PDA

Bekijk Volledige Versie : klacht io.nl (ik ben het kotsbeu)



Mantorok
28/04/04, 15:04
Hello,

Ik ben tegenwoordig (sinds juni 2003) een gelukkige dedicated
serverbeheerder bij priorweb.

Nu krijg ik zomaar ineens een aanmaning dat ik nog 820 euro moet betalen aan het bedrijf io.nl waar ik begin 2003 noodgedwongen naartoe moest wegens failissement van een andere hoster waar ik zat.

Even wat meer uitleg hierover:

Na vele problemen die ik in 2002/2003 gehad heb door bedrijven die plots failliet gingen en dergelijke.. moest ik ternauwernood een nieuw bedrijf kiezen waar ik een server zou kunnen huren. Ik had toen maar voor IO (nl) gekozen omdat ik zag dat enkele providers hier in belgië daar toch een voortreffelijke on time mee hadden. en omdat de prijzen er toen toch wat goedkoper waren dan ik gewoon was te betalen in belgië. van 300 naar 200 eur was een hele verademing.

Alles liep goed en wel tot de problemen begonnen in april 2003 . Daaglijks werd ik geconfronteerd met het onbereikbaar zijn van m'n server. Ik kon niets meer met SSH, ik kon geen http verkeer meer doen, , en ik ben een beetje beginnen uitzoeken waarom ins hemelsnaam men mij in het contractvermeld dat ik een dedi server geplaatst krijg in hun datacenter in amsterdam... terwijl dit later niet het geval bleek te zijn.

Het leek zo te zijn dat de server achteraf in groningen was geplaatst.. een situatie die me nooit door io zelf werd verklaard maar die ik via via moest vernemen omdat ik wilde te weten komen wat er gaande was en waarom ik nooit geen antwoorden terug kreeg op mijn support requests betreffende deze kwestie...

Toen ik omtrent de traffic problemen en onbereikbaarheid een klacht had en na een 4 5 tal weken halve antwoorden te krijgen besloot ik mijn contract te laten opzeggen ,

Het was echt een ramp, ofwel waren ze niet aanwezig, ofwel konden ze men server niet vinden, .. het is dus pas nadat ik met ANDERE providers, bandbreedteleveranciers enzo ben gaan praten dat ik te weten ben gekomen dat zij voor een bepaald deel van hun netwerk geen deftige internationale routing hebben en dat ze daar men server juist hadden opgesmeten.. (voor wat heb ik dan al die maanden 209 euro
betaald eigenlijk ??)

ik kreeg dus als klap op de vuurpijl nog te horen dat men zelfs niet eens meer wist waar men mijn server stond. in amsterdam of in groningen. (waar in het contract geen sprake van is) in heereveen ? (waar ze hun
kantoor hebben)....

Ik mocht dit toen eigenlijk niet onthullen maar het gaat me toch een beetje te ver.

Ik krijg elke maand facturen van diensten die ik niet meer gebruik, Waarom vervormt men zonder dat ik hiervoor getekend heb mijn contract van colocatie met server, tot gewoon colocatie zonder server? terwijl men heel goed weet dat ik problemen had?

Denkt men dat ik er mijn brooddoos in ga leggen misschien en naar groningen ga komen om mijn lunch eruit te halen iedere middag ?

Nu gaat men mij nog opzadelen met een incassoburo om 820 te betalen en ik moet dit vandaag betaald hebben.. sorry maar zoveel geld heb ik niet..

Ik mag nog niet eens gespreid betalen en doet gewoon de deur dicht. wat een WANBELEID is dat daar...

Wat gebeurt er met mijn aanklacht dat ik 2 maanden lang geen dienstverlening heb gehad ? Wat gebeurt er met het feit dat ze conitue laks met mijn probleem om gaan? Ik vraag me af of de avi filmpojes en emails die ik hier heb wel genoeg bewijs zijn.

Om even te illustreren. Ik heb nu (nog maals) een aangetekende brief geschreven waarin ik expleciet "alles" wil opzeggen en waarin ik duidelijk vermeld dat ik de server heb laten verwijderen door priorweb, (ik ben zelf niet in staat om zo maar eventjes naar god weet ik waar in holland te reizen en daar de boel op te kuisen. Ik ben namelijk slechtziende en leef van een uitkering. Een dedicated server runnen van htuis gaat goed omdat ik een control panel gebruik, maar ik kan niet zomaar ergens geraken.. Dus ik moet wel vertrouwen op de goodwill van anderen.

Als een bedrijf dat zo'n diensten dan aanbied mij aan het einde van een contract, of als er moeilijkheden zijn mij nog niet eens defrige info doorgeeft, waarom betaal ik dan eigenlijk..

