PDA

Bekijk Volledige Versie : *oefen* server



ronaldlokers
20/04/04, 22:51
Ik ben op zoek naar een simpele server om beetje met linux en apache te kl*ten

Gewoon om thuis een eigen webservertje te hebben dus.

alles is goed als het maar minstens het volgende heeft:

- floppydrive (soms moet dat dus voor de boot, gebruik da ding eig. nooit maarja :P)
- dvd speler (sommige dingen hebben nu eenmaal dvd nodig :))
- 10 gb hdd
- processor die minstens zo sterk is als een plll 600mhz
- gewone pc kast (midi, moet namelijk ergens in een hoekje staan of in de kast)
- netwerk/geluid/video on board als het kan (lekker compact en dan kan ik hem nog uitbreiden :D als het niet onboard kan dan maar los)


dat was het zo wel wat ik zoek, dus ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen :D

PS. niet te dure spullen ook al is dat beter, is toch maar om thuis te kloten dus hoeft niet supersnel te draaien allemaal :D en dat apc enzo om op afstand aan en uit te zetten hoeft ook niet, zo ver is het toch niet lopen naar mijn kamer :P

svbeek
20/04/04, 23:00
kan je niet beter ff op marktplaats kijken voor een leuke 2e handse pc? :) denk dat je daar meer kans hebt als hier

_arno_
20/04/04, 23:00
Hoi ronald,
Heb je al op marktplaats.nl gekeken ? staan leuke oude pc'tjes die prima voldoen als servertje om op te eikelen.
Maar misschien heeft iemand hier iets moois voor je :) succes

ronaldlokers
20/04/04, 23:06
Origineel geplaatst door _arno_
Hoi ronald,
Heb je al op marktplaats.nl gekeken ? staan leuke oude pc'tjes die prima voldoen als servertje om op te eikelen.
Maar misschien heeft iemand hier iets moois voor je :) succes

Binnenkort is hier in de buurt een pcdiscount xxl beurs, zou het dan verstandig zijn om daar te kijken voor een 2de hands pctje?

En blijft dat nog wel lang zat doorratelen? dus dat als ik zo'n oudere bak neem dat tie niet ineens na 2 weken uitelkaar klapt ofzo :P


en had gister al wat op marktplaats gekeken (1 hele mooie gezien van sun, lol was ook duur :P) maar dat is echt spotgoedkoop denk aan 75, 125 euro, is dat wel te vertrouwen dan?????


en vraagje 2:

Als ik een mooie zie staan maar die kast is echt bah en ik wil nieuwe kast kopen, hoe kan je dan zien of alles wel past, ik heb geen verstand van de maten van moederbord :P wel van pctje bouwen :D

_arno_
20/04/04, 23:17
Mwa hoe ik altijd denk, plug de stroom erop aan ...... luister of je geen mobo piepjes hoort .
zonee , prima hij werkt.
Waarom zou hij niet werken? zo groot zou de schade van 100 euro niet zijn , of wel ?

misschien kun je even
rond vragen in je vrienden/family kring of ze nog oude pc's hebben . zo ben ik ook aan een pc gekomen

ronaldlokers
20/04/04, 23:22
Origineel geplaatst door _arno_
Mwa hoe ik altijd denk, plug de stroom erop aan ...... luister of je geen mobo piepjes hoort .
zonee , prima hij werkt.
Waarom zou hij niet werken? zo groot zou de schade van 100 euro niet zijn , of wel ?

misschien kun je even
rond vragen in je vrienden/family kring of ze nog oude pc's hebben . zo ben ik ook aan een pc gekomen


hehe, mijn familie en pc's :P Bijna niemand heeft er 1, of het zijn p1's :S


Maar ik kijk binnenkort denk wel even op de beurs :D

Kwam net ook http://www.compucasion.nl/ in een andere topic, iemand hier ervaring mee?

MrGlass
21/04/04, 12:47
Kijk anders ff op www.nts.nl
daar staan ook wel van dit soort pctjes...

