PDA

Bekijk Volledige Versie : Direct kopen van een pakket



Evilarlos
20/04/04, 21:45
Ik heb al een tijdje een idee in mijn hoofd om klanten de mogenlijkheid te geven om direct een webhosting pakket te kunnen kopen.

Ik had dit ook al opgezet en er een site bij gemaakt, maar kreeg in het aanbiedingen topic een aantal reacties die er voor gezorgd hebben dat ik dit eerst even verder wil "onderzoeken" voordat ik de aanbieding en de gehele manier van hosten opnieuw ga verkopen.

Hier is het originele "aanbieding" topic.
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=50335

Zijn er mensen die hier iets meer van weten. Zoiets al hebben lopen, comentaar op hebben, en/of weten aan welke voorwaarden zoiets moet voldoen?

RonZo
20/04/04, 22:01
Je vergeet erbij te zeggen dat je in die constructie geen contract/orderbevestiging en ook geen facturen verstuurt.
Dat kan gewoon niet en is zeker niet geloofwaardig.
En denk ook nog es ff na of er hier misschien iemand van de belastingdienst lurkt en denkt: "kijk die gaan we eens even op cotrolegetal 10 zetten" :p
Geen factuur is "zwart" en dat lijkt me niet slim om dat zo openlijk te adverteren....

Carl<n-media>
20/04/04, 22:17
Wat RonZo zegt had ik ook al in jouw topic gepost. Het is gewoon verboden en je kunt er een flinke boete voor krijgen. Bovendien is het niet handig wanneer je klanten geen voorwaarden/contracten accepteren omdat, ze dan misbruik van je services kunnen maken (denk aan spam, ddos, warez ed.).

Evilarlos
21/04/04, 00:34
Ik heb mijn administratie netje op orde. Dus als er hier iemand van de belastingdienst "rond lurkt" is dat tot nu toe geen probleem. Ben teminste niet van plan zwart te werken of iligaal te doen. Ik heb het ook maar afgelast omdat de bedoeling was een snelle service met minder problemen. Maar dat gaat dus niet werken :) Ach het was een leuk "project" om op te zetten en dankzij jullie hulp snel weer stopgezet :P En ik heb weer wat geleerd.

Beyonder
21/04/04, 13:15
Het voeren van een correcte administratie betekent voor de belastingdienst het verzenden van facturen.

Rik
21/04/04, 13:25
Origineel geplaatst door Beyonder
Het voeren van een correcte administratie betekent voor de belastingdienst het verzenden van facturen.

Hoeft niet... zeker niet aan particulieren bv... een goede administratie is echter weer wel een verplichting...

Evilarlos
21/04/04, 17:55
Is het nu wel of niet verplicht om facturen te verzenden? Wat ik hieruit opmaak is dat het (wat ik ook dacht) verplicht was. Maar nu hoor ik weer dat het in sommige gevallen niet verplicht is. Of heb ik het nu mis?

Websspace
21/04/04, 23:33
Facturen verzenden wel. Maar die moeten niet per post verstuurd worden. E-mail mag ook, downloaden van internet mag ook, zolang je maar duidelijk aangeeft aan je klanten waar ze die factuur dan moeten halen (in een e-mail).

Ik vond het trouwens geen slecht idee van je om hosting met onmiddelijke activatie aan te bieden. Ik snap niet waarom ze je hier zo afbreken. Wij doen het ook al zo. Zonder contract, maar mét algemene voorwaarden en factuur.

Beyonder
21/04/04, 23:41
Hoe kun je je AV handhaven zonder contract of handtekening? :)

Pantsy
22/04/04, 00:16
Neem een online bestel programma zoals Modernbill en deze verstuurd automatisch facturen per e-mail, hier kan je ook een contract inzetten, je AV, laat alles ff uitprinten en faxen. Werkt naar mijn weten ook heel soepel/simpel/snel/efficient bla bla bla :)

RobTD
22/04/04, 14:55
Registratie met een "Ik ga accoord" vakje IS toch in principe een contract? (indien de AV op de pagina staan etc).

Pantsy
22/04/04, 20:43
IS eigenlijk wel zo ja, zwart op wit is eigenlijk nog beter, voor het geval dat...

Faceless©
23/04/04, 11:18
Volgens mij is een vakje 'ik ga akkoord met de algemene voorwaarden' hetzelfde als het ter kennisgeving aangenomen hebben van de algemene voorwaarden en er dus ook mee instemmen bij een eventuele correcte samenwerking.
Zonder factuur werken lijkt mij alleen wel niet de juiste manier, vooral ook omdat je zit met je btw.
Verder lijkt het me via paypal (vooraf) betalen van hosting wel een goed idee (wij bieden dit ook aan), maar in principe is het hetzelfde als de de laatste tijd in opkomst zijnde 'prepay-hosting' van bepaalde bedrijven, wat in principe hetzelfde is als de rest doet alleen in met een andere naam.
Zoals altijd zijn we allemaal bezig met het zoeken naar iets vernieuwends, maar hosting zonder contract lijkt mij niet de toekomst :)

Verder zag ik in je lijstje dat je de domeinen wilde aanbieden waarbij ze eigendom van jezelf blijven, hoe hanteer jij dan verhuizingen?

Keuningen
25/04/04, 22:29
het hokje "ik ga accoord" is volgens mij niet voldoende om dat jij NIET aannemlijk kan maken dat ze hebben geklikt en of ze het hebben gelezen.

Ze laten zien en dan op "VERDER" laten klikken is al beter.

Qubix
26/04/04, 08:07
CWhois (whois check en domain cart) gebruiken wij voor het bestellen van domains en pakketten. Bij het bestellen MOET het vakje aangevinkt staan eer dat je de bestelling kunt versturen. Naast dat vinkje staat "Ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden" waar Algemene Voorwaarden linkt naar de betreffende voorwaarden.

Faceless©
26/04/04, 14:21
Het hokje 'ik ga akkoord' is voldoende, wanneer je ze NIET laat verder gaan, als ze het niet hebben aangevinkt.

Wij werken nog wel met het printen en het handtekening zetten van de av, hierop staat dan nog een keer gemeld 'ik ga akkoord met de AV te vinden op ithology.nl', aangezien ik het zelf belangrijk vind dat mensen het ook daadwerkelijk lezen en ermee akkoord gaan.

Algemene voorwaarden zijn in de rechtbank namelijk nogal eens een hekel punt waarop het ten goede of ten slecht nog eens anders kan uitkomen dan je denkt!