PDA

Bekijk Volledige Versie : Webhostingbedrijf+controle



2oo4
12/04/04, 11:05
Hey,

ik had het er laatst met een vriend van mij erover of we worden gecontroleerd op illegale software bij je thuis en bedrijfs lecenties.

Aangezien je altijd als je een pc krijgt er al windows op zit is de illegale software dus geen probleem maar als je een pc koopt heb je geen commerciele lecenties volgensmij.

Weet iemand of ze gaan controleren bij je thuis op commerciele lecenties, eigenlijk illegale software dus...

Thnx.

Dennis
12/04/04, 11:37
Bedrijven worden meestal eerder gecontroleerd. De overheid doet zijn best, met woorden en daden, om ook te zorgen dat iedereen stopt met het gebruik van illegale software.

Maar ik ben nog niet onder de indruk. Volgens mij worden er niet zo vaak invallen gedaan.

Rik
12/04/04, 13:23
Als je ondernemer bent kun je op elk moment een (aangekondigde-) controle krijgen....
Je moet de administratie van een aantal jaar ter plaatsen hebben, en nog wat meer jaren ergens opgeslagen...
Je bent verplicht je agenda's van afgelopen jaren ter plaatse te hebben.
Vervolgens gaat men ook de PC's en de software bekijken...

Alles wat niet in orde is mag je in twee weken in orde maken, daarna komt men terug (soms ook niet). Klopt het dan nog niet, dan volgen er verschrikkelijk hoge boetes die vaak het einde van een onderneming betekenen....

Dus het op orde hebben is ZEKER belangrijk, mede omdat men probeert om iedereen in zijn 1e jaar een keer blij maken met een bezoekje...

Ze konden het niet leuker maken, wel makkelijker :D

Carl<n-media>
12/04/04, 13:29
Ik vraag me weleens af wat ze dan allemaal gaan controleren. Tenslotte heb je vast ook nog een prive pc als je thuis werkt. Gaan ze dan ook al mijn persoonlijke documenten ed. doorlopen?

Rik
12/04/04, 13:32
Nee, je moet zelf even aangeven welke PC je voor zakelijke doeleinden gebruikt ;)

Carl<n-media>
12/04/04, 13:34
Geen, wij doen alles nog op papier :p.

Flexis Hosting
12/04/04, 13:44
Zorg gewoon dat je op kantoor een volledig legale pc hebt, en thuis je hobby pc met je illegale bezigheden ;)

Rik
12/04/04, 13:47
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;
Geen, wij doen alles nog op papier :p.

Ik neem aan dat je mailcorrespondentie ed via je PC gaat ?
Die willen ze dan graag even zien, als je in deze tijd zegt geen PC te gebruiken (met een internetbedrijf ???) lopen ze meteen weg met achterlating van een boete :D

Dus ook "even snel" een andere, of nieuwe PC wegzetten zal niet opgaan...

Vaxon Networks
12/04/04, 13:50
Rik. doen ze dit echt al in het eerste jaar?

Rik
12/04/04, 13:52
Dat "proberen" ze, wat in Nederland dus uitkomt op... het 2e, waarschijnlijk 3e jaar :D je kent het ambtenarentempo toch....

Carl<n-media>
12/04/04, 13:52
Het was meer als grap bedoeld ;). Maar de pc's zijn hier allemaal legaal. Ik vraag het me alleen af of ze dat ook gaan controlleren.

Rik
12/04/04, 13:53
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;
Het was meer als grap bedoeld ;). Maar de pc's zijn hier allemaal legaal. Ik vraag het me alleen af of ze dat ook gaan controlleren.

niet afvragen :D

JA

Beyonder
12/04/04, 15:34
Juist, controle volgt in ieder geval zeker in de eerste 5 jaar. Onze ervaring was, dat men zeer streng was mbt de administratie. Alles moest boven tafel komen en gelukkig was alles in orde, omdat we net een jaar voor die tijd een proffesioneel administratiekantoor hadden gehuurd om alles op orde te brengen.

Indien dat niet was gebeurt dan waren de problemen niet te overzien. Overigens denk ik niet dat de belastingdienst de software licenties gaat controleren :)

Cybafish
12/04/04, 16:19
Ik kan me juist herinneren dat jij nogal problemen had met de belastingdienst Beyonder? :)

Beyonder
12/04/04, 16:23
Dan herinner je dat verkeerd:) _veel_ problemen is een overstatement. Een foutje mbt inkomstenbelasting en adreswijziging was feitelijk het hele verhaal. Maar contant kunnen betalen lost veel problemen op hoor ;)