PDA

Bekijk Volledige Versie : Telefoon -> "Keuze menu"



Dolphin
07/04/04, 19:01
Hallo,

Ik ben opzoek naar een telefoon systeem/dienst
dat de beller een keuze menu kan geven.

(IVR heet dat volgens mij)

Hoe kan ik dit nu het beste regelen?

Alvast bedankt,
Roy

Pinocchi
07/04/04, 19:06
installeren op een servertje die je met een modem aan je telefoon knoopt. Op die manier kun je eenvoudig zelf een automatic attendant functie regelen zonder direct een echte telefooncentrale aan te hoeven schaffen.

Dolphin
07/04/04, 19:13
Oke zover was ik ook al, maar.

1. wat kost een centrale MET auto attend?
(heb natuurlijk liever een centrale, ik zoek al een week)

2. welk software pakket is het beste voor auto attend en doorschakelen?
(mocht een centrale me TE-duur zijn)

alvast bedankt!

Rick L.
07/04/04, 22:52
Ik weet dat het bedrijf waar mijn broer werkt dit heeft aangeschaft. Kosten: 10.000 gulden. Resultaten: wekelijks tientallen klachten van klanten.

Die 10.000 gulden was inclusief het aanleggen van alles, wat natuurlijk ook niet gratis is...

Anestheologist
07/04/04, 23:04
http://www.telefooncentrales.net/

Friend
07/04/04, 23:14
Ooit was er van Symantec een programma dat dit volgens mij ook kon, talkworks geloof ik dat het heet (heette).

Of het nog bestaat weet ik niet.

Mog
07/04/04, 23:39
Wij hebben zo'n siemens centrale met 2 van die apparaten, scheelt je heel wat telefoontjes doorschakelen, maar wel duur idd.
Leuke centrale + die ivr gevallen praat je zo over een paar duizend al vind ik 10000 wel erg veel cyberboy.

Icheb
07/04/04, 23:50
Dan is zo'n computerprogramma misschien wel goedkoper...
Heeft iemand daar misschien namen van (of URL's)?

dotnetjunkie
08/04/04, 06:52
Even een vraagje voor de topicstarter: hoeveel lijnen moet het systeem ondersteunen?

Dolphin
08/04/04, 08:47
Ik zou het liefst willen dat op een analoge lijn werkt,
maar dat wel geen optie zijn. ;)

Minimaal 2, maximaal 8 ofzo

AlphaXS
08/04/04, 09:14
url'tje????

Cybafish
08/04/04, 18:02
Toch even kicken, want dit is wel interessant. Ik heb hier een ISDN lijn liggen, met een mooie quattrovox etc. etc. ;)

Zou het mogelijk zijn om een pc met modem als een soort telefooncentrale te laten fungeren die een mooi muziekje produceert e.d.? :)

Dolphin
08/04/04, 20:59
Het moet mogenlijkzijn, alleen zijn we allemaal opzoek naar het antwoord op de vraag "hoe?" :D

M-BahZ
08/04/04, 22:39
Als je even op tucows.com kijkt vind je wel wat simpele IVR programma's.
Deze doen ongeveer hetzelfde als de duurdere software paketten van de concurrent.

Ik weet niet wat je exact op wilt zetten, maar een voicemail systeem is het meest simpele, en kan je in principe binnen 5 minuten gedaan hebben.
Overigens is mijn ervaring dat het opzetten van een ordersysteem wel iets meer tijd vergt. :(

AlphaXS
09/04/04, 00:39
Ik heb hier ook wel interesse naar, er is veel vb te vinden, maar eigenlijk is echte software wel handiger.

Misschien een leuke handleiding voor een IVR servertje onder windows of linux?
Wie weet het, en kan het mooi uitleggen?

SNS
09/04/04, 01:57
Een handleiding zou inderdaad erg mooi zijn. Er bestaat wel een voicemail server in linux, alhoewel ik daar zo de naam niet van weet.

luser
09/04/04, 04:08
U zoekt en U zult vinden! (zucht)

http://freshmeat.net/projects/asterisk/

Leandros
09/04/04, 10:38
http://www.nch.com.au/ivm/ ik heb het zelf ook gedownload maar weet niet of het gaat werken. Gezeik over modem's, werkt niet lekker met xp dat soort dingen.

Iemand met meer ervaring over dit programma?