Ik snap dat een bedrijf graag hun centen zien, maar als er zo constant op een burocratische manier met mijn geval omgegaan wordt , .... zonder echt een individuele oplossing te zoeken die hen wel eens nadelig zou kunnen zijn.. dat snap ik gewoon niet.

Hun laksheid komt nog maar eens naar boven met het schrijven dat ze mij hebben overgemaakt, waarin de zin "gelieve uw server uit onze ruimte te komen halen" staat. en dit terwijl dit allemaal vorig jaar al is opgelost.. (de mensen van priorweb hadden hem meegenomen)..

Zou dit voor hen dan ook nog een reden zijn om mijn contract toch te verlengen omdat ik me niet ga aanmelden om die server '(die er niet meer is) te gaan uithalen? Ik begin echt wel te betwijfelen of ze daar hun klanten efectief monitoren.. Tot dus ver de 24/24 monitoring...

surtout: Ik had in mei vorig jaar een afspraak met de baas van io met de vraag om het contract te beëindigen. Hier heb ik e-mails van.. (natuurlijk weer geen bewijsmateriaal zeker, maar wat moet een klant zoals ik dan doen)

Leven we nu echt in een wereld waar we een advokaat moeten menemen naar de wc om te laten vaststellen dat we niet op de bril hebben gepist ?

Eigenlijk zouden ze mij nog geld MOETEN, omdat ik 2 maanden van geen service heb kunnen genieten. Het was zelfs zo erg dat het bedrijf maanden lang telefonisch en per fax NIET bereikbaar was....(dit van mei tot ongeveer september)

Mijn server was blijkbaar aangesloten niet bij io, maar bij isd-holland.. ik heb een op 1 juni enkele avi filmpjes gemaakt van de periode waarop deze site en andere sites op dei p-range erachter gewoon "niet" te bereiken waren en dit dus gedurende meer dan 2 maanden.

Spijtige zaak is dat ik deze filmpjes ook al niet in april (aan het begin van de problemen) gemaakt had zodat een periode kon geïllustreerd worden.

Het bewijs is er thans. Ik had in mei email contact met de heer Harry Dijkstra, en ik kon op mijn gemak wachten tot 1-6-2003 om die filmpjes te maken met behulp van een desktop capture programma.. Is dit nu geen bewijs?

Wat moet ik hier nu mee, Als zij me voortrekken omdat ik vandaag dit gehele bedrag niet betaal, wat heb ik dan tegen ze?

trek ik ze voor wegens wanbeleid vooraleer zij mij opzadelen met juridische kosten waar ik "niets" mee te maken eb omdat de administratie daar vierkant draait ?(of toch zeker envast in de tijd van mijn problemen, zo een jaar geleden.

Er waren ook wat gaten in mijn contract. Heb ik enige kans om te bewijzen dat heel dit gedoe ontstaan is uit problemen die zij zelf niet willen toegeven..

Is het normaal dat een bedrijf, waartegen je klaar en duidelijk zegt dat je wil opstappen , dat jou voorwaarden geeft dat indien ik wil opstappen.. gewoon maar het contract eenzijdig veranderd om hun zakken te blijven vullen ? (ik ben geen multinational he.

Het bewijsmateriaal dat ik heb opgestuurd, daar wordt dus met geen enkel woord over gerept..

Ik heb wel een kopie van een brief die io naar het incassoburo gestuurd heeft en waarin staat dat ik inderdaad de server betaald heb maar de huur van het laatste jaar niet..

Ik heb dus een groot probleem hiermee..

ze kunnen tenminste eens naar hun colocation center gaan zien of die verdomde plek in hun rack LEEG is ja al dan nee..

Op geen enkel moment kreeg ik een verwittiging van technische problemen terwijl die er wel degelijk waren..

Het lijkt me allemaal zo onrechtvaardig. Ik ben niet het failiete L&H he. Men probeert mij te doen betalen en totaal geen rekening te houden dat ik die maand ook nog moet leven.

"De heer Mantorok heeft 8 maanden de tijd gehad om de achterstallige huur te betalen en we kunnen dus niet akkoort gaan met een spreiding"

OK harry als je mijn eten komt klaar maken en betalen tijdens mei en juni ist allemaal inorde hoor! Bijna of we hebben niets anders te betalen hier...

ik ben dus kwaad en ik zou dus tenminste verantwoording willen over het feit dat ik vorig jaar 2 maanden zonder diensten heb ezeten, en de kleine man weer niet duperen.

je kan zo wel oneindig doorgaan met fecturen sturen zonder echt rekening te houden met de wensen van de klant...

cd

Rik
28/04/04, 15:09
Het is een heel verhaal inderdaad, moeilijk...
Zover ik het nu kan zien is IO ZWAAR nalatig geweest en hebben ze niet geleverd wat overeengekomen is...

