PDA

Bekijk Volledige Versie : Eindelijk akkoord reprorecht !



Rik
21/04/04, 12:32
Even een belangrijk artikel:

Eindelijk akkoord reprorecht !

Den Haag- Bedrijven die niet meer als 19 mensen in dienst hebben, betalen jaarlijks 15,62 euro aan vergoeding voor reprorecht op kopieerkosten. MKB-Nederland, de Stichting Reprorecht en VNO-NCW hebben het akkoord over deze vaste vergoedingsregel op 18 maart ondertekend. De regeling geldt tot 2006. Ondernemingen met meer als 19 werknemers betalen, afhankelijk van het gemiddelde kopieergedrag in hun branche, tussen de 100 en 4.350 euro jaarlijkse vergoeding.
Bedrijven zonder kopieermachine hoeven niet te betalen.

Bedrijven die al een betalingsvoorstel of factuur hebben ontvangen, hoeven die niet te betalen ! Ze ontvangen een nieuwe afrekening van de Stichting Reprorecht. Al betaalde bedragen worden verrekend. Bezwaar maken tegen de vaste vergoedingen is mogelijk. De onderhandelaars hebben de grens van de vaste vergoeding op 20 werknemers gelegd, omdat de kwestie daarmee voor bijna het gehele kleinbedrijf geregeld is. Grotere werkgevers zijn ingedeeld in een systeem van vijf grootteklassen. Voor ondernemingen waarvan bekend is dat zij veel kopiƫren zoals financiƫle instellingen en zakelijke dienstverleneres, lopen de kosten op tot 4.350.- per jaar.

Meer informatie: www.reprorecht.nl
Bron: Kamerkrant april 2004

Mikey
21/04/04, 13:25
En hoe willen ze controleren of jij als eenmanszaak een kopieer machine thuis hebt staan ?

Rik
21/04/04, 13:42
Origineel geplaatst door Mikey
En hoe willen ze controleren of jij als eenmanszaak een kopieer machine thuis hebt staan ?

Niet... dat zal waarschijnlijk (net als de licenties) in het bezoek van de belastinginspecteur verwerkt worden lijkt me....

xserve
21/04/04, 15:19
Laat ze maar komen, hier is er geen te vinden. Maar wel een goede afspraak vind ik. En als je echt dingen kopieerd lijkt me die 15 euro het probleem niet.

NextIT
21/04/04, 15:39
Origineel geplaatst door xserve
Laat ze maar komen, hier is er geen te vinden. Maar wel een goede afspraak vind ik. En als je echt dingen kopieerd lijkt me die 15 euro het probleem niet. Wij hebben dus wel een kopieerapparaat, maar het enige dat wij kopieeren zijn contracten, rekeningen, en dat soort dingen. Ik heb volgens mij nog nooit iets uit een boek ofzo gekopieerd, dus ik ga die 15 euro ook niet betalen.

RonZo
21/04/04, 16:39
Ter overname aan geboden!
1 Xerox copieermachine!
Tegen elk aannemelijk bod :D

Dolphin
22/04/04, 09:06
HP officejet -> eerst scannen en dan printen.

DE OPLOSSING :D