PDA

Bekijk Volledige Versie : Welk incasso bureau?



Dreas
28/03/04, 20:57
inkasso incasso buro bureau (zo ff de keywords voor de zoekmachine ;))

Hey mensen ik heb al wat rondgezocht maar nog niet echt een goed antwoord gevonden. Ik heb op korte termijn een incasso bureau nodig voor een incassering op een eenmanszaak van rond de EUR 550. Ik heb zelf ervaring met IS Nederland B.V. en hoewel dat niet slecht was ben ik ook niet heel erg over ze te spreken. Het is geen probleem om een aanbetaling te doen en ik heb het liefst zo snel mogelijk een deurwaarder en dat soort "harde" actie.

Moet zelf uiteraard wel in redelijkheid met het bureau kunnen communiceren en de tarieven etc. moeten ook gewoon goed zijn.

Heeft iemand een suggestie?

Dreas

mihosnet
28/03/04, 21:02
Wij maken gebruik van Intrium Justitia, ben erg tevreden.

- Je krijgt elke maand een overzicht per post van de status
- Eigen contact persoon, die al je altijd kan bellen
- Redelijke prijzen
- Nep adres? Geen probleem, ze komen overal achter :)

Dreas
28/03/04, 21:07
Ik heb al contact met ze gehad maar het probleem is dat ze iets van EUR 300 per jaar reken. Ik heb aan vorderingen nog eentje van rond de EUR 500 maar dat is een veel lastiger geval. Verder ben ik gestopt in de hosting business en zal dus geen nieuwe vorderingen meer krijgen. 300 euro is dan wel een erg groot verlies ..

Iig bedankt voor de suggestie :) Nog andere suggesties?

V. Kleijnendorst
28/03/04, 21:11
Waarom incasso niet zelf doen en bij geen resultaat zelf een deurwaarder inschakelen?

Ik deed het altijd zo. Een incassobureau heeft niet meer rechten dan een willekeurig bedrijf. Deurwaarders berekenen ook geen kosten maar rekenen kosten aan de klant.

Dreas
28/03/04, 21:22
Goed idee :) Maar waar vind ik een goede deurwaarder dan?

V. Kleijnendorst
28/03/04, 21:36
Gouden Gids?

Ik gebruikte BSB & Partners (dordrecht) en heb goede ervaringen met ze maar het lijkt me verstandig om in de buurt een deurwaarder te zoeken.

Meestal is een standaard brief met wat kopieën van bewijsstukken voldoende om een zaak te starten.

Beyonder
29/03/04, 14:58
Zover mij bekend rekent een Deurwaarder wel degelijk kosten (aanbetaling) en indien de vordering niet te incasseren blijkt dan draai jij alsnog op voor alle kosten.

Dreas
29/03/04, 15:08
Aanbetaling is geen probleem (als ik het maar weer terug krijg) en incasseren is ook geen probleem want heb een kloppend adres en het gaat om een eenmanszaak (dus uiteindelijk is de eigenaar daarvan zelf aansprakelijk). Verder is er nooit een dispuut geweest over het geleverde product of de hoogte van het bedrag.

Maar het lijkt erop dat we er toch onderling uit gaan komen dus ik laat het nog eventjes rusten :)

V. Kleijnendorst
29/03/04, 15:56
Als de vordering niet te incasseren is rekent de deurwaarder jou de kosten; de middelen die een deurwaarder tot zijn beschikking heeft zijn echter zo dat je normaal gesproken niets betaald. (ervan uitgande dat je alles netjes regelt, met contracten werkt en dergelijke).

Ik heb nooit een aanbetaling gedaan.

Johant
30/03/04, 08:55
Vanaf welk bedrag incasseert Intrium Justitia? Ik heb nu namelijk rechtsbijstand bij de ABN Amro, maar die incasseren pas bij € 200,- en nog een beetje. Ik wilde € 75.- incasseren, maar daarvoor starten ze geen zaak. Ik betaal hiervoor € 30,- per maand aan premie, maar vind het een beetje jammer dat dit pas vanaf zo'n hoog bedrag geldt.

Santario
30/03/04, 09:39
€ 75.- incasseren is ook niet echt lonend, kosten baten wegen meestal niet tegen elkaar op. Ik zou de kosten afboeken, tenzij het een princiepe kwestie geworden is ;)

TIP: Stuur een profit letter, heeft vaak veel effect. Bijna ieder incassobureau ondersteunt deze mogelijkheid. Succes in iedergeval!!!!

Johant
30/03/04, 11:06
We hebben al besloten niet meer achter het geld aan te gaan omdat wij geen zin hebben om hier meer tijd in te gaan steken. Kosten zijn al afgeboekt.
Nu nog een antwoord op mijn vraagje "Vanaf welk bedrag incasseert Intrium Justitia?"

Dreas
30/03/04, 11:08
Volgens mij dit IntrumJustitia alle bedragen.

Overigens zou ik EUR 75 niet afboeken. Welke plaats zit die persoon? Gewoon zelf langsgaan of iemand langssturen. Wellicht slim om met een aantal hosters af te spreken dat die dat voor elkaar doen? Ik kan omgeving Maastricht dekken ..

Mikey
30/03/04, 18:27
Origineel geplaatst door Dreas
Volgens mij dit IntrumJustitia alle bedragen.

Overigens zou ik EUR 75 niet afboeken. Welke plaats zit die persoon? Gewoon zelf langsgaan of iemand langssturen. Wellicht slim om met een aantal hosters af te spreken dat die dat voor elkaar doen? Ik kan omgeving Maastricht dekken ..

in wat voor zin langsgaan ? met welke houding etc etc. Beetje groot begrip even langsgaan :)

Ooh, ik omgeving nijmegen

SNS
30/03/04, 18:54
Nog geen eens zo'n slecht idee. Ik dek de kop van Noord Holland wel met een knokploegje indien nodig ;)

Dreas
30/03/04, 19:05
Ik heb nog iemand nodig in Nieuwegein .. iemand die daar kan inspringen?

Langsgaan als in aanbellen. Wel vriendelijk blijven maar dreigen met deurwaarder. Beetje in onderling overleg en ligt aan situatie. Niets illegaals natuurlijk en al zeker niet op schrift .. ;)