PDA

Bekijk Volledige Versie : Zelfde bedrijf ?



Chrisnr1
27/03/04, 21:27
Ik keek net een beetje op het internet rond en vond deze hosting bedrijf
http://www.websspace.com/ , welke me nogal bekend voorkwam.

Deze kende ik namelijk al http://be-hosted.be/

Is dit nou hetzelfde bedrijf of is er gewoon een compleet design "gejat" ?

Phobos
27/03/04, 21:36
Nee, is gewoon een standaard template die je kunt downloaden.. "somewere" at the www.

Carl<n-media>
27/03/04, 21:41
Volgens mij is het gejat of een template. De whois gegevens zijn bij beide web sites anders (de registrant).

2004-01-18 >> registratie datum websspace.com
2002-12-09 >> registratie datum be-hosted.be

ELTino
27/03/04, 22:01
gejat gejat.

Ze kunnen dezelfde template hebben gekocht. Zo ziet het er namelijk qua vormgeving ook wel naar uit.

V. Kleijnendorst
27/03/04, 22:06
www.templatemonster.com

categorie: hosting (!)

Koster
27/03/04, 22:07
LOl, ziet meteen goedkoop uit dan he ;)

V. Kleijnendorst
27/03/04, 22:14
Voor $58 al een website, hoeven ze bij mij niet voor te bellen :)

http://www.templatemonster.com/show.php?templ=2903&type=1&cat=21

Rubenvdkamp
27/03/04, 22:16
Als ik ergens niet mee kan leven, dan zijn het wel standaard templates. Het is zo laag om deze dingen te gebruiken als serieuze webhoster. Dan heb je er werkelijk niks voor over. (n)

sleeps
27/03/04, 22:52
met de prijzen die zij hanteren kan het goed zijn dat ze geen deftige designer kunnen permitteren ;)

ThePostman
28/03/04, 03:22
Haha wat slecht zeg. Valt me beetje tegen van websspace...

The MAzTER
28/03/04, 05:52
sorry dat ik het zeg maar vind het zielig dat je als bedrijf zijnde nog geen eens wilt inversteren in je site zeker als je in de hosting sector zit.


ik heb dan ook zo iets: hosting + template site = bagger bedrijf.

tvm
28/03/04, 10:20
Hoi,

als hostingbedrijf kan je zijn dat je je niet gaat richten op design maar wel op service en kwaliteit. Om loiw budget te blijven gaan die geen deisgn laten maken van €800 maar een goedkoop design kopen. Er zijn ook giganten met templates hoor, kijk maar naar realroot.be.

mvg,

Tim Van Maele

Hansje
28/03/04, 19:10
euhm... wat mankeert er aan templates ? :S
dat bedrijf wil gewoon niet teveel extra kosten hebben... doen ze toch goed zo? en bijna iedereen heeft dat toch niet zo snel door, ja behalve hier dan :)
maar ja jullie zijn geen potentiele klanten denk ik :)
groetjes,
hansje

Anestheologist
29/03/04, 11:04
Ik raad persoonlijk geen templates aan maar vind ze wel handig, ze zijn wel mooi en handig ook. Het enige nadeel is dat je ze veel tegenkomt maar dat kan je dan ook zeggen van shopping carts ofzo, ikzelf gebruik ook oscommerce ook template he ;)

Iedereen zijn eigen Toko ;)

Evilarlos
06/04/04, 01:02
Ik snap best dat mensen een template gebruiken. Als je niet zelf je website wilt maken en geen geld hebt om er eentje te laten maken. En toch hosting wilt aanbieden (en er zijn veel mensen die in deze situatie zitten).

