ze een mailtje te sturen (niet zo'n kort en slecht mailtje zoals EyeCandy heeft) en ze te wijzen op de mogelijkheden waarbij ze wél waar voor hun geld krijgen.

WenS
21/05/04, 09:33
Dan nog vind ik het niet kunnen.

Die betreffende klant heeft dan zelf voor dat bedrijf(je) gekozen.
En als we elkaars klantjes gaan lopen afjatten vind ik dat we slecht bezig zijn....

WenS
21/05/04, 09:34
Origineel geplaatst door 3amp.com


Ieder bedrijf of klant die hierop in zou gaan ben ik liever kwijt dan rijk...

Mijn klant ging er dan ook niet op in maar liet mij dit alleen even weten :)

Savvas
21/05/04, 09:38
Origineel geplaatst door WenS


Mijn klant ging er dan ook niet op in maar liet mij dit alleen even weten :)

hij doelt denk ik meer op het feit dat jij er op in gaat ;)

WenS
21/05/04, 09:40
Zodat deze SPAMMER vrolijk door blijft gaan???
Ik vind dat er best wat bekend mag worden dan over zulke gasten (hun werkwijze) en dan draag ik daar graag mijn steentje aan bij ;)

Zo wel goed ;) :D

Flydesign.nl
21/05/04, 09:54
Origineel geplaatst door WenS
Zodat deze SPAMMER vrolijk door blijft gaan???
Ik vind dat er best wat bekend mag worden dan over zulke gasten (hun werkwijze) en dan draag ik daar graag mijn steentje aan bij ;)

Zo wel goed ;) :D

Nou, niet echt. Ik vind dit steeds meer gaan lijken op een persoonlijke wraak actie tegen EyeCandy. Zoals Eltino zegt is het best mogelijk dat een ander bedrijf iemand erop wijst dat het ook anders kan, ik doe dat heel vaak met hosting. Dat bespaart die personen een hoop ellende! (En nee, die personen stappen bijna nooit over naar mij)

Misschien is het handig om hier volgende keer niet zo'n ophef over te maken. Je benoemt dit als spam, terwijl je geeneens weet wat spam eigenlijk is kennelijk. Een verkeerde geformuleerd mailtje is nog geen spam hoor ;)

3amp.com
21/05/04, 11:43
Of het mag of niet - er bestaat in mijn termen zoiets als correct handelen. Ik vind het niet correct om klanten in te gaan winnen door de ander zwart te maken - hoe slecht ik ze of hun diensten vind.

Ik vind het prima als bedrijven diensten aanbieden zonder suggestief te zijn en dus zonder een negatieve boodschap over het werk dat de huidige 'provider' heeft geleverd. Dat is immers gewoon reclame maken waarbij je de ontvanger een keuze biedt zonder deze op een incorrecte manier te beinvloeden.

maar zo zie ik het en anderen zullen daar anders naar kijken...

stepan

WenS
21/05/04, 12:15
Ik ben het eens met 3amp.com,

Als jij zo te werk gaat (Flydesign) vind ik je niet netjes handelen.
Vergeet niet dat er ook een hoop mensen zijn die sowieso niet kopen bij mensen die dit en dergelijke praktijke uitvoeren. En terecht. Ik zou ook niks kopen bij iemand die mij dit soort mailtjes zou sturen.

Het kan je dus weleens het verkeerde effect brengen.

Ik denk ook dat jij (als derde) niet degene bent om te oordelen over de prestaties van een ander. Als het bedrijf(je) zelf niet tevreden is dan zoeken ze zelf toch wel een ander???

Flydesign.nl
21/05/04, 12:27
Origineel geplaatst door WenS
Ik ben het eens met 3amp.com,

Als jij zo te werk gaat (Flydesign) vind ik je niet netjes handelen.
Vergeet niet dat er ook een hoop mensen zijn die sowieso niet kopen bij mensen die dit en dergelijke praktijke uitvoeren. En terecht. Ik zou ook niks kopen bij iemand die mij dit soort mailtjes zou sturen.

Het kan je dus weleens het verkeerde effect brengen.

