PDA

Bekijk Volledige Versie : TV uitzenden op een internet site



SNS
29/03/04, 17:08
Een klant (een televisie station), wil zijn uitzendingen live uitzenden op internet.

Wij hebben hier geen ervaring mee dus ik heb een aantal vragen.

Hoe koppel je de computer van het televisie station aan één van onze servers? Is er een apart programma voor misschien die dit regelt?
Resolutie en geluidskwaliteit, dit moet dus wel acceptabel zijn. Hoeft niet perfect te zijn, zolang het te zien en te horen is moet dat geen probleem zijn. Welke resoluties en geluidskwaliteit is aan te raden?
Is er een mogelijk programma die zulke bovenstaande dingen kan regelen? Zoals shoutcast voor radio op internet.


Ik heb al een tijdje op google rond gekeken maar kon geen lijst vinden met bijvoorbeeld bitrates en fps met bijbehorende size.

Alle informatie is meegenomen, maar hou het graag ontopic.

Alvast bedankt voor alle informatie!

[edit: foutje met de bitrates]

wdv
29/03/04, 17:10
bitrate = bit/s :)

SNS
29/03/04, 17:13
Laat ik dat maar afschuiven op geen ervaring ;)

wdv
29/03/04, 17:15
Origineel geplaatst door tklaver
Laat ik dat maar afschuiven op geen ervaring ;)

Bitrate
De meting van communicatiesnelheid en deze geeft hoeveel bits (0 of 1) in een vastgestelde tijd worden verstuurd. De bitrate wordt uitgedrukt in bps (ook wel B/s of bit/s), en dat staat voor Bits per seconde. Grotere eenheden zijn; kbps = kilobits/s = duizend/s; Mbps = megabit/s = miljoen/s.

edit:
Je hebt over internet natuurlijk wel wat overhead. Bij het encoden van video geef je altijd de bitrate aan en op basis daarvan wordt bepaald in welke mate de video encoded wordt.

Graag of niet hoor..

Mog
29/03/04, 17:56
Leuk spul (soft/hardware) komt van Optibase (optibase.com)
Dit kost heel wat duiten, en dan hebben we het over de connectie nog niet gehad.


Mijn tip; geef het in ieder geval uit handen ;)

Mog
29/03/04, 18:02
Ik kwam nog op een leuk schema van surfnet voor interactieve internet tv.

http://www.surfnet.nl/innovatie/surfworks/streaming/seminarstreamdef.gif

tv input <> realvideo/audio output idee
Sommige dingen dus ff wegdenken ivm dat
interactieve geneuzel.

god65
29/03/04, 19:12
Hi,

In de Computertotaal van deze maand staat toevallig een stuk over streaming audio en video. Misschien dat je daar wat aan hebt.

ikkuh
30/03/04, 01:41
Ik weet van een vriend die daarmee is bezig geweest dat je temaken krijgt met multicasting en de grootste botleneck is meestal de verbinding van de kijker, alhoewel je een behoorlijke snelle connectie op je server zal moeten hebben.
Ik zou bij google meer opzoek gaan naar dingen in de richting van videoconfrencing, gezien daar meer over te vinden moet zijn op het internet.

sterkte

Pittster
01/04/04, 10:01
Bottleneck is inderdaad de verbinding van de kijker, maar ook van je draadje hou vooral rekening met het feit dat audio/video een vast gedeelte van je verbinding vasthoudt.. Met internet en dataversturen heb je gewoon losse packages die je krijgt zodra er ruimte is op het draadje.

Met audio en video heb je echter een vaste bandbreedte per kijker/luisteraar. Dus... koop alvast een dik draadje voor je klant :)

faisj
13/04/04, 04:19
Wij zouden je best willen helpen met het opzetten van zo'n verbinding.
Let wel op dat dit behoorlijk wat tijd in beslag neemt.
(dan spreek ik nog niet over de kosten voor client, laten we eerlijk zijn
dat het dataverkeer behoorlijk 'leuk' kan zijn)

met vriendelijke groet,
Faizal Siddiqui
f.siddiqui@evibe.biz

SNS
13/04/04, 22:42
Ik heb besloten om er toch maar van af te zien. De kosten zijn helaas veels te hoog en dit zou niet rendabel zijn.

Toch hartstikke bedankt voor alle reacties!