Ik? Nee hoor, ik heb hem mooi zelf in elkaar geknutseld :)

dreamhost_nl
10/04/04, 20:38
Just my two cents : Je web site bepaalt in grote mate het gezicht van je bedrijf. Door gebruik te maken van een (gratis) template laat je je identiteit bepalen door iemand anders, die in feite niks van je bedrijf weet en waarmee je zelfs nog nooit heb gesproken.
Een bedrijf zonder eigen identiteit spreekt klanten minder aan (kijk maar naar Megapool ;)).
Buiten dat, ziet het er natuurlijk wel heel goedkoop uit als één van je concurrenten een zelfde web site heeft. :D

Whyti
12/04/04, 01:12
Haha dit is komisch.. Ik heb een discussie gehad omdat mensen die website er betrouwbaarder uit zagen zien, dan mijn design.. is het een template..

Haha

dreamhost_nl
13/04/04, 09:46
Ik heb een discussie gehad omdat mensen die website er betrouwbaarder uit zagen zien, dan mijn design.. is het een template..


Koop de template voor je cliënt en verdien dan zonder moeite wat geld. ;)

BalooBear
13/04/04, 22:32
Sarcasme aan top.

Ik vind Websspace een ongeloofelijk goed bedrijf en daar durf ik best voor uit te komen. Wie weet zijn beide sites wel opgelicht door een designer, en dan wordt hier direct over de 'kwaliteit' van het bedrijf geoordeeld.
Al was dit een gratis template (wat me hoogst onwaarschijnlijk lijkt), zegt dit toch nog niets over het bedrijf? Misschien geeft de website een eerste indruk, maar de werkelijk geïntresseerde klant kijkt hier wel doorheen lijkt me..

V. Kleijnendorst
14/04/04, 00:42
@ BalooBear



http://www.templatemonster.com/show.php?templ=2903&type=1&cat=21

BalooBear
14/04/04, 16:18
PRICE(?) 58 USD UNIQUE PRICE(?) 2199 USD

[regnar]
16/04/04, 13:44
mja, en dan ben je nog niet zeker dat jij wel de enige bent met die layout. Vanaf het moment dat jij de unieke prijs betaalt, dan verkopen ze het zelf niet meer. Je weet natuurlijk niet hoeveel keer ze het al verkocht hebben daarvoor.

Stefan<n-media>
16/04/04, 14:24
Origineel geplaatst door BalooBear
PRICE(?) 58 USD UNIQUE PRICE(?) 2199 USD
Price is voor het recht om die template te gebruiken, maar je koopt niet de rechten en er zijn dus meer mensen die de template kunnen en zullen gebruiken.

Unique price is dat je de rechten koopt, oftewel het template is in jouw bezit en er zijn geen andere mensen die het template mogen gebruiken zonder jouw toestemming. Behalve dan degenen die het al voor jou gekocht hebben.

Websspace heeft dus gekozen voor de normale prijs en er zijn dus meer websites die, die template gebruiken.

@regnar op de website staat dat het 6 keer is gedownload.

Faceless©
27/04/04, 11:27
Best leuk handeltje van templatemonster dus :D

Maar wat knullig voor dat bedrijf... Hoewel ik wel denk dat veel particulieren en veel bedrijven het totaal niet zal opvallen en gewoon zal denken 'Wat een leuk design met al die frutseltjes en dingetjes!'

RiderXXX
05/05/04, 08:20
Mja, dan vind ik http://be-hosted.be/ er toch nog wel beter uitzien als die andere :)

Karin
05/05/04, 13:43
Wat mij dan weer opvalt is dat be-hosted wel zo slim is geweest om services in hosting te veranderen, bij websspace zat ik inderdaad elke keer naar 'hosting' te zoeken, voordat ik door had dat dat onder services stond.
Op zich kan ik het gebruik van templates wel begrijpen, en het wordt door steeds meer bedrijven, ook in nederland, gedaan. Zelf zou ik hooguit een template als basis gebruiken en hem dan dusdanig aanpassen dat het nog wat eigens heeft en wat zegt over het bedrijf.....

ronaldlokers
06/05/04, 01:25
ik ken dus een site waar je templates van templatemonster.com gratis af kan halen, dus misschien hebben ze hem ook wel van die site (uiteraard geef ik het adres niet, ,want dat is illegaal).

