PDA

Bekijk Volledige Versie : YourNameWebhosting trouble



WouS
14/04/04, 11:57
Ik heb een tijdje een hostingpakket bij YourNameWebhosting gehad.
Helemaal niks te klagen in principe, beh. de erg slome support. Waarvoor ik later ook ben overgestapt!

Heb het toen opgezegd omdat ik ben overgestapt naar een andere provider. Domeinnaam mee verhuisd en opzegbriefje naar YourNameWebhosting gestuurd.

Ik heb toen een bevestiging (per e-mail) ontvangen dat ik niet meer hoefde te betalen voor de periode 2003 - 2004. Terwijl er afgelopen week een factuur op de mat viel voor de periode...2003-2004.

Ik heb hier over gemaild maar de mensen van YourNameWebhosting zijn erg gelovend in hun eigen facturen. En denken dat hun wil wet is.

Ten eerste klopt de factuur al van geen meter, ze brengen kosten in rekening voor "Domeinnaamregistratie" voor de periode van 01-09-03 t/m 31-08-2004. Terwijl dit domein al voor 01-09-03 verhuisd was naar een andere provider. Ze sturen dus facturen voor niet geleverde diensten. En daarbij komt dat ik in de periode na 01-09-2004 nooit meer gebruik heb gemaakt van dat hostingpakket. Er is dus namens mij geen één bit over die lijn gegaan.

Ten tweede is mij dus bevestigd dat ik helemaal niet meer zou hoeven te betalen voor 2003 - 2004, wat ze nu dus wel doen.

En ten derde (op aanraden van rechtsbijstandverzekeraar) is het ook nog zo dat ik ten tijden van het sluiten van de overeenkomst minderjarig was. En deze overeenkomst gesloten heb zonder toestemming van één van mijn wettelijke vertegenwoordigers. (Ik vindt het jammer dat ik dit punt er bij moet halen, maar wat hun doen vindt ik ook niet normaal :mad:)

Ik heb ze dit uiteraard gemeld via e-mail maar ze houden strak vol met hun regeltjes en claimen zich vast aan hun AV.

Ik heb mijn rechtsbijstandverzekeraar gebeld en die zegt dat alleen al op punt 1 en 2 ik eigenlijk niks hoef te betalen. Maar punt 3 maakt het nog net ff een stuk beter (sta sterker).

Mensen hier ervaring mee? En tips voor mij die ik nog vergeten kan zijn? Misschien nog wat juristen (al dan niet in opleiding) die mij wat advies willen geven? Alvast bedankt:rolleyes:

Friend
14/04/04, 12:14
WouS,

stuur ze een briefje (of email met bijlage) met daarbij een kopie van de factuur en het bericht dat je eerder hebt gehad (hun bevestiging).

Dan afwachten op hun reactie. Mochten ze later met een incassobureau aankomen, dan een kopie van die brief (incl. de bijlages) naar het incassobureau sturen. Incassobureau zal de incasso stoppen.

Verder trieste zaak. Ken dit, heb dit o.a. met Tiscali ook meegemaakt. Daar kreeg ik een jaarlater weer een factuur en inderdaad wederom een acceptgiro van een incassobureau.

Erg triest dat bedrijven niet voldoende aandacht schenken aan hun eigen interne administratie.

dreamhost_nl
14/04/04, 12:18
Wous,

Als je in je recht staat, hoef je je geen zorgen te maken.
Zelfs al komen/dreigen ze met een deurwaarder.
Zolang je het e-mailtje nog hebt bewaard dat je hebt opgezegd voor de periode waar de factuur betrekking op heeft, heb je niks te vrezen.

Vervelende zaak, maar het is niet anders.

WouS
14/04/04, 12:25
Ik zit nu m'n e-mailarchief door te spitten op zoek naar die e-mail.
Ik bewaar vrijwel alles dus zal heus nog wel te vinden zijn.

Maar als ik die e-mail niet meer zou kunen vinden, dan zou het neem ik aan op punt 3 nog geen probleem moeten zijn. Tenminste, zo doet mijn rechtsbijstandverzekeraar geloven. Ik zou het graag van nog wat (onafhankelijke) mensen willen horen (als rechtsbijstandverzekeraar inschakel zit daar ook een klein eigen risico aan verbonden, dus die kunnen ook denken "mooi geld"...al zou dat wel niet zo zijn)...

Alvast bedankt!

almar
14/04/04, 12:37
Als je al eerder betaald hebt aan deze mensen dan kun je je naar alle waarschijnlijkheid niet meer beroepen op punt 3.

Wel een vreemde gang van zaken zeg. Jammer dat het zo moet lopen.

cridea
14/04/04, 12:39
Wij hebben ook nog wat registraties bij hen lopen, opzeggen/verhuizen/dns-whois updaten is werkelijk een ramp.

WouS
14/04/04, 12:45
Origineel geplaatst door almar
Als je al eerder betaald hebt aan deze mensen dan kun je je naar alle waarschijnlijkheid niet meer beroepen op punt 3.

Wel een vreemde gang van zaken zeg. Jammer dat het zo moet lopen.

Er is nog nooit een betaling geweest van mij.
Voor het eerste jaar heb ik nooit een factuur gehad, ik heb wel meerdere malen hierom gevraagd maar na diverse toezeggingen dat ik deze zou ontvangen maar nooit gehad heb ben ik er maar mee opgehouden, ze wilden waarschijnlijk geen geld van mij ;). Dit is dus opeens de factuur voor het tweede jaar.

