PDA

Bekijk Volledige Versie : NXS iemand ?



MediaServe
27/04/04, 00:51
Het valt me op dat nog niemand iets over NXS heeft gezegd. Iemand daar ervaringen mee? Ze zijn qua prijs (en enkele specificaties) in elk geval aantrekkelijker dan Trueserver :)

edit:
was eigenlijk als reactie op deze post bedoeld:
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?threadid=38148&perpage=15&pagenumber=5 <shame>

Mannekino
27/04/04, 01:09
Ik kan maar één ding over Nxs Internet zeggen, je krijgt me er voor geen goud weg, al zou het ergens anders twee keer zo goedkoop zijn. Ik host zelf gameservers en hun netwerk is echt fantastisch. En de prijzen zijn ook heel erg scherp. Op dit moment heb ik twee servers staan bij Nxs, ze reageren snel op mails en willen je altijd te woord staan over de telefoon bij vragen en / of problemen.

Mijn laatste server heb ik op goede vrijdag geplaatst, helaas waren ze toen gesloten. Dit was echter geen probleem. Ze habben alles voor me klaargezet, voedingskabel en netwerkkabel. Dus ik kon mijn server er zo in schuiven.

Ik ben er nu ongeveer anderhalf jaar klant en ik heb in al die tijd maar twee keer downtime gehad waar ik iets van gemerkt had. Eén keer was bij het plaatsen van hun nieuwe corerouter en de twee keer was wanneer de corerouter zichzelf rebootte. Verder nooit problemen gehad met het netwerk van Nxs.

Ik denk dat de meeste andere providers hier niet aan kunnen tippen.

MediaServe
27/04/04, 01:27
Daar ben ik erg blij om!
Ik wou eerst mijn server plaatsen bij Trueserver, maar ik had het idee dat Trueserver minder geschikt is voor de kleinere hosters. (Mede dankzij de prijzen)

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe de eerste installatie in z'n werk gaat bij NXS? Ik maak bijvoorbeeld een afspraak op een maandag om 12.00 uur..

Ik kom aan bij de ingang.. en dan..
En wat moet ik voor die tijd allemaal regelen?

(ik zie trouwens dat NXS sterk in prijs is verlaagd! Prijs van dataverkeer is gehalveerd!)

netvictory
27/04/04, 01:54
Hallo Media Creations,

In een ver verleden heb ik mijn servers bij NXS gehost. Eerst nog in de kamer naast hun kantoor op het Science Park. Dat was niet echt zo'n succes, geen noodstroom en een portable airco waren hier de oorzaak van.

Maarja, ik moest niet klagen, ik had (voor toen) een goede deal.
Ik ben toen 'meeverhuisd' naar Global Switch en moet zeggen dat ik altijd prima geholpen ben. Soms waren ze wat moeilijker bereikbaar (als er een storing was), maarja, dat heb je gauw bij een 2-mans VOF.

NXS is in de tussentijd flink gegroeid en verhuisde vervolgens nogmaals naar een ander datacenter, n.l. naar Telecity 2 waar ze een eigen suite hebben. Mijn complimenten voor de verhuizingen trouwens, dat ging prima.

Toch bleek (omdat mijn eigen bedrijf groter begon te groeien) ik te duur uit te zijn bij NXS. Daarom ben ik toen overgestapt (binnen Telecity) naar de ruimte van Internet Online.

Nu wordt er over IO en Harry Dijkstra redelijk vaak geklaagd. Mijn ervaringen met Harry zijn (als hij bereikbaar was) altijd prima geweest. De helpdesk van IO was minder. Maarja, dat heb je wel vaker bij bedrijven die snel groeien.

Uiteindelijk heb ik besloten te investeren in eigen IX koppelingen en ben (mede door het grote aantal DDOS attacks op het IO netwerk toentertijd) verhuisd naar het Novaxess datacenter in Schiphol waar ik nu alle infrastructuur in eigen hand heb.

Maar om terug te komen op NXS: ik ben de laatste die het je af zal raden. Tussen de vele resellers (van resellers) op dit forum zijn zij een prima partij. Ik heb echter geen recente ervarigen meer, maar volgens mij is hun netwerk nog steeds prima. Ook zijn hun prijzen wat omlaag gegaan, dus echt TE veel betaal je niet. Maar het is zeker niet de goedkoopste kwaliteits hoster.

Grt. Taco

Ijsbox
27/04/04, 09:22
Origineel geplaatst door MediaCreations

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe de eerste installatie in z'n werk gaat bij NXS? Ik maak bijvoorbeeld een afspraak op een maandag om 12.00 uur..


12:00 je legitimeert je bij de portier van TC2, krijgt een badge en wordt door een medewerker van NXS begeleidt naar de suite (even je server de trap op sjouwen).

12:10 de NXS medewerker helpt je met het ophangen van je server en geeft je een netwerkkabel en voedingskabel om je server aan te sluiten.

