PDA

Bekijk Volledige Versie : E-mail beantwoorden/behandelen



SNS
01/04/04, 14:02
Dit is meer een bericht voor de bedrijven met meerdere personen in dienst, op bijvoorbeeld de helpdesk.

Ik leg het uit aan de hand van een voorbeeld, omdat dat mij het meest simpele en duidelijk leek.

Stel er komt een e-mail binnen op help@bedrijf.nl. Deze e-mail wordt behandeld door één van de medewerkers zoals het hoort, maar een andere medewerker is hier niet van op de hoogte en behandeld de e-mail ook. Gevolg: de klant krijgt dus meerder e-mailtjes.

Is hier een programma voor die dat aankan? Bijvoorbeeld een webbased programma zodat je kunt zien wie er op welk moment bezig is met het behandelen van een e-mail? En die ook aangeeft welke e-mails al behandeld zijn.
Het zelf scripten van zo'n programma behoort niet tot de opties, aangezien ik daar de tijd en technische kennis voor tekort kom.

Alle tips en ervaringen met zulk soort programma's zijn welkom.

Vaxon Networks
01/04/04, 14:10
http://otrs.org/

Cybafish
01/04/04, 14:20
Wij werken met 3 mensen op de helpdesk en alles gebeurt via IMAP, zo weet iedereen dus precies wie/waaraan werkt.

Koster
01/04/04, 14:20
www.eprojects.nl -> CRM Pro. Zeer goed systeem

NextIT
01/04/04, 14:22
Request Tracker: http://bestpractical.com/rt/

Ik weet dat de mannen van Leaseweb dit iedergeval gebruiken. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar het ziet er best aardig uit.

MrD
01/04/04, 16:32
osTicket: www.osticket.com
Ziet er wel leuk uit maar heb er geen ervaring mee.

jeffrey
01/04/04, 16:45
Voor linux is er genoeg freeware te krijgen.

http://freshmeat.net/ bied vele verschillende ticketsystemen aan.

Santario
02/04/04, 08:00
Wij zelf gebruiken Esupport van www.kayako.com :)

Theo
03/04/04, 22:10
Wij gebruiken Cerberus Helpdesk
(http://www.cerberusweb.com/)

WebBizz
03/04/04, 23:23
ProServe gebruikt ook RT, zelf geen ervaring mee. Wij zijn bezig met Cerberus.

SNS
23/06/04, 20:15
Origineel geplaatst door Cybafish
Wij werken met 3 mensen op de helpdesk en alles gebeurt via IMAP, zo weet iedereen dus precies wie/waaraan werkt.

Oud topic onderhand, maar nu ben ik toch verder aan het kijken met de mogelijkheden. Hoe kun je zien waar iemand aan werkt? Op dit moment krijg ik het alleen voor elkaar om te zien of er al geantwoord is of niet, maar niet of iemand momenteel het bericht aan het lezen is of iets dergelijks. Dat zou ik toch wel graag willen, zodat er niet binnen 5 minuten 2 mails verstuurd worden als antwoord op dezelfde vraag.

Domenico
23/06/04, 20:21
Origineel geplaatst door tklaver


Oud topic onderhand, maar nu ben ik toch verder aan het kijken met de mogelijkheden. Hoe kun je zien waar iemand aan werkt? Op dit moment krijg ik het alleen voor elkaar om te zien of er al geantwoord is of niet, maar niet of iemand momenteel het bericht aan het lezen is of iets dergelijks. Dat zou ik toch wel graag willen, zodat er niet binnen 5 minuten 2 mails verstuurd worden als antwoord op dezelfde vraag.

Cerberus dus... :)

SNS
23/06/04, 20:29
Er is geen minder geavanceerde optie? Bijvoorbeeld dat berichten worden gelockt via IMAP, het moet simpel blijven, iedereen hier is gewend aan Outlook en ik vind Cerberus er niet zo heel overzichtelijk uitzien. Dat zal uiteraard moeten wennen, maar ik blijf toch liever bij Outlook.

Triloxigen
23/06/04, 22:42
osTicket is een mooi systeem,
ik heb alleen altijd de ontzettend foute drang om het zelf beter te maken :|
Terwijl ik daar eigenlijk helemaal geen tijd voor heb :|

Cybafish
23/06/04, 22:46
Origineel geplaatst door tklaver


Oud topic onderhand, maar nu ben ik toch verder aan het kijken met de mogelijkheden. Hoe kun je zien waar iemand aan werkt? Op dit moment krijg ik het alleen voor elkaar om te zien of er al geantwoord is of niet, maar niet of iemand momenteel het bericht aan het lezen is of iets dergelijks. Dat zou ik toch wel graag willen, zodat er niet binnen 5 minuten 2 mails verstuurd worden als antwoord op dezelfde vraag.

Je werkt met meerdere mappen die iedereen kan bekijken, je hebt een hoofdaccount waarop alle normale mail wordt verspreid (info@, support@, sales@) en vervolgens heb je nog de mappen van de individuele werknemers. Wanneer iemand een bepaalde mail op zich neemt dan wordt deze verplaatst van de hoofdmap naar zijn/haar submap, zo weet je precies wie aan welke mail werkt.

SNS
23/06/04, 23:22
Dat is inderdaad een goede oplossing ja. Wij gebruiken op dit moment Outlook 2003, maar deze wil niet helemaal netjes updaten, tevens zet hij de verzonden mailtjes in de Verzonden items map van het hoofdaccount, dus kan niet iedereen het antwoord bekijken. Dit lijkt een heel stuk simpeler te gaan in Outlook Express. Enig idee hierover?

