PDA

Bekijk Volledige Versie : Vraagje wat voor een 1U kast



earthquake
31/03/04, 21:00
Ik ben er over aan het denken om ook een servertje te hosten maar kom er nog ff niet uit wat voor een kast ik moet nemen :(

Van de een hoor ik pak een chenbro kast van de andere weer een procase en dan zijn er ook nog die zeggen pak een chieftec

ik hoor van div kanten dat een chenbro kast koeler zou zijn maar die is ook dubbel zo duur :(
zelf was ik aan het denken voor een chieftec mede door de prijs van rond de 170 euro.

wat wil ik in de kast zetten ook wel belangrijk voor te weten om me vraag goed te beantwoorden :D

HyperThread CPU Intel P-4 3,0GHz/800FSB/512kB Cache

512MB DDR-RAM, PC400/3200/CL3 <<--- 2 keer

Samsung 120GB, UDMA100, 7200U/min <<--- 2 keer en dan vermoedlijk in raid 1 met een promise kaartje ben nog aan het twijfelen tussen de 7200 toeren en de 5400

DVD Toshiba 16*/48*, ATAPI <--- of een gewone cdrom prijs doet het hem daar ook niet in


zoals jullie zien komt er genoeg in te zitten en weet niet zeker of die chieftec kast wel genoeg koeling ervoor heeft dan.

de chieftec kast waar ik aan d8 is de UNC-110S-W of de UNC-110S-B verschil is alleen de kleur


Graag zou ik horen wel type kast ik het beste kan pakken.
De prijs van de chieftec kast spreekt me gewoon erg aan maar ja als het niks is kan ik beter wat anders pakken.

Ook zou ik graag horen van andere die een vergelijkbaar systeem hebben hoe de temp. in de kast van hun word en dan evt ook ff het type kast erbij vermelden.


iedereen alvast bedankt en ik hoop snel iets te horen :D

NextIT
31/03/04, 21:07
Ik heb goede ervaringen met de chieftec kasten. De koeling voor de configuratie die je daar geeft is geen probleem. Ik heb vergelijkbare configuraties draaien in deze kasten. Gewoon een prima prijs/kwaliteit verhouding die kasten.

WebBizz
31/03/04, 21:37
Als je die kast gaat kopen voor 170 euro excl btw verdient de verkoper leuk aan je. Verder past alles wel. Ga nooit voor 5400 rpm schijven, 7200 is sneller en niet eens zo veel duurder.

earthquake
31/03/04, 21:41
Origineel geplaatst door WebBizz
Als je die kast gaat kopen voor 170 euro excl btw verdient de verkoper leuk aan je. Verder past alles wel. Ga nooit voor 5400 rpm schijven, 7200 is sneller en niet eens zo veel duurder.

170 euro is incl btw maar had hem net ook al voor 164 incl gezien :P

verder al bedankt voor jullie reacties

twanvz
01/04/04, 10:33
170 euro is incl btw maar had hem net ook al voor 164 incl gezien :P

waar?

earthquake
01/04/04, 10:54
je hebt een pm ;)

zijn er nog andere die ervaring met dit type kast hebben ?

Beyonder
01/04/04, 11:52
Chieftec is een prima kast, als je een beetje rondkijkt zou je hem al kunnen vinden voor 110 ex BTW.

Schaap
01/04/04, 14:54
ben nog aan het twijfelen tussen de 7200 toeren en de 5400

Zou dom zijn om een 5400 te nemen, je hardeschijf is de bottleneck van heel je server, dan zou je je nek nog eens kleiner maken ook? Het heeft geen nut om een dual xeon te kopen als er maar een ATA33 schijf inzit he.. Zeker voor de 7200RPM gaan, zou kunnen zijn dat die zelfs goedkoper zijn (massaproductie is toch wel leuk zeker? ;))

earthquake
01/04/04, 17:05
klopt hebben jullie ook gelijk in pak gewoon een 7200 hd.


maar de vraag waar het eigelijk om te doen was die chieftec kast heb ik nog weinig van gehoord hoop daar ook nog wat bevindingen van te horen;)

WebBizz
01/04/04, 17:30
Zijn prima serverkasten hoor.