Ik denk ook dat jij (als derde) niet degene bent om te oordelen over de prestaties van een ander. Als het bedrijf(je) zelf niet tevreden is dan zoeken ze zelf toch wel een ander???

Met die manier van handelen bedoel ik niet mezelf opdringen aan anderen, maar adviseren. Meestal vragen die mensen mij zelf om advies, ik zou nooit 'zomaar' iemand e-mailen om eens te zeggen dat hij het verkeerd aanpakt met het verkeerde bedrijf.

Als ik met iemand praat die vertelt dat hij hosting bij bedrijf X heeft en daar Y euro's per maand voor betaalt. Wanneer ik dan weet dat bedrijf X soms niet helemaal te vertrouwen is en die prijzen wel erg hoog zijn voor de kwaliteit die ze bieden, dan zal ik het zeker niet laten om die persoon daar op een nette manier op te wijzen en hem attend te maken op de andere mogelijkheden die er zijn. Heel vaak verwijs ik dan ook naar dit forum of webhosters.nl zodat ze zelf de meningen van klanten kunnen lezen. Dit vind ik niet mezelf opdringen, maar iemand erop wijzen dat er meer wegen zijn die naar Rome leiden en die soms wel sneller zijn!

Natuurlijk blijft de uiteindelijke keuze altijd bij die persoon zelf en verwacht ik al helemaal niet dat ze plots bij mij hosting gaan nemen. Denk dat hierin de handelwijze van EyeCandy verschillend is en daarom een opmerking waard.

Maar wat jij nu doet Wouter, is net zo hard een bedrijf zwart maken. Dus dan doe je hetzelfde waarvan je net zelf zegt dat je het afkeurd.

advantaHOST
21/05/04, 12:57
Ik vindt het wat Lammertink gedaan heeft misschien niet helemaal netjes. Hij had het beter kunnen verwoorden. Maar waarom is het nu in eens verkeerd om een bedrijf erop te wijzen dat het heel anders kan.

Dat de prijs volgens Lammertink te duur is dat is misschien het feit dat hij zelf altijd bedragen van 200 euro vraagt voor een website en dat hij dat dan veel vindt.

Ik doe het zelf ook. Soms bel ik zelfs naar een (toekomstige) klant en vertel ik het 1 en ander. Soms ga ik ook bij ze langs om een babbeltje te maken. Natuurlijk is het niet leuk voor het reclamebureau die deze klant in haar bestand heeft staan maar in mijn mening moeten zij deze dan meer kwaliteit leveren.

WenS
21/05/04, 14:13
Als iemand zelf aangeeft niet te vreden zijn oké. Dat is een heel ander verhaal. Maar als we elkaars klantjes zo gaan afpakken vind ik dat we niet goed bezig zijn.

Wellicht dat je dit onder zwart maken van EyeCandy Design kan verstaan, maar dit doet hij meer bij ons. Ik licht alleen andere mensen in over zijn werkwijze.

ELTino
21/05/04, 14:33
Naar mijn idee heb je het volste recht om iemand te mailen met een opmerking zonder dat het gelijk spam is. Sowieso moeten we misschien de term spam maar weglaten aangezien het heel lastig te definiëren is.

In die voorbeelden die ik eerder gaf was overduidelijk te zien dat het afgeleverde werk van slechte kwaliteit is. Vaak hebben de opdrachtgevers dat niet in de gaten en weten niet hoe het wél kan. Je kan ze dan best wijzen op de betere alternatieven zonder dat je het huidige bedrijf zwart maakt. Volgens mij valt dit gewoon onder concurrentie.

Een reclame op televisie heeft bijna dezelfde functie. Daar maken ze ook reclame voor een alternatief product waarbij ook wordt gezegd "dringt dieper tot de kern van het vuil door dan andere wasmiddelen" en dus een soort vergelijking maken. Een extremer voorbeeld is tele2 en KPN waarbij de tarieven in de reclame worden vergeleken.

Ik zou dit allemaal niet 'klantje afpakken' willen noemen zoals Wens doet, maar eerder scharen onder concurrentie. Ik denk dat daar helemaal niks mis mee is, zolang het op een zorgvuldige manier gebeurt (niet het huidige bedrijf compleet zwartmaken op alle fronten).