Ze konden op z'n minst een beetje normaal die opzegging verwerken en als dat dan mislukt is (en je toch perongeluk een factuur krijgt) is dat nog niet zo erg, maar zodra je mailt houden ze gelijk vast aan hun eigen regeltjes en wetten.

Maar aangezien er nog nooit betaald is kan ik mij beroepen op punt 3 dus?

Koster
14/04/04, 12:50
Wees een vent en betaal voor jaar 1, je hebt het gebruikt en je moet betalen :)

WouS
14/04/04, 12:53
Origineel geplaatst door Koster
Wees een vent en betaal voor jaar 1, je hebt het gebruikt en je moet betalen :)
Als ze daar een factuur voor hadden gestuurd ja, maar het gaat nu om jaar 2.

Kijk, jaar 1 had ik best willen betalen. Maar als ze zo beginnen... :mad:

Ik ga natuurlijk niet m'n eigen ruiten ingooien nu, en jaar 1 betalen want dat betekend dat ik me voor jaar 2 niet meer op punt 3 kan beroepen...

Koster
14/04/04, 12:55
Dan bel je ze toch en zeg je "ik betaal voor jaar 1, maar dan STFU over jaar 2 want dat is er niet"
Iedereen blij en allemaal vriendjes weer, toch?

WouS
14/04/04, 13:10
Origineel geplaatst door Koster
Dan bel je ze toch en zeg je "ik betaal voor jaar 1, maar dan STFU over jaar 2 want dat is er niet"
Iedereen blij en allemaal vriendjes weer, toch?

Ten eerste weet ik al dat hun hier niet mee akkoord zouden gaan.
Ze denken nu even 152.20 van te kunnen innen (over m'n lijk).

En ten tweede, hoe ze me nou behandelen vindt ik niet klantvriendelijk en klantgericht. Ik vindt het zelfs een beetje asociaal zoals hun vast te denken kunnen houden aan hun regels.

Ik laat het denk ik verder maar zo rusten, en als ik nog een factuur van ze krijg dan schakel in de rechtsbijstandverzekeraar wel in....:rolleyes:

The MAzTER
14/04/04, 14:52
als je het eerste jaar niet betaald heb moet je niet zielig doen.

gewoon die factuur betalen en als nog een afmeldings brief sturen, tevens vragen of ze deze dan ondertekent per post kunnen terug sturen.


snap overigens niet dat er bedrijven zijn die willen dat je per post opzegt en dan zelf per mail terug sturen dat ze de opzegging ontvangen hebben. Stuur dit dan ook per post terug, dan hebben beide partijen daar nooit problemen mee.

WouS
14/04/04, 15:50
Ik heb voor het éérste jaar nooit een factuur gehad. Dus die betaal ik dan ook niet. Eerst een factuur en dan betalen.

En nu sturen ze opeens een factuur voor een tweede jaar wat allang is opgezegd en toegezegd is dat ik dit tweede jaar niet hoefde te betalen...:X

jouwnaam
15/04/04, 16:52
Your Name Webhosting is een ramp. Facturen komen niet of veel te laat en kloppen dan ook nog eens voor geen meter. En iedere keer weer het excuus dat ze een nieuw factureringssysteem hebben.

Over de hosting zelf overigens niets dan lof, maar de administratie (1 dag per week bereikbaar ????) is een regelrechte crisis.

Databit
17/04/04, 12:37
Wous,

ik ben hiervast van overtuigd dat er aantal vergissingen in het spel zijn.
Tenslotte werken wij nauw samen met YourName en tot op heden hebben wij nog geen klagen van hen gehad.

Ik zou liegen dat als ik zeg dat een bedrijf er alles aan doet om niet in hun voordeel te spreken, tenslotte is YourName ook al geen klein bedrijfje meer, en trachten ze zoveel in hun voordeel te doen.
Tenslotte vermoed ik dat je de verhuis pas ogang hebt gebracht toen je wist dat YourName een factuur zou sturen, er zijn echter mensen die dat soms doen, kan zijn dat ik je hiermee viseer, maar ik wil ff duidelijk maken dat ik niet denk dat je het doet, maar je weet maar nooit.
En ok, minderjarig tof :-) maar je hebt wel gebruik gemaakt van hun diensten gedurende 1 jaar dan vind ik wel dat je dit moet vergoeden, tenslotte het tweede jaar kan idd wegvallen, en ik denk niet dat ze hier moeilijk over zouden doen. maar je eerste jaar daar heb je geniet van gehad, dus kan je daar niet mee weg.
Maar ja als je jezelf al opstelt van ik betaal niks, en ik ben minderjarig :p
Ik weet niet of je het weet, dat je ouders tenslotte indien je iets uitspookt nog steeds verantwoordelijk zijn voor je daden, Zolang je minderjraig bent. Wij hebben afgelopen maand ook zo'n geval gehad, 1 contact van onze raadsman naar de ouders en de factuur is volgens de wetelijke richtlijnen netjes geint weliswaar heeft de vader hiervoor moeten opdraaien

Wat de facturen betreft, ben ik er zeker van dat als je alles gegrond uitlegd en alles klopt zoals je vertelde, Yourname daar absoluut niet moeilijk over doet, het is een bedrijf dat ook vast en zeker een menselijke kant vertoont op dat gebied, daar durf ik men handen in het vuur voor plaatsen. (niet langer dan 60 sec he ;)..)
Indien het idd zo is dat je een mail per bevesteging hebt ontvangen staat het voldoende om een samenvatting van dat alles + een begleidende brief naar Yourname te sturen met kopies van de mails waarover je sprak, je kan het zelfs per fax doen.
En ben ik er ook zeker van dat ze een onderzoek starten naar dit, en indien je gelijk hebt ze er ook geen probleem van maken.