Het aanpassen van een overeenkomst tussentijds, zonder jou daarvan op de hoogte tebrengen en je opnieuw te laten tekenen is al helemaal FOUT !

Ik adviseer je om toch eens naar het Bureau voor Rechtshulp te gaan, of met een jurist hierover te praten, zomaar betalen moet je i.i.g. niet doen !

Vaxon Networks
28/04/04, 15:19
Ik sluit me bij Rik aan. Ik denk dat je rechthulp alle stukken moet laten zien. die kunnen dan je een objectief advies geven.

Ik wens je veel succes!

Mantorok
28/04/04, 15:22
het is zelfs niet zo dat ik echt een probleem zie om de diensten die ik krijg niet wil betalen. Ik ben geen wanbetaler type maar ik ben wel gevoelig voor morele dingen.

je kon op support.isd-holland.nl tickets aanmaken. Ik ga niet zeggen dat ze altijd in de fout geweest zijn , en ik heb ook vele oplossingen gehad met klmeine dingen aosls dns aanpassingen,

maar vanaf het moment dat heel die klotezooi begon met hun terugroutering naar enkele carriers (waarvan ik op dat moment eigenlijk totaal niets wist) kreeg ik geen enkel antwoord..

Ik mocht wel 10 keer iets vragen... Daar was ik dan ook nog niet echt zo geërgerd.

Het punt is, (en harry zal dat wel relativeren en naar zijn voordeel draaien) ik heb geëmaild en vroeg of het niet mogelijk zou zijn mijn contract op te zeggen, en men server bij priorweb te installeren.. Waaroim moetzen ze daar dan een staartje aan maken?

Hij zegt letterlijk "ik heb 1000en klanten, we kunnen niet altijd weten wat jij van plan bent.. aub zeg.... zo kan ik ook de redenering doortrekken dat als ik in die rack die daar nu leeg staat een BBQ wil organiseren dat dat ook zomaar allemaal kan ? Is er dan geen enkel beleid binnen zo'n bedrijf ten voordele van de klant ??

Als ik er geen server heb staan mogen ze zich toch wel afvragen wat er mee gebeurd is en zich avragen of de ontvangende partij (met name priorweb) .. alles goed heeft kunnen afhandelen en ik tevreden ben ?

neen hoor , ze gingnn maar door met facturen sturen terwijl ik hen probeerde te bellen tijdens de grote vakantie van vorig jaar.. ik ben idd zelf misschien ook nalatig geweest, op een bepaald moment had ik gewoon het gedacht dat ze failliet gingen gaan, en dat ik mijn advokaat moest bellen om te laten vaststellen dat ze niet bereikbaar waren.. maarja, moet ik nu als klant (die toch niet altijd zulke vermogens heeft om altijd maar met het gerecht dingen te regelen... instaan voor zulke problematiek ?)

Ik kreeg dan ook nog eens een brief terug van de post omdat ze van adres zouden gewijzigd zijn en van die dingen...

Mijn fout is inderdaad dat ik niet kort op de bal heb gespeeld, en ik ga echt de reden niet aan de klok hangen waarom ik het opgaf...

Ik hamer er op.: dat ik nu een brief krijg met de stelling dat mijn server nog aanwezig is.. terwijl die er al lang niet meer is bewijst gewoon dat ze mij ook niet wilen horen, dat alle emails die ik gestuurd had in verband mijn problemen gewoon een reden was voor hun om bepaalde dingen naar hun voordeel te trekken.

tja.. een mens kan zich dan de vraagstellen, waarom moet jij dan als individu een server huren??? Die hypothetische vraag zou ik dan metteen terug kaatsen met te zeggen dat mensen dan ook maar allemaal het openbaar vervoer moeten nemen ipv een eigen wagen te willen, want als de garagist je in je zakken zit zonder dat jij het weet ben je ook de duppe dus dat zou nergens op slaan zo'n redenering...

Ik wilde gewoon dienstverlening.. Als het nu nog op een serieuze manier kon opgelost worden, en als men mij neemt voor wie ik ben en mij deftig informeert (ik ben een gebruiker met gemiddelde kennes over networking).. dan had ik dit allemaal wel aanvaard. Maar gelijk het er nu voorstaat wordt ik ook nog eens voorgetrokken wegens wanbetaleing en het is door een situatie die ze in mijn ogen misbruikt hebben ten hunner voordeel.. ik kan het niet anders beschrijven sorry..