SeppaR
01/04/04, 18:01
Heb zelf ook een chieftec kast, is echt wel goed hoor!
Heb er tot nu toe geen problemen mee ondervonden

earthquake
01/04/04, 18:05
Origineel geplaatst door SeppaR
Heb zelf ook een chieftec kast, is echt wel goed hoor!
Heb er tot nu toe geen problemen mee ondervonden


ook een p4 3.0Ghz erin want die worden natuurlijk een stuk warmer dan een p4 2.4

dignus
01/04/04, 18:24
Supermicro SC-512L, kast ter grootte van een Cobalt. Jouw config past daarin. Kosten: 110 euro.

Savvas
01/04/04, 22:09
Origineel geplaatst door Beyonder
Chieftec is een prima kast, als je een beetje rondkijkt zou je hem al kunnen vinden voor 110 ex BTW.

Denk je echt dat ze em reseller laten worden voor 1 kast;)

@ dignus

zijn die kasten op voorraad?

Mog
02/04/04, 01:02
Ik heb die chieftec's gezien en vind het persoonlijk rommel vergeleken met alternatieven van chenbro in dat genre, de lage prijs heeft ook zijn nadelen.

NextIT
02/04/04, 01:18
Origineel geplaatst door Mog
Ik heb die chieftec's gezien en vind het persoonlijk rommel vergeleken met alternatieven van chenbro in dat genre, de lage prijs heeft ook zijn nadelen. Heb je daar ook nog argumenten bij, of was dat het?

Phobos
02/04/04, 09:34
Onze voorkeur ligt bij procase :)

Frangkje
02/04/04, 11:39
Origineel geplaatst door Phobos
Onze voorkeur ligt bij procase :)

Ik heb helemaal geen verstand van kasten, maar wat is beter aan een procase dan aan een Chieftec? En wat is het verschil met andere kasten?

Kan beter vragen: Waar moet je op letten bij het kopen van een kast (behalve de prijs natuurlijk :D)

earthquake
02/04/04, 13:10
waar ik net achter kom is dat er nog geen cpu coolers zijn die gegarandeerd 3Ghz koelen in een 1U kast, de snelste gaan tot 2,6 Ghz


moet ik me daar iets vanaan trekken of ???

NextIT
02/04/04, 13:59
Origineel geplaatst door earthquake
waar ik net achter kom is dat er nog geen cpu coolers zijn die gegarandeerd 3Ghz koelen in een 1U kast, de snelste gaan tot 2,6 Ghz


Uhh... de Titan TTC-CU7TB koeler garandeert tot 3.2 Ghz, zie:
http://www.titan-cd.com/english/product.asp?model_no=TTC-CU7TB

Mog
02/04/04, 15:00
Origineel geplaatst door NextIT
Heb je daar ook nog argumenten bij, of was dat het?

Er kan niet eens een raid kaart ingezet worden zonder dat die contact maakt met het chassis.
Dat is bij chenbro of duurdere chieftec's geen probleem, ook de plaatsing van de hd's (pal naast elkaar) en tegen de zijkant van de kast vind ik vrij dom.

earthquake
05/04/04, 17:27
heb me een chieftec besteld nu maar eens afw88

ga er een p4 2.8 inzetten

als hij klaar is test ik hem wel eens op temp laat ik gewoon de cpu op 100% load draien en geef ik wel de uitkomsten hier dan weet de rest het ook.

want merk dat niemand het me hier kon vertellen

earthquake
16/04/04, 18:06
heb de kast klaar maar word erg warm heb al een gat met een rooster gemaakt boven de cpu en dan word de cpu onder:
2.5% belasting 34graden
100% belasting 65 graden

heb de cpu een dik uur laten lopen en de waardes gingen niet hoger


leg ik boven het gat een metalen plaat met een tussen ruimte van 2mm zoals het ook ongeveer in het datacernter is krijg ik de volgende weerdes:
2.5% belasting 56 graden
100% belasting binnen 10 min op 85 graden en loopt nog hoger op

die kast zonder dat gat erin is helemaal niet te doen (70 graden met een 3% cpu en met 100% willen jullie niet weten) :(

heb een titan 1u p4 cooler erop

kamer temp is hier 21 graden


Iemand tip hoe ik hem koeler kan krijgen ?

earthquake
16/04/04, 19:18
deze cooler heb ik erop

http://www.titan-cd.com/english/pro...el_no=TTC-CU7TB

Schaap
17/04/04, 11:33
Welk moederbord gebruik je eigenlijk? Ik zie het namelijk nergens vermeld.. Ik heb juist die Chieftec kast gekocht, hopelijk blaas ik hem ook niet op. Ook: Heb je gegevens van de temperatuur van je moederbord?

earthquake
17/04/04, 12:35
heb een intel desktop plankje erin D865GLC en ja de geheugen banken zitten ook lekker in de weg.

ik heb vannacht nog een beetje liggen sleutelen aan die kast had een geprobeerd de voeding op de plaats van de cdrom te zetten zodat naast de cpu meer plaats is en een groot gat naar buiten maar dat scheelde nog geen 4 graden helaas mamaplake word rond de 50 graden als de cpu ergens op de 85 zit zou het straks nog ff percies uitlezen voor jullie.

