PDA

Bekijk Volledige Versie : Designer zoekt kleine projecten om portfolio te bouwen. Erg goedkoop!



styl-x
26/04/04, 23:43
Bedankt voor het lezen,

Mijn naam is Ron Meijer. Ik ben de eigenaar van de design studio Styl-X.
Wij zijn momenteel bezig om onze naam te veranderen en ook onze specialiteit. Voorheen waren we vooral gericht op custom interface design maar we willen ons nu ook meer gaan richten op webdesign/brandidentity design.

Onze kwaliteit is te zien aan onze klanten die naar ons toekwamen voor interface design.
Styl-X heeft gewerkt voor:

-Alienware
-Coca Cola
-Smart
-Green Peace

en

-TGT Soft

Zelf heb ik gewerkt en werk ik nog steeds bij The Skins Factory,
Daarmee werken we regelmatig met gigantische klanten waaronder microsoft en de grootste filmstudios.

Dit is geen 'scam' ofzo, ik wil alleen maar portfolio bouwen en daarom bied ik aan om een sitedesign + Code te leveren voor de prijs van
75 Euro.

Hiervoor krijgt U een design, tot 10 in html gecodeerde pagina's en een maand lang support.

Hier is een voorbeeld van ons meest recente project:
www.logicalfx.com

Wilt U met ons zaken doen of wilt U meer informatie over onze prijzen wanneer dit aanbod is met flash, javascript, PHP, ASP, ETC,
Neem dan kontact met ons op:

U kunt ons via e-mail bereiken op Info@styl-x.com
U kunt ons ook toevoegen aan MSN en dan zal 1 van onze medewerkers U helpen.

Bedankt en met vriendelijke groeten,

Ron Meijer,
Styl-X.com

TMourik
26/04/04, 23:45
Mag ik tcoh vragen hoe het ooit mogelijk is om voor zulke grote bedrijven te werken en dan geen portfolio te hebben hetzij onbekend te zijn?

// dit is geen flame o.i.d., maar puur verbaasdheid en interesse

ThePostman
26/04/04, 23:48
Ja, inderdaad. Welke projecten heb je zowel voor coca cola en microsoft afgehandeld? Enkele meerdere referenties?

styl-x
26/04/04, 23:58
Bedankt voor de reacties, logische vragen. Zoals ik als zei ben ik en mijn bedrijf styl-x actief geweest in GUI Design en Custom Interface design.

Dit is compleet anders dan webdesign, het is grafisch gezien veel gedetaileerder.
Dit zijn enkele voorbeelden van onze interfaces:

http://www.styl-x.com/back2.jpg
http://www.styl-x.com/pr1.jpg (touch screen interface, vandaar de grote buttons)
http://www.styl-x.com/images/conc.jpg

Als er nog meer vragen zijn beantwoord ik die graag.

Bedankt,

Ron.

chielsen
27/04/04, 07:44
Ik heb binnenkort misschien wel een opdracht voor je..

dsigning
27/04/04, 08:39
Ik heb intresse neem even contact met mij op via PM.

frans_ranft
28/04/04, 00:53
theskins factory is vet!!!

ik denk wel dat ik een opdracht voor je heb, in ruil voor wat info.
[geen bedrijfsinfo ofzo]
ltr F.

Koster
29/04/04, 00:05
Ik heb Ron Meijer een opdracht gegeven die hij vandaag om 18:00 op zou leveren, helaas moet ik zeggen dat de heer Meijer al 24 uur onbereikbaar is voor mails, PM, etc etc.
Helaas, zo kan je klanten toch niet behandelen.
Blij dat ik nog niks betaald heb :)

Ron als je dit leest, neem ASAP contact met me op :(

frans_ranft
29/04/04, 01:11
Geachte heer meijer

Hoe zit het nu, zoekt u nog opdrachten? ik heb een (opdracht*3) voor u, het gaat enkel om de interface van websites.
Alle scripts verzorg ik zelf.

Dit is een leuke aanvulling op je portfolio. Ik heb zeker 3 interfaces nodig, voor 2 discotheken en een online reserverings systeem.

Neemt u a.u.b. contact met mij op via mijn email

frans_ranft@hotmail.com

gr frns

Koster
29/04/04, 01:22
beste frans,

alvast succes want ik word genegeerd blijkbaar :(
Deadline is inmiddels 14 uur geleden (hij beloofde namelijk om 11:00 de site op te leveren) en ik heb niks gehoord van hem. Hij reageert niet meer op mails en op niks anders.