WenS
21/05/04, 15:24
Een extremer voorbeeld is tele2 en KPN waarbij de tarieven in de reclame worden vergeleken.

En daarom is er ook een proces tussen hun geweest waar uit is gekomen dat Tele2 deze reclame niet meer mocht uitzenden.

Als je reclame maakt heb je je namelijk ook aan bepaalde wetten en regels te houden. Tele2 mag alleen nog reclame's als "Bel tot ..% goedkoper met Tele2" uitzenden. En dus niet meer "Tele2 is ..% goedkoper dan KPN bla bla bla".

Dat je zegt dat iets beter kan (in jou ogen) kan ik niet ontzeggen (vrijheid van meningsuiting). Maar om daarna gelijk je eigen bedrijf de hemel in te prijzen en het huidige bedrijf dat deze klant heeft de grond in te trappen vind ik absoluut niet kunnen.

Ik vind dat A) een hele zielige manier van klantjes winnen en B) een hele goedkope manier (over andermans rug).

Als ieder bedrijf zich nou eens richt op zijn/haar eigen klanten. En niet kijkt naar andere bedrijven en haar klanten.

Als hij zo goed is dan komen de klanten vanzelf wel als die op een eerlijke manier zaken doet.

ELTino
21/05/04, 15:40
Origineel geplaatst door WenS


En daarom is er ook een proces tussen hun geweest waar uit is gekomen dat Tele2 deze reclame niet meer mocht uitzenden.

Als je reclame maakt heb je je namelijk ook aan bepaalde wetten en regels te houden. Tele2 mag alleen nog reclame's als "Bel tot ..% goedkoper met Tele2" uitzenden. En dus niet meer "Tele2 is ..% goedkoper dan KPN bla bla bla".

Dat je zegt dat iets beter kan (in jou ogen) kan ik niet ontzeggen (vrijheid van meningsuiting). Maar om daarna gelijk je eigen bedrijf de hemel in te prijzen en het huidige bedrijf dat deze klant heeft de grond in te trappen vind ik absoluut niet kunnen.

Ik vind dat A) een hele zielige manier van klantjes winnen en B) een hele goedkope manier (over andermans rug).

Als ieder bedrijf zich nou eens richt op zijn/haar eigen klanten. En niet kijkt naar andere bedrijven en haar klanten.

Als hij zo goed is dan komen de klanten vanzelf wel als die op een eerlijke manier zaken doet.

Ik werk zelf voor tele2 (als telemarketeer) en moet dagelijks zieltjes winnen voor ze. Het probleem was voornamelijk onjuist omdat tele2 niet de voordeelnummers van KPN had meegerekend. Ze mogen nu alleen nog maar 'wij zijn 10% TOT 14% goedkoper dan KPN', omdat de tarieven van KPN verschillen in verband met voordeelnummers.

Dat je het niet vindt kunnen geef ik je gelijk in. Het is geen nette manier van reclame maken als je eerst de huidige onderneming afkraakt en in hetzelfde mailtje jezelf de hemel in prijst. Dat is inderdaad een te makkelijke manier van reclame maken en wordt ook vaak niet gewaardeerd door de klant.

Wat ikzelf altijd voel bij bedrijven cq freelancers zoals Creative Webdesign (http://www.creative-webdesign.tk/) en Web-experience (http://www.web-xperience.nl/index1.html) is een soort neiging tot liefdadigheid. Ik krijg vaak de neiging om voor hun klanten gratis iets te ontwikkelen wat het wél waard is om online te staan. Hoe kan je zoiets afleveren vraag ik me dan altijd af.

Vind je dat je geen mailtje mag sturen met wat de mogelijkheden zijn naar de klanten van bovenstaande ondernemingen?

3amp.com
21/05/04, 15:44
Gezien ik er niet van hou zomaar dingen te roepen heb ik even de tijd genomen om aan te geven waarom ik dit spam vind. Als het toch al ter sprake is gekomen dan lijkt het me dat we er beter iets van kunnen leren ipv een wel/niet topic of spelletje van te maken. De een vindt dit, de ander dat..maar bijna niemand vertelt daadwerkelijk waarom. Kritiek is waardeloos, opbouwende kritiek is goud waard voor wat mij betreft en daarom zal ik een poging doen...

