PDA

Bekijk Volledige Versie : Enkele vraagjes



StijnDesmettre
27/03/04, 15:02
Hallo,

Ik heb nog enkele vraagjes ivm plesk.
Op icated server bij flexservers, jammer genoeg laat hun support me al 5 dagen in de steek. Misschien kunnen jullie helpen?

1)
We moeten veel accounts overplaatsen van oudere reseller accounts naar deze server.

We plaatsen hiervoor steeds eerst de bestanden over naar de nieuwe server. Maar we kunnen maar zien of alles werkt zodra de domeinnaam overgenomen is.

Is er een manier om de site toch al te kunnen testen? Door submappen of zo op de server? Ik kan dit niet terug vinden in plesk ...


2)
We huren er ook een powerswitch. Maar als de server vastloopt kunnen we dus ook niet aan plesk. Hoe kunnen we dan opnieuw opstarten?


3)
We hebben problemen met euro tekens, ë, ... . Deze gevens steeds rare tekens. Ook al gebruiken we numerieke waardes en zo. Wat kan het probleem zijn?


4)
Kunnen we ergens de rechten voor putty goed zetten? (voor het leggen van een connectie telnet of een ssh client)



Alvast bedankt voor de hulp die ik gekregen heb op dit forum!

Greetz
Stijn D

JKW
27/03/04, 18:58
Origineel geplaatst door StijnDesmettre
Hallo,

Ik heb nog enkele vraagjes ivm plesk.
Op icated server bij flexservers, jammer genoeg laat hun support me al 5 dagen in de steek. Misschien kunnen jullie helpen?

1)
We moeten veel accounts overplaatsen van oudere reseller accounts naar deze server.

We plaatsen hiervoor steeds eerst de bestanden over naar de nieuwe server. Maar we kunnen maar zien of alles werkt zodra de domeinnaam overgenomen is.

Is er een manier om de site toch al te kunnen testen? Door submappen of zo op de server? Ik kan dit niet terug vinden in plesk ...


op de forums van

Bij mijn weten is hier inderdaad geen mogelijkheid. Of er moet een soort aliasmatch aangemaakt worden in de httpd.conf tenminste zo heb ik dat wel eens bij een cobalt server gedaan. Site was dan al te bereiken onder 123.123.123.123/voorbeeld/www.domein.nl/

2)
We huren er ook een powerswitch. Maar als de server vastloopt kunnen we dus ook niet aan plesk. Hoe kunnen we dan opnieuw opstarten?

Je bedoelt dat als er een hardware matige storing je niet meer bij plesk kan en dat opstarten via apc geen zin meer heeft. Tja dan moet je naar de server toe en de defecte hardware vervangen.

Mocht om een of andere reden je niet meer bij plesk kunnen komen omdat dit proces is blijven hangen. Dan kun je de server altijd nog via de apc starten waardoor het proces ook weer opnieuw gestart wordt.


3)
We hebben problemen met euro tekens, ë, ... . Deze gevens steeds rare tekens. Ook al gebruiken we numerieke waardes en zo. Wat kan het probleem zijn?

Onder phpcode gebruiken ze voor het euroteken volgens mij de volgende symlink &euro probeer dit eens.

4)
Kunnen we ergens de rechten voor putty goed zetten? (voor het leggen van een connectie telnet of een ssh client)

Je geeft een user via plesk shell rechten als je huidige provider dit voor jouw tenminste heeft geactiveerd.


Alvast bedankt voor de hulp die ik gekregen heb op dit forum!

Geen dank :D

Greetz
Stijn D

dirk staes
28/03/04, 17:21
euro is &euro ;

Mikey
28/03/04, 17:40
Origineel geplaatst door StijnDesmettre
Hallo,

1)
We moeten veel accounts overplaatsen van oudere reseller accounts naar deze server.We plaatsen hiervoor steeds eerst de bestanden over naar de nieuwe server. Maar we kunnen maar zien of alles werkt zodra de domeinnaam overgenomen is.Is er een manier om de site toch al te kunnen testen? Door submappen of zo op de server? Ik kan dit niet terug vinden in plesk ...
wat je zou kunnen doen en dat doe ik zelf ook, als je op je lokale pc de nameserver opgeeft van je server dan wordt daar als eerst een request gedaan voor een domain. Als je domain dan op de server staat zal je de content zien van jouw server. Bestaat het domain niet, dan krijg je de normale route.

2)
We huren er ook een powerswitch. Maar als de server vastloopt kunnen we dus ook niet aan plesk. Hoe kunnen we dan opnieuw opstarten?
als je server vastloopt klopt er dus iets niet helemaal, ik raad je aan om dit te bekijken in je logfiles. Als je een powerswitch huurt of een poort kun je de strom verbreken van je server. Let wel op de je mobo power lose restart moet ondersteunen en aan moet hebben. Anders blijft je server helemaal offline

3)
We hebben problemen met euro tekens, ë, ... . Deze gevens steeds rare tekens. Ook al gebruiken we numerieke waardes en zo. Wat kan het probleem zijn?


4)
Kunnen we ergens de rechten voor putty goed zetten? (voor het leggen van een connectie telnet of een ssh client)
Wat bedoel je hier precies mee, als er niks veranderd is in de sshd config files dan zou je op poort 22 kunnen inloggen. Sshd kan ingesteld worden op een vast ip en poort. Dit kun je dan het beste even bij hun navragen


Alvast bedankt voor de hulp die ik gekregen heb op dit forum!

Greetz
Stijn D

geen probleem

mihosnet
28/03/04, 17:49
2)
Je dient van Flexservers inloggegevens te krijgen, zodat je kan inloggen op de powerswitch.

NetNation / Flexservers verhuist trouwens op dit moment naar een ander pand, misschien duurt het daarom wat langer voordat je antwoord krijgt.

timmety
31/03/04, 04:28
Je hoort inderdaad inlog gegevens te ontvangen anders kun je nog niks verrichten

Groeten T. van Campen