Ik hoop dat hij een goede reden heeft, want ik moet mijn klanten nu teleurstellen en dit is dus NIET GOED :(

frans_ranft
30/04/04, 02:23
zeg dat wel koster,

heel onprofessioneel, in tegenstelling tot the skins factory.
balen. denk je dat je wat mensen blij kan maken....

frns

Koster
30/04/04, 02:30
Morgen wordt de site opgeleverd, ik hou jullie op de hoogte. Ik denk dat Ron ook ziet wat hij fout heeft gedaan en het nu beter aan zal pakken.

Hjalmar
02/05/04, 11:45
Uit belangstelling hoe is het afgelopen Koster?

Ben benieuwd,

Als ik zaken zou willen doen moet het wel vertrouwd zijn.

Groet,
Hjalmar

Koster
02/05/04, 13:19
Uit pure onvrede heb ik de layout gekocht en de site zelf afgemaakt. Het schoot gewoon niet op, deadline na deadline werd overschreden. Bovendien was ik niet geheel tevreden over zijn skills, grafisch is het wel leuk, maar verder helaas niks :(

Tip voor Ron: ik weet het, ik heb het je al 5x gezegd: leer je klanten op de hoogte houden, dus uitjezelf mailen/bellen ipv 24 alles negeren. Ook inhoudelijk reageren op mails svp

Hjalmar
02/05/04, 13:22
Hmmm,

Klinkt niet echt tevreden en komt niet goed over...

Ik ga geen zaken met Style-X doen!

Groet,
Hjalmar

bdc
02/05/04, 13:22
Kunnen we het ontwerp zien?

Bart

Hjalmar
02/05/04, 14:37
Origineel geplaatst door bdc
Kunnen we het ontwerp zien?

Bart

Ja ben ik opzich ook wel benieuwd naar, alhoewel het niet helemaal door de designer is gemaakt! De opdrachtgever heeft het zelf moeten afmaken!

Groet,
Hjalmar

Koster
02/05/04, 14:47
Zoals het is opgeleverd vind je het hier: http://www.styl-x.com/pr/index.html

Styl-x was van mening dat het zo helemaal voltooid was. Ik natuurlijk niet. Kijk eens naar alle verschillen in de pagina's. Verder ontbrak gewoon 90% van mijn eisen nog en vind ik het gewoon erg slorig voor een "professioneel" ontwerp :(

FSCJasper
02/05/04, 15:05
Koster,helemaal met je eens! Voor zo'n design mag je niet eens geld vragen..

bdc
02/05/04, 15:09
Jammer, het ontwerp is inderdaad niet erg mooi en er zitten nogal wat schoonheidsfoutjes in. Maar we kennen natuurlijk ook de eisen en verwachtingen niet, als mede de oplevertermijn..

styl-x
02/05/04, 23:09
Koster, het spijt me dat het niet is wat je er van verwacht had. De opdracht lag ook niet in mijn persoonlijke style.
1 Vraag maar ligt het aan mij of kreeg ik een antwoord iets als "bravo" toen ik je het design liet zien?

Toch bedankt dat ik nu een andere klant verlies door jou :)

Ik heb mijn portfolio laten zien, als je de dingen in mijn portfolio niet mooi vind dan is het terecht dat je geen zaken met me wilt doen maar dat je boos word dat ik niet optijd kan leveren als je een uur van te voren vraagt iets in een flash document te veranderen (flash, iets wat trouwens niet eens in mijn aanbod staat) vind ik dat een beetje flauw.

styl-x
02/05/04, 23:11
Trouwens, de responce op mijn aanbod was enorm, het is dan ook niet gewoonlijk dat iemand om een spoedopdracht vraagt (voor de zelfde prijs) en te verwachten dat hij voorang krijgt

bdc
02/05/04, 23:17
Hier was ik al bang voor..

Eén ding is zeker, als je een goed ontwerp wil aanbieden aan je klanten, dan moeten ze wat geduld hebben. Zeker als er dan nog verwacht wordt dat het een volledige site is.

Style-X, heb je inmiddels nog andere referenties? Ik ben misschien wel geïnteresseerd om op lange termijn een aantal kleine ontwerpen te laten maken (enkel een ontwerp, geen volledige site, HTML hoeft ook niet!).

Bart

frans_ranft
03/05/04, 00:30
Origineel geplaatst door bdc
Jammer, het ontwerp is inderdaad niet erg mooi en er zitten nogal wat schoonheidsfoutjes in. Maar we kennen natuurlijk ook de eisen en verwachtingen niet, als mede de oplevertermijn..

Kom op zeg. Niet om iemand aan te vallen maar uit het perspectief van professioneel webdesign/development is het prut.

