PDA

Bekijk Volledige Versie : Ik zoek een nederlandse "DirectNic"



dooku
25/03/04, 00:52
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nederlandse tegenhanger van www.directnic.com Dit is een registrar met een heel goed account management systeem waar ik al mijn domeinnamen kan beheren ( NIET hosten!) Kan iemand mij iets soortgelijks aanbevelen hier in nederland?

M.v.g
Dooku

RonZo
25/03/04, 01:03
informeer eens bij openregistrar.nl ;)

Vaxon Networks
25/03/04, 09:33
of www.openprovider.nl , alhoewel ik over openregistrar.nl ook te spreken ben (heb nog niet veel ervaringen met openprovider.nl )

chester
25/03/04, 10:00
Overigens heb ik een tip:

Laat het uiteindelijke bedrijf een contract ondertekenen dat:
1- domeinen dezelfde dag worden geregged
2- verhuizingen dezelfde dag worden doorgevoerd.

zoniet...tegemoetkoming in de kosten.

D.w.z., bij aanvraag nl domein zou hij de volgende dag, of uiterlijk de ochtend daarop aktief moeten zijn, bij verhuizingen duurt het 1 dag langer vanwege de rustdag.

Iets wat sommigen bedrijven nog niet hebben begrepen....

De positieve reacties die ik hier op dit forum lees over sommige bedrijven laat me afvragen of jullie ervoor betaald worden, of nóg trager gewend zijn.

Mochten jullie goede tips hebben, ik ben benieuwd.

Keuningen
25/03/04, 10:51
Ik vind openregistrar.nl beetje tegenvallen, want ik wacht al ruim 24 uur op een reacties.

SNS
25/03/04, 12:22
Ik heb 3 dagen een mail gestuurd naar openregistrar en nog steeds geen antwoord mogen ontvangen.

Dennis
25/03/04, 15:37
TopicStarter zegt toch duidelijk te zoeken naar een goedkope registrar met een eigen panel? Openregistrar heeft deze nog niet.

@Chester:
Niemand zal zo'n contract ondertekenen.

Er is overigens geen echte Nederlandse ICANN-registrar zoals DirectNIC wel is.

We Develop
25/03/04, 15:47
Gaat het hier alleen om .com/.net/.org domeinnamen of ook om .nl?

Carl<n-media>
25/03/04, 16:08
Ik wacht ook al een hele tijd op een reactie van Openregistrar. Ze hebben trouwens wel een control panel waar je domeinen kunt aanvragen, name servers kunt wijzigen en ik geloof ook verhuizingen. Echter dit is alleen voor .nl domeinen.

MrD
25/03/04, 17:46
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;
Ik wacht ook al een hele tijd op een reactie van Openregistrar. Ze hebben trouwens wel een control panel waar je domeinen kunt aanvragen, name servers kunt wijzigen en ik geloof ook verhuizingen. Echter dit is alleen voor .nl domeinen.

Ook verhuizingen inderdaad maar helaas alleen nog voor .nl domeinen.

Vaxon Networks
25/03/04, 18:03
Origineel geplaatst door DennisCitus
TopicStarter zegt toch duidelijk te zoeken naar een goedkope registrar met een eigen panel? Openregistrar heeft deze nog niet.

@Chester:
Niemand zal zo'n contract ondertekenen.

Er is overigens geen echte Nederlandse ICANN-registrar zoals DirectNIC wel is.

Openregistrar heeft WEL een eigen panel. en registraties zijn real time, je domein is altijd de volgende ochtend online, behalve in het weekend.

en nee, ik word er niet voor betaald ;)

Dennis
25/03/04, 18:10
Origineel geplaatst door Wolvie
Openregistrar heeft WEL een eigen panel. en registraties zijn real time, je domein is altijd de volgende ochtend online, behalve in het weekend.

en nee, ik word er niet voor betaald ;) Ah okay... mijn fout.

Dooku:
Bij OpenRegistrar kun je net zoals bij DirectNIC je internationale domeinen beheren, daarbij komt dat je ook .nl domeinen kunt beheren.

