PDA

Bekijk Volledige Versie : r3diensten down?



kingfinn
23/03/04, 18:09
Wat is er aan de hand met r3diensten.nl ? ik kan al sinds vrijdag niet meer bij mijn eigen site komen

reneknuvers
23/03/04, 18:38
Géén idee, ik heb net afgelopen weekend twee hostingaccounts aangevraagd, gekregen en betaald. Maandagochtend en middag heb ik op mijn nieuwe sites gekunt, maar maandagavond was het over. Ook www.r3diensten.nl is plat...

Ik hóóp dat onze Roy en Ruben niet falliet zijn...

®on
23/03/04, 18:39
Bel het bedrijf op zou ik zeggen.

R3diensten
23/03/04, 18:47
Origineel geplaatst door reneknuvers
Géén idee, ik heb net afgelopen weekend twee hostingaccounts aangevraagd, gekregen en betaald. Maandagochtend en middag heb ik op mijn nieuwe sites gekunt, maar maandagavond was het over. Ook www.r3diensten.nl is plat...

Ik hóóp dat onze Roy en Ruben niet falliet zijn...

Één van onze servers is gister zwaar aangevallen.
Er werd een DDOS op ons gegooit, vervolgens om de spanning op te voeren zijn we gehackt. (Waarschijnlijk was de beveiliging beetje aan de zwakke kant) Daarna is het root password gewijzigd. Daar bleef het niet bij, alle poorten waren dicht gegooit, zodat we totaal geen controlle meer over de server hadden. Dus toen moesten we de server maar herinstalleren! Er zijn geen gegevens verloren. We verwachten dat de server spoedig weer online is.

Excuus voor dit ongemak.

Koster
23/03/04, 18:53
Kan je beter zelf vantevoren melden op dit forum (storingen forumpje), nu krijg je van die speculaties :)

Dennis
23/03/04, 19:05
Origineel geplaatst door Koster
Kan je beter zelf vantevoren melden op dit forum (storingen forumpje), nu krijg je van die speculaties :) Mjah, nu lijkt het net alsof deze hack niet geplanned was :D

http://www.r3diensten.nl/site/ (UP)

Johan-nl
23/03/04, 20:53
Origineel geplaatst door Koster
Kan je beter zelf vantevoren melden op dit forum (storingen forumpje), nu krijg je van die speculaties :)

Ja als die hackers voortaan eerst even bellen voordat ze
je server gaan verkloten, dan zou dat idd wel kunnen koster :rolleyes:

Dennis
23/03/04, 21:09
Origineel geplaatst door Johan-nl
Ja als die hackers voortaan eerst even bellen voordat ze
je server gaan verkloten, dan zou dat idd wel kunnen koster :rolleyes: Mjah, sommige klanten hebben hoge eisen, maar dit gaat wel erg ver.

Nu moeten we zelfs een hack 2 dagen van te voren schedulen?

Koster
23/03/04, 21:52
Nee, maar storing melden? Beetje uberdomme reacties mensen, wel grappig.

Je laat je eigen klanten niks weten, ze gaan hier vragen stellen en de geruchten gaan meteen dat je failliet bent/whatever. Meld het effe aan je klant of op dit forum, want als jij mij dit zou flikken, mij niks vertelde wanneer de site weer up was, totdat ik zelf 2 dagen later erover begon, zou ik echt pissig worden!

Keuningen
24/03/04, 10:09
Idd, als je het als hoster goed voor elkaar hebt dan stuur je zogauw je weet dat er IETS met een server is iedereen die diensten op die server gebruikt een E-MAIL!!!

Dreas
24/03/04, 10:51
Haha. De email van de meeste klanten draait toch vaak bij de host ;) Die komt dan natuurlijk niet aan :P Post op het storingen forum is idd goed en anders zorgen dat je zelf ergens een storingen pagina heb via een sub-domein op een server in een ander datacenter.

Dennis
24/03/04, 15:24
Origineel geplaatst door Koster
Nee, maar storing melden? Beetje uberdomme reacties mensen, wel grappig.

Je laat je eigen klanten niks weten, ze gaan hier vragen stellen en de geruchten gaan meteen dat je failliet bent/whatever. Meld het effe aan je klant of op dit forum, want als jij mij dit zou flikken, mij niks vertelde wanneer de site weer up was, totdat ik zelf 2 dagen later erover begon, zou ik echt pissig worden! Daar heb je inderdaad gelijk in. Maar 'van te voren' kwam er een beetje grappig uit :)

Zoepie
11/04/04, 14:30
Aardig voorbeeld dan. Site gehost via R3diensten sinds vrijdag niet meer toegankelijk. Site www.r3diensten.nl ligt (in ieder geval vandaag) plat. Volgens henzelf is er gehacked, en nu zijn alle data wel verloren gegaan.

Zou men na twee weken geleden reeds gehacked te zijn niet betere maatregelen nemen, en daarnaast, ze zijn toch niet zo bekend, waarom zou iemand hun dan hacken gaan?

Daarnaast: Informatie is inderdaad een groot goed. Ook ik dacht aan faillissement, gezien ik zoiets wel eens gehad heb met een internet provider (quick online, wat beter quick offline heten kon.) Nadat ik drie dagen (later nog) geen internet had, aan de bel getrokken. Niemand bereikbaar. Automatische incasso geblokkeerd. Twee dagen later melde de curator dat ze faillissement hadden aangevraagd al een week eerder.

Helemaal bij beginnende bedrijven (althans ik neem aan dat ze niet zo lang bezig zijn, gezien de pc die ze gebruiken), is de kans op ondergang tamelijk groot, helemaal in deze sector.