Ik weet niet of het klopt maar ik lees vast ergens tussen de regels dat er mischien meer aan de hand is dan dat factuur probleem.
Waarover ze moeilijk zouden doen.

En een Slome support ?
Daar heb ik nog niks van gemerkt, Het enige wat ik je wel zeggen kan is dat het soms idd wat langer duurt dan verwacht en soms kan het ff duren, laten we zeggen langer dan 48 hrs heb ik nog nooit moeten wachten, en toen het antwoord er was, was dit voor ons een openbaring, en steeds altijd een oplossing die werkende was, en waar het probleem mee opgelost was.

Vaak ligt het ook aan het feit hoe je een firma aanspreekt...
tacvol is soms ook de snelste oplossing, ik heb nog nooit geweten dat Yourname zich zo acuraat zou opstellen.
Mijn enige ervaring dat ik ermee heb, zowel op technisch gebied eals administratief gebiedt is dat deze firma, een goede papier molen heeft, en dat de personen die dit behandelen, een menselijke kant vertonen, en indien (wat bij ons ook al gebeurd is een vergissing gemaakt hebben maar hier nooit moeilijk over deden) hun fout best wel kunnen toegeven.

Tot slot langs hier echt geen klagen over de mannen van YourName

WouS
18/04/04, 08:34
Dan vergis je je toch lelijk in YourName.
Ik heb voorgesteld om het eerste jaar te betalen maar daar wilden ze schijnbaar niet mee akkoord gaan. Ze zouden nu de incassoprocedure starten. Prima, heb de rechtsbijstandverzekeraar al ingeschakeld en die zegt dat ik heel erg sterk in m´n schoenen sta....:D

Dan kan je wel zeggen dat een ouder of verzorger verantwoordelijk is maar dit is niet waar. Een minderjarige mag namelijk geen overeenkomst sluiten. Dat zou ook betekenen dat als een 14 jarig iemand een lening van 10.000 euro afsluit de ouder moet opdraaien. Nee dus...maar goed, verder ga ik niet in op details hier omdat de rechtsbijstandverzekeraar mij heeft aanbevolen verder geen belangrijke informatie vrij te geven (YourName kan tenslotte ook meelezen).

In iedergeval krijg ik a.s. maandag iemand toegewezen die me verder gaat begeleiden. En dan zal die een zaak tegen YourName beginnen...

Databit
18/04/04, 14:44
Hey Wous,

Ik kan best begrip opbrengen voor je vervelende situatie, en ook begrip opbrengen voor de firma Yourname. Tenslotte kan ik alleen nog dit zeggen, als jij een raadsman onder de arm neemt, en Yourname ook, dan zullen die beide het wel uitklaren waar de fout zit. En dan is idd via hier niet een goede positie, om zouets uit te leggen ofzo..
tenslotte ken je het wel he =
;) Alles wat je zegt kan ow neen [KNIP] zal tegen je gebruikt worden.
Zo moet je maar denken.

En het probleem dat je aanhaalt van die 10.000 € ??
Neen daar lag ik me een breuk over, tenslotte hangt het er ook van af:
Ik weet niet hoe het in nederland is maar in belgië bestaat er nog niet echt een wetgeving over het internet
Als je in belgië als minderjarige een domein aanvraagt gaat dat, dat weet ik. en als je dan de betalingen in verzuim trekt dan is het uiteraard een geknoei om aan je centen te komen, terwijl je dan bv als wel diensten hebt gebruikt, niet zo goed in je voordeel is natuurlijk .
Maar ergens in die grote dikke bruine boeken dat we hier hebben staan, en als we het dan nog niet echt goed begrijpen, vragen we het aan onze juridische man, of raadsman, en komt hij wel met de 1 of andere wet op de proppen, waarmee hij kan aantonen dat je ouders nog steeds verantwoordelijk zijn voor je daden in je minderjarige periode.
(hier spreek ik enkel over ervaring dat ik heb gehad in een dossier)

Tenslotte een domeinnaam, is niet zoals een lening van 10.000 € he :p
Dan was ik vast schatrijk !!!

Persoonlijk mocht ik zulke ervaringen hebben zou ik ze nooit beginnen publiceren op de wwweide wereld :p
Maar ik zou kiezen voor een andere taktiek.

WouS
18/04/04, 16:27
Uiteraard,

kijk. Ook ik vindt het allemaal vervelend. Ik heb ze het voorstel gedaan te betalen wat ik gebruikt heb (het 1e jaar) en het 2e jaar niet. Daar gingen ze niet mee akkoord. Dan zoekt de rechtsbijstandverzekeraar het maar uit.

Dat met die lening was even een voorbeeld, kijk. Iemand die minderjarig is krijgt sowieso geen lening. Waarom niet? Omdat een overeenkomst niet met een minderjarige gesloten mag worden. Precies hetzelfde bij telefonie abonnementen e.d.

En jij zegt zelf al dat je een zelfde soort zaak gehad heb.
Maar uiteraard baseer ik me hier op de NL wetgeving en jij op de Belgische.