RonZo
21/04/04, 13:47
Origineel geplaatst door ronaldlokers

..............
Kwam net ook http://www.compucasion.nl/ in een andere topic, iemand hier ervaring mee?
Jah... Ik :D
Het is 1 van mijn leveranciers maar dat had je al in dat andere topic gelezen natuurlijk ;)
Het is niet zomaar een winkeltje hoor. Concord Remarketing heet het eigenlijk en heeft een pakhuis VOL met 2ehands (maar ook nieuw) spul.
Wat je ook koopt je krijgt 12 maanden garantie.
De occaisions zijn uitsluitend A-merken als Compaq, IBM, Dell, etcc.
Dus als jij denkt dat er wat voor je bij staat daar, gewoon doen. Aardige gasten, goede service.

ronaldlokers
21/04/04, 18:36
Origineel geplaatst door RonZo

Jah... Ik :D
Het is 1 van mijn leveranciers maar dat had je al in dat andere topic gelezen natuurlijk ;)
Het is niet zomaar een winkeltje hoor. Concord Remarketing heet het eigenlijk en heeft een pakhuis VOL met 2ehands (maar ook nieuw) spul.
Wat je ook koopt je krijgt 12 maanden garantie.
De occaisions zijn uitsluitend A-merken als Compaq, IBM, Dell, etcc.
Dus als jij denkt dat er wat voor je bij staat daar, gewoon doen. Aardige gasten, goede service.


Oké dan, binnenkort is hier een pcdiscount (xxl), daar heb ik ook al is 2 goeie laptops vandaan (allebei p1 :P moet toch ergens beginnen met een laptop :P). Eerst kijk ik dan daar of ze misschien nog leuke pc hebben staan, kan ik gelijk een andere kast kopen als de kast niet bevalt :P

En als ik daar niks vind ga ik denk maar is rondneuzen op die site :D

Onderstaande systeem is wel mooi daar :D :

IBM Netvista PIII 1Ghz,256MB,30GB,CD,SND,TB,MS
Artikel Nummer: 41000336

dus als het niet lukt op de beurs, dan hoop ik dat die nog te koop is of iets vergelijkbaars, die beurs is pas op 2 mei dus duurt nog even...

ronaldlokers
21/04/04, 18:46
Origineel geplaatst door _arno_
Mwa hoe ik altijd denk, plug de stroom erop aan ...... luister of je geen mobo piepjes hoort .
zonee , prima hij werkt.
Waarom zou hij niet werken? zo groot zou de schade van 100 euro niet zijn , of wel ?

misschien kun je even
rond vragen in je vrienden/family kring of ze nog oude pc's hebben . zo ben ik ook aan een pc gekomen

100 euro is toch 3 keer werken voor mij hoor ;)

RonZo
21/04/04, 20:22
Origineel geplaatst door ronaldlokers

...........Onderstaande systeem is wel mooi daar :D :
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
IBM Netvista PIII 1Ghz,256MB,30GB,CD,SND,TB,MS
Artikel Nummer: 41000336
--------------------------------------------------------------------------------
dus als het niet lukt op de beurs, dan hoop ik dat die nog te koop is of iets vergelijkbaars, die beurs is pas op 2 mei dus duurt nog even...
Whehehe.... die heb ik toevallig vanmorgen ff opgehaald voor een klant van mij :p
Maar volgens mij heeft Nico er nog wel een paar staan ;)

ronaldlokers
21/04/04, 20:25
Origineel geplaatst door RonZo

Whehehe.... die heb ik toevallig vanmorgen ff opgehaald voor een klant van mij :p
Maar volgens mij heeft Nico er nog wel een paar staan ;)

Uh, zo'n kast, is die nou beetje schoon? (ook van binnen enzo, dat ik niet eerst halve dag de zuiger erop moet zetten om alle spinnen eruit te krijgen :P) Of zijn ze al schoongemaakt dat ik niet moet zoeken waar wat zit onder de stof :P

time
21/04/04, 21:04
Ik zag ook toevallig nog wat staan bij daanveilingen.nl misschien zijn die wel leuk om mee te spellen. suc ces met spellen ;)

