PDA

Bekijk Volledige Versie : Kantoor of thuis?



olafber
13/04/04, 18:01
Zijn hier nog veel bedrijven die vanuit thuis werken of werken de meeste toch op een kantoor of zoldertje?:P

ddepuydt
13/04/04, 18:03
Héhé, ik doe het vanaf een kantoortje dat ik aan m'n huis heb laten timmeren :)

Als het even kan denk ik dat thuis de beste optie is. Als je klaar bent met werken hoef je geen half uur ofo meer te rijden tot je in je bed kan gaan liggen, als je opstaat kan je gelijk beginnen werken. Geen gedoe met doorschakelen van telefoons om ook 's nachts bereikbaar te ijn op je business nummer ...

Op je older is het wat moeilijk om personeel te gaan plaatsen, maar o'n kantoortje laten bijbouwen in je huis is toch wel ideaal vind ik.

InstantXs
13/04/04, 18:19
is je z kapot ofzo?

ontopic:
ik denk dat een kantoor toch wat beter/fijner is.. kan je het tenminste een beetje gescheiden houden...

Voor noodgevallen staat staat een apart nummer altijd doorgeschakeld naar mobiel.

Dennis
13/04/04, 18:43
Een kantoor kan wel fijn zijn, maar indien je gewoon thuis begint te werken komt er ook minder druk op je te liggen. Een kantoor kost meer dan 1 of 2 dedicated-servertjes.

Ik zou gewoon thuis beginnen en hier een aparte werkomgeving creeren.

Flexis Hosting
13/04/04, 18:58
Ik begin momenteel ook thuis, en als het echt goed gaat lopen zie ik een kantoor wel aanwaaien.

Cup a soup en koffie automaat staan er al bijna dus mij hoor je eerst niet klagen :D

HBCS
13/04/04, 20:37
kantoor
kort maar krachtig

Dennis
13/04/04, 20:47
Origineel geplaatst door herman
kantoor
kort maar krachtig Kort en zonder onderbouwing :)

sleeps
13/04/04, 21:17
momenteel kantoor aan huis, maar binnenkort moeten we een zesde persoon aannemen en word het nu wat krap ;)

Morgen worden de bureau's geleverd en 21 April word het internet aangesloten en een dag later de telefoon dus normaal per 26 april zonder tegenslagen zitten we op de nieuwe locatie.

Het ligt aan de Golf van brasschaat en is uitstekend bereikbaar, na het verlaten van de snelweg ga je gewoon 2x links en na enkele km's heb je links het pand dus verkeerd rijden kan niet ;)

fotootje van de voorkant, zegt (nog) niet veel maarjah :p

RonZo
13/04/04, 21:33
Kantoor aan huis!
Ik zeg wel eens: "neem eens kijkje in de keuken van het bedrijf" ;)
Als je de ruimte hebt is een "kantoor aan huis" wel zo makkelijk. Voor de kinderen ben je er altijd en ook voor de klanten ben je altijd bereikbaar. ISDN heeft vele beltonen...., prive, zakelijk, nood, enz. :)

FSCJasper
13/04/04, 21:39
Kantoor aan huis blijft voor de MKB misschien wel het makkelijkst/goedkoopst. Wanneer je 20 man in dienst hebt, is dat iets anders natuurlijk :)

Sleeps, leuk pand :)

RonZo
13/04/04, 21:54
GodZijDank heb ik geen 20 man in dienst...
Je kent het "Joodse" gezegde heh...:
"Ik wens je veel personeel" :D

chester
13/04/04, 21:57
Zoals mijn broer ooit eens zei: "personeel is de doodsteek voor je bedrijf.." ;)

...aan huis.

oscar
13/04/04, 22:20
kantoor (boven de kvk in tiel, handig voor vele zaken).

ik had eerst een kantoor aan huis en alle computers in de bijkeuken, maar ja dat bleek toch niet alles, personeel door het huis lopen terwijl de kinderen elkaar de haren uittrekken.

ik vond het erg lastig om werk en prive te scheiden met een kantoor aan huis, (zeker met van die luidruchtige compaq en sun computers)

toen alles uit huis verhuisde leek het net of een krachtige persoonlijkheid uit huis ging, het voelde raar maar wel erg goed, het bracht mij en mijn gezin veel rust.

Anestheologist
13/04/04, 22:46
Thuis, apparte bureau, en apparte (werk)kamer voor pc's samen te steken en te testen, ok dan ligt je werk en privé heel dicht samen maar het heeft ook zen voordelen.

