PDA

Bekijk Volledige Versie : Rechtsgeldigheid E-mail



Keuningen
25/03/04, 10:46
In hoeverre is een e-mail rechtsgeldig als bewijs voor een overeenkomst?

Graag hoor ik het van jullie.

fusionict
25/03/04, 11:08
Het afsluiten van een overeenkomst via email is naar mijn weten niet rechtsgeldig.

Fax documenten en gewoon op papier e.d. zijn rechtsgeldig.

Misschien dat het wel iets van waarde kan hebben, maar denk niet echt dat een overeenkomst via email als rechtsgeldig gezien word.

XF-RICK
25/03/04, 12:39
Origineel geplaatst door fusionict
Het afsluiten van een overeenkomst via email is naar mijn weten niet rechtsgeldig.

Fax documenten en gewoon op papier e.d. zijn rechtsgeldig.

Misschien dat het wel iets van waarde kan hebben, maar denk niet echt dat een overeenkomst via email als rechtsgeldig gezien word.

Als ik me niet vergis dacht Bill Gates een aantal jaar terug ook dat een e-mail niet rechtsgeldig was. En hij hierop ook gepakt werd.

Ik zeg daarom ook het volgende, beschouw een e-mail als een geschreven brief, besteed hier ook net zoveel aandacht aan, als bij het schrijven van een brief. Zowel formeel als informeel.

Rik
25/03/04, 12:42
Met de digitale handtekening in opkomst zal het snel compleet rechtsgeldig zijn, nu is het Officieel nog niet zo, veel verwarring, ook wettelijk....
Echter, een mondelinge overeenkomst is zelfs rechtsgeldig ;)

Als het voor contracten e.d. is zou ik nog even het zekere voor het onzekere nemen en de klant laten faxen of posten... verzenden kan wel per mail, maar na ondertekening....
Een hoge resolutie scan van getekende overeenkomst accepteren wij ook BTW...