Schaap
17/04/04, 14:16
Ben je heel zeker dat het Celcius is en niet fahrenheid?
80°F = 27°C

Ook, met wat meet je de temperatuur?

Denk toch wel niet dat je boven de 85°C kan graken zonder dat je CPU boem zegt of ben ik verkeerd?

Ahead-IT
17/04/04, 14:53
En op dergelijke servers wil je dan betrouwbare, snelle en stabiele hosting gaan aanbieden? ;)

TIP: koop een server aan bij Ezeeserver, ServerShop of bij ons, enja, betaal enkele euro's meer, maar je zal nooit deze problemen hebben want dergelijke dingen vallen onder de garantie. Bij elk van deze 3 partijen wordt de temperatuur en alle andere hardware steeds getest, ServerShop doet zelfs een strestest van 24 uur als ik me niet vergis.

earthquake, het beste wat je kan doen is even mailen naar ServerShop, zij stellen gelijkaardige systemen samen. ( of even PM'en naar Desmond )

*EDIT* ik zou de server niet meer opstarten trouwens, je zit zeer dicht bij de DIE temperature ;)

earthquake
17/04/04, 15:45
weet ik daarom test ik het ook niet de heletijd ;)

zonder deksel op de kast kan hij rustig 2 á 3 uur op 100% draien dan zit hij op een 50 graden ongeveer.

Ik meet de waardes met xmbmon onder freebsden heb ook met de tool die bij de mamaplak zat onder windows gemeten en die waardes liggen heel dicht bij elkaar dus hij leest het goed uit.

ook als ik in de bios kijk heb is zoiets van die uitlees progy's kloppen wel

Schaap
17/04/04, 15:53
PCI Koelertje steken? ;)

Ahead-IT
17/04/04, 15:55
Origineel geplaatst door Schaap
PCI Koelertje steken? ;)
past niet, al geprobeert :)

Je hebt wel van die speciale supperplatte, maar die zijn te duur (kan je beter direct een goeie kast kopen)

Schaap
17/04/04, 16:19
I/O panel weglaten? Ik weet het niet hoor.. Misschien een betere CPU koeler steken.. Waar zit je Harde Schijf trouwens? Dichts bij het moederbord of .. ?

Edit: Je hebt toch je koelpasta aangebracht hé??

Dennis
17/04/04, 16:25
Maar waarom zouden Chieftec-kasten niet goed zijn? Waarom zouden SuperMicro kasten wel goed zijn? (Over het algemeen duur en volgens mij lomp/zwaar/stevig)

Ik heb hier nog niet veel argumenten gehoord, behalve dat sommige dingen niet passen bij sommige kasten.

Schaap
17/04/04, 16:27
Ik heb hier nog niet veel argumenten gehoord, behalve dat sommige dingen niet passen bij sommige kasten.


Ik heb juist die chieftec kast gekocht, zelfde processor zal erin gesmeten worden, wel een andere koeler.. Zal wel zien hoe het gaat, misschien heb ik wel wat meer geluk ;)

earthquake
17/04/04, 19:12
Origineel geplaatst door PCDOC

past niet, al geprobeert :)

Je hebt wel van die speciale supperplatte, maar die zijn te duur (kan je beter direct een goeie kast kopen)

zeker zit er pasta tussen en de koeler maakt ook goed kontakt met de cpu dit kan je zien omdat de cpu temp geleidelijk omhoog gaat en niet in 1 keer met 4 of 5 graden.

Schaap
17/04/04, 19:18
Ben je zeker dat de koeler op zijn volledige toerental draait?
Sorry hoor, probeer alles wat kan helpen.