Maar wat zou jij doen dan?
Kijk, het tweede jaar hebben hun absoluut geen kosten aan gehad (of heel minimaal). Als ik dan aanbiedt om het eerste jaar wat ik gebruikt heb en het tweede jaar te laten zitten dan vindt ik dat redelijk. Hun krijgen het geld waarvoor ze geleverd hebben. Maar meer niet.

Databit
18/04/04, 17:19
Origineel geplaatst door WouS

Maar wat zou jij doen dan?
Kijk, het tweede jaar hebben hun absoluut geen kosten aan gehad (of heel minimaal). Als ik dan aanbiedt om het eerste jaar wat ik gebruikt heb en het tweede jaar te laten zitten dan vindt ik dat redelijk. Hun krijgen het geld waarvoor ze geleverd hebben. Maar meer niet.

Ik denk ook niet dat het aan mij besteed is om hierop te antwoorden, tenslote kan ik wel eens partijdig antwoorden, gezien men goede relatie met Yourname, dat begrijp je toch hoop ik.

Maar zoals ik je voorheen al zei, zou ik dit nooit op kanalen zoals deze publiceren, niet dat dit geen goed uithangbord zou kunnen zijn, maar je moet je altijd wel realiseren dat je zo als bedrijf mogelijke schade kan oplopen, en dan is de opstartposter er verantwoordelijk voor, nu ik denk niet dat ze een miljoenen schadeclaim aan dit overhouden ;) zodus neen dat geloof ik niet.

Ik zou een totaal andere aanpak nemen, tenslotte zou ik gewoon met die mensen contact op nemen irl weliswaar te verstaan, om eens samen rond te tafel te gaan zitten.

Want er zullen altijd wel factoren zijn, die zowel in jou nadeel als in je voordeel spelen, zo heb je bv de opzegtermijn, zo heb je bv de geleverde diensten zijn die gebruikt, en zo kan je natuurlijk vast en zeker tot een besluit komen, zit je nu eenamaal in de fase dat je erlijk gezegd het liever overlaat aan een raadsman, wat ik ook al raar vind je zegt zelf ik ben minderjarig ? ik weet niet hoe in NL gaat maar hier in het belgenlandje zou die tegen je zeggen, kom nog es terug met je ouders, Haja :p die wil ook wel zen centen krijgen :p
Dan zullen zei er wel op een akkoord onderling van komen, tenslotte weten zei wel wat ze doen, en aan de hand van jou feiten, en aan de hand van de Algemene voorwaarden die het bedrijf heeft en hun feiten, komen ze er wel uit. Succes ! Das het enige wat ik je zeggen kan.

En mocht je bij ons gezeten hebben :p
(lol, kon het niet laten de advocaat van de duivel spelen :p..)
had je nog voor de kost moeten opdraaien als minderjarige want je valt dan voor ons onder het Belgisch recht ;)

Maar je moet jezelf 1 ding zeggen, je hebt hier lessen uitgeleerd.
Dat je als minderjarige ook met zulke dingen te maken kan hebben.

Groeten,

PS: ik denk dat we beter dit hoofdstuk afsluiten tenslotte maakt het geen punt uit hoe we hier over kunnen blijven verder praten niet ? ....

jacqieline
19/04/04, 03:06
Ik denk dat als je 6 was, dat je je dan wel kon beroepen op je leeftijd.
Maar nu niet, redelijkerwijs kun je verwachten dat een bedrijf zich niet continue met de leeftijd van zijn klanten bezig houdt.
Dus 17 of 18, die verwarring is niet erg verwijtbaar naar de hosting toe.
Al helemaal niet als je een jaar gebruik maakt van diensten en het komt op betalen aan. Je ouders zouden hierin wellicht een punt hebben als zij na 2 maanden erachter komen dat je hosting hebt en het er niet mee eens zijn en het contract willen ontbinden. Na een jaar worden ze gewoon volledig verantwoordelijk geacht. En terecht ook als je ook de rechtsbijstandsverzekering zelf weet te vinden.
Of je zoekt de email op en hoopt dat de deurwaarder daarmee afdruipt.
Of je betaald gewoon en weet voor de volgende keer dat je zoiets op schrift moet vragen en goed moet bewaren.
Maar als jij je gelijk niet krijgt, mag je nog wel flink wat meer betalen aan de deurwaarder. Plus het feit dat een advokaat voor zo'n bedrag al niet gauw naar de rechter stapt. Alleen de griffiekosten van een beroep zijn al de helft.
Wat je ook doet, maak vooral een volwassen keuze. Toen was je zo volwassen om te bestellen, los het dan nu ook op een volwassen manier op. Ik heb er alle vertrouwen in dat je dat heel goed kunt WouS.

Heel veel succes, en groetjes
Jacqieline (Die nog nooit van yourname gehoord had dus geen enkel belang)

Phantium
21/04/04, 02:22
Yournamewebhosting had bij mij ook gedreigd met een incasso terwijl ze mij toen voor dat jaar nooit hosting hadden gelevert.
Heb er ook niets meer over gehoort ook. :)

Bas35
24/07/04, 00:37
Pas op met YourName Webhosting. De servers zijn ok, maar ik heb na 4 jaar mijn eigen server en wil mijn domeinnaam van registrar veranderen. YourName is zo slim geweest om mijn registrant gegevens aan te passen en het e-mail adres te vervangen door een van hun. Nu ik mijn naam wil verhuizen weigeren ze elke medewerking en zeggen dat ik nog facturen open heb staan. Ik heb gevraagd om deze facturen toe te sturen en zelfs dat kunnen ze niet want deze moeten nog aangemaakt worden en dat wordt op z´n vroegst september. Dus ik kan mijn registrar Lock niet verwijderen en de naam niet verhuizen.
Mijn tip, zoek een andere hosting provider om deze problemen te voorkomen!