Johant
13/04/04, 22:59
Kamer thuis ingericht zodat het mogelijk is om met z'n tweeen te kunnen werken en de klanten kan je in de keuken aannemen. Heeft wel een apart gevoel, maargoed. Helaas gaat het communiceren met elkaar wat lastiger dan op een kantoor, dus hopen we binnen twee jaar in een kantoor (koop met hypotheek, want huren vind ik weggegooid geld) kunnen zitten.

even off-topic:
Zijn er mensen die het aanraden om een kantoor te huren, of denken jullie in dit onderwerp hetzelfde?

Cybafish
14/04/04, 00:22
Huren vergt niet zo'n grote eenmalige investering. Een hypotheek levert daarentegen een flink fiscaal voordeel op... persoonlijk zou ik huren.

Icheb
14/04/04, 07:01
Origineel geplaatst door Cybafish
Huren vergt niet zo'n grote eenmalige investering. Een hypotheek levert daarentegen een flink fiscaal voordeel op... persoonlijk zou ik huren.

True, maar zit je dan niet met het probleem dat een deel van de hosters toch wel werken om de huur te betalen, in plaats van geld te kunnen investeren in het bedrijf ?

Op dit moment zie ik het hier absoluut nog niet zitten om te gaan huren (of kopen), al zou ik het wel erg makkelijk vinden als we een kantoor zouden hebben.

chester
14/04/04, 09:56
Origineel geplaatst door Johant

even off-topic:
Zijn er mensen die het aanraden om een kantoor te huren, of denken jullie in dit onderwerp hetzelfde?

Mijn advies zou zijn om toch eerst te huren. Het lijkt me best een grote stap en het geeft je een overzicht van de kosten etc. Bijv. het eerste jaar of 2 jaar ofzo.

Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier is erg veel kantoorruimte te koop of te huur. 'De' vraag die je je bij iedere koop moet stellen (zowel huis als kantoor) is of het weer makkelijk 'verkoopbaar' is. Er zijn altijd veel onvoorziene zaken die je zou kunnen overkomen...

Huur is daarom een stuk flexibeler...

my 2 cents..

Arjanvt
14/04/04, 12:29
Ik denk dat je zelf wel weet wanneer je aan huren of kopen toe bent. Wil je in een vroeg stadium al in een kantoor zitten of heb je liever geen kantoor-aan-huis, zoek dan een bedrijfsverzamelgebouw op. Weliswaar betaal je ook huur maar je krijgt wel een volledig ingericht kantoor met alles erop en eraan.

maartenba
14/04/04, 13:12
Origineel geplaatst door sleeps
Het ligt aan de Golf van brasschaat en is uitstekend bereikbaar, na het verlaten van de snelweg ga je gewoon 2x links en na enkele km's heb je links het pand dus verkeerd rijden kan niet ;)
Da's bijna achter onze hoek :) Kan je me even PM-en wat je site is ?

Faceless©
14/04/04, 14:16
Het voordeel van een kantoorpand naar mijn insziens is dat je elkaar elke dag op de neus kan kijken en weet waar je als collegas mee bezig bent. Communicatie gaat een stuk gemakkelijker en ook vooral sneller.

Het voordeel van thuiswerken is dat je niet gebonden bent (zowel prijs-technisch in de vorm van huur of koop van een pand, en plaats-technisch, aangezien je thuis altijd dicht bij thuis is, en dit bij een kantoorpand niet zo is.). Ook is thuiswerken wat flexibeler, hoewel je daar ook mee op moet passen, dat je niet te flexibel wordt :) .

Ook zitten aan huur of koop meer kosten dan alleen de huurprijs of de hypotheek. Je krijgt reiskosten, koffiekosten, electriciteitkosten en misschien ook extra telefoon of internetkosten. Dit zal je dus allemaal moeten opbrengen.

Wij hebben er toch voor gekozen om op kantoor te werken en dat hebben we vanaf het begin af aan gedaan. Het vergt wat discipline, maar mijns insziens werkt het toch een stuk fijner!

RonZo
14/04/04, 15:54
Ik weet niet wie er hier allemaal de KvK Magazine ontvangen maar daar stond laatst een interessant stuk in over "kantoor aan huis"en de voor en nadelen daarvan.
Er is namelijk de mogelijkheid om per dagdeel bij bedrijven als Regus (www.regus.nl), kantoor ruimte te huren...
Lees hier ff het artikel wat ik ingescand heb ;) (http://home.hccnet.nl/r.zwalve/fun/kvk.jpg)

Keuningen
14/04/04, 19:47
Ik adviseer je een pand te huren, omdat je zo zakelijk en prive veel beter scheelt.

En denk nou is na, wat is nou 1000 euro per maand, dat haal je er toch zo uit?

