PDA

Bekijk Volledige Versie : Digitale Fax?



Arjanvt
12/04/04, 01:31
Hallo,

Ik zou graag willen weten of er nog meer aanbieders zijn als de toenmalige XOIP. Bij XOIP kon je tegen betaling gebruik maken van een speciaal 084 nummer waarbij je faxen digitaal kon ontvangen.

Helaas is deze dienst in een of andere "Tiscali Compleet" abonnement gestopt, waar bij mij nog onduidelijkheid over heerst.

Zo'n digitale fax (telefax?) lijkt me ontzettend handig. Ik kwam helaas niet veel verder met google.

Heeft iemand nog suggesties evt. aangevuld met een ervaring?

Groeten,
Arjan

The MAzTER
12/04/04, 04:54
lol

FaxMail van KPN is gewoon gratis :) (ook een 084 nummer)



Kosten

gebruik van FaxMail in e-mail is gratis
u betaalt alleen de kosten van de internetverbinding als u de berichten ophaalt


http://www.kpn.com/br2/ng/catalog/cat_Browser.jsp?c=ok&site=0&channel=1&contentOID=23724

Keenondots
12/04/04, 11:54
FaxMail van KPN heeft tragere faxcomputers staat me bij (ooit 's getest door naar beiden te faxen en de faxrapportjes te bekijken).

Ik ben oud-XOIP gebruiker. Met TIS-COMPLEET krijg je er gewoon een inbel account bij.

Cybafish
12/04/04, 13:16
We hebben het tot voorkort gebruikt en het is een ramp. Sommige faxapparaten pakt hij niet op en dan gaat hij maar gewoon over totdat er opgehangen wordt.

Arjanvt
12/04/04, 13:54
Origineel geplaatst door Cybafish
We hebben het tot voorkort gebruikt en het is een ramp. Sommige faxapparaten pakt hij niet op en dan gaat hij maar gewoon over totdat er opgehangen wordt.

Xoip of Faxmail van KPN?

Cybafish
12/04/04, 15:22
Faxmail van KPN, maar volgens mij verschilt dat niet van XOIP.

Rudi
12/04/04, 21:57
Beste Arjan,

Makeweb kan je deze fax-to-email dienst kosteloos aanbieden via http://fax.makeweb.nl . Veel plezier ermee.

Arjanvt
13/04/04, 00:02
Origineel geplaatst door Rudi
Beste Arjan,

Makeweb kan je deze fax-to-email dienst kosteloos aanbieden via http://fax.makeweb.nl . Veel plezier ermee.

Bedankt, maar ik heb het eerder bij andere bedrijven gezien en vind het een beetje vaag allemaal.. geen duidelijk support/handleiding etc.

Rudi
13/04/04, 00:09
Beste Arjan,

Welke informatie mis je en/of wat is onduidelijk?
Dit zouden wij kunnen laten toevoegen aan de betreffende pagina's.

(rechtsboven in heb je links naar de FAQ en Uitleg)

Arjanvt
13/04/04, 00:21
Origineel geplaatst door Rudi
Beste Arjan,

Welke informatie mis je en/of wat is onduidelijk?
Dit zouden wij kunnen laten toevoegen aan de betreffende pagina's.

(rechtsboven in heb je links naar de FAQ en Uitleg)

Nou ik maakte gebruik van precies dezelfde faxdienst (jumpservices) maar dan van Quote. Maar faxen kwamen niet aan op mijn nummer en ik werd vaag (slecht) behandeld door zowel quote (die me steeds naar jump verwees) als jumpservices zelf.

motrox
13/04/04, 01:40
Ik maak al twee jaar gebruik van fax in email van KPN, nooit heb ik meegemaakt dat een fax "zoekraakt". Een aanrader dus.

Wel laat ik de fax naar twee verschillende email adressen verzenden. Dit kan namelijk eenvoudig worden ingesteld.

Rudi
13/04/04, 11:09
Origineel geplaatst door Arjanvt


Nou ik maakte gebruik van precies dezelfde faxdienst (jumpservices) maar dan van Quote. Maar faxen kwamen niet aan op mijn nummer en ik werd vaag (slecht) behandeld door zowel quote (die me steeds naar jump verwees) als jumpservices zelf.

Beste Arjan,

Dat is inderdaad vervelend. Jump Services doet de afhandeling van de fax-to-email dienst, ook voor ondersteuning wordt deze partij ingeschakeld. Quote, Makeweb of iedere andere provider kan enkel adviseren, de techniek en administratie ligt bij Jump Services.

Als wij klachten ontvangen, nemen we dat direct op met Jump Services. Het komt zelden voor dat wij klachten ontvangen en anders wordt het altijd netjes opgelost!

Zelf maken wij al jaren gebruik van fax-to-email, eerst via XOIP/Tiscali en nu via Jump Services. Het enige probleem wat wij weleens tegenkomen, is dat vanaf bepaalde netwerken/centrales geen verbinding kan worden gemaakt met 084-nummers. Dit verklaard mogelijk de "zoekgeraakte" faxen.

motrox
13/04/04, 11:46
Origineel geplaatst door Rudi


Beste Arjan,

... Het enige probleem wat wij weleens tegenkomen, is dat vanaf bepaalde netwerken/centrales geen verbinding kan worden gemaakt met 084-nummers. Dit verklaard mogelijk de "zoekgeraakte" faxen.

Als een verzender van een fax geen verbinding kan maken met een 084 nummer, krijgt deze op zijn faxapparaat al een foutmelding. Dus is de fax niet zoekgeraakt, maar gewoon niet verzonden.