M

Mannekino
28/04/04, 15:33
Wat een ongelooflijk verhaal, echt ik kan hier gewoon niet met mijn hoofd bij. Om op zo'n manier met je klanten om te gaan, wat denken die lui van io.nl wel niet :x.

TMourik
28/04/04, 15:41
Zo zie je maar weer, de een heeft problemen de ander weer niet.

Zelf zitten wij met 1 server al 1,5 jaar bij IO. Er zijn 2 weken van problemen geweest welke netjes opgelost zijn (TC2).

Maar ik sluit me bij rik aan, ik zou met iemand samen gaan kijken van rechtshulp. Zeer jammer dat het op deze manier moet gebeuren uiteraard.

Succes en sterkte verder er mee.

Mantorok
28/04/04, 15:46
kan je geloven dat ik nog niet altijd zeker ben van wat ik zeg ? ik bedoel.. de server stond zeker en vast niet onder io.nel maar onder isd-holland.nl (met ip's 213.227.130.249-250 op die range zat ook pvda en consoorten .. (ik kan moeilijk heel die avi online gaan zetten nu)..

Je ziet op die filmpjes hoe ik probeer in mijn controlpanel te geraken....

(mislukt telkens weer, en andere sites in die range bezoeken mislukte ook altijd gedeeltelijk, de enige manier waarop ik wat onderhoud kon doen is als ik het 'snachts deed, toen ging het gebrekkig.. maar het ging..

overdag ging het helemaal niet..

maar dit is eigenlijk niet zo het hoofdprobleem, het is gewoon de basis die er toe heeft bij gedragen dat ik aanvraag indiende tot stopzetting.. ik ben gewoon zo stom geweest om geen aangetekende brief te sturen..

maar wil dat dan betekenen dat ze mijn contract wat gaan zitten rekken onder het voorwensel van "de klant moet maar zien wat hij doet".. sorry, ik had GEEN controle over wat daar gebeurde..

ALs ik binnen raakte daar, dan kreeg ik ofwel iemand aan de lijn die er niets van kende, ofwel waren er helemaal geen technici aanwezig...

Heel de basisvraag van dit vehaal kan eigenlijk gewoon terug gebracht worden op "Mag een bedrijf zomaar het contract verlengen.. terwijl ik duidelijk heb gemaakt dat ik als particulier geen en-en situatie kan dragen op financieel vlak.. van in het begin wisten ze dat ik een particuliere klant was.. maar daar wordt geen rekening mee gehouden..

Dorie toch: je moet zo'n bedrijf bijna echt als een klein kind gaan behandelen en zeggen wat waar en hoe en bijna zelf gerechterlijk gemachtig zijn en constant je advokaat nemen..

laat ik nu eens het voorbeeld nemen van een vorig bedrijf waar ik mijn server eerst had (niet io of priorweb dus)..

Ze gingen failiet maar ze zullen je dat niet mededelen hoor!

Als ik niet informeel bij medewerkers had kunnen napraten over de situatie dan was ik een maand meer aan het betalen voor servers die gerechterlijk geblokeer waren vwegens het failiseement, en had ik daar niets van gewten.. ja ze zullen je dan nog wel wat opzadelen met traffiek om geld uit je zakken te halen..

Er moet nog veel gesleuteld worden aan de mutuele akoorden en plichten en rechten voor colocation oplossingen en klanten.. Want veel gebeurt nog in het schemerdonker mij ngedacht

Mantorok
28/04/04, 15:58
Origineel geplaatst door TMourik
Zelf zitten wij met 1 server al 1,5 jaar bij IO. Er zijn 2 weken van problemen geweest welke netjes opgelost zijn (TC2).


Als jullie in telecity 2 (waar ik niet zat).. zaten was er inderdaad vorig jaar een klein probleem maar das niks vergeleken met de 95% onberijkbaar tijd die ik die maanden had.

Ik weet waarover het gaat maar ja ga dat hier niet uit de doeken doen maar ik chat ook al eens met admins.....

Mijn probleem is gewoon dat ik niet begrijp waarom ik nu ineens alles moet betelen terwijl zij ook geen compensatie willen doen naar mij toe....

EDIT:

Ik heb eens met mijn advokaat gebeld en hij zegt dat ik alles wat ik heb maar eens moet opsturen (deze post gaat er bij als inlijdende brief)..

nuja, zolang email en video geen rechtsgeldigheid hebben

Ik heb thans in die emails niet gevraagt naar een verderzetting van het contract( colo of geen colo, niets nada) , ik heb gevraagd om mijn server te kopen en in het priorweb rack te zetten, waarom moet ik dan ook nog colo bij un blijven betalen ?

Koster
28/04/04, 16:00
Staat in je contract niks over uptime of snelheidsgaranties?