RonZo
14/04/04, 20:12
Origineel geplaatst door Keuningen
Ik adviseer je een pand te huren, omdat je zo zakelijk en prive veel beter scheelt.
Doe jij dat dan?

En denk nou is na, wat is nou 1000 euro per maand, dat haal je er toch zo uit?
Doe jij dat dan?

Dennis
14/04/04, 20:21
Origineel geplaatst door Keuningen
Ik adviseer je een pand te huren, omdat je zo zakelijk en prive veel beter scheelt.

En denk nou is na, wat is nou 1000 euro per maand, dat haal je er toch zo uit? Doe ajb niet zo arrogant. Dit viel me ook al op toen je het domein 'jr.nl' afkraakte alsof het een domein als elk ander was zonder enig inzicht.

1000 euro per maand is hardstikke veel. Dit is misschien een volledig full-time minimumloonsalaris. Ik denk dat hier veel hosts (meer dan 25% toch zeker) tussenzitten die minder dan 1000 per maand maken. (Wij zitten hier welisbaar boven, maar zitten niet bijv. rond de 15.000 per maand, dan pas kun je dit kleine bedragen noemen.)

sleeps
14/04/04, 21:14
Als je niet meer dan 1000euro omzet draait per maand zit je;
a) in een opstartfase
b) in de verkeerde business

Let op: 1000 euro p/m is veel, klein half miljoen belgisch geld per jaar :p
en voor 1000 euro per maand heb je niemand fulltime in dienst tegen het minimumloon.

[QWS]
14/04/04, 21:53
Origineel geplaatst door sleeps
Als je niet meer dan 1000euro omzet draait per maand zit je;
a) in een opstartfase
b) in de verkeerde business

Let op: 1000 euro p/m is veel, klein half miljoen belgisch geld per jaar :p
en voor 1000 euro per maand heb je niemand fulltime in dienst tegen het minimumloon.

Omzet is geen winst. met 1000 euro omzet kan je dus nog geen kantoor huren van 1000 euro...

Johant
14/04/04, 23:06
Maargoed. Ik blijf huren nog steeds weggegooid geld vinden. Misschien heb je wel wat extra voorzieningen als internet/Telefoon/ISDN/Kopieermachine en koffie, maar ik denk dat je goedkoper uitbent als je daarvoor een hypotheek neemt en € 500.- per maand aan afbetaald en € 250,- aan kosten als water/elektriciteit en koffie.
Kan het ook mis hebben hoor. Misschien dat er hier mensen met feiten naar voren kunnen komen.

[QWS]
14/04/04, 23:18
huren is een veel minder groot risico voor je bedrijf. je tekent een contract voor meestal 5 jaar. en daarna zie je verder. als je koopt dan moet je geld lenen, als er dan iets gebeurd moet je de lening nog wel terugbetalen.

InstantXs
14/04/04, 23:21
Denk je er wel aan dat je als ondernemer VEEEL moeilijker een hyptheek kan krijgen dan wanneer je in loondienst bent...
Kwa maand kosten zal het in het begin niet veel uit maken of je huurt of koopt, al zal je bij koop niet zo makkelijk een klein kantoor kunnen krijgen (40m2, hebben meeste hier wel genoeg aan schat ik)
Tegenwoordig heb je al een kantoor in een verzamel gebouw voor rond de 3 a 400 eur per maand.

Keuningen
15/04/04, 02:40
Origineel geplaatst door DennisCitus
Doe ajb niet zo arrogant. Dit viel me ook al op toen je het domein 'jr.nl' afkraakte alsof het een domein als elk ander was zonder enig inzicht.

1000 euro per maand is hardstikke veel. Dit is misschien een volledig full-time minimumloonsalaris. Ik denk dat hier veel hosts (meer dan 25% toch zeker) tussenzitten die minder dan 1000 per maand maken. (Wij zitten hier welisbaar boven, maar zitten niet bijv. rond de 15.000 per maand, dan pas kun je dit kleine bedragen noemen.)

Hey,

Ik bedoel dat bedrag niet arrogant, maar realistisch!
En naar mijn weten heb ik 'jr.nl' nog nooit afgekraakt. Heb ik dat wel graag even een verwijzing naar dat topic.

Ik zal het even uitleggen waar ik die circa 1000 euro op basseer:

Voorgemeubuleerde ruimte in een verzamelgebouw incl. alle diensten kost circa 150 euro per m2 per jaar.
40m2 is minimum over het algemeen.
dit komt op 500 euro per maand.