Domenico
24/06/04, 02:11
Origineel geplaatst door tklaver
Er is geen minder geavanceerde optie? Bijvoorbeeld dat berichten worden gelockt via IMAP, het moet simpel blijven, iedereen hier is gewend aan Outlook en ik vind Cerberus er niet zo heel overzichtelijk uitzien. Dat zal uiteraard moeten wennen, maar ik blijf toch liever bij Outlook.

Sorry maar outlook kan hier echt niet aan tippen hoor. Je laat je teveel afschrikken door de interface die in de volgende versie overigens geheel is aan te passen.

SNS
24/06/04, 11:09
Misschien is Cerberus dan een optie voor later, maar op dit moment laat ik me inderdaad afschrikken door de chaos. Het gaat er ook niet om of Outlook aan Cerberus kan tippen of niet, zolang het uiteindelijke resultaat maar bereikt wordt en dat kan prima op de manier wat Cybafish verteld heeft.

Cybafish
24/06/04, 13:29
Wij gebruiken outlook express :)

SNS
24/06/04, 13:48
Oke prima, weet ik even voldoende. Bedankt :)

Domenico
24/06/04, 15:54
Het is helemaal geen chaos en gewoon een kwestie van niet weten wat je mist. ;)

Outlook Express? Daar wil ik geen woorden aan vuil maken.

Cybafish
24/06/04, 16:58
Origineel geplaatst door Domenico
Het is helemaal geen chaos en gewoon een kwestie van niet weten wat je mist. ;)

Outlook Express? Daar wil ik geen woorden aan vuil maken.

:D 't werkt prima hoor

SNS
24/06/04, 17:23
Origineel geplaatst door Domenico
Het is helemaal geen chaos en gewoon een kwestie van niet weten wat je mist. ;)

Outlook Express? Daar wil ik geen woorden aan vuil maken.

Ik ben nu aan het omschakelen naar IMAP met wat andere zakelijke accounts, maar tot nu toe bevalt het prima voor iedereen.

Maar als je wilt, waarom zie jij zoveel voordeel in Cerberus in tegenstelling tot Outlook in combinatie met IMAP? Ik ben wel om te praten, maar het gaat soms in combinatie met wat moeite :)

Domenico
24/06/04, 17:50
Ik wil je helemaal niet ompraten maar als je jezelf nu eens zou verdiepen in een project als Cerberus zou je volgens mij alle voordelen ten opzichte van Outlook zelf wel kunnen zien.

Welke optie je ook kiest veel succes maar Outlook? :(

Cybafish
24/06/04, 17:53
Wat is precies het probleem met Outlook volgens jou dan?

superior-is
24/06/04, 20:18
Auw, laten we het nou vooral niet gaan hebben over de tekortkomingen van Outlook. :)

Domenico
25/06/04, 01:29
Inderdaad. :)

Pinocchi
25/06/04, 10:11
toch zou het aardig zijn als geantwoord wordt op de vraag van de betreffende persoon toch. Wat maakt dat jullie outlook totaal niet vinden passen in de manier waarop het hier wordt voorgesteld ten opzichte van Cerebus.

Ik bedoel, ik zou outlook er ook niet voor nemen, maar als dat nu een serieuze vraag is van de betrokkene omdat hij/zij er (nog) te weinig verstand van heeft dan is het toch aardig om dit even kort uiteen te zetten?

Domenico
25/06/04, 10:58
Origineel geplaatst door Pinocchi
Ik bedoel, ik zou outlook er ook niet voor nemen, maar als dat nu een serieuze vraag is van de betrokkene omdat hij/zij er (nog) te weinig verstand van heeft dan is het toch aardig om dit even kort uiteen te zetten?

Sorry maar hier ben ik niet zo goed in. Software die op willekeurige momenten beslist om er mee op te houden zonder reden verdient verder geen aanbeveleing lijkt me. Een opsomming wat er allemaal fout is aan Outlook laat ik liever aan anderen over. Als Cybafish vindt dat Outlook prima volstaat zonder echt in de diepte de andere opties heeft bestudeerd dan is dat zijn goed recht. Ik heb een voorstel gedaan en over het hoe en waarom ben ik zoals gezegd niet zo goed op dit moment dus ik wil eventueel alles wel terug nemen als dit nodig is. ;)

Sorry Cybafish, ik wens je succes met de gekozen optie. Als iemand anders heel erg duidelijk kan zijn waarom niet/wel dan hoop ik dat die persoon even inhoudelijk wil reageren.

Cybafish
25/06/04, 11:08
Ik heb anders in de 6 jaar dat ik nu met oulook werk nooit stabiliteitsproblemen ondervonden?

Het is denk ik een kwestie van degelijk gebruik. Ik ben me uitermate bewust van de alternatieven (laten we pegasus mail vooral niet vergeten), maar ik vind outlook lekker werken en het doet zijn taak goed m.i. :)

Beyonder
25/06/04, 14:17
Ik gebruik gewoon MUTT :)
Do not underestimate the power of MUTT !! :)

Kriteon
27/06/04, 16:38
Trinicom eService center is hier ook geschikt voor.
Al is het wellicht te prijzig/geavanceerd voor alleen e-mail afhandeling.

http://www.trinicom.nl/

SNS
29/06/04, 18:20
De licentieprijs is vanaf EUR 9.900,=

Dan wordt colocaten in combinatie met IMAP steeds leuker, vind je niet? :)