PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen met PCDOC



Jamal
02/04/04, 00:19
Hallo,

Voor onze battlefield clan ben ik op zoek naar een 1U server om te co-locaten. Omdat ons budget redelijk beperkt is (de server wordt mij pc-prive pc), was ik heel blij dat ik door Koster op www.buyaserver.be werd gewezen (naar http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=48448 om precies te zijn).

Na een paar e-mailtjes heen en weer gestuurd te hebben kwamen we, pcdoc en ik, tot het volgende systeem:

- SC811-P4 1U Rackmount, zwart, rails inclusief, 2x IDE, 250W
- Supermicro P4SCi Serverboard
- Intel Pentium IV 2.8 Ghz met Hyper-Threading (800Mhz) + 1MB Cache - PRESCOTT
- 1GB DDR400
- 2x 80Gb (7200rpm/8MB)
- Slim CD-ROM
- Red Hat 9.0 standaard + drivers voorgeïnstalleerd

Prijs 999.00 euro, exc BTW

Allemaal prima in order en ik sprak af om maandag (het was toen zaterdag) te betaling te gaan regelen. Goed, de maandag werd dinsdag, de server besteld en ik kreeg de betaalinformatie, via e-mail, toegestuurd. Mijn werkgever wilde echter op basis van deze e-mail niet betalen en vroeg of de factuur niet gefaxt kon worden.

Dus ik e-mailen met PCDOC of er een factuur gefaxt kon worden. Dit was niet mogelijk. Na een aantal e-mailtjes doet PCDOC de suggestie om een offerte te faxen. Ik zeg dat dat dan maar zal moeten voldoen. En stel voor om het anders via credit card te betalen.

Krijg ik een e-mailtje terug met als enige inhoud:
Bestelling geannuleerd :|

Alleen omdat ik vraag om een factuur, en omdat ik die niet kan krijgen alternatieven voorstel wordt mijn bestelling geannuleerd. Fijn. Ik heb daarna contact gehad met PCDOC op msn maar daar werd ik nogal bot te woord gestaan. Het kwam er in het kort op neer dat ik maandag nog maar eens moest kijken of er nog wat te regelen viel. En toen werd de conversatie gesloten met: Ik ga je laten, ben slapen. Terwijl het gesprek nog niet was afgelopen.

Persoonlijk vind ik dit geen manier van handelen. Al ben ik dan een kleine klant, voor 1200 euro mag ik toch wel op een normale manier behandeld worden.


Eerst stond hier de letterlijke e-mail conversatie, maar die heb ik verwijdererd omdat het plaatsen door sommige als niet zo netjes werd beschouwd. Maar ik blijf het een raar verhaal vinden...

NextIT
02/04/04, 00:54
Ik vind het inderdaad ook wel een beetje vreemde gang van zaken. Normaal (in nederland) is het gebruikelijk om te betalen naar aanleiding van een factuur. Bij aflevering wordt er dan nog een pakbon meegeleverd en ondertekend. Als je de bestelling alsnog annuleert, kunnnen ze natuurlijk gewoon een creditfactuur opmaken.

Maar, ik betwijfel ook wel een beetje in hoeverre het netjes is dit hele conflict hier online te zetten.

Jamal
02/04/04, 00:56
Maar, ik betwijfel ook wel een beetje in hoeverre het netjes is dit hele conflict hier online te zetten.Er staan ook goede ervaringen met PCDOC on-line. Mijn ervaring met hun is zeker niet positief, en dat mag toch ook gemeld worden?
En het hele verhaal staat on-line, omdat dat tenminste een eerlijk beeld schetst. En dan kan ieder zijn eigen mening vormen. Dat vind ik beter dan alleen te zeggen: niets bestellen daaro. Dat vind ik dan weer niet zo netjes.

Norman
02/04/04, 01:15
mja ben et wel beetje met Bart eens ... prima negatieve ervaringen neer te Zetten maar dit letterlijk posten Zou ik niet doen ..... is niet echt heel netjes ...
Overigens de offerte getekend retour sturen/faxen geld volgens mij ook als overeenkomst dus dat was ook een mogelijkheid geweest als bevestiging voor PCDOC......
Maar et is idd een beetje een raar verhaal....

Rik
02/04/04, 01:20
Vindt het raar dat Koster naar PCDOC doorstuurd, PCDOC weer naar Servershop... hehehe, willen jullie allemaal geen klanten of zo ??
:huh:

Koster
02/04/04, 01:34
Ik doe geen servers en PCDOC had toevallig een aanbieding staan met vergelijkbare hardware configuratie, vandaar :D

Rik
02/04/04, 01:40
Origineel geplaatst door Koster
Ik doe geen servers en PCDOC had toevallig een aanbieding staan met vergelijkbare hardware configuratie, vandaar :D

Ksnapm :D

Friend
02/04/04, 09:04
Ik heb recent een server bij PCDOC bestelt. Ik heb tot op heden geen aanleiding om negatief over PCDOC te spreken, dat zal ik dus uiteraard dan ook niet doen.

Ik vind dat ze een goede werkend webshop systeem hebben en dat alles volgens procedure verloopt. Dat het gehele bedrag vooruit moet worden betaald is overigens geen uitzondering. Dit moet o.a. bij Dell ook vaak zo (hoewel dit eigenlijk wettelijk in de EU is verboden, maximaal 50% van de totaalprijs is toegestaan!). Ook bij dell gaat dit niet op basis van een factuur, maar op basis van een emailbericht (circa 2 jaar geleden althans).