Carl<n-media>
24/07/04, 01:20
Origineel geplaatst door Bas35
Pas op met YourName Webhosting. De servers zijn ok, maar ik heb na 4 jaar mijn eigen server en wil mijn domeinnaam van registrar veranderen. YourName is zo slim geweest om mijn registrant gegevens aan te passen en het e-mail adres te vervangen door een van hun. Nu ik mijn naam wil verhuizen weigeren ze elke medewerking en zeggen dat ik nog facturen open heb staan. Ik heb gevraagd om deze facturen toe te sturen en zelfs dat kunnen ze niet want deze moeten nog aangemaakt worden en dat wordt op z´n vroegst september. Dus ik kan mijn registrar Lock niet verwijderen en de naam niet verhuizen.
Mijn tip, zoek een andere hosting provider om deze problemen te voorkomen!
Zeg dan tegen ze dat als ze niet meteen de registrar lock eraf halen dat je gaat klagen bij ICANN. Dat kan ze namelijk heel wat geld gaan kosten, mocht ICANN er een zaak van maken.

AlfaHosting
24/07/04, 09:00
Blijkbaar moet er toch wat mis zijn met hun fakturatie. We hebben zelf wat klanten die van hen komen. Allemaal zijn ze erg tevreden over de hosting. De support is inderdaad traag ( tot 48 uur wachten) en de fakturatie is een ramp (discussies over verkeerde en reeds betaald fakturen, fakturen die na 2 jaar in de bus vallen en dergelijke).

Bas35
25/07/04, 00:40
Ik heb inmiddels een officiële klacht ingedient bij ICANN en heb bericht gehad dat dit in behandeling wordt genomen, waarschijnlijk wordt er tevens een kort geding aangespannen tegen YourName Webhosting. Ik hou jullie op de hoogte.

S2S-Robert
27/07/04, 14:21
Als je ze een aangetekende brief stuurt met daarin je voorstel dan denk ik dat je het niet via de juridische weg hoeft te doen. Probeer zoveel mogelijk eerst onderling op te lossen voordat je de juridische weg bewandelt.

Mijn persoonlijk idee over deze zaak is dat ik het wat onprofessioneel vind om direct de bedrijfsnaam erbij te vermelden. Als je een objectief advies wil zonder dat je het bedrijf wil aanpakken had dan "bedrijf x" vermeld. Puntje jammer.

Als je hebt opgezegd en je hebt daar een e-mail van als bewijs print die even uit en voeg die als bijlage toe. Jaar 2 hoef je niet te betalen indien je op tijd hebt opgezegd. Jaar 1 heb je niet betaald maar wel gebruikt dus zou je gewoon jaar 1 moeten betalen.

Punt 3 sla je de plank mijns inziens volkomen mis. Je bent weliswaar minderjarig maar hier zijn al genoeg topics over geweest. Als minderjarige mag je aankopen doen die in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk zijn. Anders zou je na ieder frietje je ouders kunnen laten opdraven om de koop ongedaan maken. Daar is overigens al jurisprudentie over voor mobiele telefoon abbonnementen. In mijn optiek valt het afnemen van een relatief klein hostingpakket binnen het maatschappelijk gebruikelijk verkeer.

Kijk voor een eerdere discussie hierover op :
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=51610

Databit
28/07/04, 22:45
Vaak zeg ik steeds alles hangt af van hoe jij jezelf opstelt tegenover een bepaalde situatie. Weet je ik heb ook zoiets van als ik als medewerker een klant aan de lijn krijg en hij wil niet gehlopen worden maar vind dat het tijd is voor het scheld uurtje dan heb ik ook zo iets van ....
in de andere punten kan ik men voorganger enkel en alleen maar ondersteunen, alhoewel ik me inbeelden kan dat een aangetekende zending enorm duur kan zijn ;)

Bas35
29/08/04, 04:15
Ik heb inmiddels met succes mijn domeinnaam kunnen verhuizen. Het hielp inderdaad toen ik een klacht bij ICANN had ingedient en binnen enkele dagen had ik alles rond. Ik heb overigens mijn facturen die nog openstonden netjes betaald. Omdat de boekhouding nog steeds achter loopt, moest ik wel in 1 keer voor 2 jaar betalen.

XBL
29/08/04, 20:25
Imo is het simpel:

Your Name moet factuur voor jaar 2 ongeldig verklaren, omdat WouS geen gebruik heeft gemaakt van de diensten en ook kenbaar heeft gemaakt dit niet meer te gaan doen (voor het einde van het tweede jaar, gok ik). Dit is door Your Name bevestigd (zegt WouS), en de e-mail is hopelijk aanwezig die dat bevestigd.

Dan zou Your Name jaar 1 nog kunnen factureren, maar WouS zegt dat dat al zou gebeuren maar nooit iets overgehoort. Dus de kans dat Your Name dat nog gaat doen, is best klein (maar ik heb geen idee hoe erg hun administratie achter loopt ;)).

Ik snap verder niet dat Your Name zo'n punt hiervan maakt. Als ze gewoon tot een besluit samen waren gekomen, was er van dit topic nooit sprake geweest en was er nooit een probleem geweest. Nu werkt het enkel in het nadeel van Your Name (slechte reclame).

Jochem (geen belangen in Your Name, volledig objectief en ik basseer bovenstaande post op dit topic ;)).

