PDA

Bekijk Volledige Versie : Primehost.be / Priorhost.be (offline)



CoolNHL
28/04/04, 00:52
Hoi medeformurs

Ik zag afgelopen vrijdag dat de SQL niet meer werkte op mijn site die gehost wordt door het Belse primehost/priorhost.

Na enkele mailtje (geen reacties...) heb ik er maar even een tijdelijke pagina opgezet, maar ik kwam er zaterdag avond laat achter dat nu de voledige site offline was, dus ikke bellen maar krijg continu de voicemail.

Enkele keren een bericht achter gelaten (wederom geen reactie!!!) nu stond er vandaag een ander bericht op diezelfde voicemail dat de sites toch echt vandaag weer online gaan maar tot nu toe geen enkele verandering.

Heeft iemand hier op dit forum ook last van, als de mensen van Prior/Primehost hier lezen stuur a.u.b. een mailt terug dit begint namelijk behoorlijk frustrerend te worden.

Met vriendelijke groet,
Jeroen Hesselberth

Flydesign.nl
28/04/04, 08:20
Hier precies hetzelfde probleem. Begonnen met de MySQL server, sinds zondagavond ook de rest van de server. Zoals altijd is het bedrijf niet te bereiken, behalve de voicemail dan. Mailtjes worden niet beantwoord, maar dat komt denk ik doordat hun domeinen op dezelfde server draaien. Heb ondertussen contact gehad met de leverancier, maar daar is nog niets bruikbaars uit gekomen.

Gelukkig heb ik sinds een maand zelf een server, en heb ik een groot deel van mijn klanten al verhuist. Helaas staan er nog wel wat websites op. Als het erg lang gaat duren, dan kunnen ze van mij een mooie schadeclaim verwachten! Ze kwamen er gister pas achter dat de server kapot was, na 3 dagen voortdurend problemen. Dat vind ik hele slechte service!

WenS
28/04/04, 08:23
Origineel geplaatst door Flydesign.nl
...Als het erg lang gaat duren, dan kunnen ze van mij een mooie schadeclaim verwachten!...

ROFL :D

Een beetje bedrijf heeft in zijn AV staan dat ze niet verantwoordelijk is voor schade geleden door bijv. downtime...

Ik wens je veel succes ;)

Flydesign.nl
28/04/04, 11:50
Origineel geplaatst door WenS


ROFL :D

Een beetje bedrijf heeft in zijn AV staan dat ze niet verantwoordelijk is voor schade geleden door bijv. downtime...

Ik wens je veel succes ;)

Het leuke is dat dit bedrijf een av heeft van 25 regels, waar alleen in staat dat ze niet verantwoordelijk zijn voor de gegevens die de klant op de server plaatst. Over downtime wordt niet gesproken.

Maar juist vanwege de slechte service heb ik ervoor gekozen om m'n eigen servers te nemen. Ben ik nu dus heel blij om!

//edit:
http://www.google.nl/search?q=cache:qM4WeaiI_pgJ:www.primehost.be/algemene_voorwaarden.php+voorwaarden+primehost&hl=nl

Enige wat er vermeldt wordt is:

Wij kunnen niet verantwoordelijk gesteld worden voor elk verlies of schade veroorzaakt door het gebruiken of misbruiken, onbereikbaarheid of verwijdering van de PrimeHost diensten.

Dit zal wel onder onbereikbaarheid vallen, maar vind dat ze de downtime niet bepaald vakbekwaam tegen gewerkt hebben. Dus is nog even afwachten...

WenS
28/04/04, 12:01
Tsja, het kost vaak meer dan het op levert om er werk van te maken...
Ik zou zeggen: Laat het gaan en zet al je klanten z.s.m. over, ben je er gelijk vanaf en dan worden je klanten (hoop ik) ook een stuk blijer ;)

Flydesign.nl
28/04/04, 12:05
De meeste grote sites zijn gelukkig al verhuist, zijn nog wat hobby sites e.d. die vinden het niet zo erg. Wat korting in de volgende periode en ze klagen nergens meer over.
Wat wel erg is dat er veel mail verloren is gegaan, dat zal ik ze nog even heel duidelijk vertellen! Verwacht namelijk niet dat er een degelijk bSMTP systeem draait, daarvoor zijn ze veel te klungelig bezig :(

CoolNHL
28/04/04, 12:28
Ik heb 1 site daar staan, daar staat een flinke database op met meer dan 1000 uitslagen, een heel groot forum, 100de nieuwsberichten en nog veel veel meer, zit zeker voor meer dan 200 uur werk in, ik hoop dat deze gespaart blijven!!!

Maar het voicemail bericht is weer gewijzigt stuurt me nu door naar een site die niet te berijken is?!?!?

Hoe moeilijk is het om nu 1 telefoontje te beantwoorden of een mailtje terug te sturen?



Er is geen sluitende garantie dat er een back-up is van de data op onze servers. Wij bevelen u aan zelf een back-up te maken van al uw bestanden op onze servers.


Nou dat is dan lekker!

Flydesign.nl
28/04/04, 12:30
Voor dit bedrijf erg moeilijk, hebben ze nooit goed gedaan. Daarom heb ik na een maand ook al besloten dat ik weer weg wilde.

