PDA

Bekijk Volledige Versie : 2 domeinnamen, anderhalve site...



Rimshaker
02/04/04, 17:09
Is het volgende mogelijk en zo ja wat heb ik er voor nodig? (ik hoef geen aanbiedingen ofzo, later mss)

Ik heb een website met een .nl en een .be domeinnaam. Op dit moment is de .be versie enkel een domeinnaam die de .nl site in een frame laadt. De bedoeling is de site in .nl en .be te splitsen in 2 aparte sites met één database. De content zal op sommige gebieden hetzelfde zijn en op andere afwijken per land.

Mijn site maakt gebruik van ASP VB en draait op een simpele Access database.

Het is dus de bedoeling dat de .be een aparte site wordt die op dezelfde database draait mensen moeten bij elke link .be/link.asp zien. Het zou helemaal mooi zijn als ook sommige pagina's precies hetzelfde zijn alleen dat er server-side misschien een ander css-bestand geladen kan worden voor deze pagina's maar zo'n scriptje kan ik wel maken in ASP dus het gaat puur om het technische van de server. Kan dit (vast wel) en waar moet ik dan op letten. Of moet ik voor zoiets al een dedicated of colocated server hebben ofzo omdat normale hosters zoiets niet aan bieden in een standaardpakket?
Ik denk dat ik niet de kosten kan opbrengen om dergelijke servers te betalen, op dit moment heb ik 1500 unieke bezoekers per dag, dat is voor deze site wel leuk maar natuurlijk niet echt veel.

fusionict
02/04/04, 19:19
Hallo,

Je kan simpelweg 2 hosting pakketten nemen. De 1 voor de .be en de andere voor de .nl.
Als ze bij dezelfde hoster staan, neem je gewoon 1 DB erbij waarbij je met je scripts gewoon kan op inloggen. Eventueel kan de hoster voor jou hard links aanmaken (niet super handig), zodat je bepaalde bestanden dus, maar onder 1 pakket hoeft aan te passen.

Je hoeft dus niet een eigen server hiervoor te hebben

Jozke
02/04/04, 19:41
Zelfs 2 hosting pakketten is niet nodig. Dit kan je gerust op 1 pakket plaatsen. Al je eisen kan je ook programmatorisch oplossen.

Voorbeeld: met sessies opvangen via welke TLD een bezoeker op de website belandt, en zo via sessies bepalen welke css en welke pagina's worden geladen.

Dit is natuurlijk slechts een voorbeeldje, kan je natuurlijk op verschillende manieren oplossen.

Technisch (qua hosting pakket) gezien kunnen beide domeinen naar eenzelfde pakket geleid worden bij ongeveer elke hoster.

Rimshaker
05/04/04, 10:40
Thnx voor jullie reacties.

Ik denk dat het makkelijkste voor mij idd gewoon is dat ik 2 of 3 mappen als volgt heb:

.be
.nl
database

dan kan ik vanaf die 2 mappen makkelijk verbinding met de database maken. De opgevraagde TLD opvangen is ook een mogelijkheid. Ik ga het eens in het aanbiedingenforum proberen denk ik, mijn huidige hoster wil dit helaas niet doen.