PDA

Bekijk Volledige Versie : Klant bestelt, tekent en kiest een ander



serverbilly
13/04/04, 11:53
Klant bestelt een website, en wil een domein verhuizen.
Hij tekent en stuurt een opdrachtbevestiging, machtiging, en de benodigde SIDN papieren terug naar de hoster. Hij vraagt of de hoster nog even wil wachten met het verhuizen omdat hij nog niet alles op orde heeft en laat vervolgens niet meer van zich horen.

Volgens de whois check van sidn is het domein al naar een ander verhuist.

Wat doen jullie in zo'n geval?

Klant heeft volgens mij geen poot om op te staan, hij heeft getekent voor het afnemen van de diensten.

HBCS
13/04/04, 11:55
ik zou eens met die klant gaan praten om te kijken wat er aan de hand is
ik zou het zeker pratend oplossen

motrox
13/04/04, 12:12
Zoals ik lees heeft de hoster nog geen enkele werkzaamheden (buiten de "sales" activiteiten) verricht of kosten gemaakt. Waar zou die hoster zich dan druk om maken? Die hoster moet zich afvragen of hij wel zo'n klant zou willen hebben.

Friend
13/04/04, 12:17
Als klant tekent gaat hij een overeenkomst aan. Dat wat in de overeenkomst staat is van belang. Neem t niet weg dat de klant MOEt hosten bij jou. Klant kan ook, na het tekenen van de overeenkomst met jou, kiezen voor een derde. Neemt niet weg dat hij zijn verplichtingen (genoemd in de overeenkomst zoals betaling, moet nakomen.

Klant is dus niet verplicht tot het afnemen van de dienst, als de klant zijn verplichtingen die in de overeenkomst maar nakomt.

Friend.

Carl<n-media>
13/04/04, 12:22
Als jij aan alle verplichtingen in de voorwaarden hebt voldaan en de klant het ondertekend heeft, dan moet hij gewoon betalen. Ik zou even met de klant bellen of mailen om verhaal te gaan halen.

PimEffting
13/04/04, 14:07
Gewoon laten schieten en vragen wat zijn beweegredenen zijn geweest.
Je gaat je toch niet een ontevreden potentiële klant en een hoop ellende op de hals halen voor een paar Euro??

WelleKe
13/04/04, 14:39
Hij vraagt of de hoster nog even wil wachten met het verhuizen omdat hij nog niet alles op orde heeft en laat vervolgens niet meer van zich horen.

Volgens de whois check van sidn is het domein al naar een ander verhuist.


Zoals anderen al gezegd hebben zou ik gewoon even contact met die "klant" opnemen om te vragen hoe het ermee staat.

Daarnaast zou ik mezelf ook afvragen waarom je zelf niet even hebt gebeld (in die periode ertussen dus)

Dennis
13/04/04, 15:14
Gewoon even telefonisch opbellen per telefoon om te vragen wat er aan de hand is :)

Carl<n-media>
13/04/04, 15:25
Origineel geplaatst door DennisCitus
telefonisch opbellen per telefoon
Drie-dubbel-op? :p

Dennis
13/04/04, 15:31
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;

Drie-dubbel-op? :p Komt wat harder over :)

Maar even netjes vragen vanwaar deze plotselingen belissing en zeggen dat het netter geweest zou zijn om ons daar ook even over in te hebben geplicht. Maar verder niet moeilijk gaan doen.

Albert
13/04/04, 17:21
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;

Drie-dubbel-op? :p

Dat noemen ze een contaminatie :D

con·ta·mi·na·tie (de ~ (v.), ~s)
1 verkeerde combinatie van verschillende uitdrukkingen [zoals in 'iem. optelefoneren']

Het voorbeeld zelfe ;)...


>> idd. even opbellen of mailen. Als ze niet meer willen set-up kosten + annulerings kosten berekenen. (mits je die in je algemene voorwaarde hebt staan).

InstantXs
13/04/04, 17:37
Albert,

Ik denk dat het eerder een Pleonasme is:

ple·o·nas·me (het ~, ~n)
1 uitdrukking waarin eenzelfde begrip dubbel is uitgedrukt, bv. in 'oude grijsaard'