PDA

Bekijk Volledige Versie : FaxMail rechtsgeldig?



The MAzTER
23/03/04, 02:11
is FaxMail (van kpn) rechtsgeldig?

edit:
kan er ook vanuit het buitenland naar een 084 gefaxt worden?

Rik
23/03/04, 02:16
Ligt eraan waar je het voor wilt gaan gebruiken...

The MAzTER
23/03/04, 02:17
o.a. offertes en contracten die ondertekend terug gestuurd worden.

scheeld namelijk een hoop papieren rotzooi.

Rik
23/03/04, 02:21
Naar 084 faxen zal niet lukken vanui het buitenland, wordt dan +3184...

Ik zou voor de zekerheid KNP over die Faxmail even checken, het lijkt me haast wel rechtsgeldig, net als een fax...

host3000
23/03/04, 08:37
Ik denk dat je moet kijken naar het eindprodukt: de e-mail.

Een e-mail bericht is erg gemakkelijk te manipuleren en dat is het probleem met de bewijskracht ervan. Een faxbericht is natuurlijk ook te wijzigen (net zo goed als een handgeschreven of getypte brief) maar moeilijker om dat zonder sporen na te laten, te doen. Zodra de e-mail dezelfde bewijskracht geeft als een fax, zal fax2mail dat ook hebben.

Deimos
23/03/04, 09:04
Origineel geplaatst door host3000
Ik denk dat je moet kijken naar het eindprodukt: de e-mail.

Een e-mail bericht is erg gemakkelijk te manipuleren en dat is het probleem met de bewijskracht ervan. Een faxbericht is natuurlijk ook te wijzigen (net zo goed als een handgeschreven of getypte brief) maar moeilijker om dat zonder sporen na te laten, te doen. Zodra de e-mail dezelfde bewijskracht geeft als een fax, zal fax2mail dat ook hebben.

Je ontvangt de fax in .tiff formaat per mail. Dus ik neem aan dat het gewoon rechtsgeldig is.

Savvas
23/03/04, 09:43
Origineel geplaatst door host3000
Ik denk dat je moet kijken naar het eindprodukt: de e-mail.

Een e-mail bericht is erg gemakkelijk te manipuleren en dat is het probleem met de bewijskracht ervan. Een faxbericht is natuurlijk ook te wijzigen (net zo goed als een handgeschreven of getypte brief) maar moeilijker om dat zonder sporen na te laten, te doen. Zodra de e-mail dezelfde bewijskracht geeft als een fax, zal fax2mail dat ook hebben.

Mail is tegenwoordig gewoon rechtsgeldig dacht ik?

(Gezien je facturen aangetekend mag mailen..)

Vaxon Networks
23/03/04, 11:22
Origineel geplaatst door NetRouting


Mail is tegenwoordig gewoon rechtsgeldig dacht ik?

(Gezien je facturen aangetekend mag mailen..)


Hoe kan je een EMAIL aangetekend versturen?

Mikey
23/03/04, 11:47
Origineel geplaatst door host3000
Ik denk dat je moet kijken naar het eindprodukt: de e-mail.

Een e-mail bericht is erg gemakkelijk te manipuleren en dat is het probleem met de bewijskracht ervan. Een faxbericht is natuurlijk ook te wijzigen (net zo goed als een handgeschreven of getypte brief) maar moeilijker om dat zonder sporen na te laten, te doen. Zodra de e-mail dezelfde bewijskracht geeft als een fax, zal fax2mail dat ook hebben.

bovenstaande is dus gewoon een broodje aap. Als de faxmail van kpn niet rechtsgeldig is kun je de ouwe traditionele fax ook weggooien. Een huidige fax aanpassen is een fluitje van een cent. Onder copy apparaat en je hebt een mooie herdruk. Alles is dan te vervalsen. Die faxmail is net zo rechtsgeldig als je fax het is toch niet zo dat een gebruiker faxt naar een mail adres, dat kan hij nooit weten, *21 nummer doorschakelen naar je faxmail en je hebt het al lang niet zo snel in de gaten. Dat je het later in de mail krijgt staat er gewoon los van.

easyDedicated
23/03/04, 12:01
Origineel geplaatst door Wolvie



Hoe kan je een EMAIL aangetekend versturen?

een fax wel dan ? :)

Savvas
23/03/04, 12:34
Origineel geplaatst door easyDedicated


een fax wel dan ? :)

idd..

Onder een aangetekende factuur versta ik een handtekening ingescant op de factuur...

Blurp
23/03/04, 12:41
dat kan je dan ook emailen

Carl<n-media>
23/03/04, 16:07
Origineel geplaatst door Wolvie



Hoe kan je een EMAIL aangetekend versturen?
Ja, je hebt een optie dat de ontvanger hem eerst moet bevestigen voordat hij de e-mail kan lezen. Een soort van aangetekend versturen dus.

superior-is
23/03/04, 16:21
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;

Ja, je hebt een optie dat de ontvanger hem eerst moet bevestigen voordat hij de e-mail kan lezen. Een soort van aangetekend versturen dus.

Dat heeft lekker veel effect in m'n sylpheed. :) Nee een aangetekend versturen via reguliere post heeft meer effect, want er komt ook een derde partij bijkijken. Bij e-mail kan je dat aangetekende ook makkelijk omzeilen.

RonZo
23/03/04, 16:37
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;

Ja, je hebt een optie dat de ontvanger hem eerst moet bevestigen voordat hij de e-mail kan lezen. Een soort van aangetekend versturen dus.
Uhm... je bedoelt die optie in M$ outlook "leesbevestiging vragen"?
Pfff als ik zo iets binnen krijg klik ik standaard op nee :p
En dan krijg jij echt geen meeltje terug waarin staat dat ik het geweigerd heb hoor ;)
Stuur het dan gewoon per post met bewijs van ontvangst. Maarja als de ontvanger zegt en blijft volhouden dat deze alleen een lege enveloppe heeft ontvangen ben je nog nergens ;)
Daarom stuur ik altijd post met bewijs van ontvangst in een venster-enveloppe. Ik laat het aan je fantasie over waarom :)

RonZo
23/03/04, 16:40
Origineel geplaatst door Deimos


Je ontvangt de fax in .tiff formaat per mail. Dus ik neem aan dat het gewoon rechtsgeldig is.
En zo'n tagged image file format is in fotosoep of verfsoep ook weer heel makkelijk te manipuleren :p

jans
26/04/04, 10:24
Kan iemand mij ook helpen aan de contactgegevens voor het aanvragen van faxmail via KPN ?

De zoek opties van KPN zijn nogal klantonvriendelijk hieromtrent en de info onvindbaar

thnks

Greta
26/04/04, 10:57
Oh, als ik op kpn.com ga zoeken op fax krijg ik netjes de volgende link:
FaxMail in e-mail http://www.kpn.com/kpn/show/id=350504/sc=a89cd2

Groetjes Greta.