PDA

Bekijk Volledige Versie : Colocatie + server



Tuinslak
23/04/04, 17:12
Hallo,
Ik & vrienden waren van plan om ons een plaatsje (1U) te huren bij iRacks.com...

Mijn eerste vraag was of dat er iemand enige kennis, ervaring heeft met iRacks, en wat hij ervan denkt?

ik heb ze enkele malen gemailed, en ze antwoorden direct, en waren best vriendelijk, ... dus ik vind hun service best wel goed?!

Mijn 2de vraag was of deze een goede server zou zijn:
http://www.hedshotz.com/sphere/hw.html

zou die koeler het wel aankunnen? de cpu zal een P4 @ 3ghz zijn... in een 1U case.

En mijn 3de vraag was of rails verplicht zijn op cases (bij iRacks)? of is er een andere manier om server vast te maken aan de rack ?

Greets,
Yeri.

Koster
23/04/04, 17:34
Waarom is de keuze gevallen op iRacks?
De server is goed :)

Schaap
23/04/04, 17:41
Is wel een beetje massacratie van het moederbord...

Past niet echt in een 1U en je zal waarschijnlijk warmteproblemen krijgen (Lees de topic: "Welke 1U kast?")

MrD
23/04/04, 19:03
Als het een cruciale server is zou ik hem niet bij iracks hangen, je krijgt daar namelijk geen 24 uur per dag toegang tot je server. Is het een gameserver ofzo kan je hem best daar hangen, al zou het niet mijn keuze zijn.

Wat betreft de rails, dat kan je het beste aan iracks vragen :)

Tuinslak
23/04/04, 19:14
Het is iRacks geworden omdat ik, en mijn mede-helpers maar (arme :)) studentjes zijn, en voor 400gb/maand aan 49€ je niet kan sukkelen...

Het gaat een gameserver zijn, met enkele sites & bnc's/eggdrops, er zal waarschijnlijk niet echt iets zeer belangrijk op staan, dat binnen de 3h ofzo gemaakt moet worden.

Ik heb ze al gemailed hiervoor, en ze zeiden ook dat je ze best 24u op voorhand mailed van wanneer je er zou willen zijn, en zij dat dan zo vlug mogelijk regelen.

De rails zal ik dan maar aan iRacks vragen.

Massacratie van het moederbord? zeker van?
Bedoeling is toch dat server zolang mogelijk (stabiel) runt... En we (ik) heb maar een beperkt budget.

Sphere
23/04/04, 19:23
Origineel geplaatst door Schaap
Is wel een beetje massacratie van het moederbord...

Past niet echt in een 1U en je zal waarschijnlijk warmteproblemen krijgen (Lees de topic: "Welke 1U kast?")

tis een atx moederbord en atx case dus hij zou wel moeten passen..

Schaap
23/04/04, 20:03
tis een atx moederbord en atx case dus hij zou wel moeten passen..

Ja, als ik nu een ATX moederbord heb met een koelvin van 50mm hoog, dan moet hij ook in de ATX kast van 44mm moeten passen zeker?

De vertikale audio connector zal tegen je bovenplaat zitten (99% zeker)
Zo erg is dat niet maar bv een SL-86MIP-L ben je zeker van dat hij past..
(http://www.soltek-computer.de/soltek/product/products_all.php?isbn_st=SL-86MIP%2FSL-86MIP-L#)

+ het I/O panel past, wat ook wel leuker is.

Edit: by the way: Die Asus kost 150incl. niet echt goedkoop.. De soltek kan ik krijgen voor €86
(Die asus is natuurlijk wel wat uitgebreider)

earthquake
23/04/04, 20:21
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=49474

kijk daar ook eens kun je zien wat ik voor een warmte problemen ik had heb.

laat ook jou waardes eens horen als hij klaar is

Tuinslak
23/04/04, 21:04
Aha, ok.