Het zal een aardige kerel zijn maar als ik eerlijk ben durf ik dat niet door te verkopen aan een klant.

frns

Koster
03/05/04, 00:37
Kom nou Ron, 1 uur van te voren?
Ik wilde voor jouw zaak hier geen uitgebreide discussie gaan houden over wat er allemaal mis is met Styl-X. Nu jij zelf begint zal ik ook maar aangeven wat er mis is met je:

- Je reageert niet op klanten emails: ik kan je op een dag 15 emails sturen waarom je de deadline van 11:00 's ochtends stilletjes voorbij liet gaan, je reageert gewoon niet.
- Je hebt in totaal 5-6 deadlines voorbij laten gaan, telkens moest ik erachteraan gaan met minimaal 7 mails richting jou voordat ik iets te zien kreeg
- Je liegt tegen je klanten: je kwam één ochtend met een "site" aanzetten die precies gelijk was aan de dag ervoor, toch beweer je dan dat je eraan hebt gewerkt
- Je hebt totaal geen kennis van webdesign. Je begint dom te lullen over dat PHP een database is (?) en dat jij altijd email formulieren maakt met javascript. Nou gefeliciteerd zeg ik dan: als ik als jouw klant je vraag van die 8 pagina's er 2 te maken met invoervelden en je zelfs het PHP mailscript van 6 regels stuur die je alleen erin hoeft te plakken en dan een grote mond van je krijg, vraag ik me toch echt af of jij (klantgericht) kan denken
- Je schermt met wat grote namen terwijl je ontwerpen gewoon lelijk zijn. Je laat als portfolio 1 site zien (die wel mooi is) en 2 images.
- Je doet alsof je hartstikke professioneel bent en werknemers hebt en het druk hebt: LEER DAN EENS COMMUNICEREN MET JE KLANTEN. En dan bedoel ik niet om 02:00 in de nacht via MSN maar stuur eens een INHOUDELIJKE reactie op mails van je klanten.
- Je neemt een spoedopdracht aan, je geeft zelf aan dat deze om 11:00 de dag erna klaar is. Hoe in godsnaam kan je dan mij 4 dagen laten wachten. Keer op keer liet je stil de deadlines voorbij gaan, je reageerde gewoon niet op mails. Wat je wel deed? Je deed alsof er niks gebeurd was als ik je daarna sprak.

Ik ben echt blij dat jij klanten hierdoor verliest, weet je waarom? Dan leer jij eens met klanten omgaan. Ik heb 30 uur gestoken in dat gedoe met jou, hoeveel uur heb jij erin gestoken? Je doet potverdorie alsof ik geen klant van je was, je zette een grote mond op (*zie beneden) en liet nooit iets inhoudelijks van je horen. Je stuurde me een ontzettend lelijke eerste layout, toen zei ik dat je beter je best moest doen, en TOEN kwam je binnen 1 uur met een betere lay-out (toen zei ik dus bravo). Wat je daarna ervan hebt gebakken is totaal niks. In 3 dagen daarna heb je geen enkele fatsoendelijke wijziging aangebracht.


Grote Mond:
- Styl-X (Ron) beweert dat webservers geen lokale SMTP draaien en dat je daarom javascript moet gebruiken voor een emailformulier. PHP is volgens Ron alleen als je iets met MySQL doet. Ron verteld dit op creatieve manieren
- Ron beweert dat hij de spoedopdracht aannam en dat ik later met eisen kwam zoals Flash en PHP. Nou Ron, als je eens de moeite nam om DIE 35 EMAILS DIE IK JE GESTUURD HEB eens door te lezen in plaats van ze te negeren, dan zag je dat die eis meteen in het begin er al was. Als je dan ook de PHP al aangeleverd krijgt is het al helemaal simpel. Wat je in Flash hebt gemaakt is 10 minuten werk.

Ach gut Ron, dit heeft je inderdaad klanten gekost. Er is echter een oplossing: KLANTGERICHTER DENKEN.
Ik vond het helemaal niet erg als er een deadline werd overschreden, maar laat het me dan weten. NEEM CONTACT OP. Jij laat niks van je horen tot minimaal 12 uur na de deadline.

De tips:
- Zorg dat je geen grote mond trekt naar je klanten
- Hou je klant op de hoogte
- Doe niet alsof je een designer guru bent, je kan weinig en dan is het niet gepast een webdeveloper ervan te overtuigen dat jij meer zou weten. Je wist in dit geval stukken minder, dat is niet erg, maar doe dan niet zo arrogant.
- Neem deadlines serieus!

Koster
03/05/04, 00:43
Rik-edit: Flamen is ook niet nodig, los het maar onderling op AUB :mad:, deze gaat op slot...