Daarnaast heb je andere vaste lasten, verzekeringen, reiskosten naar je locatie, telefonie, i-net op locatie EN accountant! etc. dit is ook circa 500 per maand.

Ik beweer zekerz NIET dat 1000 euro in handen weinig is. Daar kan je mooi van stappen oid ;-). Alleen jullie zien bedragen niet altijd in perspectief.

Een fulltimer voor support krijgt 1000 netto per maand, dat kost je bijna 2000 euro per maand!

Ik ga geen concrete cijfers op het forum posten.

Maar mijn situatie is ongeveer als volgt:
Eenmanszaak.
Personeel op pay-roll via extern bedrijf.
Kantoor ruimte is gehuurd.

motrox
15/04/04, 08:47
Origineel geplaatst door Keuningen


Hey,

Ik bedoel dat bedrag niet arrogant, maar realistisch!
En naar mijn weten heb ik 'jr.nl' nog nooit afgekraakt. Heb ik dat wel graag even een verwijzing naar dat topic.

Ik zal het even uitleggen waar ik die circa 1000 euro op basseer:

Voorgemeubuleerde ruimte in een verzamelgebouw incl. alle diensten kost circa 150 euro per m2 per jaar.
40m2 is minimum over het algemeen.
dit komt op 500 euro per maand.


Met dit antwoord laat je zien weinig kennis van zaken te hebben.

1. een gemeubileerd kantoor, bijvoorbeeld Regus, kost beduidend meer dan 150 euro per m2 per jaar.
2. het is heel goed mogelijk kleine kantoorruimte van ongeveer 20m2 te huren, zowel bij bijv. Regus als in bedrijfsverzamelgebouwen.

[QWS]
15/04/04, 09:14
wat versta je onder gemeubileerd?

host3000
15/04/04, 09:26
Origineel geplaatst door motrox


Met dit antwoord laat je zien weinig kennis van zaken te hebben.

1. een gemeubileerd kantoor, bijvoorbeeld Regus, kost beduidend meer dan 150 euro per m2 per jaar.
2. het is heel goed mogelijk kleine kantoorruimte van ongeveer 20m2 te huren, zowel bij bijv. Regus als in bedrijfsverzamelgebouwen.

Idd

Een klein kantoortje met ruimte voor 1 bureau en 1 hoge kast (en helaas meestal niet het beste uitzicht, maar je hebt het toch te druk), kost zo'n € 600,- excl btw per maand (in de Randstad i.i.g). Dat is inclusief 1 telefoonaansluiting, het meubilair (bureau en 1 laag kastje, je mag geen eigen meubilair meenemen) en gebruik telefoniste + 1/2 uurtje fröbelwerk door telefoniste per maand(mailings vouwen of zo). Ook de koffieautomaat zit inbegrepen. Extra betaal je o.a. voor foco's, vergaderruimte, adsl aansluiting, gesprekskosten, extra meubilair etc.

sleeps
15/04/04, 12:26
een pand moet:
a) klasse uitstralen
b) goed bereikbaar zijn
c) naar de toekomst kunnen uit te breiden zijn
d) wat parkeerplek hebben voor je klanten

als je met deze factoren rekening houd zit je snel boven de 1000euries per maand imho.

oja, dan heeft het pand meestal nog geen water, stroom, xdsl, telefoon, meubilair e.d.


//edit: typo

sleeps
15/04/04, 12:29
Origineel geplaatst door [QWS]


Omzet is geen winst. met 1000 euro omzet kan je dus nog geen kantoor huren van 1000 euro...

weet ik, heb het toch nergens over winst?
mijn reactie was op DennisCitus zijn post

PimEffting
15/04/04, 14:14
Kantoor in een verzamelgebouw.
30 vierkante meter ongeveer, is best te doen met drie mensen.

[QWS]
15/04/04, 14:36
Origineel geplaatst door sleeps


weet ik, heb het toch nergens over winst?
mijn reactie was op DennisCitus zijn post

Maar je zegt dat als je niet meer dan 1000 euro omzet hebt per maand je in de opstartfase zit. Maar wat heeft dat dan verder te maken met een kantoor huren van +/-1000 euro? want daar ging het om.

Ik ga er vanuit dat DennisCitus het over winst per maand had en niet over omzet hoor.

olafb
15/04/04, 22:16
lijkt me duidelijk dat er 3 fase bestaan:
Starten van een bedrijf begin je thuis.
Vervolgens kijk je of je een huurruimte kan vinden.
En uiteindelijke koop je een eigen ruimte met een hypotheek.
Het ligt er dus aan in welke fase je je bevindt!