---
Beste <naam van klant>,

(1)Ik heb gehoord via een kennis dat jullie aardig wat per maand betalen om de site up-to-date te houden.

(2) Ik denk dat dit veel te veel is vooral wanneer (3) ik kijk naar hoe de site eruit ziet. (4) Ik kan voor minder per maand uw site up-to-date houden nadat ik eerst tegen een lage prijs uw site redesign. (5) Een meer proffesionele look waardoor klanten minder snel een slechte indruk krijgen van uw <type bedrijf>. (6) Wanneer u geinteresseerd bent hoor ik het graag.

Jasper Lammertink,
EyeCandy Design
---


1. Als je dit soort uitspraken doet, dan hoor je deze ook te kunnen onderbouwen. Als ik dit zou lezen, dan heb ik in eerste instantie de indruk van 'die gast lult uit z'n nek'. Ik vind het nogal een negatief begin van een mailing die tot een verkoop moet leiden. Verder vind ik dit incorrect omdat;

- Als het al waar zou zijn dat je van een 3e informatie hebt verkregen over hoeveel deze wel of niet betaalt, dan getuigt dit ervan dat ik als ontvanger je niet kan vertrouwen. Waarom niet? Je speelt informatie door of laat merken dat anderen je wat hebben verteld. Niet correct tegen diegene die je deze informatie heeft verschaft en het geeft een foute indruk op de ontvanger.

- Verder vind ik zo'n begin getuigen van weing zelfvertrouwen (in dit geval in je eigen bedrijf). Je werk hoort voor zich te spreken - je kan hierbij terzijde opmerken dat de kosten vaak lager liggen dan die van je concurrenten en dat je bereid bent een vrijblijvende offerte te doen zodat de potentiele klant een idee heeft en een vergelijk.

2. De term 'veel te veel' is maar relatief. Jij vindt 1000 euro voor een site misschien te veel, een ander zal dat een koopje vinden. Who are you to judge? Misschien is de klant harstikke tevreden. Alweer een puntje waar ik een negatieve indruk van zou krijgen als ontvanger.

3. Heb je ongevraagd NIET over te oordelen - dit is puur een smaak kwestie. Je vindt de site er niet uit zien... dat is je argument? Waarop baseer je dat? Waarom geef je hier niet 1 of 2 voorbeelden van WAT er slecht aan is onderbouwd met argumenten? Kortom, weer iets wat ik heel slecht vind en betwijfel of dit tot een positief resultaat zal leiden.

4. Alhoewel we wel in Holland zitten betekent dat niet dat het stereotype 'zuinige hollander' altijd opgaat en al zeker niet wat betreft zaken. Nederlanders zijn wel zuinig, maar als het op zaken aankomt kijken ze niet direct naar de prijs, maar maken ze eerder een prijs/kwaliteit vergelijking waardoor ze het maximale voor het minimale proberen te behalen. So again - waar in deze zin denk je de (in dit geval niet zo) potentiele klant te overtuigen??? Door het feit dat je het voor minder doet? DAt gaat 'm niet worden - want je hebt nog geen 1x iets laten zien wat mij als lezer zou overtuigen om ook maar 1 cent aan je uit te geven.

5. Wie zegt dat hun klanten een slechte indruk krijgen? Waar haal je deze informatie vandaan en waarmee onderbouw je deze? VEEL van de bedrijven die een slechte site hebben zijn ook vaak de bedrijven die zo'n site niet als primair verkoopkanaal gebruiken, maar dit als iets zien wat tegenwoordig hoort. Natuurlijk kan het ook voor deze bedrijven bijdragen aan verkopen of het inwinnen van een nieuwe klant - maar het zal daar in ieder geval niet op staan. Een website is niet het enige wat de image van een bedrijf bepaalt! (bij een hostingbedrijf zullen de verhoudingen wel anders liggen natuurlijk, maar bij een houtgroothandel of visgroothandel...or whatever other business not related to I(C)T zullen hele andere factoren meespelen!)
Kortom, ook wat betreft dit puntje praat je wat mij betreft gewoon lucht en kan je je adem beter benutten.