Friend

Phobos
02/04/04, 09:14
Ik vind het een rare manier van zakendoen.

Men hoort netjes een factuurtje te sturen en dit op te geven bij de belasting ;)

Jamal
02/04/04, 09:24
Origineel geplaatst door Friend
Ik heb recent een server bij PCDOC bestelt. Ik heb tot op heden geen aanleiding om negatief over PCDOC te spreken, dat zal ik dus uiteraard dan ook niet doen.

Ik vind dat ze een goede werkend webshop systeem hebben en dat alles volgens procedure verloopt. Dat het gehele bedrag vooruit moet worden betaald is overigens geen uitzondering. Dit moet o.a. bij Dell ook vaak zo (hoewel dit eigenlijk wettelijk in de EU is verboden, maximaal 50% van de totaalprijs is toegestaan!). Ook bij dell gaat dit niet op basis van een factuur, maar op basis van een emailbericht (circa 2 jaar geleden althans).

Friend
Ik was ook zeer tevreden.. tot ik dat probleem kreeg met die factuur. Mijn werkgever wilde een factuur. En daar heb ik als consument ook recht op (volgende Belgisch recht). Vervolgens probeer ik om het op een andere manier rond te krijgen en kappen zij de bestelling af. En dat vind ik geen nette behandeling.

En vooruit betalen was het probleem niet, maar m'n werkgever wilde een factuur, althans dat de factuur gefaxt werd, alvorens te betalen. Dat mag toch wel gevraagd worden?

host3000
02/04/04, 09:31
Mwah, mogelijk niet betalen van de factuur is natuurlijk geen reden om niet te factureren :) . Dan kunnen we wel ophouden, want stel dat er eens iemand is die niet betaalt. Ik factureer alles alvorens er betaald wordt. Hoe dat in België zit weet ik niet, maar hier doen we niet anders.

En als de 'klant' niet betaalt, boeken we de factuur gewoon af (of schakelen we een incassobureau in).

Ook is er nog een derde mogelijkheid, een proforma factuur. Die hoef je niet te boeken.

Rik
02/04/04, 11:23
Ik snap het probleem ook niet helemaal... wettelijk gezien hoef je hem pas te betalen nadat je de factuur hebt ontvangen hoor :)

electric
02/04/04, 11:37
Origineel geplaatst door Rik
Ik snap het probleem ook niet helemaal... wettelijk gezien hoef je hem pas te betalen nadat je de factuur hebt ontvangen hoor :)

Als ik 't goed lees is dat dus ook juist het probleem.
De werkgever van Jamal wilde pas betalen als er een factuur gefaxt zou zijn. maar blijkbaar was dat niet een optie bij PCDOC. :)

Jamal
02/04/04, 11:38
Nou.. dat van die factuur was lastig, maar daar was ik een oplossing voor aan het zoeken. Vooral de botte behandeling viel me erg tegen.

Ahead-IT
02/04/04, 14:38
Ik ga hier toch even kort op reageren, ons administratiesysteem werkt als volgt:
- je bestelt iets
- na betaling wordt dat verwerkt door de website
- dan pas maken we de factuur op, om deze mee te leveren met de server

Als je echter toch een bewijs op papier wenst, stellen we een offerte op die je getekend kan terugfaxen.

Dat is gewoon ons systeem van werken, tot nu toe heb ik geen enkele klant er horen over klagen. Ik ben ook niet van plan ons systeem aan te passen, omdat één klant het blijkbaar een niet zo denderend systeem vindt.

Ik heb steeds vriendelijk gebleven, ik heb je beleeft doorgewezen naar een andere winkel waar je eventueel de producten kan aankopen. Heel ons systeem gaan afkraken is ook niet zo leuk voor ons.

Ik vind het toch spijtig dat ik alles hier moet lezen, maarja.

*edit* De reden waarom ik trouwens pas maandag kan antwoorden is omdat we het hele weekend niet bereikbaar zijn, ik kon natuurlijk ook gewoon niets gezegd hebben en alle E-mails 3 dagen onbeantwoord laten.

Koster
02/04/04, 15:14
"Klant is koning", een motto die bij veel bedrijven helaas ver te zoeken is.

Jamal
02/04/04, 15:19
Ik heb op zich niets aan te merken op jullie administratiesysteem. Ik zat alleen met het probleem dat mijn werkgever pas wilde betalen als hij een factuur onder ogen kreeg.
Toen ik vervolgens zelf probeerde de betaling te regelen krijg ik als reactie: bestelling geannuleerd, kijk maar bij een andere winkel. Dat schoot me even in het verkeerde keelgat, vandaar mijn post hiero.

Goed.. dat gezegd hebbende... PCDOC en ik hebben het inmiddels, op een voor ons beide bevredigende mannier, opgelost.

Bedankt voor jullie reacties.

Ahead-IT
02/04/04, 15:41
Origineel geplaatst door Koster
"Klant is koning", een motto die bij veel bedrijven helaas ver te zoeken is.
Moest je weten welk systeem hij besteld heeft, voor welke prijs, en welke korting Jamal heeft gekregen, dan moet je "Klant is koning" bij ons niet ver gaan zoeken. We proberen gewoon alle klanten gelijk te behandelen, maar dan hebben ze natuurlijk ook dezelfde voorwaarden tov ons.

Nuja, spijtig voorval, maar het is toch inmiddels al opgelost tussen Jamal en PCDOC. Zijn producten worden zo snel mogelijk geleverd.

Slotje?