Ahead-IT
17/04/04, 19:34
2.5% belasting 56 graden

>> was me nog niet opgevallen, maar ik weet 100% zeker dat de koeler verkeerd gemonteerd is

Ik heb nog exact dezelfde koelers gebruikt, en die koelen perfect een PIV 3.0/800 zonder airflow (dus gewoon het rackmount openzetten)

earthquake
17/04/04, 19:47
Origineel geplaatst door Schaap
Ben je zeker dat de koeler op zijn volledige toerental draait?
Sorry hoor, probeer alles wat kan helpen.

Sorry was niet zo bedoeld ben allang blij dat jullie mee denken.


Origineel geplaatst door PCDOC
2.5% belasting 56 graden

>> was me nog niet opgevallen, maar ik weet 100% zeker dat de koeler verkeerd gemonteerd is

Ik heb nog exact dezelfde koelers gebruikt, en die koelen perfect een PIV 3.0/800 zonder airflow (dus gewoon het rackmount openzetten)[/B]

deze waardes zijn met de deksel dicht en een ijzeren plaat boven de kast met 2 mm speling ertussen haal ik die plaat weg is de temp redelijk maar aan gezien dat ook ongeveer de speling is in een rack wil ik op die mannier de temp redelijk hebben.

van die cooler zou ik zo 123 niet weten wat je er fout aan kan doen.
heb de standart cooler houder van de plak afgehaald en een beetje pasta op de cpu gedaan goed uit gestreken (natuurlijk niet teveel want das ook niet goed) houder aan de onder kant van het moederbord gedaan aan de boven kant de koelblok erop gezet veertjes ertussen en de 4 schroefjes kruislinks vast geschroeft.
Lijkt me dat ik verder niks over het hoofd heb gezien als dat wel zo is hoor ik het graag.

Ahead-IT
17/04/04, 19:49
heb je de schroefjes gelijkmatig aangeschroefd of één per één?

earthquake
18/04/04, 13:06
Origineel geplaatst door PCDOC
heb je de schroefjes gelijkmatig aangeschroefd of één per één?

gelijkmatig en ook nog kruislinks

Goldeneye
18/04/04, 16:27
heb je gewoon geen slechte proc dan? of een temp meter die dood is?
zal maar eens een andere proc proberen, je weet maar nooit :)

earthquake
23/04/04, 17:06
heb nu een andere cpu cooler op het oog.

Deze zou een airflow hebben van de helft zoveel.

Aangezien ik morgen 2 weken met vakantie ga, bestel ik deze na die tijd ik zou ook dan weer mijn bevindingen over de warmte van de cpu hier op het forum posten.

ronaldlokers
23/04/04, 19:35
Origineel geplaatst door earthquake
heb de standart cooler houder van de plak afgehaald en een beetje pasta op de cpu gedaan goed uit gestreken (natuurlijk niet teveel want das ook niet goed)


Hehe, heb ik meegemaakt met teveel pasta, ik had een packard bell besteld. Daar bleek dus veel t veel pasta op te zitten. Maar hij heeft het toch netjes 2 maanden vol gehouden en toen piiiiieeeep, piiiiieeeep, piiiiieeeep. Toen bleek dus dat moederbord, processo en nog wat kapot is (en volgens mij is zelfs de diskette drive kapot in dit pleures ding :P)

Succes met het vinden van een oplossing :D

netfactory
06/05/04, 11:38
Kast is toch wel belangrijk, in de supermicro kasten heb je niet eens een fan op de processor (wel een fikse ervoor). Temp blijft OK, alleen een groot koelblok op de processor en de 10 cm fa.

MediaServe
09/05/04, 17:32
earthquake, hoe is het afgelopen? :)
Nog enige vooruitgang?

earthquake
18/05/04, 22:05
ben een tijdje met vakantie geweest en nu druk met een verbouwing maar heb onder tussen op aanraden van de firma waar ik de kast heb gekocht een Thermaltake 1U CPU-cooler voor socket 478 (A1240) gekocht.

