PDA

Bekijk Volledige Versie : Geenstijl



Mikey
20/04/04, 12:08
Misschien dat je het al wist, maar dit is toch echt ziek. Nog even en dan komen ze bij jouw langs omdat jij van 0200 tot 0400 server eruit trekt voor onderhoud. Waar gaat dit heen ??


Zojuist bereikte ons het verschrikkelijke bericht dat onbekenden GS-logger De Chileen thuis hebben opgezocht en zwaar hebben mishandeld. Drie mannen, getooid met bivakmutsen, belden even na 23.00 uur bij hem aan en sloegen hem met onder meer een honkbalknuppel buiten westen.

De Chileen, logger van GeenStijl maar vooral ook een goede vriend, werd net als andere redactieleden van GeenStijl al geruime tijd bedreigd.

De in allerijl gewaarschuwde hulpdiensten waren snel ter plaatsen en hebben hem met spoed overgebracht naar het ziekenhuis, alwaar hij nu verblijft. Onze gedachten gaan uit naar zijn vriendin en zijn familie.

Tevens is het voor ons reden met onmiddellijke ingang te stoppen met GeenStijl. We zijn op, we zijn kapot en we hebben er als het zo moet geen zin meer in.

Of het nu Oud-Links aanhangers, milieu-extremisten, kaalkopjes of Stivorogekken waren, dat doet er niet toe. Blijkbaar kan je in dit land niet meer voor je mening uitkomen.


bron : geenstijl.nl

Cybafish
20/04/04, 12:09
Tja, maar ik moet ook wel zeggen dat GeenStijl de grenzen van de "Vrijheid van meningsuiting" wel erg hard aan het uittesten was af en toe..

V. Kleijnendorst
20/04/04, 12:21
Inderdaad durft GeenStijl vrij ver te gaan maar ik vind dat dat moet kunnen. Ben benieuwd of ze echt (voor lang) op zwart gaan

Heb mijn 'zionistische' game maar offline gehaald...

Domenico
20/04/04, 12:31
En op deze manier geef je wel een signaal dat geweld zoals hierboven beschreven werkt. :(
het zou mij alleen maar motiveren om door te gaan maar als buitenstaander in dit verhaal heb je makkelijk praten natuurlijk.

_arno_
20/04/04, 12:43
Origineel geplaatst door Domenico
En op deze manier geef je wel een signaal dat geweld zoals hierboven beschreven werkt. :(
het zou mij alleen maar motiveren om door te gaan maar als buitenstaander in dit verhaal heb je makkelijk praten natuurlijk.

Ik weet niet of je het weet , maar je word wel bedreigt!
Is je leven minder belangerijk dan een website ?

ik geef ze gelijk

xserve
20/04/04, 12:51
Echt belachelijk. Ik kan maar niet begrijpen dat er zulke domme mensen bestaan. Welke bosmongool doet nou zoiets.

En daarbij heb ik net zoiets als Domenico, als je stopt laat je zien dat het de moeite loont. Juist dan moet je de kracht nemen om het door te zetten en laten zien dat je beter bent dan deze mensen.

cridea
20/04/04, 13:03
Dit kan natuurlijk niet.

Maar bedenk wel dat het bekende spreekwoord "schelden doet geen pijn" absoluut niet waar is.

En dat ik mij dus deze reactie wel zeer goed kan voorstellen.

freddy
20/04/04, 13:22
Origineel geplaatst door _arno_


Ik weet niet of je het weet , maar je word wel bedreigt!
Is je leven minder belangerijk dan een website ?

ik geef ze gelijk

Toch vreemd dat je wegloopt van een bedreiging, dus als ik zou roep 'arno weg hier of ik zal je...' dan kom jij nooit meer terug. Ik vindt het diep triest wat hier gebeurd is, dat een paar slappe l*llen de confrontatie niet op papier aandruven maar meteen naar de knuppel grijpen...en dan ook nog niet eens alleen, nee dat moeten er weer meer zijn anders krijgen ze zelf misschien klappen toont het nivo van de daders maar weer eens aan.

The MAzTER
20/04/04, 13:39
Misschien was het beter geweest als ze gewoon doorgegaan waren en dan bijv. 3 weken later gestopt.

Dat niet het beeld komt van: gewoon ff langs gaan, inelkaar meppen en ze stoppen met de site. Wat nu dus wel het geval is.

mdf
20/04/04, 13:42
Belachelijk dat mensen vermoord of in elkaar geslagen worden voor het geven van hun mening die naar mijn idee nog prima valt binnen de grenzen van de vrijheid van meningsuiting.
Mochten mensen uitingen doen die strafbaar zijn, je niet aanstaan, of kwetsend zijn; klaag ze dan aan op grond van de grondwet of één of ander wetboek.
Dit soort praktijken moeten hard gestraft worden!

Beyonder
20/04/04, 14:15
Een belediging is in zoverre een belediging als dat jij het zo opvat of het zo voelt. Alleen mensen met een lage eigenwaarde voelen zich enigzins beledigd door wat dan ook.

