PDA

Bekijk Volledige Versie : Adverteren op Google



4EuroHosting
28/04/04, 23:31
Hoi,

Heeft er hier iemand ervaring met het adverteren op GOOGLE ?

Waren jullie tevreden ?
Hoeveel geld per dag hebben jullie als maximum ingegeven ?
Wat hebben jullie als prijs per klik ingegeven ?
.....

Graag jullie ervaringen: zowel positief als negatief.

D-internet
29/04/04, 00:12
Gemiddeld positief, voor de goede kyewords moet je best veel betalen per click om hoog te scoren.

Uiteindelijk levert het wel de geïnteresseerde bezoeker op. Maar in mijn geval waren de inkomsten / uitgaven redelijk in evenwicht
. Maar na een tijdje is het nieuwe er af en komt er iets minder response.

Carl<n-media>
29/04/04, 16:35
Slechte ervaring.

Wij hadden slechts een klik ratio van 1 op de 1200 zoekopdrachten. Wanneer de mensen er niet vaak genoeg opklikken krijg je een factuur van 5,00 euro omdat, je advertentie niet aantrekkelijk is en deze moet je vervolgens wijzigen.

ronaldlokers
29/04/04, 17:49
Ik weet niet of je in de zoekmachine bedoelt of adwords, maar dat adwords werkt denk ik wel, zelf laat ik die tekstreclame zien op bereboot.com . daar laat hij altijd precies reclames zien die duidelijk bij de inhoud van de pagina past. Meestal zijn er dan dus ook mensen die in je link geinteresseerd zijn, maar of het echt werkt weet ik niet...

Carl<n-media>
29/04/04, 19:10
Ik denk dat hij in de zoekmachine bedoelt.

4EuroHosting
30/04/04, 01:13
Bedankt voor jullie reacties.

We gaan het eens voor een maand proberen.

MediaServe
02/05/04, 21:26
Deel je ervaring alsjeblieft :)
Ik ben erg benieuwd en overweeg het ook te gaan doen!

Dennis
02/05/04, 21:30
Origineel geplaatst door Websspace
Zo gericht mogelijk adverteren met een beperkt budget? Via Google Adwords hebben al een aantal klanten onze site ontdekt.


Origineel geplaatst door byh
Je kunt lid worden van programma's als tradedoubler.nl

Zelf redelijke ervaringen mee.

Misschien eens met google zoeken naar zoiets:

http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=adverteerder+zoeken Volgens mij had hij ook ervaring met Google AdWords, maar dat weet ik niet zeker.

Anestheologist
02/05/04, 22:49
Termen als hosting enzo zijn enorm duur naar mijn weten.

Carl<n-media>
02/05/04, 23:09
Origineel geplaatst door Anestheologist
Termen als hosting enzo zijn enorm duur naar mijn weten.
Als we google moeten geloven betaalt Hostway 10 euro per klik. Hij geeft namelijk aan hoeveel je moet betalen om helemaal bovenaan de lijst te komen en dit was toen wij registreerden rond de 10 euro.

turbo
04/05/04, 20:14
yourhosting moet wel een serieus advertentiekapitaal hebben, want ze staan dus echt wel overal

Websspace
04/05/04, 20:29
Wij hanteren ongeveer 50 cent per klik en betalen elke dag zo'n 4 euro. De conversion rate (mensen die daadwerkelijk hosting nemen na het klikken op de ad) ligt hoog, dus wij vinden het zeker de moeite waard.

netfactory
06/05/04, 12:57
wij hebben het voor een klant (hotel) gedaan via adwords, bezoekersaantal steeg met 60% (veel mensen klikken niet, maar copy pasten de link).
clickbedrag 0,10 max. 30 euro per maand was meer dan voldoende.
Het werkt dus wel, maar ik weet niet of dat in alle branches zo is.

V. Kleijnendorst
06/05/04, 14:13
@netfactory

Hoe kun je de link kopieren dan?
De tekst zou je kunnen kopieren maar ik snap niet helemaal waarom mensen dat zouden kopieren en plakken in de adresbar, de hyperlink is een link naar het tracking systeem van Google zelf.

turbo
06/05/04, 16:22
Origineel geplaatst door netfactory
wij hebben het voor een klant (hotel) gedaan via adwords, bezoekersaantal steeg met 60% (veel mensen klikken niet, maar copy pasten de link).
clickbedrag 0,10 max. 30 euro per maand was meer dan voldoende.
Het werkt dus wel, maar ik weet niet of dat in alle branches zo is.

ik zou dit eerlijk gezegd wat raar vinden moesten mensen dat doen (i.e. copy/paste), tenzij ze iets tegen multi nationals hebben :D

fritz©
06/05/04, 21:48
Er staat toevallig deze week een leuk artikel in Adformatie over Google. Helaas kan ik het op de website niet terug vinden.
Enfin;

Maak een goede afweging in de zoekwoorden vs kosten. Woorden als "adsl, hosting, cms, etc etc." zijn "dure" woorden (tot wel 10,- per klik).
Stel constant het programma bij (aanpassen "slechte zoekwoorden").

Het is een heel uitgebreid programma en om het te doorgronden (de mogelijkheden) ben je zeker wel een aantal uren kwijt.

Mijn ervaring is dat het jezelf profileren als locale expert goede resultaten met zich mee kan brengen.


GR!!