PDA

Bekijk Volledige Versie : Check: design magazine



Ahead-IT
08/04/04, 14:55
We hebben een halve pagina laten ontwikkelen om zo de beide dochterondernemingen van PCDOC te promoten.

Er zijn dus twee delen:
- computers
- servers

De twee moeten duidelijk gescheiden zijn, dat was een grote voorwaarde.

Dit logo is alreeds verschenen in een jaarblad, binnenkort gaan we echter nogmaals adverteren in een computermagazine. Dat wordt echter een volledige pagina, en meer gericht op de 19" servers.
De layout zouden we hetzelfde nemen, maar dan nog wat aanbiedingen bijzetten natuurlijk.

Wat vinden jullie van het huidige resultaat? Wat moet er eventueel nog veranderen?


* MODs: dit lijkt me het meest correcte forum, zoniet, mag je deze topic verplaatsen naar de juiste categorie *

V. Kleijnendorst
08/04/04, 15:10
Kritisch?

De url's zijn niet goed leesbaar door het gebruikte lettertype
Er is vrij weinig contrast tussen voor en achtergrond, de advertentie springt er niet uit.
De vormen zorgen ervoor dat je de ruimte niet volledig gebruikt, hebben deze een betekenis?

Waarom staat er een mobiel telefoonnummer bij, zijn jullie op het vaste nummer niet altijd te bereiken?

Ahead-IT
08/04/04, 15:18
Origineel geplaatst door V. Kleijnendors
De url's zijn niet goed leesbaar door het gebruikte lettertype

Dat was me al opgevallen, het is net iets "te" veel gedesignd



Er is vrij weinig contrast tussen voor en achtergrond, de advertentie springt er niet uit.
Het is inderdaad één blauwcontrast, maar of het daarom slecht is...


De vormen zorgen ervoor dat je de ruimte niet volledig gebruikt, hebben deze een betekenis?
Als we effectief gaan adverteren dan zal alle ruimte benut worden, nu was het de bedoeling gewoon al onze info door te geven aan potentiele klanten. Een halve pagina is daarvoor eigenlijk wat te veel, vandaar de witruimte.

V. Kleijnendorst
08/04/04, 15:24
Witruimte is zeker belangrijk, zorgt voor rust en geeft de advertentie een plaats op een pagina. Nu gebruik je echter vormen waarvan de lijn rond de vormen zwaarder is dan de tekst zelf.

Eén kleur hoeft zeker niet verkeerd te zijn maar misschien moet je experimenteren met meerdere contrasten. Met name de transparantie (alpha) van twee vlakken mag wat minder denk ik.

(Ik probeer niet af te kraken, ben gewoon kritisch.)

The MAzTER
08/04/04, 15:30
te druk, ik lees het geen eens als ik zo iets zie

Stefan<n-media>
08/04/04, 16:39
Te druk, als je ernaar kijkt zie je in eerste instantie alleen de achtergrond. Mischien kun je die iets vervagen zodat de belangrijke tekst er beter uitspringt.
Bovendien vind ik de verhouding tussen de adresgegevens en het menu een beetje verkeerd. Ik neem aan dat je wilt dat de bezoekers worden doorgestuurd naar je website en niet contact met je openemen via je adres.

Ahead-IT
09/04/04, 17:09
Dus, het logo op de achtergrond moet weg, en de tekst zou in verschillende kleuren moeten?

ThePostman
09/04/04, 17:11
Ik denk dat je het geheel wat formeler moet opstellen, dus niet zo gedesign. Meer van tekst en plaatjes.

The MAzTER
09/04/04, 17:36
1 logo (dus niet 500x) en normale lettertype. Geen achtergrond (of een simpele).

als je em wilt laten opvallen, gebruik dan paar ofzo als kleur ;)

Ahead-IT
09/04/04, 18:31
Bedankt voor de reacties, hopelijk valt het volgende logo iets beter mee ;)

Booster
10/04/04, 00:32
Als je de advertentie meer wilt richten op de 19" dingetjes, dan kun je denk ik beter niet beginnen met "verkoop pc's en componenten". Mijn eerste gedachte hierbij is namelijk "oh alweer een gewone PC shop" <slaat blz om>

Ik moet zeker een aantal malen goed kijken voor ik weet om welk bedrijf het gaat. Je logo verzuipt in de kleur. Probeer je logo 1x ergens neer te zetten op een plek waar hij voldoende opvalt maar niet in de weg staat.

Linksmidden-onder zie ik nog een gradient/kleurverloop die niet netjes is (lichtgrijs jumped ineens naar donkergrijs) Houd er rekening mee dat kleurverlopen er niet bij iedere druk even netjes uit komen te zien.

Moet dit een full color druk worden?

Ahead-IT
10/04/04, 13:13
Het is inderdaad een full color druk.

De reden waarom ik dit logo heb laten plaatsen is omdat het mooi oogt, ik ben geen designer, enkel de 1e indruk speelt rol bij mij. (-> elk zijn ding)

Mijn 1e indruk was: das wel mooi, zo één kleurcontrast. Alle gegevens die er moeten opstaan, staan erop. :)
We zaten met een krappe deadline, dus dit is het dan maar geworden.

Booster: je hebt gelijk, 19" servers zou beter vanboven staan ipv onderaan!

ThePostman
10/04/04, 13:39
PCDOC kan je even melden wanneer hij in het blad staat en in welk blad? :D Kan ik even kijken :)

Ahead-IT
10/04/04, 13:48
Origineel geplaatst door The Postman
PCDOC kan je even melden wanneer hij in het blad staat en in welk blad? :D Kan ik even kijken :)
Ht is een lokaal jaarkrantje uit Gent, ik weet zelfs de naam niet. Het zal waarschijnlijk nog niet verschenen zijn ook. Zodra ik het blad eens gezien heb, zal ik het resultaat inscannen ;)

ThePostman
10/04/04, 14:08
Origineel geplaatst door PCDOC

Ht is een lokaal jaarkrantje uit Gent, ik weet zelfs de naam niet. Het zal waarschijnlijk nog niet verschenen zijn ook. Zodra ik het blad eens gezien heb, zal ik het resultaat inscannen ;)

Haha ik dacht een vet groot maandblad...zoals computer idee. Haha kom je aan met een impuls krantje :X ;)