HelloWorld!
17/06/05, 12:44
Origineel geplaatst door Bas35
Ik heb inmiddels met succes mijn domeinnaam kunnen verhuizen. Het hielp inderdaad toen ik een klacht bij ICANN had ingedient en binnen enkele dagen had ik alles rond. Ik heb overigens mijn facturen die nog openstonden netjes betaald. Omdat de boekhouding nog steeds achter loopt, moest ik wel in 1 keer voor 2 jaar betalen.
Wat is hier allemaal lees komt mij wel héél bekend voor. YourName is wel heel zelfzeker en voor de rest bijzondere amateurs (heb de indruk dat het een verzameling is van familieleden en vrienden die af en toe eens helpen bij onze Marcel <= eigenaar van YourName).
Hun facturatie is zo lek als een zeef en dat al jaren. Ondanks meerdere aangetekende zendingen blijven ze mij pesten met de boodschap dat ik bij hen producten zou hebben. Ze slagen er zelfs in om al jaren een domeinnaam op mijn naam te hebben en dat jaarlijks weer te verlengen. Daarvoor heb ik al meedere aangetekende zendingen gedaan met de boodschap: "NIET VAN MIJ EN NIET VERLENGEN!" Geen reactie. Enkel verwijzen naar hun ONGELDIGE (neem maar contact op met de kamer van koophandel. Je gaat lachen wat ze daar vertellen over Marcel.) algemene voorwaarden.
Omdat ik het nu beu ben en mijn naam er vanaf wil heb ik Register.com (hun leverancier) gecontacteerd. Daar sturen ze je door naar YourName omdat er een lock staat op het domeinnaam.
YourName kan niks voorleggen (contract ofzo) dat ik bij hen dat product heb. Dreigen met incasso enzo doen ze wel! In de afgelopen jaren nog niks gezien of gehoord. Daarom denk er nu ook aan om bij ICANN klacht in te dienen. Ik wil mijn naam van die domeinnaam. Kan je me even verduidelijk hoe je dat precies gedaan hebt. Ik heb inmiddels het formulier gevonden: http://reports.internic.net/cgi/registrars/problem-report.cgi

paas
17/06/05, 13:28
Ik moet ook een nl-domein verhuizen van Your Name naar ons toe. Dat loopt inderdaad al lekker stroef.
Op email wordt niet gereageerd. Telefoonnummer bij whois klopt niet. Nu maar brief gestuurd.

Als zij nou niet meewerken aan een NL-verhuizing? Wat is dan de offciele procedure?

Heb inmiddels ook al gecommuniceerd met de SIDN. Maar die kunnen niet veel doen.

"Wij kunnen een domeinnaamhouder niet verplichten te reageren op zijn/haar e-mail. Wel zullen wij contact opnemen met Your name Webhosting en hen verzoeken het telefoonnummer te controleren en dit (zonodig) aan te passen.
"
Iemand negatieve ervaring met NL-verhuizing? Eventuele oplossing?

®on
17/06/05, 14:14
Origineel geplaatst door paas
Als zij nou niet meewerken aan een NL-verhuizing? Wat is dan de offciele procedure?
Hoezo niet meewerken? Als de formulieren in orde zijn hoeft men helemaal niet mee te werken en kan je zo verhuizen. Of staat het domein op naam van YNWH?

HelloWorld!
17/06/05, 14:47
Of staat het domein op naam van YNWH? [/B]

Dat is inderdaad wat ze al jaren doen! Echt smeerlappen zijn het. Ze durven zelfs eerst de registratie correct doen en dan na een tijd het adres van een admin contact aanpassen. Resultaat, niemand gaat regelmatig kijken welke gegevens er op het domein staan, als je het eenmaal nodig hebt dan merk je het op en heb je een probleem. Voor COM, NET, ORG werken ze met register.com en die laten de reseller wel erg veel vrijheid. Je krijgt als eigenaar van het domeinnaam niet eens bericht dat ze geprutst hebben aan je gegevens.

Ik kan het niet genoeg zeggen: WEGBLIJVEN BIJ YOURNAME! MARCEL VAN O.... IS EEN SMEERLAPKE! Het is pas als je als vrij mens wil verhuizen of stoppen dat je dit zal merken. Lees maar eens rond.

Ze "gijzelen" al jaren verschillende domeinnamen van collega's!

Hij heeft trouwens wel een nieuwe wagen gekocht, van welk geld zou dat zijn: http://www.mcoupe.nl/ (kijk maar de WHOIS eens na ;-) of www.marcel.nl).

martijntje
17/06/05, 14:55
om even op iets verder terug, terug te komen.

Je mag als minder jarige toch een bedrag uitgeven (dat mag dan niet terug gevorderd worden) dat bij je leeftijd past? Dus een 14-jarige kan bijvoorbeeld een mp3-speler wel betalen, vaak kunnen deze mensen ook hosting betalen want dit is tegenwoordig zo laag.

dus volgens mij moet gewoon dat 1e jaar betaald worden.

dreamhost_nl
17/06/05, 16:06
Is het dan niemand opgevallen dat jullie voort aan keuvelen zijn over een onderwerp dat voor het laatst was geupdate op 29-08-2004 19:25?? :huh:

paas
17/06/05, 16:08
Origineel geplaatst door headout

Hoezo niet meewerken? Als de formulieren in orde zijn hoeft men helemaal niet mee te werken en kan je zo verhuizen. Of staat het domein op naam van YNWH?

