PDA

Bekijk Volledige Versie : Domeinen verhuizen als je reseller pakket hebt



rachid
03/04/04, 16:53
Ik ben bezig om een webhostbedrijf op te richten en ik ga reseller pakket aanvragen. Ik heb veel gelezen erover op deze forum.

Ik heb 2 vragen waar ik nog niet uit ben:

Ik heb een vriend die eigen bedrijf heeft en doet ook webdesign. Hij heeft heleboel klanten die bij een andere bedrijf zitten. Mijn vraag is kan ik deze klanten verhuizen naar me reseller pakket zonder dat ze weten dat ik bij een andere bedrijf zit.

nou me 2 vraag: als ik later een eigen server heb en lid ben van SIDN, kan ik dan deze klanten makkelijk overplaatsen naar mijn server.

Santario
03/04/04, 17:02
Antwoord 1: Websites/domeinnamen verhuizen is mogelijk, echter middels een hele simpele trace kan je zien bij welk bedrijf jij je producten (in dit geval reseller account) afneemt.

Antwoord 2: Domeinen kan je zo verhuizen, je zal dan echter ook (wil je service verlenen) de hele website van de oude naar de nieuwe server moeten overzetten.

rachid
03/04/04, 17:30
Hoe kan je dat de beste manier doen om te verhuizen

Hans
03/04/04, 17:32
Behalve de vraag of het technisch mogelijk is om dat te verbergen, moet je je ook afvragen of het moreel wel verantwoord is om dit te verzwijgen. Dat je niet wil laten weten bij welk bedrijf je inkoopt kan ik me nog voorstellen, maar dat je uberhaupt niet wil laten weten dat je een resellertje bent vind ik persoonlijk niet netjes.

Dennis
03/04/04, 17:32
Indien het domein op jouw naam staat hoef je dit slechts bij een andere SIDN-deelnemer aan te vragen.

rachid
03/04/04, 17:33
Origineel geplaatst door Hans
Behalve de vraag of het technisch mogelijk is om dat te verbergen, moet je je ook afvragen of het moreel wel verantwoord is om dit te verzwijgen. Dat je niet wil laten weten bij welk bedrijf je inkoopt kan ik me nog voorstellen, maar dat je uberhaupt niet wil laten weten dat je een resellertje bent vind ik persoonlijk niet netjes.

Dus u vindt dat ik gewoon moet zeggen dat ik bij een andere bedrijf registreer en dat ik later dit zal overnemen

NextIT
03/04/04, 18:10
Origineel geplaatst door rachid
Dus u vindt dat ik gewoon moet zeggen dat ik bij een andere bedrijf registreer en dat ik later dit zal overnemen Persoonlijk vind ik dat je dat niet dikgedrukt op je website hoeft te plaatsen. Maar als iemand vraagt hoe een en ander bij jou bedrijf in elkaar zit, moet je dat natuurlijk gewoon netjes uitleggen.

Hans
03/04/04, 19:27
Origineel geplaatst door NextIT
Persoonlijk vind ik dat je dat niet dikgedrukt op je website hoeft te plaatsen. Maar als iemand vraagt hoe een en ander bij jou bedrijf in elkaar zit, moet je dat natuurlijk gewoon netjes uitleggen.

Exact; dat is mijn mening. Het klonk een beetje alsof je het koste wat kost wilt verbergen, wat ik niet zou kunnen waarderen als klant. Afhankelijk van de prijzen van je hosting-leverancier zou je misschien wel "powered by hosting-leverancier" op je site kunnen zetten. Niet doen als ze ook losse pakketten leveren die scherper geprijsd zijn dan je eigen pakketten :) Maar als het gevraagd wordt, zou ik het gewoon vertellen. En mensen die er echt achter willen komen, ontdekken het toch wel met behulp van bv. een traceroute en dan kan je ze beter voor zijn door het gewoon te vermelden.

rachid
03/04/04, 20:37
Oke ik weet genoeg

bedankt voor u reacties