M-BahZ
24/04/04, 13:37
Origineel geplaatst door Tuinslak
Het gaat een gameserver zijn, met enkele sites & bnc's/eggdrops, er zal waarschijnlijk niet echt iets zeer belangrijk op staan, dat binnen de 3h ofzo gemaakt moet worden.
Iracks accepteerd geen shellhosting.

mihosnet
24/04/04, 15:17
Origineel geplaatst door Schaap
De vertikale audio connector zal tegen je bovenplaat zitten (99% zeker)

100% zeker, past niet in een chieftec kast.

Koster
24/04/04, 15:32
Origineel geplaatst door mihosnet


100% zeker, past niet in een chieftec kast. wat je dan doet = ding weghalen of je kast hard dicht duwen :D Haha

iRacks Ltd.
24/04/04, 20:40
Origineel geplaatst door MrD
Als het een cruciale server is zou ik hem niet bij iracks hangen, je krijgt daar namelijk geen 24 uur per dag toegang tot je server. Is het een gameserver ofzo kan je hem best daar hangen, al zou het niet mijn keuze zijn.

Wat betreft de rails, dat kan je het beste aan iracks vragen :)

Toegang tot de suite kan bij ons 24/7 worden aangevraagd, we vragen weliswaar een aankondiging 24 uur voor het bezoek en indien mogelijk een aankondiging van liefst 3 uur voor kritieke zaken.

Betreffende de rails kan ik ook vrij kort zijn, rails zijn weliswaar toegestaan maar door de afwijkende maat van onze racks passen rails veelal niet. (dit ivm een shelf in de racks)

Tevens sprak Tuinslak niet over shellhosting maar het draaien van enkele shells.

Tuinslak
01/05/04, 17:13
Nog 1 vraagje, weet niet echt waar ik het moet posten, maar
"vhosts" (voor b.v. op irc met @blablabla.ik.heb.gekozen te connecten)
waar huur/koop ik deze?

M.V.G.
Tuinslak.

SeppaR
01/05/04, 17:15
Dan moet je een domein registreren, met dit domein maak je een subdomein die je met een A-Record in je DNS Linkt naar een bepaald ip!
Via de Reverse DNS van dat ip, moet jij zeggen dat dat ip dan weer teruglinkt naar dat subdomein, dit gaat geloof ik via een ptr-record.
Normaal zit dit bij de meeste hosters inbegrepen bij colocatie, dus rdns.

Tuinslak
01/05/04, 17:53
mmhh, ok, thanks all :)

tvm
02/05/04, 14:09
Hallo,

iracks is een afrader:
- Voor een reinstall van de server hebben we 3 weken hoeven te wachten.
- Betaalde interventie (remote hands) is 24 uur later begonnen dan me werdt verteld.
- ook nog eens 7 dagen moeten wachten op remote hands. Ze vertellen wel telkens dat ze er aan bezig zijn.

Ik doe niet snel negatief over een bedrijf maar die slaan voor mij wel alles.

mvg,

Tim Van Maele

luser
02/05/04, 14:24
Je krijgt waarvoor je betaalt en in dit geval is dat niet veel ;)

Tuinslak
02/05/04, 15:13
Zal voor mij een colocatie zijn
dus buiten ons stroom & inet connectie geven, zullen wij alles zelf doen...
idem reinstall enzo (die normaal gezien nooit zou moeten gebeuren)

Tuinslak
05/05/04, 16:34
Hallo, hier ben ik weer ;)
Nog even een vraagje voor een 1u case:
zou dit mobo erin passen:
http://www.gigabyte.com.tw/MotherBoard/Products/Products_Spec_GA-7VM400AM.htm
Spijtig genoeg zit er sound op... Daarom dat ik het mij af vroeg, of deze erin zou passen.

mihosnet
05/05/04, 16:40
Past niet

Tuinslak
05/05/04, 18:55
Ah, spijtig ...
Iemand die dan een 1u motherboard (server mobo of niet...) voor AMD XP 3000 Barton kent?

M.V.G.
Tuinslak.