Goed geraden, domein staat inderdaad op naam van YNWH.

AlfaHosting
17/06/05, 16:29
We hebben meerdere klanten die van yournamewebhosting komen. Hun reaktie's zijn allemaal dezelfde .. goede hosting maar wat trage support en slechte administratie wat betreft faktureren.

Uit de ervaringen die ik al gehoord heb ... gewoon niet betalen en dan houdt het wel op.

Santario
17/06/05, 17:14
Origineel geplaatst door Phantium
Yournamewebhosting had bij mij ook gedreigd met een incasso terwijl ze mij toen voor dat jaar nooit hosting hadden gelevert.
Heb er ook niets meer over gehoort ook. :)

Bij mij ook, terwijl ik ze tig brieven gestuurd heb. Administratief is het daar een gigantische puinhoop, althans zo heb ik ze leren kennen. Brieven beantwoorden? Ja, maar daar kon wel eens een paar maanden (je leest het goed) over heen gaan omdat de administratie het druk heeft. Op zo'n moment denk ik: gvd, zorg dat je je zaken op orde hebt, lamzwans niet en beantwoord gewoon mijn brief.

HelloWorld!
18/06/05, 18:09
Al iemand aan gedacht om te verenigen en gezamenlijk klacht in te dienen tegen hen? Het is niet te doen dat zo een rotte appels in deze wereld mensen het leven zuur blijven maken!

Toen ik naar de kamer van koophandel belde was de boodschap:
Ja we kennen Marcel. Is een jonge gast met een verschrikkellijk zelfvertrouwen. Je bent niet de eerste die de algemene voorwaarden opvraagt.

Ze vertelde ook dat zijn voorwaarden totaal ONGELDIG waren. Je dient ze SCHRIFTELIJK te hebben gelezen en goed gekeurd VOOR je je product kan aankopen. In regel moeten ze je zelfs een uitgeprinte versie bezorgen!

De inhoud van de OFFICIELE algemene voorwaarden zegt bvb dat er pas een contract is als je de eerste factuur betaald hebt. Als je dus problemen hebt met YourName betaal ze dan gewoon NOOIT en ontken alles! Dat lijkt mij de enige manier om hem uit deze wereld te helpen. Niet eerlijk maar dat zijn zij ook niet. Spijtig. Trouwens wie gaat er een zaak maken van de bedragen die YourName vraagt?

PS: De administratie van YourName gebeurt in EXCEL!

AlfaHosting
18/06/05, 18:15
Origineel geplaatst door HelloWorld!
Al iemand aan gedacht om te verenigen en gezamenlijk klacht in te dienen tegen hen? Het is niet te doen dat zo een rotte appels in deze wereld mensen het leven zuur blijven maken!

Toen ik naar de kamer van koophandel belde was de boodschap:
Ja we kennen Marcel. Is een jonge gast met een verschrikkellijk zelfvertrouwen. Je bent niet de eerste die de algemene voorwaarden opvraagt.

Ze vertelde ook dat zijn voorwaarden totaal ONGELDIG waren. Je dient ze SCHRIFTELIJK te hebben gelezen en goed gekeurd VOOR je je product kan aankopen. In regel moeten ze je zelfs een uitgeprinte versie bezorgen!

De inhoud van de OFFICIELE algemene voorwaarden zegt bvb dat er pas een contract is als je de eerste factuur betaald hebt. Als je dus problemen hebt met YourName betaal ze dan gewoon NOOIT en ontken alles! Dat lijkt mij de enige manier om hem uit deze wereld te helpen. Niet eerlijk maar dat zijn zij ook niet. Spijtig. Trouwens wie gaat er een zaak maken van de bedragen die YourName vraagt?

PS: De administratie van YourName gebeurt in EXCEL!

Ik heb ooit van hen zelfs een faktuur gezien dat in Excell was gemaakt ... je kon zo alles aanpassen. Dat kan toch nooit geldig zijn, zelfs niet in Nederland.

thastudio
18/06/05, 20:08
Momenteel heb ik een domeinnaam bij yourname en ze hebben hun e-mail adres bij admin contact gezet.
Wil je veranderen moet je eerst je openstaande facturen hebben betaald volgens hun, maar ik krijg geen facturen... Hoe kan ik een .com adres verhuizen als ze niet zouden meewerken?

Stetson
18/06/05, 20:49
Origineel geplaatst door Mario


Ik heb ooit van hen zelfs een faktuur gezien dat in Excell was gemaakt ... je kon zo alles aanpassen. Dat kan toch nooit geldig zijn, zelfs niet in Nederland.
Op zich is er nix mis met je facturatie/boekhouding in Excel. Ik doe al jaren niet anders en als het ingeleverd moet worden dan gaat het als CSV. Je moet alleen je facturen in Excel die je per email verstuurd wèl beveiligen. En dat vergeten een heleboel gastjes nogal eens of weten gewoon niet hoe dat moet :p
Overigens maken wij de facturen in Excel op en 'printen' het dan als pdf.

HelloWorld!
19/06/05, 17:46
Origineel geplaatst door thastudio
Momenteel heb ik een domeinnaam bij yourname en ze hebben hun e-mail adres bij admin contact gezet.
Wil je veranderen moet je eerst je openstaande facturen hebben betaald volgens hun, maar ik krijg geen facturen... Hoe kan ik een .com adres verhuizen als ze niet zouden meewerken?

