PDA

Bekijk Volledige Versie : Webhosting bedrijf met windows of met freebsd



robinnet
08/04/04, 15:21
met welk bestuurings systeem zou ik een webhosting bedrijf beginnen
met Windows of met freeBSD?

freddy
08/04/04, 15:42
Ben je onbekend met Linux dan zal het afgeraden worden om mee te starten (tenzij dedecated gehuurd). Windows is een makkelijke maar dure start, het is niet gratis zoals linux en een windows 2003 web server licentie kost rond de 400 euro.

Dennis
08/04/04, 15:48
Ik adviseer je zowieso met Linux of FreeBSD te starten. FreeBSD is aardig moeilijk voor een beginner.

Fedora zou ik nemen als ik jouw was. Dit is een makkelijk, maar toch zeker snel, stabiel en professioneel OS.

Windows is/was bij mij nooit een keuze. Indien je snel wilt gaan groeien betaal je voor een heel rack met servers 2x zoveel. De prijzen voor servers zijn namelijk ongeveer gelijk aan die van Microsoft-licenties.

Koster
08/04/04, 15:49
Kijk, mijn uren zijn ook geld waard vandaar dat ik windows kies en minder tijd kwijt ben aan configureren, etc etc. Ben gewoon geen linux-guru dus doe zeer veel windows (ken ik 100%). Het hangt verder ook af wat je host. Ik doe veel aan gamehosting, en spellen draaien vaak beter op windows (kijk naar Steam - Counterstrike, Half Life, etc). Makkelijke keuze dus voor mij

Koster
08/04/04, 15:51
Nog een tip: je kan op dit moment veel windows 2000 server licenties voor een prikkie 2e hands kopen!

Ferrucio
08/04/04, 23:00
Ja, ja tweede hand licenties..........

Daar heb je dus niets aan, op normale of OEM licenties is het hosten e.d. voor derden (dus anderen dan de naam van de licentiehouder) NIET toegestaan, hiervoor dien je een SPLA licentie te hebben.
zie: www.microsoftspla.com

freddy
09/04/04, 00:07
En ook zal M$ volgend jaar stoppen met updates te maken voor W2K, lijkt mij beter te investeren in Windows 2003 web server.

Beyonder
11/04/04, 17:58
Juist, met de controles van MS de laatste tijd........ BREIN is ook al lekker bezig, nee, met die licenties moet je geen risico lopen!

Steek je tijd in het leren van FreeBSD of Linux, vreemd overigens dat je Linux niet aangaf als een van je startopties, wellicht ben je al bekend met FreeBSD als OS?