MontauK
06/09/04, 11:33
Ik heb een MSI 845GE Max in mijn 1u chieftec kast, maar dat is voor een Intel cpu :( . Je weet nu wel de layout van het io shield, hoe het zou moeten zijn. Er zit een onboard grafische kaart op. Deze server heb ik besteld bij ezee server. Misschien heb je een io shield plaatje nodig, maar die verkopen ze daar ook. Het is in ieder geval een standaard layout. Heb je trouwens al een 1u koeler voor in je cpu? In mijn case zitten de nodige fans.. maakt een takkeherrie.. maar daar heeft niemand last van in een datacenter. Hier heb je eventueel wat pics van de case: http://www.rechosting.tk

Ik hoop dat je er zo utkomt. Succes!

Joost

MontauK
06/09/04, 11:51
Hier een pic van de juiste io shield layout:
offline

Tuinslak
06/09/04, 16:50
Hehe, beetje laat geantwoord;
Dit is wat ik uiteindelijk gekocht heb:
P4 2.8 ghz HT;
super micro case & mobo
en 2 * 80 gb hdd

foto's: http://pictures.rootspirit.com :D

ThePostman
06/09/04, 17:01
Origineel geplaatst door Koster
wat je dan doet = ding weghalen of je kast hard dicht duwen :D Haha

Ik twijfel om dat soort uitspraken of ik nou wel een gameserver bij i3d zou nemen ;) Grapje hoor. :)

@tuinslak:

Cool hoor :)

MontauK
06/09/04, 19:47
Ja, ziet er leuk uit!
Gefeliciteerd :)

Maakt ie echt zo veel herrie? ;) --> http://pictures.rootspirit.com/DSCN2823.JPG

atservers
07/09/04, 19:04
Wie heeft dat getekend? 2de van gogh?? :p

Tuinslak
30/10/04, 20:17
Origineel geplaatst door MontauK
Ja, ziet er leuk uit!
Gefeliciteerd :)

Maakt ie echt zo veel herrie? ;) --> http://pictures.rootspirit.com/DSCN2823.JPG

Ja :p
Die 2 fans maken ongelofelijk veel herrie...
Je kan er amper naast blijven staan :p

dsigning
30/10/04, 20:35
Wij hebben zelf een poosje colocatie bij Iracks gehad en ik heb daar toch wel veel netwerk problemen gehad. Indien je het niet erg vind dat je server zo nu en dan ofline is is Iracks geen slechte keus. En Adam probeerd alles altijd zo goed mogelijk te doen.

Dennis
30/10/04, 20:48
Er zitten 3 topickicks in dit topic :P
Hij's van 23-04-2004 17:12

Reacties over Iracks zijn niet nodig :)

Tuinslak
11/11/04, 17:32
Onze server zit nu bij KDIS.
Nog geen problemen mee gehad. :D

Wij zijn niet bij iRacks gegaan omdat hun netwerk 3tal dagen offline stond, wegens 'ruzie' met hun internet provider ofzo.


topickicks = ? :p
En wat is er mis met oude topics bovenhalen? Minder (nutteloze) nieuwe topics. :rolleyes:

2oo4
14/11/04, 14:12
Origineel geplaatst door Tuinslak
Onze server zit nu bij KDIS.
Nog geen problemen mee gehad. :D

Wij zijn niet bij iRacks gegaan omdat hun netwerk 3tal dagen offline stond, wegens 'ruzie' met hun internet provider ofzo.


topickicks = ? :p
En wat is er mis met oude topics bovenhalen? Minder (nutteloze) nieuwe topics. :rolleyes:

Ja KDIS lijkt me ook een zeer goeie keuze :)

Maar ff een vraag hoeveel was je toen eigenlijk kwijt voor je server totaal?

Tuinslak
14/11/04, 14:46
server zelf kostte ongeveer 1100 euro...
Hoger dan we gehoopt hadden.
Maar ben er zeer blij mee, een idle cpu aan 22°C (Kan dat eigenlijk?)
Enkel spijtig dat de raid drivers van supermicro enkel voor SuSE en Redhat bestaan. (Wij gebruiken een ander os)