PDA

Bekijk Volledige Versie : Toekomst voor betaalde mail?



Qubix
22/04/04, 15:11
Ik was even aan het denken... Is er (nog) toekomst voor een betaalde email service?

Stel nu dat ik eenmailhostnaam.com (als voorbeeld) heb, en ik wil mensen tegen betaling een pop3 mailbox aanbieden (spam- en virusvrij). Zijn de mensen daar nog voor te vinden, of hebben ze liever een 2mb accountje bij hotmail of yahoo?

Rik
22/04/04, 15:13
Denk dat er teveel gratis services zijn, of je moet ECHT investeren in zware anti-spam en virus zaken... en dat SUPER promoten ermee, dan heb je kans dat je een bepaalde markt kan "aanboren" denk ik...

ThePostman
22/04/04, 15:13
Ik denk eerder een 2mb accountje bij hotmail... :( Zo is het nou eenmaal


[Edit} Rik was me op de seconde voor :D

Qubix
22/04/04, 15:18
mmh, ok... ziet er niet hoopvol uit, maar ik wacht andere reacties af :)

olafb
22/04/04, 17:27
Tja.. als je zorgt dat je alle nadelen van Hotmail bijv. weggewerkt hebt.

Moet je ongeveer deze dingen hebben:
meer dan 5 MB
Geen tot weinig SPAM
Goede uitleg!
Weinig reclame dus geen pop ups etc.
Een leuke prijs!

Plus dat je het niet zomaar aan de man krijgt. Je zal zeker moeten flink moten promote. Maar dan nog is het een risico.

Qubix
22/04/04, 18:14
hmja... ik denk dat ik het idee maar zal droppen. Velen stelden me voor om bv. een gratis dienst te maken, maar zo heb je er al dertien in een dozijn, en het blijft een magneet voor spammers.

In ieder geval bedankt voor de reacties :)

ddepuydt
24/04/04, 23:16
Ik heb een paar maanden geleden zo'n dienst opgezet (hexi.net) en het gaat best aardig hoor :)

Carl<n-media>
24/04/04, 23:34
Ik wacht met smart op gmail van google. 1 GB mailbox helemaal gratis :).

Er zal denk ik nog wel toekomst voor zijn. Maar je moet dan wel een leuke (reclame vrije) layout ontwerpen en een krachtige spam/virus filter zoals Rik al zei.

host3000
24/04/04, 23:53
Pff, toch maar even een kritisch woord over GRATIS e-mail diensten.

Een e-mail dienst die alleen webmail aanbiedt, zal in ieder geval geen serieuze gebruikers aantrekken. Resteren scholieren/studenten en iedereen die een spam mail adresje nodig heeft.

Als je een betaalde dienst wilt opzetten, zal je voor gebruiksgemak (idd zoals al opgemerkt, geen pop-up's, reclame, inhoudscanning voor 'aanbiedingen') en kwaliteit moeten gaan.

Het probleem lijkt mij echter, dat er weinig markt is. Je krijgt bij de access provider een gratis e-mail adres, als je een hostingaccount hebt, hebt je er een. Wat over blijft zijn de mensen die niet internetten. Is dat een goede doelgroep voor een e-mail dienst?

Dennis
25/04/04, 09:51
Misschien heb je meer kans als je meerdere soorten mailhosting aanbiedt:

POP3@MailDomein.nl -> 100mb (15.- P/Y)
Bij dit soort prijzen kun je overigens best laag gaan, de server zal hier waarschijnlijk niet snel een hoge load van krijgen.

10-pops@YourDomain.nl -> 100mb (40,- P/Y)
Klant krijgt eigen domein met 100mb space waarbij hij 10 pop-accounts kan verdelen.

Een ander reclamepunt is "Goede Webmail". Dit is geen probleem indien je Plesk gebruikt.

J.Haagmans
07/05/04, 12:31
Het is vrij simpel, ik heb dan m'n eigen servers en gebruik dus m'n eigen mailservice, maar als je ziet dat er gratis mailaccounts aangeboden worden met 100 MB dataverkeer en daarnaast ook nog eens iedereen vrij lompe mailaccounts met verschillende adressen bij z'n provider krijgt, lijkt het mij duidelijk waar de meeste mensen voor kiezen.

ThePostman
07/05/04, 15:39
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;
Ik wacht met smart op gmail van google. 1 GB mailbox helemaal gratis :).

Er zal denk ik nog wel toekomst voor zijn. Maar je moet dan wel een leuke (reclame vrije) layout ontwerpen en een krachtige spam/virus filter zoals Rik al zei.

Lol was toch 1 april grap :X:X

S2S-Robert
09/05/04, 01:31
Je krijgt tegenwoordig een (meerdere) e-mail adres van je provider, je krijgt e-mail adressen van je werk, je krijgt e-mail adressen van je hobby.

Blijft over mensen die : niet werken, geen hobby hebben, geen internet provider hebben. En dan heb je nog altijd de hotmails.

Hmm.... Denk niet dat er echt veel markt in zit, sorry ;)

quiserver
09/05/04, 16:34
Is GMail nou een 1 april grap of niet?

xserve
09/05/04, 16:40
Origineel geplaatst door quiserver
Is GMail nou een 1 april grap of niet?
NEE! Het is echt.