RonZo
15/04/04, 22:36
Origineel geplaatst door IPhosting
lijkt me duidelijk dat er 3 fase bestaan:
Starten van een bedrijf begin je thuis.
Vervolgens kijk je of je een huurruimte kan vinden.
En uiteindelijke koop je een eigen ruimte met een hypotheek.
Het ligt er dus aan in welke fase je je bevindt!
Je vergeet een 4e fase..., je koopt een pand waar je woont èn aangrenzend je kantoor hebt ;)

SNS
15/04/04, 23:41
Ik heb momenteel de beschikking over een kantoor aan huis, maar facturering etcetera gebeurd in een kantoor zo rond de 15km hier vandaan. Dit is het kantoor van een ander bedrijf (in zekere zin met ons verbonden, maar daar ga ik verder niet op in), waar ik tevens m'n eigen kantoor heb om daar alles te regelen. Het voordeel voor mij is dat daar alle basis dingen voor een bedrijf aanwezig zijn (ontvangst ruimte, opslag (voor zover nodig) en het is nog goed te bereiken ook).

Daar zijn voor mij geen kosten aan verbonden, dat is misschien nog wel het grootste voordeel. Maar uiteindelijk is het wel de bedoeling om iets verder te gaan. Ik denk zelf dat huren erg verstandig is. Vooral als je niet de zekerheid heb dat je over 3 jaar nog bestaat. Dit is natuurlijk nooit zeker, maar het lijkt me aardig duidelijk wat ik bedoel. Kopen komt pas aan de orde als je bedrijf er niet aan onderdoor gaat.
Bij beide is het zo dat er heel veel is waar je aan moet denken en dat er dus hoge kosten zijn. Lijkt me dus niet verstandig om te gaan kopen of huren als je dit net zou redden met je financien, maar dat lijkt me logisch.

Over die 4e fase, ik ben daar niet zo'n voorstander van eerlijk gezegd. Ik ben niet getrouwd en ik woon ook niet samen, maar ik zou het m'n toekomstige vrouw/vriendin niet aandoen dat mijn werk zo makkelijk te bereiken is voor mezelf. Aangezien ik dan toch weer aan het werk ga waarschijnlijk. Het is natuurlijk een aardige 24/7 markt, maar je moet wel aan je vrije tijd toekomen.

Zo, toch weer een aardig verhaal.

Keuningen
16/04/04, 09:21
ik zie fase4 meer als,....

ik in curacao op het strand...
Nederland kantoor, draait mooi...

SNS
16/04/04, 10:00
Ja, dat lijkt mij ook wel een op mooie fase inderdaad.

RobbertC
16/04/04, 15:09
Origineel geplaatst door Unexplained
Kantoor in een verzamelgebouw.
30 vierkante meter ongeveer, is best te doen met drie mensen. Locatie: 's-Hertogenbosch
Zit jij toevallig in de Vliert, het Fc Den Bosch stadium? Daar is ook zo'n verzamelgebouw, en ik ben wel eens benieuwd naar ervaringen.

olafb
16/04/04, 16:19
Misschien krijg je vrijkaartjes:)

Henky!
17/04/04, 00:12
Inderdaad, fase vier! Gaan we ook doen. Huis kopen / huren met aangebouwd kantoor. En van daaruit werken richting Curacao fase vijf:-)

De angst voor partners en kinderen is bizar en modern tegelijk. Nog niet zo lang geleden was gecombineerd wonen en werken vrij normaal. En nu staan we allemaal in de file naar kantoor zodat we 's avonds vermeende 'quality time' kunnen hebben met kinderen of partner.

Doe mij maar een computer en een vriendin onder een dak. Kinderen heb ik niet maar ook niks tegen verstoppertje spelen onder mijn bureau.

Henky!

jacqieline
17/04/04, 04:21
Maffe topic eigenlijk.
Hoevaak ontvang je als gemiddeld hostingbedrijf nou klanten? En die echt grote deals, kun je ze toch uitnodigen voor een zakenlunch? Vinden klanten nog leuk ook.

olafb
19/04/04, 17:22
Ja daar is het niet alleen voor he! Als je met meerdere mensen werkt. Dan is op 1 plek werken handiger en praktischer!

RonZo
19/04/04, 17:44
Hahaha zie het al voor me....
Zit je bij een "Van der Valk" met je laptopje aan de WiFipoint van ze :p
Nen, laat ze maar lekker een kijkje komen nemen in "de keuken van het bedrijf" :)

demiurg
10/08/04, 23:03
wat wij in maastricht doen is wel thuiswerken, maar gedurende 50 uur per maand zitten we bij Regii (een business center) is de makkelijkste en goedkoopste oplossing, best of both worlds