PDA

Bekijk Volledige Versie : (ongewenste) reclame via de KvK



Carl<n-media>
23/03/04, 20:35
Sinds enkele weken staan wij ingeschreven bij de kamer van koophandel. Bijna elke dag ontvangen we nu reclame van bedrijven die onze gegevens via de kamer van koophandel hebben gekregen. Voorbeelden zijn Sligro (groot handel voor voedsel en non-voedsel) en Prima Print (drukkerij).

Staat er ergens in de voorwaarden van de kamer van koophandel dat je ongewenste post krijgt na inschrijving? Een paar van die reclame foldertjes zijn wel leuk. Maar als je elke dag stapels met reclame krijgt begint het toch wel vervelend te worden. Een soort van SPAM vind ik.

Hebben jullie ook reclame ontvangen van dit soort bedrijven? En is het mogelijk om dit ergens bij de kamer van koophandel uit te schakelen? Op hun web site heb ik hier niets over kunnen vinden.

Het viel me trouwens net op dat Prima Print onze bedrijfsnaam zelfs verkeerd heeft geschreven.

Koster
23/03/04, 20:36
Ach ik krijg elke maand 20 folders van Viking Direct :P

bagger waar je niet vanaf komt, behalve door gewoon effe het bedrijf te verzoeken te kappen met spammen

Carl<n-media>
23/03/04, 20:40
Dan ben ik wel uren bezig want het zijn steeds andere bedrijven. (bij ons dan)

Dennis
23/03/04, 20:40
Zelfde hier. Niet echt leuk nee... maar net als met spam, je leert het eten :)

Pantsy
23/03/04, 21:00
Als je net bent ingeschreven dan krijg je veel "spam", wacht 2 maandjes en je krijgt nagenoeg niks meer.

Rick L.
23/03/04, 21:00
Ik kreeg het alleen in het begin, heb het laten gaan en nu krijg ik zelden nog "spam". Hooguit 2 keer per maand.

Mikey
23/03/04, 21:12
achja, de muziek vereniging is er meer dan blij mee, gewicht in oud papier wordt betaald :)

The MAzTER
23/03/04, 21:28
gewoon een offerte opvragen met zo veel mogelijk spul er in.

zijn ze even bezig met een offerte op te stellen en daarna bestel je gewoon niets ;)

Dennis
23/03/04, 21:45
Origineel geplaatst door TrancePitt
Als je net bent ingeschreven dan krijg je veel "spam", wacht 2 maandjes en je krijgt nagenoeg niks meer. Nou? Nog elke keer de Makro hoor, maar het wordt inderdaad minder.

Keuningen
23/03/04, 21:51
Ach is wel leuk om 's avonds door te nemen :)

*heeft al 8 makro pasjes :P*

Dennis
23/03/04, 21:52
Origineel geplaatst door Keuningen
Ach is wel leuk om 's avonds door te nemen :)

*heeft al 8 makro pasjes :P* Maximaal 2 per bedrijf d8 ik?

Leandros
24/03/04, 17:14
Origineel geplaatst door DennisCitus
Maximaal 2 per bedrijf d8 ik?

Meerdere bedrijven en/of handelsnamen :)

Ties
24/03/04, 17:23
Al die reclame-troep die je ontvangt wordt inderdaad al redelijk snel minder.. Blijf wel opletten trouwens, want er zitten me af en toe toch leuke dingen tussen...! :) Zo kreeg ik vorige week een luxe pen met m'n bedrijfsnaam er met 'goud' ingegraveerd :) Als dat niet ontzettend stoer is weet ik het ook niet meer.. ;)

Carl<n-media>
24/03/04, 17:34
Origineel geplaatst door Ties
Al die reclame-troep die je ontvangt wordt inderdaad al redelijk snel minder.. Blijf wel opletten trouwens, want er zitten me af en toe toch leuke dingen tussen...! :) Zo kreeg ik vorige week een luxe pen met m'n bedrijfsnaam er met 'goud' ingegraveerd :) Als dat niet ontzettend stoer is weet ik het ook niet meer.. ;)
Welk bedrijf? :) Ga ik ook even een offerte aanvragen!

SNS
24/03/04, 18:13
Ik krijg soms post met de vraag of ik m'n huidige shared hosting zou willen verhuizen naar het bedrijf dat de brief stuurt.
Ik weet niet wat dat bedrijf denkt maar er zit dan toch iets goed fout ben ik bang. :)

cridea
24/03/04, 18:43
Wij krijgen ook van alles en nog wat.

Ook steeds een envelop met losse papiertjes met zwarte achterkant met allerlei machines voor de bouw erin. Het oogt gigantisch duur en het gaat hier direct het ronde archief in. Idioot toch?

Ook heel veel kantoorinrichting enzo. Hele catalogussen van weet ik hoeveel pagina's in full-colour...

En elke week ofzo een fax van ezeeserver of hoe ze ook heten.

We staan al 2,5 jaar ingeschreven...

fusionict
25/03/04, 12:11
Je kan jezelf bij de Kvk uit de mailing bestand halen.
Alle bedrijven die op internet bij de KvK gepubliceerd staan met adres e.d. mogen ze gewoon aanschrijven.

Je kan als het goed is een verzoek indienen bij de Kvk om geen reclame (spam) te ontvangen.

Maar dan loop je misschien wel net een leuke aanbieding mis :p

Rik
25/03/04, 13:34
Origineel geplaatst door fusionict
Je kan jezelf bij de Kvk uit de mailing bestand halen.
Alle bedrijven die op internet bij de KvK gepubliceerd staan met adres e.d. mogen ze gewoon aanschrijven.

Je kan als het goed is een verzoek indienen bij de Kvk om geen reclame (spam) te ontvangen.

Maar dan loop je misschien wel net een leuke aanbieding mis :p

het werkt helaas een beetje anders:

Quote:

Gegevens van geregistreerden (voor mailings):
KvK-Adressen (NAW): € 0,03 (per stuk)
Contactpersoon: € 0,03 (per stuk)
Extra rubrieken (o.a. telefoonnummer): € 0,02 (per stuk)


:D dus voor een paar tientjes koop je alle adressen met het woord "internet" erin bijvoorbeeld :D

Evilarlos
25/03/04, 15:59
Ik ken het heb ook al een hoop post gekregen. Laat ze maar lekker. Mischien dat er nog ooit iets bijzit en de papierbak is toch gratis .

Carl<n-media>
27/03/04, 01:24
Origineel geplaatst door Rik


het werkt helaas een beetje anders:

Quote:

Gegevens van geregistreerden (voor mailings):
KvK-Adressen (NAW): € 0,03 (per stuk)
Contactpersoon: € 0,03 (per stuk)
Extra rubrieken (o.a. telefoonnummer): € 0,02 (per stuk)


:D dus voor een paar tientjes koop je alle adressen met het woord "internet" erin bijvoorbeeld :D
Ze maken daar wel goed geld bij de KvK. Alleen al om wat te laten afdrukken betaal je 11,00 euro. :X

En dan maken ze het nog bonter door adressen te verkopen. Waarschijnlijk van de spammers op het internet afgekeken ;).