PDA

Bekijk Volledige Versie : Technisch vraagje maar niets te doen met hosting



RonZo
25/04/04, 12:56
Dus daarom maar even in de lounge ;)
Ik heb een win2000 doos van een klant weer helemaal schoon en running ( 59! virussen, worms, dialers, etc.) zonder dat ik de boel hoefde te fdisken of formatteren. Ook alle zooi die bij het opstarten allemaal boven kwam drijven is nu weg.
Alleen 1 ding komt nog steeds bij het opstarten en dat is de map system32. Geen foutmelding ofzo maar hij opent gewoon die map in explorer.
Iemand enig idee hoe ik dat kan voorkomen/afsluiten zodat bij het opstarten dat schermpje niet meer opent??

Flydesign.nl
25/04/04, 13:05
Even kijken in het register, kan zijn dat daar nog ergens een key is blijven hangen.

Uit het hoofd: HKEY_CURRENT_SYSTEM/Software/Microsoft/CurrentVersion/Run

En dan zoeken of er een key staat die system32 bevat ;)

Je zou ook een search kunnen doen naar het pad, maar de kans is heel groot dat je dan veel meer resultaten krijgt die je helemaal niet wilt hebben. Pas wel op met het werken in de registry, kan je groter problemen van krijgen!

Carl<n-media>
25/04/04, 13:06
Al in "msconfig" gekeken?

Ik raad je trouwens ook aan om even "sfc /scannow" te draaien :).

RonZo
25/04/04, 13:11
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;
Al in "msconfig" gekeken?

Ik raad je trouwens ook aan om even "sfc /scannow" te draaien :).
msconfig in win2000? Mag je mij vertellen hoe je dat doet :p
Voor de duidelijkheid... "opstarten" is helemal leeg, ook geen verborgen bestanden...
Maar ik ga nog maar eens in het register kijken...

Bedankt zover.

Carl<n-media>
25/04/04, 13:13
Origineel geplaatst door RonZo

msconfig in win2000? Mag je mij vertellen hoe je dat doet :p
Voor de duidelijkheid... "opstarten" is helemal leeg, ook geen verborgen bestanden...
Maar ik ga nog maar eens in het register kijken...

Bedankt zover.
Msconfig in windows 2000 is zeker mogelijk :). Kijk eens op http://www.techadvice.com/win2000/m/msconfig_w2k.htm.

Kijk trouwens ook eens in je "Geplande taken" of daar iets in staat.

RonZo
25/04/04, 13:21
Hmmmm bedankt ff gluren ;)
In het register kom ik niet vreemds tegen..

RonZo
25/04/04, 13:34
Krijg nou wat... Het werkt nog ook Carl :D
"Haagsche Trambel" (teeeering)!! Wat een zooi staat daar nog zeg.....

Bedankt Carl :)

Carl<n-media>
25/04/04, 13:38
Origineel geplaatst door RonZo
Krijg nou wat... Het werkt nog ook Carl :D
"Haagsche Trambel" (teeeering)!! Wat een zooi staat daar nog zeg.....

Bedankt Carl :)
:) geen dank.
Succes met opruimen! :p

RonZo
25/04/04, 14:03
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;

:) geen dank.
Succes met opruimen! :p
Zo..., ff de stofzuiger en een dweil er doorheen gehaald en het systeem loopt weer als een zonnetje :)
Als ik dat gisteravond had geweten dan had ik nu bij jou schuin aan de overkant gezeten :D

Flydesign.nl
25/04/04, 16:05
Ik herinstalleer windows gelijk als ik wil opruimen. Belangrijke gegevens op een aparte partitie standaard, dan is het een kwestie van C schijf formateren, windows installeren, software downloaden (gelijk de laatste versies) en klaar is kees.

Met windows heb ik altijd het idee dat je niet alles kunt opruimen. Verder is een reinstall bijna net zo snel en je pc wordt er lekker snel weer van.

Maar iedereen zo z'n voorkeuren ;)

RonZo
25/04/04, 16:25
Origineel geplaatst door Flydesign.nl
Ik herinstalleer windows gelijk als ik wil opruimen. Belangrijke gegevens op een aparte partitie standaard, dan is het een kwestie van C schijf formateren, windows installeren, software downloaden (gelijk de laatste versies) en klaar is kees.

Met windows heb ik altijd het idee dat je niet alles kunt opruimen. Verder is een reinstall bijna net zo snel en je pc wordt er lekker snel weer van.

Maar iedereen zo z'n voorkeuren ;)
Ow geloof me..., ik ben denk ik de grootste voorstander van "fdisk". Heerlijk vind ik dat commando te doen op een compleet vern**kt windhoos systeem :D
Maar dat kon nu ff niet want die klant kon nergens zijn legale versie van windhoos2000 vinden (hah... natuurlijk :p) en een licentiestickertje zat ook niet op die pc-doos.