ThePostman
28/04/04, 16:07
Origineel geplaatst door Mantorok
Heel de basisvraag van dit vehaal kan eigenlijk gewoon terug gebracht worden op "Mag een bedrijf zomaar het contract verlengen.. terwijl ik duidelijk heb gemaakt dat ik als particulier geen en-en situatie kan dragen op financieel vlak.. van in het begin wisten ze dat ik een particuliere klant was.. maar daar wordt geen rekening mee gehouden..

Lang verhaal, maar om verhaal even in te pakken in één zin:
"Bedrijf verlengt contract van klant, de klant heeft duidelijk gemaakt te willen stoppen." Heb ik gelijk? Als dat het geval is moet je denk ik alles uit de kast halen om te bewijzen dat je er alles aan hebt gedaan om het contract te beëindigen. En klopt het dat je moet betalen na acht maanden voor colocatie ruimte? De ruimte die je niet gebruikt en tevens ook geen dataverkeer. Of gaat het om een dedicated server? Indien het een dedicated server is klopt het weer niet dat priorweb de server heeft weggehaalt. Sorry, maar dit is me niet helemaal duidelijk. Gaat het om colocatie of een dedicated server?

En het feit dat je zo'n lange down time hebt gehad is niks aan te doen denk ik indien er niks over staat in het contract.

Veel succes in iedergeval.

Dennis
28/04/04, 16:08
Uhm... dit heb ik begrepen.
De laatste maanden van het contract werd de dienst helemaal niet meer geleverd, maar het contract is wel gewoon stilzweigend verlengd.

Carl<n-media>
28/04/04, 16:10
Origineel geplaatst door The Postman
Of gaat het om een dedicated server?
Volgens mij heeft de TS een server bij hun gekocht en colocatie gehuurd. Deze gekochte server is vervolgens naar een andere colocatie aanbieder gebracht.

Mantorok
28/04/04, 16:20
ik huurde eerst de server.. dus ik betaalde colocatie + huur server..

Dan heb ik die problemen gehad en heb ik gevraagd om de server over te brengen naar priorweb omdat ik me heb laten vertellen dat zij de beste waren.. deze mensen hebben mij op een heel flexibele manier opgevangen...

webhoster stelt mij voor.. ofwel betaal ik het contract nog af tot het ieinde van het jaar (in 1 keer dan).. ofwel koop ik de server, over colocatie werd er niet gesproken.. Dit heb ik ook aleen maar via emailberichten die ik heb afgeprint...

Het gaat nu inderdaad om de 8 of 9 maanden colocatieruimte die ik niet betaald heb... ook geen dataverkeer verbruikt en dat reken en ze mij dan ook niet aan (het zou maar raar zijn)....

Waarom is er geen wet die verhinderd dat een klant op zulke pmanier kan benadeeld worden ?

Als ik in de frituur een broodje ga kopen, gaan ze mij dan ook laten betalen voor de periode dat mijn plateau nog op hun tafel staat nadat alles opgegeten is en ik weg ben. Moet ik opdraaien voor het verlies dat die frituur maakt totdat een dienster die tafel waar ik gezeten heb afveegt?? sorry dit is gewoon al te belachelijk voor woorden, zo komt dit gewoon over bij mij....

Mikey
28/04/04, 16:27
Origineel geplaatst door Rik
Het is een heel verhaal inderdaad, moeilijk...
Zover ik het nu kan zien is IO ZWAAR nalatig geweest en hebben ze niet geleverd wat overeengekomen is...

Het aanpassen van een overeenkomst tussentijds, zonder jou daarvan op de hoogte tebrengen en je opnieuw te laten tekenen is al helemaal FOUT !

Ik adviseer je om toch eens naar het Bureau voor Rechtshulp te gaan, of met een jurist hierover te praten, zomaar betalen moet je i.i.g. niet doen !

Zo snel een overeenkomst aangepast wordt en je tekent niet voor de nieuwe is hij per direct niet rechtsgeldig meer. Aangezien je met de oude akkoord gegaan bent en daarvoor getekend hebt. Die nieuwe is meer voor de shredder, als incasso bureau daarmee begint te zwaaien, kun je het beste heel hard lachen en zeggen dat je ergens anders verhaal gaat halen. Ga er eens mee naar de gerechts winkel, als zei er brood in zien willen ze best wel wat doen :)

Rik
28/04/04, 17:01
Origineel geplaatst door Mikey


Zo snel een overeenkomst aangepast wordt en je tekent niet voor de nieuwe is hij per direct niet rechtsgeldig meer. Aangezien je met de oude akkoord gegaan bent en daarvoor getekend hebt. Die nieuwe is meer voor de shredder, als incasso bureau daarmee begint te zwaaien, kun je het beste heel hard lachen en zeggen dat je ergens anders verhaal gaat halen. Ga er eens mee naar de gerechts winkel, als zei er brood in zien willen ze best wel wat doen :)

Dat zeg ik !! :D

Mantorok
28/04/04, 17:18
ik weet zelfs niet van het bestaan van dat nieuw akkoord af..