Norman
25/03/04, 18:57
Origineel geplaatst door Wolvie


Openregistrar heeft WEL een eigen panel. en registraties zijn real time, je domein is altijd de volgende ochtend online, behalve in het weekend.

en nee, ik word er niet voor betaald ;)

Is dat zo ?
Ik heb ook aantal domeinen bij hun lopen nu maar heb niks van een control panel meegekregen ?

Dennis
25/03/04, 19:09
Origineel geplaatst door Norman
Is dat zo ?
Ik heb ook aantal domeinen bij hun lopen nu maar heb niks van een control panel meegekregen ? Ik eigenlijk ook niet. Ik ken slechts hun NL-reg/dns/overdracht Panel. (https://secure.openregistrar.nl/nl/)

Maar deze is in de verste verte niet te vergelijken met die van DirectNIC.

Arjanvt
25/03/04, 21:28
Ik denk dat http://www.openprovider.nl dan het dichts bij de verwachtingen van de TS komt. Ken persoonlijk het openprovider systeem niet, maar het ziet er zeer compleet en handig uit.

Op openregistrar zie ik vooralsnog een tekstpagina staan. Ze zijn weliswaar een stuk goedkoper, maar hebben geen uitgebreide controlpanel zoals openprovider.

Wil je dus makkelijk je domeinen beheren? Dan is openprovider je keus. Wil je gewoon goedkoop domeinen registreren? Dan is openregistrar je keus.

Groet,
Arjan

Dennis
25/03/04, 21:32
Mag ik weten waarom TopicStarter de voorkeur geeft aan een Nederlandse Registrar?

chester
26/03/04, 09:55
Origineel geplaatst door Wolvie


Openregistrar heeft WEL een eigen panel. en registraties zijn real time, je domein is altijd de volgende ochtend online, behalve in het weekend.

en nee, ik word er niet voor betaald ;)

Gefeliciteerd. Vooralsnog lijk je de enige te zijn... familie misschien? ;)

(ps. maandag twee verhuizingen aangevraagd. Vandaag nog niet eens doorgevoerd...)

Vaxon Networks
26/03/04, 10:13
neem eens contact op met ze, dan krijg je login.

Rik
26/03/04, 10:31
Origineel geplaatst door Wolvie


Openregistrar heeft WEL een eigen panel. en registraties zijn real time, je domein is altijd de volgende ochtend online, behalve in het weekend.

en nee, ik word er niet voor betaald ;)

Ahum, domeinen zijn echt niet ALTIJD de volgende dag actief hoor... sommige duren wel een week soms, anderen een paar uur...

Vaxon Networks
26/03/04, 10:40
als ik reg via het panel is het real time, een kwartier later zie ik het zelf al in de whois staan en de volgende ochtend is tie actief.

motrox
26/03/04, 10:48
Origineel geplaatst door Wolvie
als ik reg via het panel is het real time, een kwartier later zie ik het zelf al in de whois staan en de volgende ochtend is tie actief.

Zelf d8 ik ook gebruik te maken van de provider, maar de negatieve ervaringen in de thread hebben mij anders doen besluiten.

Jouw ervaringen blijven dan ook opvallend. Daarom aan jou de vraag, hoe vaak registreer je daar een domein, en wanneer heb je voor het laatst daar een registratie gedaan?

Vaxon Networks
26/03/04, 10:52
gister :), het domein colix.nl

®on
26/03/04, 11:44
Origineel geplaatst door Wolvie
als ik reg via het panel is het real time, een kwartier later zie ik het zelf al in de whois staan en de volgende ochtend is tie actief.
Hier dus ook dezelfde ervaring. Met behulp van het controlpanel is registratie realtime (nl-domeinen). Het actief zijn/worden is niet afhankelijk van Openregistrar.

Voor mensen die (nog) geen gebruik maken van het controlpanel: mail Paul/Openregistrar eens, en vraag ernaar. Kost niets extra's.

chester
26/03/04, 13:08
Origineel geplaatst door headout

Voor mensen die (nog) geen gebruik maken van het controlpanel: mail Paul/Openregistrar eens, en vraag ernaar. Kost niets extra's.

Neem me niet kwalijk, maar zou het geen normale zaak zijn dat deze mogelijkheid dan in z'n algemeenheid wordt medegedeeld aan zijn klanten?

De één wel en de ander niet?