Dit is het bericht op de website:





Beste klant van PrimeHost.be,

wegens een zware technische storing op onze webserver is deze sinds 26/4/2004 niet meer bereikbaar, dit eerstmaals sinds 2 jaar trouwe dienst.
We hebben deze uiteraard direct proberen herstellen, ter plaatste in het datacenter, maar helaas was dit niet succesvol.
Vervolgens hebben we de server overgebracht naar de dealer die de oorzaak momenteel verder aan het onderzoeken is en hopelijk het probleem snel zal kunnen oplossen.

Update: 28/4/2004 10u

Daar de defecte webserver niet snel hersteld kan worden wegens de combinatie van een hard- en softwareprobleem, is er onmiddelijk een nieuwe webserver aangekocht. Deze wordt vandaag nog geleverd en geïnstalleerd. Vervolgens zullen we alle accounts overzetten naar deze nieuwe server.
Vermoedelijk terug online in de loop van donderdag 29/4/2004.

Onze oprechte excuses voor het ongemak dat dit veroorzaakt,
we doen onze uiterste best de downtime tot een minimum te beperken !

Mvg,
PrimeHost.be

CoolNHL
28/04/04, 12:34
Bedankt Flyer.

Nu maar hopen dat de database gespaart is gebleven

wdv
28/04/04, 12:40
Toevallig zijn we vorige week bezig geweest met het verhuizen van de website van een klant die voorheen bij PriorHost/PrimeHost zat.

Dit verklaart waarom zij niet reageren op mailtjes over de verhuizing van een .com (die hadden ze namelijk op eigen naam gezet). :)

Beyonder
28/04/04, 17:37
Schade documenteren en trachten te verhalen op de hoster. Met een AV waarin ze alle aansprakelijkheid voor schade uitsluiten daarmee veegt de rechter zijn **** af.

Alleen schadebeperkingen in AV willen nog wel eens door de rechtbank worden ontzien.

Indien je de schade goed aantoonbaar kan maken heb je goed kans dat een rechter de schade aan je toewijst.

thom_8
29/04/04, 12:55
Blijkbaar is het niet beantwoorden van mails/telefoontjes een vaste waarde bij prime/priorhost. Zelfs maanden geleden al.

even googlen leverde me het volgende op

http://www.onlinehelpdesk.be/forum/topic.asp?TOPIC_ID=10449

volgens iemand in deze thread kan je ze wel bereiken via hun faxnummer

Anestheologist
29/04/04, 13:32
Nuja dit gaat mss de weg van B**M op, maar 1 ding moet je wel begrijpen dat als iedereen naar hem belt voor de downtime het daar leuk moet zijn op de gsm ;)

En als deze persoon alleen werkt zal zijn hoofddoel wel zijn de server weer up krijgen ipv naar iedereen mailtje te sturen ofzo (i know klantenservice). Maar vandaag zal de server weer up zijn dus hopelijk voor de klanten dat alles in orde komt. gl

CoolNHL
29/04/04, 14:39
Update: 29/4/2004 11u

De nieuwe webserver is geïnstalleerd en alle data is overgezet. Vandaag wordt deze server overgebracht naar het datacenter in Amsterdam, aangesloten op het netwerk en vervolgens start de software van Cpanel met het restoren van de accounts en databases uit de backup.
Afhankelijk van de duur van deze restore zal uw account in de loop van deze avond terug online komen.

Onze oprechte excuses voor het ongemak dat dit veroorzaakt,
we doen onze uiterste best de downtime tot een minimum te beperken !

Mvg,
PrimeHost.be


Nou laten we hopen dat in tegenstelling van vorige bericht gevingen de site's vanavond weer draaien!

CoolNHL
30/04/04, 00:32
Nou bij mij werkt hij niet!

Flydesign.nl
30/04/04, 09:48
Hier ook niet, ben benieuwd of het nog iets gaat worden.

Dennis
30/04/04, 10:53
Hij werkt hier gewoon... www.primehost.be

CoolNHL
30/04/04, 11:40
Origineel geplaatst door DennisCitus
Hij werkt hier gewoon... www.primehost.be

Zeg einstein dat die site werkt weten we ondertussen, het gaat over me eigen site!

Dennis
30/04/04, 11:48
Origineel geplaatst door CoolNHL
Zeg einstein dat die site werkt weten we ondertussen, het gaat over me eigen site! Zeg einstein, http://www.coolnhl.nl/ werkt ook gewoon!

Rik
30/04/04, 11:51
OK, einsteins.... dan is het opgelost dus ;)

CoolNHL
30/04/04, 17:45
Joepie hij is weer offline!

WenS
30/04/04, 18:37
Hier doet die het gewoon... :)

CoolNHL
30/04/04, 18:47
Wtf, nu snap ik er helemaal geen drol meer van, me admin doet het nog gewoon, SQL ook maar ik kan de pagina niet oproepen

Flydesign.nl
30/04/04, 18:48
Bij mij werken de sites gewoon, maar kan ik dingen als phpMyAdmin en CPanel niet laden. Denk dat ze er nog beetje mee bezig zijn!

CoolNHL
30/04/04, 18:52
wtf, is going on here.

Snap er echt niks meer van, hoe komt het dat ik wel me SQL en admin kan openen maar me site niet?

Rik-edit: Nogmaals, benader de betreffende webhoster gewoon via de gebruikelijke manieren, dit Forum is niet hun supportforum oid :rolleyes:

CoolNHL
30/04/04, 19:55
Hoi Rik,

Sorry voor dat maar de webhoster heeft nog nooit de tijd genomen om contact op te nemen. Misschien dat iemand hier het wist.

Nog maals sorry