Het beste is gewoon lachen en indien je geen zin meer hebt niet verder lezen of weglopen van degene die je tracht te beledigen.

Geweld is geen optie in deze, jammer dat er mensen zijn die hier anders over denken. Maar dit zijn dan weer de mensen met een lage eigenwaarde.

sleeps
20/04/04, 15:07
Geen commentaar.




(zie dat ze morgen aan men deur staan... ;))

Domenico
20/04/04, 15:21
Origineel geplaatst door _arno_


Ik weet niet of je het weet , maar je word wel bedreigt!
Is je leven minder belangerijk dan een website ?

ik geef ze gelijk


Sorry, maar ik ben nooit zo gevoelig geweest voor bedreigingen. Misschien is dat niet in elke situatie zo slim maar het is nog nooit fout gegaan.

In een ver verleden ben ik wel eens door een crimineel in een cafe bedreigd met een pistool op me gericht. Dit is een lang verhaal maar het komt erop neer dat deze persoon een vriendin van mij stalkte (politie wist er van maar ze konden uiteraard niets doen) en hij had besloten dat ik ook maar niet meer met haar mocht praten. Ik bleef hem strak aankijken en zei hem recht in zijn gezicht dat ik dat zelf wel uitmaakte ondanks zijn bedreigingen en dat hij dan maar moest schieten. Er is daarna verder niets meer gebeurt en hij heeft nooit meer iets tegen mij gezegd. Vriendin is verhuist naar andere stad, ander leven opgebouwd en alles gaat prima.

Op mij hebben dit soort elementen geen vat, dit tot op zekere hoogte natuurlijk. Bij iedereen werkt dit natuurlijk anders maar het uitgangspunt blijft hetzelfde. Geef onverlaten als dit een vinger en ze nemen je hele hand. Ik zie dit voorval als een succes voor de daders en een verlies voor de rest van ons.

"he dit werkt, laten we nu die gasten van retecool eens aanpakken" and so on, and so on. Als een sneeuwballetje...

Beyonder
20/04/04, 15:23
Daarentegen indien hij je wel had beschoten en raak geschoten had, terwijl je het kon navertellen, dan had je er misschien weer anders over gedacht.

In dit geval is het niet bij dreigementen gebleven maar is het overgegaan tot een daadwerkelijke mishandeling.

V. Kleijnendorst
20/04/04, 15:31
Inderdaad meer dan een bedreiging. Hier gaat het ook niet om iemand dichtbij maar om een website. Weliswaar vertegenwoordig je met die website je mening; de redacteuren van GeenStijl hebben altijd beweerd dat het om een hobby ging.

Als de hobby dan deze consequenties heeft dan zal ik er ook serieus over denken om te stoppen. Denk dat het me dan weinig tot niets uitmaakt wat iedereen daarvan vindt.

cridea
20/04/04, 15:36
Het is allemaal een grap:

http://www.geenstijl.nl

http://www.webwereld.nl/nieuws/18336.phtml

Nounounou wat hebben we gelachen.

timmeh
20/04/04, 15:38
http://frontpage.fok.nl/nieuws/40781


hulde aan deze mooi actie! :)

Domenico
20/04/04, 15:55
Origineel geplaatst door Beyonder
Daarentegen indien hij je wel had beschoten en raak geschoten had, terwijl je het kon navertellen, dan had je er misschien weer anders over gedacht.

In dit geval is het niet bij dreigementen gebleven maar is het overgegaan tot een daadwerkelijke mishandeling.

De daadwerkelijke acties waren niet het onderwerp waar mijn verhaal over ging maar het ging meer over het feit dat je ergens voor moet staan en niet altijd over je heen moet laten lopen. Ik heb ook gezegd dat iedereen zijn eigen gedachten wel heeft over een gelijke situatie, ik legde alleen maar even mijn mening op tafel. ;)

Overigens is een vergelijk van een flink pak slaag en een bedreiging met een vuurwapen niet te maken als je nog nooit een wapen op je hoofd hebt gericht gekregen. Think about it!

Carl<n-media>
20/04/04, 17:34
Tsja, vrije meningsuiting bestaat gewoon niet (meer)...

Mikey
20/04/04, 19:03
mja, stijlloze grap

Cybafish
20/04/04, 19:20
Stijlloos inderdaad, iedereen is er wel hard ingetuind...

Beyonder
20/04/04, 19:24
@domenico: Ik ben in een harde buurt opgegroeid, een van de gevaarlijkste wijken in mijn stad met XTC producenten om de hoek.

In de situatie waarin jij je bevond heb ik enkele malen gezeten, tevens ben ik eenmaal gestoken en heb enkele malen met personen gevochten terwijl ze in bezit waren van een mes.

Nochtans ben ik het type dat geweld uit de weg gaat en het liefst wegloopt.

Maar ik begrijp je punt.