PDA

Bekijk Volledige Versie : Nep bestellingen?



neetie
03/04/04, 12:59
Ey people!

Ik ben bijna klaar met de start van mijn bedrijf en waarschijnlijk start ik deze maand nog.

Ik heb nog een paar vragen.

A): Ik wil bij openregistrar de domeinen regelen. Is dit aanraadbaar of weet iemand nog iets anders?

B): Krijgen jullie ook wel eens "nep" bestellingen? En wat doen julie daarmee? Kijk ik vindt het een beetje jammer om straks een domein te bestellen terwijl diegene (het slachtoffer) het helemaal niet heeft aangevraagd.

Ik hoor het wel ;)

NextIT
03/04/04, 13:06
Origineel geplaatst door neetie
Ey people!

Ik ben bijna klaar met de start van mijn bedrijf en waarschijnlijk start ik deze maand nog.

Ik heb nog een paar vragen.

A): Ik wil bij openregistrar de domeinen regelen. Is dit aanraadbaar of weet iemand nog iets anders?

B): Krijgen jullie ook wel eens "nep" bestellingen? En wat doen julie daarmee? Kijk ik vindt het een beetje jammer om straks een domein te bestellen terwijl diegene (het slachtoffer) het helemaal niet heeft aangevraagd.

Ik hoor het wel ;)

A) Dat durf ik eigenlijk ook niet te zeggen, momenteel zijn er wat problemen met de bereikbaarheid van openregistrar. Misschien dat dit nog wel goed komt.

B) Ik laat alle klanten eerst even een eenvoudige overeenkomst tekenen. Op deze manier voorkom je dit soort bestellingen.

Carl<n-media>
03/04/04, 13:17
Origineel geplaatst door neetie
Ey people!

Ik ben bijna klaar met de start van mijn bedrijf en waarschijnlijk start ik deze maand nog.

Ik heb nog een paar vragen.

A): Ik wil bij openregistrar de domeinen regelen. Is dit aanraadbaar of weet iemand nog iets anders?

B): Krijgen jullie ook wel eens "nep" bestellingen? En wat doen julie daarmee? Kijk ik vindt het een beetje jammer om straks een domein te bestellen terwijl diegene (het slachtoffer) het helemaal niet heeft aangevraagd.

Ik hoor het wel ;)
Gefeliciteerd met je nieuwe bedrijf!

a) Ik zou eens de topics op dit forum lezen, dan kun je een conclusie trekken.
b) Hosting kan bij ons later betaald worden maar domeinen moeten vooraf betaald worden voordat ze geregistreerd worden.

[QWS]
03/04/04, 13:20
A.) heb ik niets over te zeggen.

B.) Nep bestellingen die krijg je wel eens ja, maar controleer gewoon de gegevens. als die niet kloppen vraag je om de correcte gegevens. Als die nooit komen , dan gaat het over. Meestal bestel ik wel de domeinen en maak ik het pakket aan bij op het oog correcte bestellingen maar dan zet ik wel het domein op eigen bedrijfsnaam, pas na betaling op naam van de klant. Dan heb je in ieder geval wat.

2oo4
04/04/04, 10:55
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;

Gefeliciteerd met je nieuwe bedrijf!

a) Ik zou eens de topics op dit forum lezen, dan kun je een conclusie trekken.
b) Hosting kan bij ons later betaald worden maar domeinen moeten vooraf betaald worden voordat ze geregistreerd worden.

Op welke site kan je dat controleren dan???

Carl<n-media>
04/04/04, 11:53
Origineel geplaatst door 2oo4


Op welke site kan je dat controleren dan???
http://webhostingtalk.nl/search.php?s=&action=showresults&searchid=142517&sortby=lastpost&sortorder=descending

zb-simon
05/04/04, 12:42
Wij krijgen wel eens nep bestellingen, echter wij laten iedereen vooraf betalen, zodoende zorgen we ervoor dat die nep bestellingen niet doorgevoerd worden

ik raad je aan hetzelfde te doen.

jeffrey
05/04/04, 13:34
a. openregistrar is een optie, maar het loopt daar laatste tijd niet zo lekker.. wacht nu 2 weken op me domein :S

b. domeinnamen laat ik meestal vooraf betalen, accounts enzo moeten binnen 14 dagen betaald worden, eventueel kun je gegevens controleren zoals al eerder werd gezegt

4EuroHosting
05/04/04, 13:40
Origineel geplaatst door zb-simon
Wij krijgen wel eens nep bestellingen, echter wij laten iedereen vooraf betalen, zodoende zorgen we ervoor dat die nep bestellingen niet doorgevoerd worden

ik raad je aan hetzelfde te doen.

Wij doen net hetzelfde. Eerst betalen en daarna wordt de bestelling uitgevoerd.

rogerhe
05/04/04, 14:49
Wij laten ze gewoon op rekening betalen. 14 dagen betalingstermijn.

Wel vragen we om een uittreksel KvK of een kopie legitimatie.

Als iemand echt loopt de rotzooien dan krijg ie daarna de deurwaarder op zn dak.

Faceless©
14/04/04, 15:34
Jep, legitimatie of uittreksel kvk lijkt mij al wel voldoende, dan weet je wie het is en met wie je te maken hebt (hoewel je ook de kans hebt dat er een fake id wordt opgestuurd, maar hier hebben wij nog geen last van gehad). En je moet natuurlijk goede contracten en algemene voorwaarden hebben!

Anestheologist
14/04/04, 15:36
Eerst betalen dan diensten leveren, en dan zie je wel snel hoe het gaat. Veel sux6 en als we je ergens kunnen mee helpen dan roep je maar ;)