Ik herrinner mij niet te tekenen voor colocatie alleen.. Ik zal gek zijn en voor nog eens een jaar aleen colocatie betalen...

het enige wat hierover bekend is zijn de emails.. waarin ik vraag te stoppen..

Beyonder
28/04/04, 17:40
Niet betalen, gewoon klacht goed documenteren en ermee naar een rechtshulp instantie gaan.

Nimmer betalen, IO staat bekend om het zenden van spookfacturen.

Digiover
28/04/04, 17:40
Origineel geplaatst door Mantorok
ik huurde eerst de server.. dus ik betaalde colocatie + huur server..
[...]
webhoster stelt mij voor.. ofwel betaal ik het contract nog af tot het ieinde van het jaar (in 1 keer dan).. ofwel koop ik de server, over colocatie werd er niet gesproken.. Dit heb ik ook aleen maar via emailberichten die ik heb afgeprint...

Het gaat nu inderdaad om de 8 of 9 maanden colocatieruimte die ik niet betaald heb... ook geen dataverkeer verbruikt en dat reken en ze mij dan ook niet aan (het zou maar raar zijn)....

(ik neem aan dat je IO.nl bedoelt met "webhoster"?)

Je zegt, zie quote, "dus ik betaalde colocatie + huur server". Zo als ik het lees heb je het contract voor de huur van de server beeindigt d.m.v. het kopen van de server, maar het colocatie contract heb je nooit beeindigt. Is dit het geval, dan sta je zeer zwak en zal je moeten betalen.

Wel zou ik aanhalen dat IO zijn afspraken niet is na gekomen en zoek in je contracten of dit reden genoeg is het contract te laten ontbinden en leg een claim bij IO.nl neer.
Nothern Gateway (waar ISD Holland het meerendeel van de aandelen van bezat) in Groningen is failliet, de colocatie "hier" bestaat niet meer. Maar het is bekend dat Harry hele onduidelijke BV constructies heeft uitgedacht waarin alles weer een onderdeel van iets anders is, maar toch verder losstaand.
Praat in iedergeval met een advocaat, lees je contracten nog eens goed na en leg je vra(a)g(en) eventueel voor in de nieuwgroepen news:nl.juridisch en news:nl.internet.providers.

Succes.

Mantorok
28/04/04, 17:49
probleem met mij is, ik neem iedereen ter goeden trouw en ik heb dat contract niet meer.. maar ik heb wel een avi van op de site bij io.nl dat duidelijk staat dat je als je een colocatie neemt.; dat dit in telecity2 is...

ik zal deze post inderdaad eens herhalen in die nieuwsgroepen.. wetswinkel is hier aleen open op dinsdag dus ik kan weer een week wachten...

het probleem zit niet in het feit dat ik niet wil betalen, maar zo allemaal ineens gaat dit niet.. als ze mij nu hiervoor een rechtzaak mee aan de hand doen, gaan ze nog minder krijgen want dan he ik geen zin meer om inderminne mede te werken en zal ik aan mijn advokaat vragen om 10 euro per maand terug te betalen :P

trouwens, wat je daar zegt over die colocatie die niet is opgezegd. daar zit nu net mijn probleem.

Ik heb geen contract moeten tekenen voor die verandering.. het is gewoon veranderd zonder dat ik iets heb moeten tekenen, in hun voordeel, zonder mij er op te wijzen dat ik die colocatie nog wel moet blijven doorbetalen. daar is geen einddatum voor opgegeven.

En ik zeg het nogmaals, is het voor een bedrijf niet noodzakelijk dat ze eens een denk oefening te maken "waarom is die colocatie leeg"..

te meer vind ik het gewoon duister om nu te moeten horen dat die colocatie failliet is, tetwijl ik er nog colocatie voor moet betalen,.. en daar zit dan weer mijn sterkte dat ik zou kunnen bewijzen dat mijn server daar gelocaliseerd was... (met avi)... aleen, het bewijsmateriaal moet nog aanvaard worden ook...

ik ben uitkeringsgerechtigde, ik sta financieel niet zo sterk, daar moeten ze maar rekening mee houden.