RonZo
21/04/04, 21:36
Origineel geplaatst door ronaldlokers


Uh, zo'n kast, is die nou beetje schoon? (ook van binnen enzo, dat ik niet eerst halve dag de zuiger erop moet zetten om alle spinnen eruit te krijgen :P) Of zijn ze al schoongemaakt dat ik niet moet zoeken waar wat zit onder de stof :P
Schoon en getest... Anders gaan ze de deur niet uit. :)

ronaldlokers
21/04/04, 22:36
Origineel geplaatst door RonZo

Schoon en getest... Anders gaan ze de deur niet uit. :)

kan je er foto's van maken? ik ben nogal een zeurkous haha!
(neh, ik geloof je wel :D maar heb heel zo'n model nog nooit gezien joh :P)

ronaldlokers
21/04/04, 22:52
Origineel geplaatst door time
Ik zag ook toevallig nog wat staan bij daanveilingen.nl misschien zijn die wel leuk om mee te spellen. suc ces met spellen ;)


mja, eniste mooie zijn die 2 cobalts :D maar met cobalt kan je niet veel kloten :p en die andere zijn lelijk als de nacht :p


Maar toch bedankt voor de tip ;)

RonZo
21/04/04, 23:13
Origineel geplaatst door ronaldlokers


kan je er foto's van maken? ik ben nogal een zeurkous haha!
(neh, ik geloof je wel :D maar heb heel zo'n model nog nooit gezien joh :P)
Googelen doet wonderen ;)
http://www.maxiumwarehousedirect.com/p_images%5Cnetvistafnt.jpg

ronaldlokers
21/04/04, 23:43
Origineel geplaatst door RonZo

Googelen doet wonderen ;)
http://www.maxiumwarehousedirect.com/p_images%5Cnetvistafnt.jpg

Als we google toch niet hadden :D

Ga zelf ff zoeken voor foto van de achterkant, ff kijken wat daar zit :P lol


K*t die goedkope pctjes zijn weg :( wwacht ik wel ff af, hebben ze vaak goedkope dingen?

RonZo
22/04/04, 00:05
Origineel geplaatst door ronaldlokers


Als we google toch niet hadden :D

Ga zelf ff zoeken voor foto van de achterkant, ff kijken wat daar zit :P lol


K*t die goedkope pctjes zijn weg :( wwacht ik wel ff af, hebben ze vaak goedkope dingen?
Zal morgen een foto maken van de achterkant ;)
Ze hebben altijd wel goedkope pctjes hoor. Bel ze anders ff.
En kijk ff bij "servers" PII ;)
Die heb ik daar vanmorgen zien staan...., schitterende dozen.

ronaldlokers
22/04/04, 07:39
Origineel geplaatst door RonZo

Zal morgen een foto maken van de achterkant ;)
Ze hebben altijd wel goedkope pctjes hoor. Bel ze anders ff.
En kijk ff bij "servers" PII ;)
Die heb ik daar vanmorgen zien staan...., schitterende dozen.

Maar ik wil geen pll, ik wil een plll :P
Moet wel beetje snelheid hebben hé :P

xony
22/04/04, 07:45
ik heb thuis een P2 server @ 333mhz en je kan er zelf mee game :)

_arno_
22/04/04, 11:13
Hoi,

Je hoeft geen dikke p3 te hebben om een beetje linux te kloten hoor.
Ik heb thuis ook een linux fc1 k***t servertje
en het werkt prmia op mijn 233mhz met 64mb ram :)
(niet X geinstalleerd)

als je windows2k3 wilt gaan draaien regel een 700mhz ongeveer.
Ik doe dat op een 500mhz nu met 128mb , gaat niet echt optimaal.

ronaldlokers
22/04/04, 16:31
ik ga voor de p3 800 mhz minimaal, moet later ook dienen als muziek pc misschien :P