Die heb ik vandaag binnen gekregen en meteen erin gezet en getest.

tijdens het testen heb ik mijn bevindingen ff in een irc kanaal gegooit heb je mooi de tijden ervoor :P

Hier komen ze:

[21:26] <Earth_Away> vandaag de nieuwe cpu cooler gekregen
[21:26] <Earth_Away> ben hem net aan het testen
[21:27] <Earth_Away> CPU states: 100% Temp.= 35.0, 52.0, 39.0;
[21:27] <Earth_Away> temp blijft nu op 52 hangen draait bijna al 15 min zo
[21:27] <Earth_Away> is nog wel met de deksel eraf :S
[21:27] <Earth_Away> zou hem er nu eens op gaan zetten
[21:32] <Earth_Away> Temp.= 37.0, 55.0, 41.0
[21:33] <Earth_Away> nog ff 10 min laten lopen en dan eens op die deksel van de kast een ijzeren plaat leggen met 1.5 mm speling
[21:33] <Earth_Away> kijken wat hij dan doet
[21:33] <Earth_Away> hoop dat hij onder de 75 graden blijft :P
[21:45] <Earth_Away> Temp.= 39.0, 56.0, 43.0;
[21:45] <Earth_Away> blijft daar op hangen nu de ijzeren plaat erop :P
[21:49] <Earth_Away> Temp.= 43.0, 81.0, 55.0;
[21:49] <Earth_Away> :(
[21:49] <Earth_Away> Temp.= 44.0, 84.0, 57.0;
[21:49] <Earth_Away> word nog te warm verdomme
[21:53] <Earth_Away> CPU states: 5.0% Temp.= 43.0, 60.0, 50.0;
[22:02] <Earth_Away> CPU states: 4.8% Temp.= 37.0, 50.0, 41.0;

Zo als jullie zien is hij nog veel te warm en heeft die koeling niks geholpen.

weet onder tussen niet meer wat ik er mee aan moet vangen :S

dus als iemand nog tips heeft graag

Ahead-IT
18/05/04, 22:13
passieve koeler van SM ;)

MediaServe
18/05/04, 22:19
dus als iemand nog tips heeft graagwatercooling.. phase change.. :p

Misschien kun je in overleg een nieuwe processor proberen, als je afspreekt dat je hem koopt als het die wel werkt? Het kan natuurlijk altijd dat je een misbaksel te pakken hebt.

earthquake
18/05/04, 22:34
watercooling had ik ook al eens aan ged8 maar volgens mij krijg je dat niet zo klein dat het in een 1u kast past en of de isp het leuk vind waar je de server in het rack zet weet ik ook nog niet :D

PCDOC: passieve koeler van SM

heb je een linkje en zou dat echt helpen ?

Ahead-IT
18/05/04, 22:43
http://supermicro.com/products/accessories/index.cfm

Heatsinks -> SNK-0032 1U PASSIVE HEATSINK - FOR P4 478 PIN CPU $6.00

hansvm
20/05/04, 01:30
Origineel geplaatst door Beyonder
Chieftec is een prima kast, als je een beetje rondkijkt zou je hem al kunnen vinden voor 110 ex BTW.

Kan iemand met een PM'tje aangeven waar deze kast voor 110ex. btw te koop is.
Ik heb namelijk ook zitten te zoeken en de laagste prijs die ik heb gevonden is 135 euro ex btw.

luser
20/05/04, 01:56
Deze coolers zijn leuk: http://www.plinkusa.net/webDC1U-B02.htm

Mooi de hete lucht naar de kant ;)

Andrew
20/05/04, 02:05
En die hebben ook ergens een leverancier hier in nederland of... ?

RikkiLake
21/05/04, 14:33
hele goede ervaringen met chieftec, zeker geen rommel. Wij verkopen ze regelmatig en heb nog nooit een klant gehad die er problemen mee had.

earthquake
22/05/04, 15:14
Ik heb er nu een andere cpu in gedaan p4 2.4 ik heb hem getest door hem 68 min op 100% cpu belasting telaten draien en ongeveer de laatste 40 min bleef hij schommelen tussen de 73 en 74 graden dat vind ik een redelijke waarden maar met een 2.8 hyper (geen prescot) word hij echt te warm.

Ga nu de pc opnieuw installen en klaar maken voor in een rack te duwen :P

Deimos
22/05/04, 15:38
Wat voor koeler gebruik je? Want bij mij met een spire cooler wordt die +/- 50 graden

1stchoice
18/07/04, 18:45
wij zijn zeer tevreden over de chieftek 1u kasten te halen bij progress.

mihosnet
18/07/04, 18:49
Waar ben jij mee bezig?

Guust
18/07/04, 18:58
Origineel geplaatst door mihosnet
Waar ben jij mee bezig?

Hij wil graag 25 posts voor een aanbieding te plaatsen.

mihosnet
18/07/04, 19:01
Origineel geplaatst door Guust


Hij wil graag 25 posts voor een aanbieding te plaatsen.

:D