PDA

Bekijk Volledige Versie : Online betalen



StijnDesmettre
19/04/04, 18:21
Hallo,

Graag had ik eens gehoord wat voor betalingssystemen jullie gebruiken.

Dit omdat we binnenkort de mogelijkheid willen aanbieden om online te betalen.

Zijn er nog andere systemen als paypal en ogone?

Ervaringen met deze systemen ...

Alvast bedankt

Greetz
Stijn D
DS-Hosting

Carl<n-media>
19/04/04, 18:36
Er zijn heel wat van dit soort bedrijven.

http://www.2checkout.com/ is volgens mij ook nog een redelijk groot bedrijf. Ik heb er echter geen ervaring mee. De fees vind ik bij het gebruik van een credit card aan de hoge kant. Vandaar dat wij deze service niet leveren (tenzij bij grote afname).

mihosnet
19/04/04, 19:15
Way2Pay, www.way2pay.nl

paas
19/04/04, 19:30
Mijn ervaringen met paypal zijn positief.
Ook even way2pay geprobeerd. Vond ik wat minder.

Koster
19/04/04, 19:56
De kosten van Paypal, leggen jullie die bij de klant?

Henky!
19/04/04, 23:01
Nee, inclusief. Er kleven kosten altijd kosten aan betalingsverkeer. Paypal wellicht wat meer dan de giro maar dat moet dan maar worden ingecalculeerd.

De ABN is ook duurder dan de Postbank. Zou wel erg ingewikkeld worden allemaal denk ik. In het plaatje meenemen dus.

fritz©
20/04/04, 10:24
Er zijn (uiteraard) verschillende betaalmethoden beschikbaar. Hierbij een onoverzichtelijk lijstje:

Payment method | Available in
MasterCard | Worldwide
VISA | Worldwide
American Express | Worldwide
Local banktransfer
(online & offline) | Netherlands, Belgium, France, Germany, Italy, Spain, UK, Denmark, Finland, Sweden, Norway, Austria, Switzerland, Greece and USA
Direct Debit | Netherlands
Rabo Direct Betalen | Netherlands
ING Home'Pay | Belgium
Acceptgiro Netherlands | Belgium
Invoices | Worldwide
Moxmo | Benelux
Way2Pay | Netherlands
WWWBon | Netherlands
Wallie-card | Netherlands
Mobile2Pay | Netherlands
Diners | Netherlands


Bankverkeer kost geld, maar als je dit uitbesteed aan een zogenaamde "third-party" betaal je voor de totale afhandeling - afhankelijk van het volume en gekozen betaalmethode - een bedrag van 0,10 tot E1,50 + een maandelijkse fee of eenmalige fee.

Veel (grote) webshops werken op deze manier, maar misschien is dit ook goed toe te passen op een hostingbedrijf. Die keus is dan aan jouw.


Mvg,

Anestheologist
20/04/04, 17:29
Wij hebben hier ook een tijdje over nagedacht, maar dan zijn we tot de conclusie gekomen om dit beter niet te nemen, paypal -> veel slechte ervaringen over gehoord (o.a hier op forum), way2pay alleen voor Nederland. Hoe ga je om met valse creditcards ? + hoge fees enzo, toch ffe goed over nadenken. Misschien wanneer de nood echt het hoogst is.

Qweb
20/04/04, 21:47
Het beste kan je het uitbesteden aan tripledeal.com

Eerlijk gezegd hebben wij er nog geen ervaringen mee, maar er wordt wele goede ervaringen over hun gesproken.

4EuroHosting
20/04/04, 21:58
Origineel geplaatst door Qweb
Het beste kan je het uitbesteden aan tripledeal.com


Setup Fee: 2000 Euro !!!

fritz©
20/04/04, 22:08
Triple Deal kan ik je aanbevelen ... Zojuist de testfase doorlopen en hoop volgende week "echt" live te gaan.

Bibit is ook een zgn third party. Zitten beide overigens in Nederland, want er bestaan wereldwijd veel van dit soort bedrijven.

Voor mij was een belangrijke motivatie bij het maken van m'n keus: ik wil in Nederland een Nederlands aanspreekpunt hebben ("het is immers mijn brood" en ik kan dus niet hebben dat klanten een week geen online betalingen kunnen plaatsen, dus wil bij eventuele problemen ook snelle gegarandeerde response met een vast aanspreekpunt)

Je moet idd investeren (fee), maar het neemt ook veel werk uit handen. Core business van TP: Betalingen afhandelen. Wordt interessant als je veel (kleine) betalingen hebt. Dat scheelt weer een administratieve arbeidskracht (althans: veel uren controleren).

gr

Henky!
20/04/04, 23:17
Niks niet uitbesteden! Lekker alles in eigen hand houden, dat scheelt een hoop. Die bedrijven die betalingsverkeer regelen zijn behoorlijk prijzig. Komen met forse bedragen bovenop de kosten van het betalingsverkeer zelf.

Sprak laatst met een grote Duitse schoenenboer (40 winkels + online)die zijn creditcard transacties ook via zo'n bedrijf liet verhandelen. Tot hij ging rekenen en er zo achter kwam dat hij geld kon besparen door deze transacties zelf te doen.

Zelf doen, dat wel. Voor het geld kun je uiteraard ook voor de duurdere service kiezen.

En, uit eigen ervaring, je valt altijd wel eens een buil maar gaandeweg leer je ook valse creditcard transacties herkennen.

Er zijn inderdaad bedrijven die schijnbaar vervelende ervaringen hebben met Paypal. Ik kan me hier echter niets bij voorstellen. Paypal is wellicht wat voorzichtig als mensen gaan klagen of andere rare zaken spelen. Wij werken exhter al jaren met Paypal zonder probleem.

Henky!

Faceless©
23/04/04, 11:23
Als je het uitbesteed ben je OOK afhankelijk van een ander. Voor de investering van 2000 euro kan je bijna de gehele davilexcollectie aan boekhoudprogrammatuur kopen. Vooral als startend bedrijf lijkt mij dat idee NIET rendabel.

Neem dan gewoon een paypal account en laat de kosten van paypal doorberekenen naar je klant, want zó veel is dat ook weer niet.