Dus om dit soort berichten te voorkomen kan men het beste even een email sturen, ook naar sites als deze. Zoeken op google met de woorden 'r3diensten' en 'hack' bracht me namelijk hier.

Tenslotte: misschien is het verstandig dat iedere provider een secundair email adres vraagt, of dat iedereen zelf bij de contact gegevens van een website een secundair adres vermeld, bijvoorbeeld yahoo.

Carl<n-media>
11/04/04, 14:40
Aardig voorbeeld dan. Site gehost via R3diensten sinds vrijdag niet meer toegankelijk. Site www.r3diensten.nl ligt (in ieder geval vandaag) plat. Volgens henzelf is er gehacked, en nu zijn alle data wel verloren gegaan.

Web site is bij mij gewoon on-line hoor.


Zou men na twee weken geleden reeds gehacked te zijn niet betere maatregelen nemen, en daarnaast, ze zijn toch niet zo bekend, waarom zou iemand hun dan hacken gaan?

Een hacker probeert altijd de 'zwakkeren' te pakken omdat, het eenvoudiger is om een niet goed beveiligde server te hacken dan een goed beveiligde server.


Tenslotte: misschien is het verstandig dat iedere provider een secundair email adres vraagt, of dat iedereen zelf bij de contact gegevens van een website een secundair adres vermeld, bijvoorbeeld yahoo.

Ik denk dat de meeste providers dit niet willen, omdat het een stuk minder professioneel over komt. Wat wel een optie zou zijn is om nog een domein aan te vragen en deze ergens anders te hosten. Dit hebben wij ook gedaan. Echter niet iedereen wil dit of heeft hier geld voor over.

Zoepie
11/04/04, 14:58
Site net nog geprobeerd, lag er uit. Toen ik aan het eind van mijn mailtje was, lag hij er weer in. Ik heb begrepen dat men vandaag aan het werk is, dus waarschijnlijk weer gerepareerd dan.

Om mijn volgende standpunt iets te verduidelijken:

"Tenslotte: misschien is het verstandig dat iedere provider een secundair email adres vraagt, of dat iedereen zelf bij de contact gegevens van een website een secundair adres vermeld, bijvoorbeeld yahoo."

Wat ik hiermee bedoel is het volgende:

1. De provider vraagt aan degene die hosting aanvraagt een tweede email adres in te voeren, en dan niet het adres email@gehostdomein.nl, maar een extern adres. Dit zou dan vervolgens van bijv. yahoo kunnen zijn.

of

2. Iemand die een domeinnaam geregistreerd heeft, kan zelfstandig een ander emailadres invullen bij de contactgegevens.

en dan inderdaad:

3. Een ander domein aanvragen, wat voor velen iets te veel van het goede zal zijn.

"Een hacker probeert altijd de 'zwakkeren' te pakken omdat, het eenvoudiger is om een niet goed beveiligde server te hacken dan een goed beveiligde server."

Ik geloof ik snap dan niet zo wat een hacker wil bereiken. Als ik zelf dat zou doen, zou ik niet eerder rusten voor ik een grote gehacked zou hebben, want ja, zo'n kleintje stelt niet veel voor, noch qua naamsbekendheid, noch qua schade (mocht een hacker schade willen aanrichten). Enige wat ik kan bedenken is dat men 'in de leer is'.

Carl<n-media>
11/04/04, 15:05
Ik had dat verhaal met die e-mail adreseen even verkeerd gelezen, mijn excuses. Ik neem aan dat de eigenaar van de web site daar gewoon zelf voor verantwoordelijk is. Iedereen weet dat als de server dan plat ligt dat hij dan geen mail kan ontvangen. Dus gewoon de fout van de aanvrager en niet van de hosting provider.

Eigenlijk gebruiken we hier een verkeerde term "hacker". Een hacker is niet van plan om schade aan te richten maar om lekken te zoeken en deze te melden. Wat betreft de andere partij die het leuk vindt om data te verwijderen, dit zijn meestal gewoon een stel domme kindertjes die het leuk vinden als een bedrijf failliet gaat.

chielsen
11/04/04, 16:45
Het kan ook zijn dat de hacker een bepaalde site op de server down wil hebben. Zo ben ik eens geddost omdat iemand een bepaalde site offline wilde hebben.

Rik
11/04/04, 17:10
Dit forum is JUIST bedoeld voor zowel klanten, als bedrijven, om een storing zo snel mogelijk kenbaar te maken....

Het betreffende bedrijf reageerde binnen 40 minuten hier op het forum met een uitleg... perfect toch ?

Deze discussie, en oplossingen kunnen evt in andere forums besproken worden, door dit soort duscussies (die niets met het topic zelf te maken hebben) komen zaken inderdaad "verkeerd" in o.a. Google ;)

Hier alleen nog over storing/downtime van R3diensten....

Zoepie
11/04/04, 17:19
Ehhhh, dat was de eerste storing. Ik heb het nu over de storing van dit weekend, waar niets over bekend is hier...

Rik
11/04/04, 17:28
ok :) t ging alleen ff een andere richting op... niet meer over R3d, maar over oplossingen ;)

Beyonder
11/04/04, 17:31
Voorkomen is beter dan genezen. Zonder goed systeembeheer en beveiligingsplan is het niet de kwestie of je gehacked wordt, maar wanneer :)

ThePostman
13/04/04, 01:29
Origineel geplaatst door Beyonder
Voorkomen is beter dan genezen. Zonder goed systeembeheer en beveiligingsplan is het niet de kwestie of je gehacked wordt, maar wanneer :)

U begint het een mooie quote te vinden he? :D

jeffrey
13/04/04, 09:20
De melding naar de klant toe is altijd erg belangrijk, als je het niet doet ben je zelf drukker met telkens telefoon aannemen dan met het werk zelf ;)