6. Ik heb geen enkele reden gekregen van je om geinteresseerd te zijn. Geen uitnodiging tot een vrijblijvende offerte, geen voorbeelden van je werk, geen reden om op welke manier dan ook meer vertrouwen in jouw bedrijf te hebben dan in dat van een ander waar ik al zaken mee doe en waar ik weliswaar misschien niet heel tevreden mee ben, maar wat ik wel ok vind 'for the time being'. Meeste bedrijven waar gewerkt wordt en geld verdiend wordt hebben wel andere prioriteiten en willen vaak wel, maar hebben simpelweg de tijd niet om zo'n traject nog eens te doorlopen.


Enkele tips:
- wees subtieler, maak dingen duidelijk zonder dat je de directe situatie aanspreekt gezien het niet jouw plek is om dat zo direct te doen.
- prijs jezelf aan door je werk te laten zien, door je presentatie binnen de mailing (dit geeft namelijk veel weg en vormt de eerste indruk bij de ontvanger)... niet door de ander af te kraken, of dit nu in het algemeen is of niet, dit stukje is aan de klant zelf.
- als je al van een ander informatie verkrijgt over de tevredenheid of financien - gebruik dit in je voordeel. Je weet dat dat bedrijf teveel betaalt, je weet dat ze niet zo super tevreden zijn. Als je de klant zo graag wil, doe er dan ook je best voor! Kijk de site door, schrijf een paar verbeterpunten op en ook waarom dit beter kan en benader het bedrijf met deze informatie met uitnodiging tot het doen van een vrijblijvende offerte.

Ik kan nog wel meer bedenken, but why should I give it all away...either you have it, or you don't. Zonder hooghartig te willen klinken, ik vind je mailtje op zijn allerminst de slechtste mailing die ik ooit heb gezien en vind het wel degelijk een belastende vorm van SPAM. Mocht jij, of iemand anders het daar niet mee eens zijn..dan hoor ik dat graag dmv argumenten op bovenstaande punten.

Met vr. gr.,

Stepan Hluchan

3amp.com
21/05/04, 15:49
[i]
Een reclame op televisie heeft bijna dezelfde functie. Daar maken ze ook reclame voor een alternatief product waarbij ook wordt gezegd "dringt dieper tot de kern van het vuil door dan andere wasmiddelen" en dus een soort vergelijking maken. Een extremer voorbeeld is tele2 en KPN waarbij de tarieven in de reclame worden vergeleken.

[/B]

Je vergeet hier even bij te bedenken dat het bij tele2 of wasmiddel om een massaproduct gaat waar hele andere factoren meespelen dan bij het promoten van een dienst als webdesign of dtp-vormgeving....

3amp.com
21/05/04, 15:58
Origineel geplaatst door ELTino


Wat ikzelf altijd voel bij bedrijven cq freelancers zoals Creative Webdesign (http://www.creative-webdesign.tk/) en Web-experience (http://www.web-xperience.nl/index1.html) is een soort neiging tot liefdadigheid. Ik krijg vaak de neiging om voor hun klanten gratis iets te ontwikkelen wat het wél waard is om online te staan. Hoe kan je zoiets afleveren vraag ik me dan altijd af.

Vind je dat je geen mailtje mag sturen met wat de mogelijkheden zijn naar de klanten van bovenstaande ondernemingen?

Mag je zeker doen - en dat zou ook ik zeker doen. Ik denk dat dat hier niet echt ter sprake staat. Iedereen probeert zijn handeltje te verkopen, of het nu producten zijn of diensten... is helemaal niets mis mee. De manier waarop je dit doet is daarintegen wel belangrijk.

Als ik een klant zou willen pakken van zo'n bedrijf dan probeer ik dit op zo'n manier, waarop ik de ander met geen woord schaad maar wel het maximale resultaat kan behalen. Dit doe ik door :

- vrijblijvende offerte
- het tonen van mijn portfolio
- als ik de klant ECHT binnen wil halen, met voorbeeldlayouts gericht op desbetreffend bedrijf (als je beetje kan ontwerpen, 1/2 uurtje werk om iets flitsends in elkaar te gooien dus de investering is ook minimaal)
- een usability review van de site of een opsomming van verbeterpunten met uitleg waarom dit beter kan en welke voordelen dit heeft t.o.v. de huidige situatie.