Daarmee dat ik ook altijd de voorkeur geef aan server huren of lease, zoals ik nu aan het doen ben.. dat is gewoon makkelijker voor mij...

shuyg
30/04/04, 15:42
Ik denk dat je bijzonder zwak staat. Je bent in ieder geval ontzettend slordig om gegaan met de contracten en afspraken die je hebt gemaakt. Bewaar dit soort dingen altijd en zorg, als het via email gaat dat je minimaal een bevestiging terug krijgt.

Als je het nu op een rechtzaak aan laat komen is het net een Russische roulette.

Mantorok
30/04/04, 17:58
ik heb vandaag weer proberen contact opnemen, en vwala: lijn weer heel de dag buiten diesnt. kantooruren zijn al lang voorbij en steeds bezettoon, 'snachts ook: zo was het ook paar maanden geleden.

Ik heb dan maar gauw aangetekend geschreven dat ik nog iets inderminne wil regelen, meer kan ik ook niet doen..

Als je zegt dat ik zwak sta: dan zou dat willen betekenen dat ik niet wil betalen, maar dat is niet zo hoor.. Ik wil best wel betalen, aleen laten we dan allebei elkaars fouten maar toegeven en laat mij gespreid betalen zonder verdere blabla....

The MAzTER
30/04/04, 18:53
't is koninginnendag vandaag in Nederland. (bijna) alle bedrijven zijn dicht.

Mantorok
30/04/04, 18:55
mja zo zie je maar.. wordt al helemal paranoid van die mannen.

Wat wel heel raar is, is dat ik eens snugger genoeg ben , om naar een telefooncel te gaan en vandaar het nummer te bellen, en tot mijn grote verbazing krijg ik het antwoord aparaat.. met de huistelefoon gewoon geen aansluiting,

Mog
30/04/04, 20:48
Je bent niet het eerste slachtoffer van de fryslan boppers harry en harmen, beetje rondzoeken op dit forum en je vind wel meer maffe gevalletjes.

Mantorok
30/04/04, 23:08
zie he,

op mijn allereerste webhosting (e-zone) probeerde men toch met zijn colocation klanten in contact te blijven. Ik had eens een beginnersfoutje gemaakt waar ik onmiddellijk telefonisch over gecontacteerd werd.. toen hun rack eens off moest voor onderhoudswerken , kreeg ik weer telefoon.. Ik had een domain geregd die al bestond, hup: weer telefoon.

Als je van iemand een telefoontje krijgt dan heeft dat meer impact. en dan ben je ook betrokken. Bij io was er gewoon een immense afstand omdat je :

1. altijd zelf moest bellen als je dacht dat er probs waren
2. die probs dan dikwijls ontkend worden door iemand die me de dag ervoor niet aan de lijn heeft gehad
3. je blijkbaar wel individuele nummers had voor mensen die blijkbaar wel graag verder helpen maar die werden niet aan prutsklantjes gegeven zoals ik...

Ik wil maar illustreren dat kleine cdedicated klanten toch ook belangrijk zijn en dat critical business managment niet aleen belangrijk is als je voor 2000 € per maand afneemt, maar ook voor de andere klanten. Ik had trouwens gezegd dat ik wat support nodig had soms, omdat ik zelf niet altijd in staat was mij te verplaatsen. Ik hoef niet "bediend" te worden door de grote baas, zo lang de medewerkers maar een gesyncroniseerd besef hebben van hun klanten die ze bedienen. en de opvolging wat in de gate houden.

shuyg
01/05/04, 11:13
Je staat zwak, omdat je je papieren niet op orde hebt. Je hebt niets bewaard, weinig op papier staan en je hebt een ontzettend onduidelijk en onsamenhangend verhaal.
Kortom je hebt te weinig materiaal om je recht te krijgen/halen.

Er is namelijk een verschil tussen in je recht staan en datzelfde recht krijgen.

Mantorok
01/05/04, 13:24
nee, ik weet dat ik een contract getekend heb voor server/colo huur, niet voor colo aleen, (het geen wat ze er na de problemen ervan gemaakt hebben).

Ik vraag mij af wat er allemaal zo onduidelijk aan is hoor. Voor mij is alles duidelijk genoeg,

Ik vind al die papierenmolen waardeloos tot als men een systeem uit denkt waar dat ook de klant gevalideerd bewijsmateriaal kan leveren dat dat bedrijf nalatig is geweest in bepaalde gebieden. Men kon mij ook wel zelf eens minstens 1 x bellen en vragen wat ik wilde. (dat is dynamish bedrijfsbeheer)

Dit zegt veel over een maatschappij die socialiteit en menselijkheid hoog in het vaandel draagt, je ziet duidelijk dat sommige bedrijven nog om hun klanten geven en het aanhoren als er grieven zijn.