Al hun klanten hebben dit probleem. Lees even in de historiek en daar staat er link waar je kan klacht indienen voor COM. Het is bij Internic. Ik kan alleen maar herhalen wat ik al zei, de benadeelden zouden zich moeten verenigen en samen klacht neerleggen tegen Marcel van Offeren.

Santario
19/06/05, 17:55
Origineel geplaatst door HelloWorld!


de benadeelden zouden zich moeten verenigen en samen klacht neerleggen tegen Marcel van Offeren.

Zal ik bij deze de oproep maar doen dan? :)

MusicMaestro
06/12/06, 20:29
Typisch, ik dacht even dat het aan mij lag, maar zie nu dat ik geen uitzondering ben. Your Name Webhosting houdt niet van klanten, schijnbaar.

In 2001 heb ik een Pluspakket aangevraagd, dat is 100% online (per webform en email) geregeld. Opzegging van dat pakket heb ik keurig netjes 2 maanden voor verlenging ingestuurd. Per brief. Hostingpakket werd stopgezet (mijn server-toegang verdween).

Tijdje later krijg ik een factuur in de bus voor alleen de registratie van de domeinnaam! Opzeggen betekent kennelijk deels verlengen bij dit bedrijf. Ze beroepen zich op hun algemene voorwaarden, waarin zou staan dat ze domeinnaamregistratie verlengen als die niet apart is opgezegd.
Frappant hoe ze enerzijds aanvragen geheel per e-mail/online aannemen, maar zich voor opzeggingen beroepen op afhankelijkheid van schriftelijke ondertekening. Alsof een afzender per mail niet te verifyen is, en een brief per snail-mail wel. (Dat alleen al is onzin, de aanvraag is immers vanaf hetzelfde IP-adres en mail-adres verricht als wat ik zou gebruiken voor opzeggen.)

November 2006 heb ik de zoveelste spook-factuur ontvangen voor alleen die domeinnaam (ze zijn 3 keer zo duur als godaddy.com, en voor hosting kun je beter naar Servage toe, weet ik inmiddels). Heb ze voor de zoveelste keer per e-mail uitgelegd dat die domeinnaam bij het opgezegde hostingpakket hoorde, en derhalve ongebruikt is sedertdien.
Ze dreigen nu Intrum Justitia op me af te sturen (hun incasso-club). Ik heb ze daarom gewezen op hetgeen er te lezen is in notabene hun eigen opzegprocedure op hun site:

"Hiermee vervalt tevens uw domeinnaam, behalve indien u aangeeft dat u uw domeinnaam wel wilt houden."

Ik heb niet aangegeven dat ik mijn domeinnaam (die niet eens van mij was, gezien de whois info) wel wilde houden. Men heeft mijn pakket stopgezet (door mij laten opzeggen in 2002), maar de bijbehorende domeinnaam door laten lopen. Martin van Eijndthoven, Ivan L., Marcel van O., Jurjen S. (en wie er nog meer bij die oplichtersclub mogen werken) weten van elkaar niet eens wat ze naar klanten sturen, want ik meen dat Jurjen mij een paar jaar geleden mailde dat het nu 'geregeld' zou worden.

Volgens mij moeten zij aantonen dat er een (getekende) overeenkomst bestaat tussen mij en Your Name Webhosting, die stelt dat ik jaarlijks zou moeten blijven betalen voor alleen een domeinnaam, die deel uitmaakte van een hostingpakket (wat reeds is opgezegd, getuige de factuur die ze mij hebben gestuurd). Ik heb zelfs nooit een overeenkomst met "jouwachternaam" ondertekend (met pen), dus dat kan nog spannend worden.

Mijden als de pest, deze hoster. Technisch incapabel personeel trouwens (ik moest ze destijds uitleggen hoe htaccess werkte op Sun RaQ servers).

FunnyMedia
06/12/06, 21:46
He deze topic is uit 2004, laatste bericht ui juni 2005...
iets wat oud he om op te reageren toch?

AlfaHosting
06/12/06, 23:08
He deze topic is uit 2004, laatste bericht ui juni 2005...
iets wat oud he om op te reageren toch?

Niet als het nog steeds voortduurt.



Mijden als de pest, deze hoster.

Uit eigen ondervinding ... gewoon negeren en laten doen. Uiteindelijk stopt het dreigen. Alles is daar zo lek als een zeef.

DutchTSE
07/12/06, 13:12
heb ik dus 15 min van me tijd verdaan over een probleem uit 2004 :(

MusicMaestro
07/12/06, 16:30
heb ik dus 15 min van me tijd verdaan over een probleem uit 2004 :(
Wat een onzin-bericht. Kun je niet lezen? Het probleem gaat over 2006, NU. En niemand verplicht je om iets te lezen.

Zo raar op die webfora, die admins zeuren dan over dubbele accounts en dubbel-posten (als je twee aparte posts schrijft onder elkaar is dat ineens een ramp), maar volslagen zinloze berichten als die van jou hier, dat is allemaal geen enkel punt.
Gaat helemaal nergens meer over.

faramo
17/12/06, 10:42
Ik heb een zeer slechte ervaring gehad met YourNameWebhosting. Ik heb een protestwebsite opgezet om te voorkomen dat andere klanten worden misbruikt. Meer weten? Kijk naar Klaag-YourNameWebhosting-Aan.com. Iedereen is van harte welkom om een commentaar achter te laten.

Ber|Art
17/12/06, 10:45
He deze topic is uit 2004, laatste bericht ui juni 2005...
iets wat oud he om op te reageren toch?Yep idd iets te oud, en het bashen begint alweer, slotje!