Tevens voor begind bedrijf is het niet slecht om te doen, maar als je wat groter wordt zou ik toch maar ëen ander, op maat gemaakt onwerp nemen.

Zelf gebruik ik die site (die ik dus niet noem) om de templates te gebruiken als inspiratie, dat vind ik nog steeds beter dan gewoon heel zo'n site overnemen :p

Websspace
06/05/04, 11:09
Om dan toch eindelijk maar eens te reageren op deze thread:

Ja, wij gebruiken een template.

(alsof we het nog kunnen ontkennen :))

Maar die template past perfect in ons business plan om goedkope hosting aan te bieden. Omdat de ontwikkeling van onze website weinig gekost heeft, hoeven we dat niet terug te verdienen op de rug van de klant.

Om diezelfde reden geen factuur op de post (geen postzegel betalen), geen telefonische support (geen telefoonrekening betalen), etc.

Dat wil overigens niet zeggen dat we ons werk niet goed doen. Facturen zijn netjes te downloaden in de Klantenzone op de website, en support krijg je live op IRC. Mailtjes worden binnen 24 uur beantwoord.

We doen dus gewoon geen overbodige kosten.

En die template? Professionele webdesigners kijken er misschien zo doorheen, maar we krijgen regelmatig mailtjes van mensen die onze website toch wel heel erg knap gemaakt vinden.

Perception is reality...

turbo
06/05/04, 12:38
spijtig gewoon dat je vaak meer en meer dezelfde templates ziet. Anders geven die wel een meerwaarde aan de site, maar als het meer verspreid zal geraken, dan kan dit misschien een averechts effect hebben.

fritz©
06/05/04, 20:26
Origineel geplaatst door turbo
spijtig gewoon dat je vaak meer en meer dezelfde templates ziet. Anders geven die wel een meerwaarde aan de site, maar als het meer verspreid zal geraken, dan kan dit misschien een averechts effect hebben.

Neem bijvoorbeeld 'OS Commerce'... hoe vaak ik dat wel niet zie ... :(

Bedenk wel dat als je een websitedesign uit besteed de copyrights (jurisch gezien) nog altijd bij de oorspronkelijke designer liggen. Ondanks dat je er voor betaald hebt. "Artistiek werk". Dit moet je dus expliciet vastleggen in de offerte/ contract!!

Geld niet alleen voor webdesign, maar ook voor het maken van een (bedrijfs)logo etc etc.

Moraal van het verhaal: pas op met templates!!

Gr.

be-hosted
17/05/04, 14:23
Ik zal hier dan ook maar even op antwoorden, wist niet dat men bedrijf hier werd vernoemt.

De reden dat wij dit template gebruiken was in September de snelste oplossing voor ons omdat wij een diskcrash hadden en voor onszelf geen backup voorzien hadden. Daarom snel die template gekocht van idd templatemonster, de nodige aanpassingen gedaan om het bruikbaarder te maken voor ons.

Ondertussen zijn we volop bezig aan een compleet eigen ontworpen site, niks templates meer, geen zware flash navigatie, ...

Dat een template niet 100% professioneel staat weet ik ook. Maar om op 3 dagen een site te hebben was dit de snelste oplossing, daarom niet de beste.

En ondertussen hebben we ook ons lesje geleerd en nemen we dagelijks wel backups ;-)

Luuc
17/05/04, 17:19
Ok :D

Als hostingbedrijf een template kan ik nog wel begrijpen, maar niet als webdesignbedrijf. Ik zie wel eens webdesignbedrijven die een template van bijv. templatemonster gebruiken. Dat vind ik dus té zielig voor woorden..

Keuningen
18/05/04, 10:53
ik kan alleen maar zeggen:

Inderdaad!!!


Origineel geplaatst door Luuc
Ok :D

Als hostingbedrijf een template kan ik nog wel begrijpen, maar niet als webdesignbedrijf. Ik zie wel eens webdesignbedrijven die een template van bijv. templatemonster gebruiken. Dat vind ik dus té zielig voor woorden..