Als er problemen zijn vind ik die uitspraak "Contract is contract" veel te clinisch en te onderkoeld binnen een mutuele overeenkomst waar beide pertijen ontevreden zijn over elkaar. Men zou dan toch de argumenten willen/moeten aanhoren. Die argumenten staan hier nu 4 & 5 keer in deze thread en nog hoor ik aleen maar dat ik mijn deel van het contract niet ben nagekomen, wat als ik vind dat de andere partij zijn deel van het contract niet is nagekomen ????

Hoe kan ik nu bv bewijzen dat het netwerk plat lag? als je dit verder trekt dan moet je naar level3 of andere providers gaan en een getekende verklaring krijgen dat het netwerk plat lag..

Hoe kan ik bewijzen dat mensen bij io niet onmiddelijk mijn server in het rack van priorweb hebben geplaatst zoals ik gevraagd heb bij e-mail ? (als dat gebeurd was dan was heel die miserie niet gebeurd. Als ik dit aangetekend had gevraagd... als ik als ik.. IK wil opdraaien voor mijn vergissing maar niet op zo'n manier waaromp er totaal met "mij" geen rekening gehouden wordt.

Een bedrijf kan strak en burocratisch zijn, dynamisch, kort op de bal spelen, of aleen maar berustend op contracten en papieren zonder verantwoording te moeten afleggen voor de consequenties van dit lakse gedrag.

In mijn wereld ligt morele plicht boven een handtekening en dat blifjt zo.. sterker nog, het gevoel wordt aleen maar aangewakkerd als je zulke situaties meemaakt als ik. nogmaals, hoe bewijs je "echt" dat een bedrijf prutst? ik wil dààr wel eens een antwoord op..

Het is altijd maar makkelijk de rechten van de klant te accentuëren en daar als bedrijf een hele ik-steek-mijn-kop-in't-zand constructie rond op poten zetten waar jij als klant maar altijd moet bewijzen dat het bedrijf ongelijk is.

Ik heb gisteren eens vrijblijvend met een deurwaarder gebeld. Als je dit zou willen doen, 'bv bewijzen dat een bedrijf niet bereikbaar is, of bewijzen dat probleem a of b of x of z in het netwerk zich voordoet, dan ben je als klant al aan het betalen.

Is het ethisch juist dat je, als een klant iets moet bewijzen tegenover een bedrijf hij daar moet voor betalen, terwijl het bedrijf in kwestie niet zal nalaten de klant nog eens extra op te zadelen met kosten die eigenlijk niet nodig zijn. Dat bedrijf heeft toch geld genoeg, zij kunnen wel een maandje meer of minder wachten.

En ik hoor het al komen "als iedere klant zo zou doen wordt het een indianenverhaal".. Dan zeg ik het ongekeerde, "als iedere kant problemen heeft met dat bedrijf dan is dat bedrijf dadelijk failliet"
Het is niet omdat 90% van de klanten tevreden zijn en 10% een specifiek probleemj hebben dat dat bedrijf dan maar moet doen of er niets aan de hand is en zoveel mogelijk geld willen loskrijgen van die klanten die om een of andere reden niet meer meewillen.

Sommige klanten stoppen voor domme redenene de overeenkomst.. Anderen weten dadelijk de correcte weg om spullen in orde te brengen.

Ze kunnen mij niet verwijten dat ik me niet direct in heel die burocratische rimram kan aclimatiseren, en ik kan hen niet verwijten dat hun netwerk plat lag dat ze mijn instructies niet correct hebben opgevolgd.. .. laten we dan tenminste niet als domme struisvogels met contracten liggen zwaaien als we van elkaar weten dat er problemen zijn, dat is gewoon TE GEMAKKELIJK!

PS: ik heb geen zin om mensen neer te halen, ik spreek gewoon in het algemeen,.. De ongelijkheid tussen bedrijf en klant (zeker als het grote bedrijven zijn).

Mantorok
04/05/04, 10:51
prob mutueel opgelost,

dit topic mag gesloten worden zodat het zo snel mogelijk naar de archieven verhuist!

Warsaw PL
07/05/04, 11:55
Origineel geplaatst door shuyg

Kortom je hebt te weinig materiaal om je recht te krijgen/halen.

Er is namelijk een verschil tussen in je recht staan en datzelfde recht krijgen.


Grootste onzin ooit...................wanneer men wijzigingen aanbrengt in een bestaande overeenkomst, zijn die wijzigingen alleen geldig indien daarvoor door beide partijen voor akkoord wordt getekend/geparafreerd.

Indien een wijziging, ook al is er onderaan de pagina getekend, ongetekend blijft door een van de partijen, is de overeenkomst nietig en niets meer waard.

Rechtshulp niet nodig, elke advocaat hoort dit graag aan en weet dat hij een gewonnen zaak aanneemt.