Ik wil niet betwijfelen dat hij er hard aan werkt één en ander op orde te krijgen, maar helaas is het bedrijf naar z'n klanten toe zo ondoorzichtig als de voormalige Berlijnse muur. ;)

Ik weet dat we nu een beetje off-topic gaan, we houden het er maar op dat het adviezen zijn zodat de topic-starter zijn keus kan maken. Helaas valt het mij keer op keer op dat meerdere bedrijven zich professioneel profileren en vervolgens niet eens meer op afspraken en opdrachten terugkomen, die waren aangenomen. Erg vreemd allemaal....

Arjanvt
26/03/04, 13:39
Origineel geplaatst door Rik


Ahum, domeinen zijn echt niet ALTIJD de volgende dag actief hoor... sommige duren wel een week soms, anderen een paar uur...

Een week voordat een domein actief wordt? Dat betwijfel ik. Als je als provider alles goed op orde hebt duurt het zeker geen week.

Rik
26/03/04, 13:44
Origineel geplaatst door Arjanvt


Een week voordat een domein actief wordt? Dat betwijfel ik. Als je als provider alles goed op orde hebt duurt het zeker geen week.

Ik ga dat niet neerzetten omdat me dat niet een keer is gebeurd natuurlijk :huh:...

En een ander domein, een paar dagen later, was weer binnen paar uur actief, denk ook dat jullie niet moeten vergeten dat het niet alleen van PM afhangt... kunnen meer zaken "onderweg" voor vertraging zorgen...

®on
26/03/04, 13:49
Origineel geplaatst door chester
Neem me niet kwalijk, maar zou het geen normale zaak zijn dat deze mogelijkheid dan in z'n algemeenheid wordt medegedeeld aan zijn klanten?

Daar heb je een goed punt denk ik. Het systeem dat gebruikt wordt is nog een beta versie, wellicht dat dat de reden is dat Openregistrar het (nog) niet aan alle klanten prijs geeft. Men is bezig met een nieuw systeem (zo heb ik begrepen), maar hoever Paul/Openregistrar daar mee is, weet ik niet.

dooku
26/03/04, 15:31
Hierbij will ik iedereen bedanken voor de reacties. Toch veel bruikbare informatie verkregen. Als antwoordt op een paar vragen/veronderstellingen: domeinnamen hoeven niet real-time te worden geregistreerd. Het gaat mij voornamelijk om het gescheiden houden van mijn domeinnamen en mijn hosting accounts. Dit is alleen voor praktische redenen indien een hoster toch niet bevalt dat ik niet in een eideloze verhuis procedure terechtkom, maar gewoon een ander hoster neem en mijn dns kan wijzigen.

W.b.t. Openregistrar vindt ik toch niet geheel professioneel om zo naar buiten te treden (beter om je zaakjes op orde te hebben en dan je site openen)

M.v.g.
Dooku

Arjanvt
26/03/04, 20:28
Origineel geplaatst door Rik
denk ook dat jullie niet moeten vergeten dat het niet alleen van PM afhangt... kunnen meer zaken "onderweg" voor vertraging zorgen...

Nee, dat begrijp ik ook wel... :huh: ik zeg ook: "Als je als provider alles goed op orde hebt duurt het zeker geen week" .


Origineel geplaatst door dooku
W.b.t. Openregistrar vindt ik toch niet geheel professioneel om zo naar buiten te treden (beter om je zaakjes op orde te hebben en dan je site openen)

M.v.g.
Dooku

Mee eens.

paulmatthijs
27/03/04, 00:34
maar hoever Paul/Openregistrar daar mee is, weet ik niet.

de api is vrijwel af, momenteel in de testfase.


(beter om je zaakjes op orde te hebben en dan je site openen)

tja, het is altijd een afweging tussen alvast omzet genereren om investeringen te kunnen doen of niet... kwestie van bedrijfsvoering. het ermee eens zijn doet er niet toe, we dwingen je niet om klant te worden he :)

en nou gaan we weer ontopic :)

er is momenteel geen nederlandse directnic, omdat directnic icann accredited registrar is. er is momenteel nog geen nederlands bedrijf dat die status heeft (tenzij je ladot meetelt: het moederbedrijf van ladot is het noorse active isp, en die zijn het wel).