Tele2 schermt met de prijs - servicegerichtheid staat daarbij zeker niet op nummer 1 en wordt ook zeker niet mee gepromoot (niet op de 1e plaats). Ik HOOP dat ik niet in de situatie kom waarin ik mijn diensten moet verkopen om de 'lage prijs' waarvoor ik ze kan bieden, maar dat ik in de situatie mag blijven waarin mijn klanten afnemen om datgene waar het om gaat: kwaliteit, servicegericht werken (houdt dus ook in meedenken met de klant!) en tevredenheid voor een betaalbare prijs.

Stepan

WenS
21/05/04, 16:06
Denk dat Lambertink ook niet helemaal nadacht waar die mee bezig was ;)

Het meeste wat elke maand geupdate moet worden bij die site is de reclame folder. Als die elke week 16 a 24 pagina's wil gaan inscannen. Veel succes ;). Wij krijgen deze direct in PDF formaat. Maar niet van het bedrijf zelf. Dus denk niet dat ik hem dan door zou sturen aan Lambertink he ;)

Maar goed, mijn klant is super tevreden dus.

Ik denk dat hiermee de dicussie wel een beetje afgelopen is. Iedereen wet nu hoe ik erover denk ;)

ELTino
21/05/04, 16:32
Men moet me niet verkeerd begrijpen. Ik neem het in geen geval op voor EyeCandy Design die op een uiterst belabberde manier (zoals 3amp aantoont in een uitstekende post) klanten probeert te krijgen. Als hij op deze manier bezig blijft zal hij nooit in zijn leven een klant krijgen. Zeker niet met een testpagina als website.

Waar ik alleen voor strijd is het verschil tussen concurrentie en 'klanten afpakken'. Dat laatste is waar EyeCandy in mijn ogen mee bezig is terwijl het eerste juist zorgt voor een verbetering van de markt. Hierbij wordt kwaliteit steeds belangrijker aangezien iedere amateur een website in elkaar kan zetten. Toch moet er nog gelet worden op de verhouding tussen kwaliteit en prijs die vaak zoek is (die discussie zal ik niet opnieuw opstarten :)). Uiteindelijk profileer ik mijzelf voornamelijk met een evenredige verhouding tussen die twee, maar dat terzijde.

Goede post overigens van 3amp waarin duidelijk wordt uitgelegd hoe dit soort mailtjes/spam wél hoort te zijn...

*edit: spelvautje

2oo4
13/06/04, 08:57
Origineel geplaatst door Lammertink
sorry jongens maar ik snap even niet waarover dit gaat.. de site van nadia is niet geript het enige wat ik daar heb gedaan is de site overgezet naar php en een beheer gedeelte gemaakt. Ik heb alleen een mailtje naar die supermarkt gestuurd omdat WenS internet diensten onmogelijk hoge prijzen vrijgt voor een site die enorm amateuristisch is (personen van WenS zitten bij mij op school). Verder stuur ik niemand mail en ben ik niet opdringerig via msn, echt onzin. En verder over de kwestie php, html. WenS weet daar niets vanaf maar ik echt wel hoor. PHP,HTML,CSS en grafische programma's heb ik allemaal onder de knie. Nadia was idd erg blij met het resultaat want dat was gewoon goed. Dus niet gaan roddellen over mij hier op het forum over dingen die niet waar zijn. En helemaal niet zeggen dat ik mailtjes stuur naar allerlei mensen want dat heb ik niet gedaan. Hoogstends het reageren op vragen hier op het forum.

P.S. geen 14 maar 17. [/B]

WenS heeft heus wel kennis van php en dan zeker wel html, je hoeft jezelf niet zo de hoogte in te prijzen omdat je een nieuws scriptje of een gastenboek kan schrijven.

Pass wel ff op want als je gaat spammen ben je zo je internet verbinding kwijt, je kan tevens bij geen enkele andere provider meer terecht.

Trouwens als je zo goed php en html kan hoezo staat jouw website dan nog niet online?

Grumpy
13/06/04, 11:40
Ik wil hier niets meer over horen.