12:15 je hangt een monitor en toetsenbord (eventueel ook muis) die in de suite aanwezig zijn aan je server om te checken of ie goed up komt.

Zo rond 12:30 stap je met een goed gevoel in je auto en rij je naar huis.....

(dat is even als je geen soft/hardware problemen hebt ;) )

MediaServe
27/04/04, 11:27
Ok..
Hartstikke bedankt allemaal!

Ik moet bij de plaatsing van mijn server natuurlijk niet vergeten om de IP adressen even in te stellen ;)

Hoe gaat het trouwens als ik een 2e server achteraf erbij wil plaatsen? Komt die dan op een hele andere plek, of kun je ze altijd bij elkaar houden?

arrisno
27/04/04, 11:34
Ik heb zeer goede ervaringen met NXS, de jongens en dame van NXS doen er alles aan om je helpen. Als er wijzigingen nodig zijn dan wordt het zsm voor geregeld en dat is vaak direct!

De installatie van de server verliep zoals Ijsbox het aangaf(alleen een ander tijdstip), maar verder ging alles op rolletjes.

Domenico
27/04/04, 16:03
Ik heb even wat ruis verwijderd, verder iedereen ontopic blijven aub.

Stefan Mensink
28/04/04, 09:50
Misschien is Nxs inderdaad niet de allergoedkoopste, hoewel de prijsverlaging van deze maand er best inhakt. Maar ik zit ook niet bij Nxs omdat ze prijsstunters zijn, maar vanwege de goede kwaliteit en service voor prima prijzen.

Als je een server komt plaatsen, dan mailen ze je van tevoren de IP-adressen en overige netwerksettings. Deze kan je natuurlijk al van tevoren instellen, maar ze zouden er volgens mij ook geen punt van maken als je dat op lokatie nog even zou doen.

Kom je een tweede server plaatsen, dan is het natuurlijk maar de vraag of er in dezelfde kast nog plek is. Misschien kan je dan je bestaande server verhuizen naar een kast waar ze beide in passen. Neem daarvoor even contact op met Nxs zelf, zou ik zeggen.

shuyg
30/04/04, 15:38
Ik heb prima ervaringen met NXS. Altijd behulpzaam, super stabiel netwerk, snelle aanmelding voor toegang colo, etc. etc.

Afgelopen maand ben ik wel bij ze vertrokken omdat de hoeveelheid dataverkeer die ik begon te gebruiken nogal steeg. Ik heb mijn nieuwe provider een maandje gemonitored en geen echte problemen gevonden, maar ik denk niet dat ze kunnen tippen aan het netwerk van NXS.

MediaServe
08/05/04, 15:20
Vraagje nog :)

Als ik toegang wil tot het datacenter, kan ik dan een collega meenemen? Of moet die collega ook tot de "vertrouwde" personen horen?

http://www.nxs.nl/index.php?cat=nxsinternet&sub=datacenter&page=toegang

shuyg
08/05/04, 17:26
Collega moet ook aangemeld worden.... uiteraard!

MediaServe
09/05/04, 17:18
Stomme vraag van mij inderdaad ;)

Maar ik wat ik eigenlijk bedoel is:
Ik wil af en toe een college meenemen, maar hij moet niet op eigen houtje naar de server toe kunnen gaan. Ik weet wel dat ik dat gewoon met hem moet afspreken, maar hij is nu eenmaal niet zo goed in dat soort afspraken :)

Maargoed.. bedankt voor je reactie!

Metaron
20/05/04, 00:34
Mij krijg je absoluut ook niet weg bij NXS. Ze zijn misschien niet erg goedkoop, maar ik betaal ze graag want ik ben zeer tevreden. Ik heb zowel meerdere domeinregistraties, virtualhosting en colocatie. Met alle produkten zeer goede ervaringen.

Netwerk is ook altijd up, ze zijn snel, zeer servicegericht. Verder alles zeer netjes met webtools. Je kan alles instellen en informatue inzien. Heel erg duidelij. Binnenkort ga ik mijn 2e colo server brengen.

Heel erg dik tevreden!

Dreas
22/05/04, 18:15
Ook ik heb zeer goede ervaringen met ze. Ben om prijstechnische redenen echter wel na verloop van tijd naar een ander bedrijf verhuisd.

Weppel
30/05/04, 12:50
Inmiddels al meer dan een jaar 2 machines in hun netwerk hangen tot volle tevredenheid. Nog nooit een stroomonderbreking gehad (uptime van over de 250 dagen), en zoals iemand hierboven al zei twee downtimes maximaal.

Een maand of twee geleden hebben ze ons gratis overgestapt naar 50gb dataverkeer per maand (ik kom nog niet eens aan de 20gb per maand) voor dezelfde prijs. Toppie service, en ze hebben me altijd goed te woord weten te staan :) Ook hun SMS toegang tot het datacentrum is erg handig.